Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez nemi » 3 lis 2016, 09:37

To jeszcze mniej ten samochód jeździ niż mój ford :). Czeka mnie teraz trzynaste tankowanie, a mam go od września 2015.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 3 lis 2016, 09:42

rafik89 napisał(a):Durna UE wymyśla dyrektywy jaką krzywiznę musi mieć banan, by mógł być sprzedawany na jej terenie, a nie wprowadzą przepisu, by jakąkolwiek żarówkę dało się wymienić na postoju w 5 min bez żadnych narzędzi i bez konieczności wyjmowania lampy/demontowania czegokolwiek.

hahaha

Działasz na zasadzie "nie wiem ale się wypowiem"?

Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej – regulamin nr 48 – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej 5.23:
Światła muszą być zamontowane w pojeździe w taki sposób, żeby umożliwić prawidłową wymianę źródła światła zgodnie z instrukcją dostarczoną przez producenta pojazdu, bez użycia innych specjalistycznych narzędzi, niż te dostarczone wraz z pojazdem przez producenta.


To dzięki UE producenci zostali zmuszeni do zaprzestania takiego procederu i w nowych samochodach nie ma z tym problemów. Zainteresuj się trochę więcej UE zamiast bez namysłu na nią bezmyślnie kłapać bo wiele rzeczy bez których nie wyobrażasz sobie już funkcjonowania to właśnie pomysły tej durnej UE ;)

Johny – ceny które przytaczasz są wręcz absurdalne. Mam wrażenie, że serwis Volvo chciał Cię strasznie wydymać a podejście VW który powiedział że użyje przy dymaniu lubrykantu, uważasz wręcz za niedymanie ;)
Spotykałem się właśnie z cenami o których pisze Grzyby i to jest normalka. W Inifi krzyknęli blisko tego co w VW a w usłudze wliczone jest Ą, Ę przez bibułkę ;) Mimo wszystko uważam to za dymanie.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 3 lis 2016, 09:53

nemi napisał(a):To jeszcze mniej ten samochód jeździ niż mój ford .


Bo nie bardzo miał kto tym jeździć. Żona z racji problemów podczas ciąży długo w niej nie popracowała więc odpadł dojazd do pracy, a to były jedyne (i tak niewielkie) przebiegi tego auta. Ja czasami do pracy zabrałem seata by się chociaż akumulator podładował podczas jazdy, czasami teść pożyczył i w sumie to koniec jazdy tym autem. Teraz żona znowu na macierzyńskim więc jeszcze z rok jeździć za wiele nie będzie :)

Ale pozbyć się go nie mogę i nie chcę, bo jednak się przydaje. Koszt utrzymania wysoki nie jest, psują się pierdoły które zwykle wymagają lutownicy i termokurczki :) Buda niebita i zdrowa, poza kilkoma purchlami na tylnej klapie, które mam odkąd to auto kupiłem.

Co do tych cen z ASO, to dla mnie to jakaś abstrakcja. Biorąc pod uwagę cenę roboczogodziny (w Renault 75zł) to taka wymiana powinna kosztować ok 40zł bo trwa max 30-40 minut (z przerwą na fajkę). O marży na oleju i filtrach nie wspomnę.

Z resztą Renault Pietrzak się już przekonał, że przy zejściu z pewnymi cenami do poziomu niezależnych warsztatów można tylko zyskać, a nie stracić. W leci oferowali przegląd i nabijanie klimy w cenie do 200zł. Przy zakupie filtra kabinowego podczas przeglądu wymiana była gratis (a w niektórych Renault trzeba się napocić). Kolejki były takie, że odpuściłem, bo 4 tygodnie czekania w lecie na nabicie klimy to trochę za długo.

Ja od kilku lat wymieniam olej sam. Ma to też taką zaletę, że mogę sobie pozwolić by olej przez godzinę ściekał z miski (a trochę się tego potrafi uzbierać). Zużyty olej z pocałowaniem w rękę bierze ode mnie PSZOK który mam po drodze do pracy.
Ostatnio edytowano 3 lis 2016, 10:00 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez radzi89 » 3 lis 2016, 09:55

Wymieniałem ostatnio olej w Leonie. Koszt wymiany, filtra oleju, uszczelki korka i korka w ASO to 190 PLN, olej dostarczyłem swój, motula. Podejrzewam, że koszt oleju u nich to jakieś 70-80 PLN za litr. W mercedesie litr oleju to 95 PLN.

