Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez misiak89-89 » 6 paź 2016, 09:30

Jest dobrze, nie patrz na kreski liczą się czasy;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 6 paź 2016, 13:03

DARO MAZDA 323 napisał(a): Kierowca musi troche sie ogarnąć i nie redukowac z 3 na 2 przy 80 km / h ale to inna kwestia.
A mapy sie dopieści jak wcześniej skrzynia nie wybuchnie.

Skoro jemu nie wybuchła to myślę, że i mi to nie grozi.

W Poznaniu dzięki takiemu hamowaniu czasy wyglądały jak wyglądały.

weede napisał(a):Czyli wyszło standardowo :) Mamusie oszukasz, tatusia oszukasz ale KL-a nie oszukasz

PS. generalnie dziwny ten AFR, bo u mnie silnik był mocno podlany nawet przy odcięciu, więc albo mają mega wydajny wentylator, który tyle dostarczył powietrza albo bym się tym nie przejmował i jeżdził.

Haha. AFR wysoki, bo jest rozwiercona przepustnica, bez strojenia okazała się overkillem.

misiak89-89 napisał(a):Jest dobrze, nie patrz na kreski liczą się czasy;)

Nie szukam wymówek, po strojeniu będzie grubo.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 6 paź 2016, 14:22

Komp seryjny KLZE czy k8 z wsadem KLZE nie ma to znaczenia.. mapa jest mapą i jest przystosowana do pewnych warunków i nie może robić korekt w nieskończoność..
Całkowicie inny dolot, większa przepustnica, przepolerowany dolot, odetkany wydech..
Kolejna rzecz, sonda bierze wartości z jednego cylindra nie z wszystkich.

Ja i tak jestem zdania że wszystkie modyfikacje które wprowadzamy najlepiej było by wystroić..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 6 paź 2016, 14:39

O czym ty piszesz? Jak sonda może brać wartości z jednego cylindra jak ona jest wlozona w kolektor wydechowy jedna od jednej głowicy A druga od drugiej głowicy i bada skład spalin zatem o czym ty mówisz? Skoro klze kl31 ecu miało pracować z silnikiem 200KM to powiedz mi jak może nie być różnicy. Klze ma ostrzejsze walki które domyślnie wpuszczają więcej paliwa do komory spalania więc komp musi dostarczyć tego paliwa więcej i jest to bardzo dziwne że tego nie robi.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 6 paź 2016, 14:57

Nie ma to znaczenia z ilu cylindrów bierze pomiar przy sprawnym silniku.
Kolektory wyglądają tak:
215835-1.jpg

Marcin proszę Cb daj już spokój.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez dam92 » 6 paź 2016, 23:22

marcinowozniako napisał(a):O czym ty piszesz? Jak sonda może brać wartości z jednego cylindra jak ona jest wlozona w kolektor wydechowy jedna od jednej głowicy A druga od drugiej głowicy i bada skład spalin zatem o czym ty mówisz? Skoro klze kl31 ecu miało pracować z silnikiem 200KM to powiedz mi jak może nie być różnicy. Klze ma ostrzejsze walki które domyślnie wpuszczają więcej paliwa do komory spalania więc komp musi dostarczyć tego paliwa więcej i jest to bardzo dziwne że tego nie robi.



Patrz zdjęcie. Odnośnie wałków to przedewszystkim powietrze..
Nie zmienia to faktu że ZE w dobrym stanie wypluło po tych modach 180 koni.
Będzie miał chłopak kase, kupi deta, smt czy tam MS'a wystroi i wyjdzie ile silnik jest wart i jaki to wszystko ma tak naprawdę potencjał.

Trzymam kciuki tak czy tak :) ważne że jeździ dobrze, ale i tak warto by uderzyć do kogoś z sondą i sprawdzić to afr na drodze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez marcinowozniako » 7 paź 2016, 00:32

Znaczy w sumie patrząc na te kreski są one i tak bardzo dobre jednak nie nastawiałbym się na 200KM nawet po strojeniu. Moment powinien wzrosnąć mocno jednak myślę że okolice 190KM jest do osiągnięcia. A już w tej chwili moc 180KM w zakresie ponad 1tyś obrotów od 6 do 7.2tyś to sporo i wystarczy żeby objechac inne auta o innej charakterystyce mocy silnika.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 7 paź 2016, 10:30

