Awaryjność wahaczy, wytrzymałość zawieszenia kontra "polskie drogi"
Mi też pękła ta osłona sworznia. Tę gumę można wymienić – nr oem gj6a-34-541a. Z zamienników produkuje Febest o symbolu MZBJB-541. Na razie przejechane ~15tyś. i jest spokój.
-
Klon
217 tys. km z czego 60 tys po Polsce i poleciały mi tuleje wahacza dolnego prostego. Dokładnie to jedna tulejka ta co jest w ławie. Z obu stron wymieniłem.
Jeszcze chciałem dodać, że nie dało się wybić sworzni ze zwrotnicy. Serwisówka zaleca ściągacz, a u mnie biliśmy z tatą młotem (chyba z 8kg) i nie chciało iść. W końcu wyszło....razem z siedzeniem.
Wniosek: sworznie się nie wybijają, nie stukają nie mają luzów. Pierwsze lecą tuleje wahacza dolnego prostego te umiejscowione w ławie. Zawieszenie ogólnie jest mocne.
Jeszcze chciałem dodać, że nie dało się wybić sworzni ze zwrotnicy. Serwisówka zaleca ściągacz, a u mnie biliśmy z tatą młotem (chyba z 8kg) i nie chciało iść. W końcu wyszło....razem z siedzeniem.
Wniosek: sworznie się nie wybijają, nie stukają nie mają luzów. Pierwsze lecą tuleje wahacza dolnego prostego te umiejscowione w ławie. Zawieszenie ogólnie jest mocne.
Spokojnie dasz rade trochę gimnastyki potem jest żeby na gotowo dokręcić wahacze ale da rade, zapewne jak wybijesz już sworzeń ze zwrotnicy wyjdzie razem z tulejką metalową i tu trzeba albo użyć dobrego ściągacza do łożysk, albo uciąć sworzeń i wybić tuleje.
Kolego nie trzeba opuszczać, a wymiana jest dość prosta.
Wahacz przykręcony jest do ławy (klucz 17) oraz skręcony przez śrubę przelotową z widełkami co lecą od góry. Przy zwrotnicy jest sworzeń który może wyjść z siedzeniem. U mnie w życiu nie wyszedł by ściągaczem. Ciężkim młotem udało się go wybić razem z siedzeniem, potem na kleju osadziłem siedzenie w zwrotnicy. Sworzeń jest na klucz 23 !.
Jak coś to pytaj.
Wahacz przykręcony jest do ławy (klucz 17) oraz skręcony przez śrubę przelotową z widełkami co lecą od góry. Przy zwrotnicy jest sworzeń który może wyjść z siedzeniem. U mnie w życiu nie wyszedł by ściągaczem. Ciężkim młotem udało się go wybić razem z siedzeniem, potem na kleju osadziłem siedzenie w zwrotnicy. Sworzeń jest na klucz 23 !.
Jak coś to pytaj.
dzialos napisał(a):... Od zbieżności to jest chyba dolny... Jest jeszcze górny... Czy tego nie wymienia się kompletem?
Jeśli gumy na wahaczu są w porządku (nic nie puka nie stuka) to nie wymieniaj. Ja u siebie wymieniałem dwa dolne (gumy w tulejach można było palcem wyciągać) razem z amortyzatorami. Oczywiście po tym zabiegu geometria obowiązkowa.
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 283 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6