Jak miałem BMW to zadzwoniłem do ASO zapytać jaki przegląd mi teraz wypada i jego przewidywalny koszt. Dzięki temu BMW było pierwszym autem, z którym nie jeździłem do ASO. Koszt oleju, filtra oleju, filtra powietrza, korka spustowego oraz usługi wymiany – 1300 PLN.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Gib » 3 lis 2016, 10:09

Kurcze żadnego samochodu nie naprawiałem/serwisowałem w aso, zdarzyło mi się kupić kilka części ale naprawy żadnej jeszcze.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez radzi89 » 3 lis 2016, 10:11

Ja generalnie w ASO robię tylko przeglądy. Jeśli znajdą coś do wymiany zazwyczaj robię to w innym serwisie, chyba że auto jest na gwarancji ;) Jedynie serwis ASO Mazdy w szczecinie był na tyle tani, że tam robiłem wszystkie naprawy/wymiany.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Grzyby » 3 lis 2016, 10:53

loockas napisał(a):Co do tych cen z ASO, to dla mnie to jakaś abstrakcja. Biorąc pod uwagę cenę roboczogodziny (w Renault 75zł) to taka wymiana powinna kosztować ok 40zł bo trwa max 30-40 minut (z przerwą na fajkę). O marży na oleju i filtrach nie wspomnę.

Podejrzewam że to do cen okołowarszawskich komentarz :)
Te co podałem u mnie są ofc z materiałami niezbędnymi dostarczanymi przez ASO.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2016, 10:54

Brii jak widać Radek ma w Szczecinie podobne ceny jak Ja w Warszawie.
Z ciekawości zadzownie do Volvo w Częstochowie i zapytam o cenę przeglądu. Zrobie dokładnie to samo z VW. Zobacyzmy jakie ceny mają te marki w Twoim mieście.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Grzyby » 3 lis 2016, 11:01

Może w BMW. Bo w Seacie poniżej 500 wyjdzie.
Poza tym sądzę że tylko Warszawa jest tak posrana cenowo.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Xenocyd » 3 lis 2016, 11:06

Ja w aso kupuję filtr oleju, bo kosztuje kilka zł wiecej niż zamiennik.
Natomiast za filtr powietrza do NB kochane ASO chce coś koło 140 zł – nie spoko, ma fajną niebieską gumkę, ale nie jest 6 razy lepszy od zamiennika.
To biorę swoją bańkę i pan za 30 zł wymienia.
W subaraku wymienił za 50, bo jeszcze filtr powietrza wymienił – podobnie jak z żarówką, popatrzyłem, że jakiś debil puszkę włożył bokiem, otworzenie zajmie więcej niż 3 sekundy, więc postanowiłem sobie rąk nie brudzić <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Gib » 3 lis 2016, 11:29

U mnie puszka filtra jest zakręcana na torxy....w sumie łatwiej ją wyjąć żeby się dostać do żarówek w prawym leflektorze niż otworzyć.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Xenocyd » 3 lis 2016, 11:31

No czyli w środku jest jakiś drogocenny filtr, skoro tak trzeba go chronić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Gib » 3 lis 2016, 12:53

Martwi mnie brak zaworka, który miał być w jeden dzień ogarnięty.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2016, 13:40

Brii Warszawa nie rozni sie od Czestochowy bardzo. Przeglad podstawowy w V40 D3 wychodzi od 1200 pln brutto do okolo 1800 w zaleznosci od ..... Diagnozy. Czyli mniej wiecej to co w Warszawie.
Do VW sie jeszcze nie dodzwonilem.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Grzyby » 3 lis 2016, 15:13

JohnnyB napisał(a):Przeglad podstawowy w V40 D3 wychodzi od 1200 pln brutto do okolo 1800 w zaleznosci od ..... Diagnozy. Czyli mniej wiecej to co w Warszawie

Szkoda jednak że nie spytałeś o to o czym rozmawialiśmy, czyli o wymianę oleju. Bo pewnie sporo mniej niż w Warszawie -jak pisałeś – za samą wymianę oleju
JohnnyB napisał(a): to 1200 netto to minimum


ASO Volvo (Promot Kielce) – wymiana oleju + olej + filtr + korek spustowy dla S60 2004r diesel – 540zł brutto (info sprzed chwili :P) czyli jakieś 3x mniej
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 3 lis 2016, 17:12

To tam wchodzi pewnie dwa razy tyle oleju co do 1.2 :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez brii » 3 lis 2016, 17:42

JohnnyB napisał(a):Brii Warszawa nie rozni sie od Czestochowy bardzo. Przeglad podstawowy w V40 D3 wychodzi od 1200 pln brutto do okolo 1800 w zaleznosci od ..... Diagnozy. Czyli mniej wiecej to co w Warszawie.
Do VW sie jeszcze nie dodzwonilem.

