Problem z Akumulatorem , mazda nie odpala

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Picker » 10 paź 2016, 22:22

Cześć wam ,

Na początek powiem że jestem nowy i nie za bardzo jeszcze ogarniam forum więc jak coś źle naklikałem to prosze o przeniesienie i wielkie sory !

Więc do rzeczy,
Dość niedawno kupilem mazde 323f 1.5 97r. Na początku wszystko działało jak należy
ale potem po zgaszeniu silnika , siedziałem jeszcze 15/20 minut w środku słuchając radia i grzejąc się dmuchawą.. Na skutek tego , madzia potem nie chciała odpalić – zwyczajnie padł mi akumulator..
Troche się zdziwiłem ze tak szybko , ale pomyślałem że może akumulator był słabo naładowany itd..
Odpiąłem , podłączyłem do prostownika na coś około 15godzin , ładował się elegancko i po wsadzeniu do mazdy wszystko działało jak nalezy...
Przez okres około 2tygodni, ( nawet nie całych )
potem znowu padł , nie mowie ze oszczędzałem na prądzie , bo cały czas grało , często działała klima itd..
ale 2 tygodnie to troche słaby rezultat chyba , nie ?
Sfrustrowany , powtórzyłem czynność z naładowaniem go.. tym razem nawet troche dłużej go potrzymałem przy prostowniku .. Pojeździłem jeden dzień i zdechł. ( To było na dniach )
Wczoraj wziąłem do domu z powrotem > pod prostownik..
Dzisiaj rano nie odpalił wcale.. rozruch zazgrzytał jakby chciał a nie mógł i koniec.

Potrzebuje waszej pomocy bo nie bardzo wiem o co może chodzić a mam kilka możliwych wariantów ,
może wasze doświadczenie pozwoli chociaż nakierować mnie na ten prawdziwy albo najbardziej prawdopodobny a może nawet zasugerujecie mi jeszcze inne rozwiązanie , mianowicie :

-Prostownik którym ładuje jest stary , nie ma co ukrywać.. może on nie daje tyle co aku potrzebuje.. Ale dziwne skoro za pierwszym razem naładował go całkiem solidnie a następnym tylko na jeden dzień , zaś następnym wcale.

-Klemy czy jak to sie tam nazywa ( kable z zaciskiem na + i – łączące akumulator z elektryką ) , może nie ściskają wystarczająco dobrze .. nie wiem. na plusie mam zjechaną troche nakrętkę przez co moze nie da się do konca dokręcic i jest luz. ale trzyma się dosyć mocno , choć siłą bym zdjął jakby trzeba było bez odkręcania.

-Po prostu akumulator jest szrotem i trzeba by kupic nowy ale tutaj też mam mieszane uczucia bo poprzedni właściciel wspominał ze jest tu nowy akumulator , to mnie troche zaciekawiło teraz. Bo skoro jest nowy akumulator to moze on tez mial ten sam problem .. pomyslal ze to wina akumulatora wiec kupil nowy , ale nic to nie dało a nowy akumulator został.

-Alternator umarł.

Cala ta sprawa jest dziwna i nie potrafie sobie z nią poradzić od tak , to mój pierwszy samochód i nie znam się na tym , liczę że komuś to wszystko co napisałem wskaże przyczynę mojego problemu , nie chce po prostu kupywać nowego prostownika , po czym miałoby się okazać ze był dobry , potem akumulatora .. to nic nie da , co nakieruje mnie na wymiane alternatora a na koncu okaze się ze to klemy. wiecie o co chodzi .. Nie jestem z tych co mają studnie w portfelu.

Pozdrawiam i liczę na pomoc
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez rafał88 » 10 paź 2016, 23:41

Ilu letni masz ten akumulator ,ze tak zapytam?? To ,ze prostownik dobija nie mało do "0" nie znaczy ,ze akumuylator jest dobry. Moze go nałądowac , ale on sam nie trzyma prądu i sam sie rozładowuje.

Jak chcesz sprawdzic jak sie ma alternator. Uruchom auto i sprawdz jak masz łądowanie , powinno byc 14.4+/– V. Ale według mnie dziwne ,ze tak auto nie odpala a jesty "nowy" akumulator. Ale jak mowie , weź nawet od kogos jakis akumylator i zobacz co sie bedzie działo no i sprawdz łądowanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DamianoV6 » 10 paź 2016, 23:55

tak jak pisze Rafał sprawdź napięcie ładowania na uruchomionym silniku.. 2 jeżeli jeździłeś na krótkich odcinkach miał prawo się nie zdążyć naładować. 3 sprawdź date produkcji aku... a 4 sprawdź jaki prąd wychodzi z alternatora czyli odłącz kleme minus od aku i sprawdź jakie napięcie idzie bezpośrednio na aku :) sprawa powinna się wyjaśnić
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Picker » 12 paź 2016, 01:03

Jutro zobaczę datę produkcji aku ,
( Szkoda bo teraz dopiero przeczytałem wasze odpowiedzi )
Próbowałem dzisiaj rano odpalić na popych , poszło. Przejechałem kawałek do kumpla postaliśmy chwile
ale na takim odcinku nie zdążył załapać za dużo i nie odpalał znowu..
Odpaliliśmy tym razem z kabli , wrociłem do domu.
Wieczorem jak chciałem odpalić znowu z kabli to nic nie dawało , od strzała chwile pomieszał i zdechł.. jak chwile z podpiętymi kablami odczekaliśmy to i tak nic. Postanowiliśmy spróbować znowu na popych ale też się już nie dało..
W wyniku tego Mazda mi tylko stoi pod innym blokiem.. –.–

Nie wiem czemu na popych się już też nie dało..

pojutrze będę mial dopiero możliwość sprawidzić na innym akumulatorze czy działa ,
sprawdze też tą date produkcji.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez rafał88 » 12 paź 2016, 09:33

Ja tu podejrzewam ,ze ten akumulator to jakies padło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Andrzej414 » 12 paź 2016, 09:41

By prawidłowo ocenić stan naładowania i kondycji akumulatora należy posłużyć się areometrem czyli przyrządem, który pokaże Tobie gęstość elektrolitu. Po samym napięciu wiele nie wywnioskujesz poza tym tylko czy jest dobrze ładowany. Przyrząd kosztuje niewielkie pieniążki ale po badaniu wiesz już jaki jest stan akumulatora, a następnie można bawić się z elektrolitem i wodą destylowaną jeśli zajdzie taka potrzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez dzaper » 12 paź 2016, 11:22

Witam. Jak kolega wcześniej pisał pozycz od kogoś aku odpal auto zwykłym miernikiem zmiez ladowanie najlepiej przy opciarzniu czyli wlonczone światła dmuchawe i będziesz wszystko wiedział sam wiek aku mylę że nic nieda moze mieć rok a mógł się rozleciec. Popatrz jeszcze na połączenia masowe odkręcić i poczysc. A tak poza tematem uzupełnij. Profil z jakiej miejscowości jesteś.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2015, 21:06
Posty: 75 (10/1)
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda premancy 2.0

Postprzez Picker » 12 paź 2016, 13:03

Co do aku przypomnial mi się jeszcze jeden incydent ,
za pierwszym razem jak byłem zmuszony go naładować , po naładowaniu był ciepły – nie gorący , nie parzący .. po prostu obudowa byle delikatnie ciepła co dało się odczuć dotykając

Przy każdym następnym razie ładowania aku , zimny jak lód , nic się nie nagrzewał .
Słyszałem że akumulator po ładowaniu powinien być troche ciepły ze to naturalna kolej rzeczy
Dlatego może fakt że potem był zimny nic nie nagrzany przez ładowanie świadczy że po prostu mi zdechł?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez rafał88 » 12 paź 2016, 14:37

Pewnie cele są przerwane. Mowie pozycz od kogos akumualtor jakis ale ,zeby dało sie auto odpalic i sprawdz łądowanie. Tez aku jak jest zdechniety po podłaczeniu pod prostownik i zaraz słychac jak sie woda gotuje jest do wywalenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 12 paź 2016, 14:43

Zamiast kombinować to podjedź do kogoś kto zmierzy ci kondycję akumulatora, sprawdzi ładowanie itd. bo nie sądzę abyśmy się doczekali twoich pomiarów.
Jak dla mnie to wysoce jest prawdopodobne, że accu kwalifikuje się po prostu do wymiany.
Ładowanie może być na dobrym poziomie ale accu nie ma swojej pojemności.