Marcin jakie ty masz doświadczenie, że piszesz te swoje "mądrości”? <rotfl>
Gdyby napisałby coś Marius, Capazo to ok, oni stroili, ale ty?
Nie chce Cb obrażać, ale od samego początku gadasz od rzeczy i śmiało mogę Cb określić "głupiomądrym". Wybacz mam nadzieje, że pomoże Ci to. Pytania są pytaniami retorycznymi. :]
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 7 paź 2016, 10:49

W przeciwieństwie do Ciebie jakieś doświadczenie posiadam we wszystkim co pisze. Mam Ci przypomnieć jak to na pewno masz przelany silnik na wsadzie klze?
Ty swoją wiedzę czerpiesz głównie z tego co ktoś napisał wcześniej ja mam podobnie tylko zawsze staram się to jakoś zweryfikować do tego stopnia jak tylko mogę.

Zarówno u Capazo jak i ze Rafała moment był ogromny jak na klze bo były to granice 240-250nm u Rafała moc z 193 przed strojeniem po było 199KM. Stąd wnioskuje że u Ciebie będzie podobnie.

Używanie hamulca na hamowni obciazeniowej jest mocno dziwne Tak samo jak mierzenie samochodu N/A od 1 tyś obrotów i każdy kto coś wie o hamowaniu aut Ci to powie.

Jak się Ciebie pytałem czemu nie użyłeś chipa klze który mi sprzedales tylko kupiłeś inny odpowiedziałeś ze chcesz mieć przelany silnik gdy spytałem skąd wiesz że będzie przelany powiedziałeś mniej więcej ze po prostu wiesz to.

Pojedź kiedyś na hamownie jeszcze raz i sprawdź kompa od k8 i abyś się nie zdziwił ze będą lepsze kreski i lepszy AFR.

Z nas dwóch obserwując to co piszesz Ty i ja o wiele bardziej Ty pokazujesz jak pisać aby popisać a nie żeby to pisanie miało sens. Uważasz że we wszystkim co piszesz masz rację mam nadzieję że teraz już tak nie Uważasz.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Pyton » 7 paź 2016, 12:20

kupuj Det-a , gadaj z Misiakiem , on ma namiary na gościa co mu stroił
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez mx-3lover » 7 paź 2016, 19:26

Marcin czytam i podziwiam. <ok>

Pyton napisał(a):kupuj Det-a , gadaj z Misiakiem , on ma namiary na gościa co mu stroił

Jak odpoczne od skarbonki...

Czy DET III FI w pełni obsługuje zapłon?
Jaką mają wydajność wtryskiwacze KL? Możliwe, że potrzebuję tych z 2.3 SC.
Czy ten schemat jest aktualny?
DET 3 FI.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 7 paź 2016, 19:43

Takie Wtryski na handel miał chyba Piotrek "Setritus"
U niego przelewały.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez misiak89-89 » 7 paź 2016, 22:08

Det w pełni nie obsługuje zaplonu, emu dopiero. Wtryski niebieskie bodajże 220cc a czerwone 280cc. A schemat aktualny.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 7 paź 2016, 22:24

Ok, ale nie ma potrzeby pchania się np. w Edisa? Zapytam inaczej, czy bez problemu można wystroić ZE na oryginalnych wtryskach?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez honda2911 » 8 paź 2016, 11:50

Jak pójdziesz w edisa to będziesz miał pełne sterowanie zapłonem
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez misiak89-89 » 8 paź 2016, 13:32

Zdaniem mojego znajomego byłego tunera jest potrzeba i jest sens zabawy w niezależny system zapłonu, za jakiś czas dam znać jak u mnie będzie to funkcjonowac.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 8 paź 2016, 14:52

A wtryski, spokojnie starczają, jest zapas?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bosaczek55 » 10 paź 2016, 20:52

wtryski mozesz dac wieksze skoro chcesz wkladac deta to nim regulujesz dawke odpowiednio ustawiając czas otwarcia wtrysku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez witek » 10 paź 2016, 21:19

Niestety ale wiele osób się zdziwiło że uparłeś się na wsad z KLZE, zamiast od razu sensownie to wystroić. Co innego jeszcze może seryjny silnik, lecz u Ciebie to już niezłe przeróbki szły. Te ECU w maździe jest tak archaiczne, że chyba tego wszystkiego nie ogarnia

Coś mi się przypomniało :D

Obrazek
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Piotr_ » 10 paź 2016, 22:28

Dajcie chłopakowi szansę, pojedzie na strojenie i 190 parę wypluje <spoko>
Witek a ten mem zawsze mnie potrafi rozbawić :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy