W którym miejscu znajduje sie zagrzewnica w ge 95 1.8 ?
Czy jest do tego łatwy dostep , czy trzeba rozkrecac cały kokpit ?
Nagrzewnica
Strona 1 z 1
Za radiem/ panelem nawiewu/ na środku za deską. Cały kokpit, ale to nic trudnego.
Wyciągnąć jest to pół godziny roboty: ściągasz plastiki przy lewarku , plastik podszybia, plastiki po bokach, widać je jak się drzwi otworzy, pod kierownicą, chyba też trzeba i schowek wyciągnąć. Odpinasz kilka kostek nad nogami kierowcy, od ECU na środku. Odkręcasz na dole na środku 4 nakrętki chyba 14', kierownicę na dwie 14' i opuszczasz w dół, po bokach po dwie 10' przy takiej rurze i przy podszybiu są dwie 10'. Odciągasz i wyciągasz deskę z drugą osobą najlepiej. Masz już wszystko na wierzchu, tylko najpierw przy chłodnicy masz zaworek, upuszczasz płyn chłodniczy, między silnikiem a ścianą grodziową odłączasz szybko złączki od nagrzewnicy. Idziesz do środka, odpinasz kilka kostek, odkręcasz 2 czy 3 10' od plastikowej obudowy i jak wyciągniesz to masz z tyłu 4 wkręty na które jest przymocowana nagrzewnica, niby robota trudna, a w rzeczywistości łatwizna.
Wyciągnąć jest to pół godziny roboty: ściągasz plastiki przy lewarku , plastik podszybia, plastiki po bokach, widać je jak się drzwi otworzy, pod kierownicą, chyba też trzeba i schowek wyciągnąć. Odpinasz kilka kostek nad nogami kierowcy, od ECU na środku. Odkręcasz na dole na środku 4 nakrętki chyba 14', kierownicę na dwie 14' i opuszczasz w dół, po bokach po dwie 10' przy takiej rurze i przy podszybiu są dwie 10'. Odciągasz i wyciągasz deskę z drugą osobą najlepiej. Masz już wszystko na wierzchu, tylko najpierw przy chłodnicy masz zaworek, upuszczasz płyn chłodniczy, między silnikiem a ścianą grodziową odłączasz szybko złączki od nagrzewnicy. Idziesz do środka, odpinasz kilka kostek, odkręcasz 2 czy 3 10' od plastikowej obudowy i jak wyciągniesz to masz z tyłu 4 wkręty na które jest przymocowana nagrzewnica, niby robota trudna, a w rzeczywistości łatwizna.
Proponuję szybszy zabieg, może niekoniecznie trzeba wyciągać nagrzewnicę. Otóż od strony silnika odpinasz 2 węże od nagrzewnicy, przypinasz dwa węże np. ogrodowe wlewasz do nagrzewnicy Kamix rozrobiony w gorącej wodzie, najlepiej dwukrotnie powtórzyć zabieg, później płuczesz ją czystą wodą pod ciśnieniem, zakładasz węże, zalewasz nowy płyn i odpowietrzasz układ. Powinno się poprawić, dodatkowo ściągnij plastiki i wyczyść dolot powietrza do nagrzewnicy bo często tam syf i liście są. U mnie po takim zabiegu się poprawiło a i rwać deski rozdzielczej nie musiałem
Powodzenia.
Temat przenoszę
Powodzenia.
Temat przenoszę
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
O które węże CI chodzi?
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Te węże znajduja sie bardziej po prawej stronie poniżej kolektora dolotowego gdzieś tak mniej więcej na wysokości głowicy. nie zaszkodzi zdjąć ich i przepłukać. Moja nagrzewnica była tak zakamieniona ze obiegu nie było i niestety nie obyło się bez wymiany nagrzewnicy.a Co do zdjęcia deski to zależy jaką masz deskę rozdzielczą czy z dwoma poduszkami czy z jedna bo jeżeli są dwie to w podszybiu jest przykręcona na trzy śruba jeżeli jedna to tylko siedzi na zatrzaskach lecz w obu przypadkach demontaż jest dość prosty. 
- Od: 7 cze 2016, 21:23
- Posty: 16
- Auto: Mazda 626 GE '94
Infiniti I30 '96
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6