Jaki olej wybrać?
wejdź na stronkę zmienolej.pl lub czarnepaliwo.pl tam zapytaj sprzedawcy on ci poleci dobry olej do twojego silnika i będzie na pewno oryginał. Ja kupuje w tych dwóch bo czasem może być brak jakiegoś produktu.
Który z tych 3 do BA BP z lpg?
Total quartz 9000 5w40 5l 90zl
Valvoline syn Power 5w40 5l 120zl
Shell helix ultra 5w40 4l ok 90zl
Total quartz 9000 5w40 5l 90zl
Valvoline syn Power 5w40 5l 120zl
Shell helix ultra 5w40 4l ok 90zl
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ja cały czas Valvo. Po co eksperymentować, jak sprawdzony, a co najlepsze nie przeze mnie
Tak na serio, wlałem Valvo kilka lat temu słuchając rad Kolegi, który Mazdami jeździł na wszystkim, no i jestem zadowolony. Też lałem różne oleje, Selektol
, Elf, Mobil, Castrol, Qaker State, Shell i nie wiem co jeszcze. zadowolony byłem z Qakera, ale problem był z dostępnością, teraz równie zadowolony jestem z Valvo.
Tak na serio, wlałem Valvo kilka lat temu słuchając rad Kolegi, który Mazdami jeździł na wszystkim, no i jestem zadowolony. Też lałem różne oleje, Selektol
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
A dlaczego nie miałbym eksperymentować?
Valvoline to taki sam średniak jak inne z podobnej półki cenowej. Lałem oleje po 180zł za 5l, teraz leje za 100zł i nie ma żadnej odczuwalnej róznicy. Mógłbym równie dobrze wrócić do Dexelli i też byłoby dobrze.
Valvoline to taki sam średniak jak inne z podobnej półki cenowej. Lałem oleje po 180zł za 5l, teraz leje za 100zł i nie ma żadnej odczuwalnej róznicy. Mógłbym równie dobrze wrócić do Dexelli i też byłoby dobrze.
Akurat co do dexelii to opinia mechanika który od kilkunastu lat robi głównie mazdy"silniki po otwarciu prezentują średni stan jesli chodzi o poziom osadow,szlamu i ogólnego zużycia,w tej polce cenowej sa lepsze oleje"na podstawie nadtu remontów silników jeżdżących tylko na dexelii.
Co do shella -moja 323 ma na blacie ok 200kkm,z tego co wiem calosc na Shellu 10w40 syntetyk.
W środku po zdjęciu kapy wygląda jak nowy,a producent (Shell) chwali sie właśnie wyjątkowymi właściwościami utrzymania czystości w silniku.Moze cos w tym jest.
Z kolei premacy (tez ok 200kkm) caly czad na castrolu i jeden wielki szlam w silniku.
Co do shella -moja 323 ma na blacie ok 200kkm,z tego co wiem calosc na Shellu 10w40 syntetyk.
W środku po zdjęciu kapy wygląda jak nowy,a producent (Shell) chwali sie właśnie wyjątkowymi właściwościami utrzymania czystości w silniku.Moze cos w tym jest.
Z kolei premacy (tez ok 200kkm) caly czad na castrolu i jeden wielki szlam w silniku.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Mnie na Valvoline Maxlife 5w40 bierze 2L na 10 000km a na Millersach (nawet tych mega wyczesanych nasa technology itd.) 3L na 10 000 km także dla mnie lepszy jest Maxlife.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Własnie ciekawi mnie ten MAXLIFE 5w30/40, chociaz nie wiem czy jest sen kombinowac i zostac przy Xtereme 5w30... Ubytków brak w Z5 ciagle 
WLej GM 5w30 Biniu , bedzie razem ze spalinami z wydechu wylatywał
W oplu był taki tylko raz wlany to na 7kkm opcuował chyba ze 3-4L
Teraz leje SYnpower 5w40 i ok 2L na 9+/-kkm. Takze cos jest na rzeczy.
WLej GM 5w30 Biniu , bedzie razem ze spalinami z wydechu wylatywał

Teraz leje SYnpower 5w40 i ok 2L na 9+/-kkm. Takze cos jest na rzeczy.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jeszcze uprzedzę wszelkiej maści mędrków, że nie oczekuję od oleju zmniejszenia poboru oleju przez silnik.
