Witam, jestem szczęśliwa posiadaczką Mazdy od tygodnia, póki co sama frajda z jazdy:)
Auto kupione jako drugie w rodzinie, z przeznaczeniem do jazdy po mieście, do rozwożenia dzieci po szkołach i przedszkolach ale także do służbowych podróży w promieniu 50km.
Zauważyłam jednak jedną niedogodność w aucie- zapinanie fotelików dziecięcych. Mam dwa foteliki Romer kid – rekomendowane przez Mazdę bo nawet sprzedawane innych jako akcesoria, jeden z isofixem drugi bez i przy zapinaniu pasa trzeba się niezłe namęczyć , a dziecko samo już sobie nie da z tym rady- a robiło to samo w poprzednim aucie tj fordzie focusie i robi to w drugim aucie rodzinnym audi a6. Pewno to kwestia wielkości auta, ale mogli rozmieścić zapięcia ciut szerzej, bo i tak nie ma mowy o 3 osobie z tylu przy 2 fotelikach lub chociaz mogli wysunąć zapięcia z foteli. Mam nadzieje ze to kwestia wprawy i wyrobienia się zapiec, bo póki co wsiadanie z dziećmi trochę za długo trwa. Czy ktos tez zauważył ten problem czy to tylko ja taka wymagająca i wygodna??
Uciążliwe zapinanie fotelików dziecięcych
Strona 1 z 1
No niestety, jest to pokłosie podstawy, CX-3 bazuje na M2. W moim przekonaniu problem z ciężkim zapisaniem pasów, gdy na miejscu zamontowany jest fotelik jest związany z zbyt głębokim osadzeniem zamka w siedzisku. Przez co klamra musi być wpinana trzymając ją dokładnie w pionie a że fotelik zajmuje trochę miejsca to i ciężko klamrę tam wcisnąć. U mnie dziecko też nie daje rady samo 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Whiteoff, chyba znalazłam rozwiązanie problemu z zapinaniem pasów przy foteliku- taka przedłużka zamka , sprzedawana jako zaślepka na Allegro, tylko muszę sprawdzić czy wymiar pasuje.
http://allegro.pl/showitem/description/5438305064.html

- Od: 10 paź 2016, 09:29
- Posty: 8
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda CX-3, 2.0 150KM, 6AT, SkyPASSION, 4x4, Soul Red, 2016
Witam,
Mamy prawie 10 tys. na liczniku (3 miesiące) z dwoją dzieci (2,5 i 8 lat) w dwóch różnych fotelikach i nie zauważyłem podobnych problemów. Jeździmy na maxi-cosi priori i rodi( sama podkładka). Ośmiolatek sam sie zapina, i nigdy nie było problemu. Powiem więcej jest nawet lepiej niż w suzuki sx4, gdzie zapięcia wywalone na fotel nie grzeszyły estetyka. Z drugiej strony, zastanowiłbym sie, czy ta zaślepka ma wymagane atesty. Wątpliwy zysk na wygodzie kontra niepewność w awaryjnych sytuacjach.
Z innej beczki, tez zauważyłem brak zaślepek w listwach dachowych. Dlatego kupiłem całe relingi. Auto wyglada całkiem fajnie i nie ma tych masywnych poprzeczk bezpośrednio na dachu ( sorry widziałem to na jednej cx3 w Krakowie -kiepski widok). Brak podziału 40/20/40 zauważyłem juz w salonie ( cx5 ma) . Służbowo użytkuje octavię 3 ze specjalnym okienkiem, i czasem jest to pomocne.
Cx3 ma reling z boxem na dachu i wystarczy.
Z mankamentów musze przytoczyć widoczność w kamerze w czasie deszczu. Zero widoczności. Jest za mało osłonięta.
A z pozytywów , bardzo fajna nawigacja. Zrobiliśmy na urlopie 6 kkm przez Francje, Belgię, Niemcy.
Działa bardzo fajnie, bez przekłamań. Super wyszukiwanie punktów charakterystycznych po drodze. A ostrzeżenia o radarach zaoszcżędziły kupę kasy na mandaty.
Co do wielkości, wyglada że w środku jest wystarczająco miejsca dla opcji 2+2 , ale dłuższa osoba na [jakich?] siedzeniach może narzekać . Ja przy wzroście 185 nie widzę problemu.
Mamy prawie 10 tys. na liczniku (3 miesiące) z dwoją dzieci (2,5 i 8 lat) w dwóch różnych fotelikach i nie zauważyłem podobnych problemów. Jeździmy na maxi-cosi priori i rodi( sama podkładka). Ośmiolatek sam sie zapina, i nigdy nie było problemu. Powiem więcej jest nawet lepiej niż w suzuki sx4, gdzie zapięcia wywalone na fotel nie grzeszyły estetyka. Z drugiej strony, zastanowiłbym sie, czy ta zaślepka ma wymagane atesty. Wątpliwy zysk na wygodzie kontra niepewność w awaryjnych sytuacjach.
Z innej beczki, tez zauważyłem brak zaślepek w listwach dachowych. Dlatego kupiłem całe relingi. Auto wyglada całkiem fajnie i nie ma tych masywnych poprzeczk bezpośrednio na dachu ( sorry widziałem to na jednej cx3 w Krakowie -kiepski widok). Brak podziału 40/20/40 zauważyłem juz w salonie ( cx5 ma) . Służbowo użytkuje octavię 3 ze specjalnym okienkiem, i czasem jest to pomocne.
Cx3 ma reling z boxem na dachu i wystarczy.
Z mankamentów musze przytoczyć widoczność w kamerze w czasie deszczu. Zero widoczności. Jest za mało osłonięta.
A z pozytywów , bardzo fajna nawigacja. Zrobiliśmy na urlopie 6 kkm przez Francje, Belgię, Niemcy.
Działa bardzo fajnie, bez przekłamań. Super wyszukiwanie punktów charakterystycznych po drodze. A ostrzeżenia o radarach zaoszcżędziły kupę kasy na mandaty.
Co do wielkości, wyglada że w środku jest wystarczająco miejsca dla opcji 2+2 , ale dłuższa osoba na [jakich?] siedzeniach może narzekać . Ja przy wzroście 185 nie widzę problemu.
Co do zaślepek pałałam w salonie mazdy o jakieś atestowane akcesoria tego typu i niestety nie mają, nie mogą tez nic zrobić żeby zamki bardziej wystawały, typu np wymienić metalowe uchwyt na dłuższe..
ja póki co znalazłam takie rozwiązanie ze fotelik z isofixem przerzucam na stałe do drugiego auta a ten drugi Romer kid plus ma regulowaną szerokość siedziska i po zwężeniu pasy zapinają się dużo wygodniej. Całe szczęście mam szczupłe dzieci wiec kupię drugi taki sam fotelik z regulacja szerokości i będzie ok
ja póki co znalazłam takie rozwiązanie ze fotelik z isofixem przerzucam na stałe do drugiego auta a ten drugi Romer kid plus ma regulowaną szerokość siedziska i po zwężeniu pasy zapinają się dużo wygodniej. Całe szczęście mam szczupłe dzieci wiec kupię drugi taki sam fotelik z regulacja szerokości i będzie ok
- Od: 10 paź 2016, 09:29
- Posty: 8
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda CX-3, 2.0 150KM, 6AT, SkyPASSION, 4x4, Soul Red, 2016
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9