Nie wiem gdzie się dodzwoniles ale na pewno nie do Volvo bo w Częstochowie go nie ma. EURO-KAS – ASO Volvo w Katowicach twierdzą, że wymieszczą się w niecałych 600zl brutto ale terminy mają na przyszły tydzień dopiero ;)
Wychodzi na to ze taniej Co wyjdzie przyjechać tutaj – zapewniam nocleg i flaszkę :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2016, 17:49

Grzyby napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Przeglad podstawowy w V40 D3 wychodzi od 1200 pln brutto do okolo 1800 w zaleznosci od ..... Diagnozy. Czyli mniej wiecej to co w Warszawie

Szkoda jednak że nie spytałeś o to o czym rozmawialiśmy, czyli o wymianę oleju. Bo pewnie sporo mniej niż w Warszawie -jak pisałeś – za samą wymianę oleju
JohnnyB napisał(a): to 1200 netto to minimum


ASO Volvo (Promot Kielce) – wymiana oleju + olej + filtr + korek spustowy dla S60 2004r diesel – 540zł brutto (info sprzed chwili :P) czyli jakieś 3x mniej


Grzyby pytałem o przegląd podstawowy – olej + filtr – 1200 PLN brutto, reszta to to co "wyjdzie". Przegląd duży czyli podstawa plus powietrze, kabina, paliwo to około 1800 PLN brutto.

Co do tej kwoty netto/brutto w Euroserwisie, może źle usłyszałem. Jestem jednak pewny kwoty 1200 PLN.

S60 z 2004 roku nie jeździ na oleju z norma A5/B5/C3 i klasie lepkośco 0w30 – rekomendowanym olejem przez Volvo dla nowych aut jest tylko i wyłącznie "Castrol Profesional for Volvo". Litr tego oleju w IC katalogowo kosztuje około 104 PLN i sprzedawany jest tylko w takich butelkach. Czyli sam olej do silnika D3 to koszt 624 PLN.

Do starszych silników diesla Volvo lało Shella, przeważnie 10W40 stąd różnica.

Więc aby porównywać jabłka do jabłek, zapytaj ile krzyczą za wymianę oleju w Volvo V40 D3 z 2014 roku.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Xenocyd » 3 lis 2016, 17:54

Spokój, ja tu widziałem słowo flaszka! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez JohnnyB » 3 lis 2016, 17:56

brii napisał(a):
JohnnyB napisał(a):Brii Warszawa nie rozni sie od Czestochowy bardzo. Przeglad podstawowy w V40 D3 wychodzi od 1200 pln brutto do okolo 1800 w zaleznosci od ..... Diagnozy. Czyli mniej wiecej to co w Warszawie.
Do VW sie jeszcze nie dodzwonilem.

Nie wiem gdzie się dodzwoniles ale na pewno nie do Volvo bo w Częstochowie go nie ma. EURO-KAS – ASO Volvo w Katowicach twierdzą, że wymieszczą się w niecałych 600zl brutto ale terminy mają na przyszły tydzień dopiero ;)
Wychodzi na to ze taniej Co wyjdzie przyjechać tutaj – zapewniam nocleg i flaszkę :D


Faktycznie, wygooglałem i wyskoczył mi Chorzów chyba (dopiero sprawdziłem kierunkowy nr i wypadają Katowice nie Częstochowa – moja wina ;) ). Zapytałem o wymianę oleju i filtra oleju – według kolesia nazywa się to mały przegląd i kosztuje 1200 PLN brutto.

Nie wiem w takim razie czym się różni wymiana oleju i filtra od małeg przeglądu w którym jest tylko wymiana oleju i filtra......

Jeden chooooj zrobiłem to w warsztacie znajomego i zmieściłem się w kwocie 300 PLN brutto z czego 240 olej, 30 filtr, 30 wymiana. W cenie 600 PLN na miejscu nie kobinowąłbm i dla pięczątki Volvo zrobił to w ASO. Za 1200 to ja ma 4 takie wymiany z pieczatkami kolegi.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park