Uzupełnij profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Picker » 12 paź 2016, 14:54

Marek , chyba takie wyjście będzie najlepsze.
Sam się na tym nie znam a jak podjade do kogos oczytanego to pewnie szybko się dowiem o co chodzi ,
Tylko jeszcze musze pomyśleć jak odpalić :p Bo pchać nie będe .. a holować też troche problematycznie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez Andrzej414 » 12 paź 2016, 17:17

Odpal prostownikiem z funkcją startu lub od kogoś przez kable rozruchowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Picker » 12 paź 2016, 21:47

Pisałem wyżej że nie da się przez kable ,
nie chciało złapać , jak dłużej się poczeka to złapie ?
Bo próbowaliśmy odczekać te okolo 5/7 minut z podpiętymi i nic.
Troche poskrzeczało i zgasł

Dopisano 13 paź 2016, 00:27:

Chyba faktycznie głównym problemem jest aku , dzisiaj próbowałem jeszcze raz ostatecznie odpalić z kabli , podpiąłem odczekałem 10 min i nic ... jakby mazda nie żyła.
Wyciągnąłem go ostatecznie na noc podpinam pod prostownik , zobacze rano jak nie odpali to
chyba nic innego mi nie pozostaje jak iść po nowy aku , nie ?

Nawet nie mam jak odpalić silnika , pożyczyć aku od kogoś innego tez nie za bardzo , dużo komplikacji ..
Jakbym chociaz odpalił to podjechałbym do mechanika a tak to lipa straszna.

Co o tym myślicie ? Większość z was napisała że wygląda to na aku , wszystko na to wskazuje ?
Czy mimo to wydanie $ na nowy aku będzie głupie ? Widzicie jakiś inne możliwości w MOJEJ sytuacji ?

Dziękuje wszystkim za pomoc :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez Andrzej414 » 13 paź 2016, 06:34

No kupić nowy to będzie najlepszy wybór. Po co się męczyć. A tak nawiasem jaki masz prostownik? Model?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 13 paź 2016, 09:19

Akumulator ile ma juz wiosen za sobą?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 13 paź 2016, 10:15

Koszt aku nie jest duzy bo i tez jakiegos duzego nie kupuj do 50AH maksymalnie.

Ale wąłsnie wwyglada ,ze akumulator wogole nie trzyma pradu. Alternator przeciez dosc szybko ładuje akumulator i po 10 minutach pracy powinien chociaz zakrecic rozrusznikiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Picker » 13 paź 2016, 14:17

Akumulator nie wiem ile ma lat. obejrzałem go ale nie widzę nigdzie daty produkcji , ale wizualnie na jakiś nowy on nie wygląda.

Co do prostownika.. haha
Jest to jakiś naprawde stary sprzęt , ale podobno działa jak należy.
widziałem taki u kilku osób już ,
Jest to jakiś ( prawdopodobnie ) ruski model , bo napisy na nim są wykonana cyrylicą
może ktoś z was rozpozna :p ma brązową obudowę a panel jest taki .. beżowy
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez Andrzej414 » 13 paź 2016, 14:38

Ełjektronka nie czasem? Na jakim ustawieniu ładowałeś ten akumulator? Chodzi mi o prąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Picker » 13 paź 2016, 19:47

Wiesz co tej nazwytu nie widze , mniejsza o to
ładowałem na 4,5 , mam aku 52 Ah

Dzisiaj miał miejsce troche przełom że tak powiem , mianowicie

Załatwiłem grubsze kable rozruchowe , wsadziłem akumulator i odpaliła od strzała.
Załatwiłem też dużo lepszy prostownik , a na pewno nowszy
" Car Xtras MD 15526 "
ma funkcje regeneracji

podłączam na 12godzin, zobaczymy co się będzie działo z akumulatorem

To dla niego ostatni sprawdzian , jak to nic nie da to jutro jade po akumulator
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2016, 20:09
Posty: 34 (14/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323f 1.5 1997r.

Postprzez Andrzej414 » 15 paź 2016, 15:54

Można by ładować taki akumulator prądem 1 lub 2A przez dłuższy czas. Wtedy było by większe prawdopodobieństwo się naładuje prawidłowo a już na pewno lepiej niż prądem wyższym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323