Serwisowanie Mazdy – Pytania
No wlasnie zawieszenia np. to ubezpieczenie już nie obejmuje a jesli chodzi o reszte to tez nie wiadomo jak bedzie wygladala ew. naprawa czy nie beda kombinowac i szukac wymówki.
Co do serwisowania w ASO to przez trzeba przez 5 lat czy tylko przez 3 lata gwarancji fabrycznej?
Co do serwisowania w ASO to przez trzeba przez 5 lat czy tylko przez 3 lata gwarancji fabrycznej?
Zamknięta (i raczej jasna) lista elementów podlegających ubezpieczeniu jest w OWU. W OWU (pkt bodaj 2.) jest też jasno napisane, że warunkiem koniecznym do spełnienia roszczenia jest serwisowanie auta zgodnie z terminarzem przewidzianym przez producenta. Zalecają ASO. Ostrzegają, że będą weryfikować DSR albo faktury. Czyli robiąc przeglądy raz na rok, trzeba zrobić 4 w ASO, albo w warsztacie nieautoryzowanym w rygorach producenta, żeby mieć sumarycznie 5 lat 'gwarancji' (3 lata producenta + 2 lata ubezpieczenia austriackiej firmy CG).
Z ulotki dopiętej do OWU wyczytać można też informację na temat procedury obsługi roszczeń. Jeśli zgłaszamy usterkę w ASO w którym kupiliśmy to ubezpieczenie, nie trzeba uprzednio informować ubezpieczyciela o szkodzie – zrobi to ASO. Jeśli jedziemy do innego ASO (albo warsztatu chcącego się bujać w obsługę klienta firmy CG), musimy zacząć od zgłoszenia szkody.
Słabą rzeczą, którą przeoczyłem 2 lata temu jest likwidacja szkody do aktualnej wartości samochodu. Tutaj widzę pole do nadużyć.
Z ulotki dopiętej do OWU wyczytać można też informację na temat procedury obsługi roszczeń. Jeśli zgłaszamy usterkę w ASO w którym kupiliśmy to ubezpieczenie, nie trzeba uprzednio informować ubezpieczyciela o szkodzie – zrobi to ASO. Jeśli jedziemy do innego ASO (albo warsztatu chcącego się bujać w obsługę klienta firmy CG), musimy zacząć od zgłoszenia szkody.
Słabą rzeczą, którą przeoczyłem 2 lata temu jest likwidacja szkody do aktualnej wartości samochodu. Tutaj widzę pole do nadużyć.
Nagana dla Wache w Poznaniu.
Miałem 2,3 z przody i 2,4 z tyłu przed przeglądem.
Wczoraj tak sobie patrzę, że chyba mnie powietrze schodzi.
Dzisiaj podjechałem do wulkanizacji i ......
W każdym kole 2,0.

A się zastanawiałem, dlaczego ostatnio więcej pali...
Miałem 2,3 z przody i 2,4 z tyłu przed przeglądem.
Wczoraj tak sobie patrzę, że chyba mnie powietrze schodzi.
Dzisiaj podjechałem do wulkanizacji i ......
W każdym kole 2,0.
A się zastanawiałem, dlaczego ostatnio więcej pali...

fux napisał(a):Miałem 2,3 z przody i 2,4 z tyłu przed przeglądem.
Nie to żebym się czepiał, ale chyba masz koła 18", a w tym przypadku przód winien być 2,4, a tył 2,3. Więc odwrotnie ...
Żeby było trochę śmieszniej, to i ja po przeglądzie który miałem pod koniec września, sprawdziłem jakie mam ciśnienie w swoich 18" oponach. Zarówno przód i tył 2,2 bara
Także skłoniło mnie do tego trochę wyższe spalania aniżeli zazwyczaj. Trzeba ich niemal na każdym kroku sprawdzać
Żenada 

Panowie jak wyglada sprawa zastosowania swojego filtra kabinowego na 2gim przegladzie? Bo jest on wg serwisówki wtedy do wymiany. Czy dostarczenie swojego zamiennika Filtrona czy innej firmy spowoduje jakies problemy. Bo wiadomo oleje tez mozna swoje dac ale jak cos sie stanie z silnikiem to potem pierwszy winowajca -olej klienta..
Zawsze można poprosić o wpisanie marki wymienianej własnej części do czynności przeglądowych. Wtedy jest podstawa do "walki" nawet z pomocą producenta części. Tak robiłem z własnym olejem, który pewnie był lepszy niż ich 
ellipsis napisał(a):Czy dostarczenie swojego zamiennika Filtrona czy innej firmy spowoduje jakies problemy.
Ja przy drugim swoim przeglądzie dostarczyłem filtr kabinowy oraz powietrza właśnie Filtrona. Wymiana tego drugiego nie była jeszcze konieczna, ale sugerowano mi, że już przyszedł na niego czas (miałem i ten) W ogóle nie robiono żadnych problemów. Na fakturze nie ma obu filtrów, ale już w aplikacji My Mazda/Historia serwisowa i w Elektronicznym Rejestrze Serwisowym Mazda w wykonanej obsłudze serwisowej, informacja o ich wymianie jest
Pisałem już, że za oba zapłaciłem ok 75zł, a w ASO ich koszt to ok. 200zł
Pytanie może z trochę innej beczki... w styczniu kończy mi się gwarancja na auto, czy ktoś z Was kupował oferowaną przez ASO polisę (bo tak chyba trzeba nazwać przedłużenie gwarancji)? Czy uważacie, że ma sens i jest warta swojej ceny?
Dodatkowo... czy warto robić przegląd w ASO na zakończenie (szczególnie w wypadku niezdecydowania się na przedłużenie gwarancji)?
Dodatkowo... czy warto robić przegląd w ASO na zakończenie (szczególnie w wypadku niezdecydowania się na przedłużenie gwarancji)?
- Od: 10 wrz 2012, 00:07
- Posty: 28
- Auto: Mazda3 BM, Hatchback, SKYACTIV-G 2.0 165KM 6MT, SkyENERGY, 2013 rok
Sam stoję przed podobnym dylematem (tyle, że mam jeszcze 5 msc do końca gwarancji). 1200 zł (ubezp. na 2 lata) nie jest to jakiś koszmarny wydatek (porównując chociażby do ubezpieczeń rtv agd), z drugiej strony ubezpieczenie nie obejmuje wszystkiego (np. takiej awarii składania lusterek – o co nawet pytałem w ASO), więc można się niemiło zaskoczyć. Niemniej jestem chyba coraz bardziej skłonny je wykupić.
Co do samego przeglądu w ASO na zakończenie gwarancji uważam, że mimo wszystko warto – zawsze jest to wpis w historii który przy odsprzedaży auta może mieć znaczenie
Co do samego przeglądu w ASO na zakończenie gwarancji uważam, że mimo wszystko warto – zawsze jest to wpis w historii który przy odsprzedaży auta może mieć znaczenie
Nie tyle gwarancja a dodatkowe ubezpieczenie nie obejmuje
A dlaczego to nie wiem... nie ma ich na liście elementów zakresu ubezpieczenia: http://www.mazda.pl/assets/poland/oferta/przed%C5%82uzonagwarancja/zakres_ubezpieczenia_3_2013.pdf
czarmi napisał(a):To może teraz ... dlaczego
Skoro nie wykupujesz dodatkowej gwarancji to nie ma sensu przepłacać za ASO. Ja wykupywałem gwarancję bo firmowa mi się już skończyła więc i dalsze przeglądy robię w ASO, ale z każdym kolejnym mam coraz mniej ochoty na korzystanie z ich usług. Każdy kolejny przegląd jest coraz droższy. I tak np. za trzeci przegląd płaciłem 900 PLN, czwarty który mam za jakieś 2k będzie mnie już kosztował ok 1300PLN a piąty to już wydatek koło 1700 no i wiadomo plus wymiana części jak przyjdzie potrzeba

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 2 lis 2016, 00:53
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red 2013r
Megas napisał(a):Przecież nikt Ci nie każe wymieniać klocków hamulcowych w ASO – to część eksploatacyjna, więc możesz wymienić ją sam, jak wycieraczki, opony, czy żarówkę.
Ja tylko przykładową cenę podałem. Wymieniać nie zamierzam póki co
- Od: 2 lis 2016, 00:53
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 BM 2,0 165 KM Soul Red 2013r
Dlatego tego typu proste rzeczy można zrobić samemu, albo oddać do tańszego mechanika, natomiast podstawowy przegląd (tj. wymiana oleju, filtrów )wg mnie warto mieć zrobiony w ASO chociażby właśnie z tego względu o którym ktoś wyżej pisał – przy odsprzedaży samochodu ma to znaczenie i zaoszczędzone 200 zł na przeglądzie może skutkować sprzedażą samochodu za np 2000 zł mniej... Jednak potwierdzona historia serwisowa, szczególnie z ASO, przynajmniej dla mnie mocno uwiarygadnia samochód i podnosi jego wartość, jednocześnie dając kupującemu mniejsze pole do popisu przy negocjacjach ceny. No ale każdy ma swój samochód i swoje kalkulacje, więc może robić jak chce 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: tgolab88 i 1 gość