Tylko podałem własną obserwację. Stan oleju sprawdzam regularnie, a wszelki dolewki notuję w zeszyciku.
Doszedłem do wniosku, że zamiast pompować się nad jakimiś super mega hiper olejami z technologią kosmiczną wolę kupić zwyczajny, ale wymienić go 2-3 tysiące km wcześniej wraz z porządnym filtrem.
Tylko podałem własną obserwację. Stan oleju sprawdzam regularnie, a wszelki dolewki notuję w zeszyciku.
Doszedłem do wniosku, że zamiast pompować się nad jakimiś super mega hiper olejami z technologią kosmiczną wolę kupić zwyczajny, ale wymienić go 2-3 tysiące km wcześniej wraz z porządnym filtrem.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
No to wiadome ,ze jak silnik ciagnie olej to nic pomoze jedynie remont.
Dlatego w oplu zmieniam co 7-9kkm bo jezdzi po pierwsze krotkie odcinki ,a kolejna sprawa jak juz ma te 7kkm strasznie głosno łancuszek rozrzadu dzowni...
Dlatego w oplu zmieniam co 7-9kkm bo jezdzi po pierwsze krotkie odcinki ,a kolejna sprawa jak juz ma te 7kkm strasznie głosno łancuszek rozrzadu dzowni...
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Dziś wleciał Total Quartz 9000 Future NFC 5W30 A5/B5 SL/CF.
Z miski zlany po ~9000 km Statoil Lazerway F 5W30 A5/B5. Poradził sobie z jazdą autostradą A1 Piortków Tryb. –> Trójmiasto –> Piotrków Tryb. z prędkościami 160-180 km/h (sierpień) i Warszawa –> Radom z tempomatem 160-170 km/h (koniec października). W mieście spalanie 7,2-7,6 l/100km (02.2016-11.2016), ale może to też zasługa samodzielnego doprowadzenia do ładu układu hamulcowego (trzymał lekko przedni prawy hebel). Generalnie polecam.
Z miski zlany po ~9000 km Statoil Lazerway F 5W30 A5/B5. Poradził sobie z jazdą autostradą A1 Piortków Tryb. –> Trójmiasto –> Piotrków Tryb. z prędkościami 160-180 km/h (sierpień) i Warszawa –> Radom z tempomatem 160-170 km/h (koniec października). W mieście spalanie 7,2-7,6 l/100km (02.2016-11.2016), ale może to też zasługa samodzielnego doprowadzenia do ładu układu hamulcowego (trzymał lekko przedni prawy hebel). Generalnie polecam.
Jak macie problemy z poborem oleju spróbujcie jeszcze neste to taki koncern Finski który sprzedaje swoje bazy np. Valvoline a sam ma nieco lepsze komponenty i parametry np. olej 5W40 czysty syntetyk a temp. płynięcia -51st.C
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -pro-ll-4l
Widziałęm ostatnio kilka silników 1.6 po tym i jest po prostu lepiej niż na czymkolwiek łącznie z boską dexelią 5W30 czy mega popularnym Motulem 5W30 FE albo Maxlife 5W30 FE ale ten ostatni już nie do dostania skonczyli jego produkcje
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -pro-ll-4l
Widziałęm ostatnio kilka silników 1.6 po tym i jest po prostu lepiej niż na czymkolwiek łącznie z boską dexelią 5W30 czy mega popularnym Motulem 5W30 FE albo Maxlife 5W30 FE ale ten ostatni już nie do dostania skonczyli jego produkcje
przeklejak swojego Posta z innego watku bo tutaj wiecej sie dzieje:
Panowie a ma ktos oficjalna karte techniczna tego oleju Dexelia ?
Na tej stronie:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/1407 ... zda/page-3
Poddali Dexelie analizie i wyszlo bardzo ale to bardzo przecietnie.
Duzy wspolczynnik odparowanie kiepskie CCS przy -30 stopniach ( jest to decydujacy parametr majacy wplyw na jakos startu "zimnego" silnika" )
Patrzac na te parametry nie nazywalbym tego oleju dobrym, co najwyzej wystarczajacym badz przecietnym.
Dopiero co swiezo kupilem Mazde i zaczalem czytac ten watek i juz chcialem zamawiac Dexelie bo sporo osob poleca, ale patrzac na parametry techniczne to lepiej wziac cos innego.
Przebrnalem przez kilka olejow i tej polce cenowej 45zl za 0.945l to najlepszym wyborem jest AmsOil 5w30 FullSAPS (ASL) (do benzyny rzecz jasna)
http://syntheticlubes.com/amsoil_5w-30_ ... r_oil.html
TYPICAL TECHNICAL PROPERTIES
Signature Series 100% Synthetic 5W-30 Motor Oil (ASL)
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445)_____________ 10.5
Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445)______________ 60.3
Viscosity Index (ASTM D-2270) __________________ 166
VISC. CCS, cP (ASTM D-5293)____________________ 4911 (-30) <=Wazny parametr szczegolnie na zime im mniej tym lepiej
Flash Point °C (°F) (COC) (ASTM D-92)_____________ 228 (442)
Fire Point °C (°F) (COC) (ASTM D-92)_______________ 246 (475)
Pour Point °C (°F) (ASTM D-97)____________________ -51 (-60)
NOACK (% weight loss) (ASTM D-5800)____________ 7.0
High Temperature/High Shear Viscosity@
150°C, 1.0 X 106 s.-1), cP (ASTM D-4172B)________ 3.2
Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC,1200 rpm,
1 hr, scar diameter, mm (ASTM D-4172)____________ 0.35
Total Base Number (ASTM D-2896)_________________ 12.6 <= Tez b. wazny parametr ktory mowi o wlasciwosciach myjacych im wiecej tym lepiej.
Jak ktos ma cos lepszego w tym budzecie to poprosze
Pozdro
Tomek
Panowie a ma ktos oficjalna karte techniczna tego oleju Dexelia ?
Na tej stronie:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/1407 ... zda/page-3
Poddali Dexelie analizie i wyszlo bardzo ale to bardzo przecietnie.
Duzy wspolczynnik odparowanie kiepskie CCS przy -30 stopniach ( jest to decydujacy parametr majacy wplyw na jakos startu "zimnego" silnika" )
Patrzac na te parametry nie nazywalbym tego oleju dobrym, co najwyzej wystarczajacym badz przecietnym.
Dopiero co swiezo kupilem Mazde i zaczalem czytac ten watek i juz chcialem zamawiac Dexelie bo sporo osob poleca, ale patrzac na parametry techniczne to lepiej wziac cos innego.
Przebrnalem przez kilka olejow i tej polce cenowej 45zl za 0.945l to najlepszym wyborem jest AmsOil 5w30 FullSAPS (ASL) (do benzyny rzecz jasna)
http://syntheticlubes.com/amsoil_5w-30_ ... r_oil.html
TYPICAL TECHNICAL PROPERTIES
Signature Series 100% Synthetic 5W-30 Motor Oil (ASL)
Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445)_____________ 10.5
Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445)______________ 60.3
Viscosity Index (ASTM D-2270) __________________ 166
VISC. CCS, cP (ASTM D-5293)____________________ 4911 (-30) <=Wazny parametr szczegolnie na zime im mniej tym lepiej
Flash Point °C (°F) (COC) (ASTM D-92)_____________ 228 (442)
Fire Point °C (°F) (COC) (ASTM D-92)_______________ 246 (475)
Pour Point °C (°F) (ASTM D-97)____________________ -51 (-60)
NOACK (% weight loss) (ASTM D-5800)____________ 7.0
High Temperature/High Shear Viscosity@
150°C, 1.0 X 106 s.-1), cP (ASTM D-4172B)________ 3.2
Four-Ball Wear Test @ 40 kgf, 75ºC,1200 rpm,
1 hr, scar diameter, mm (ASTM D-4172)____________ 0.35
Total Base Number (ASTM D-2896)_________________ 12.6 <= Tez b. wazny parametr ktory mowi o wlasciwosciach myjacych im wiecej tym lepiej.
Jak ktos ma cos lepszego w tym budzecie to poprosze
Pozdro
Tomek
Jeszcze gdybyś te tabelki studiował przy kupnie samochodu to rozumiem, ale spóźniłeś się jakieś 9 lat z laniem bardzo dobrego oleju. Czy zalejesz Dexelie, czy jakiegoś zwykłego Valvoline Synpower czy Eneosa za 400zł to już nie ma różnicy. Obecnie zalewam już 4 inny olej, tym razem Shell Helix Ultra i nie ma żadnej różnicy między Dexelią, Liqui Moly, Valvoline.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki