gasnący check engine po 4 krotnym odpaleniu silnika..błąd p0328 p0102 p0103
Strona 1 z 1
Witam jak w tytule powyżej błędy p0102 p0328 p0103 problem czasami z odpaleniem zinnego silnika tzn po uruchomieniu obroty wchodzą i gaśnie w ciągu kilku miesięcy raptem kilka razy ale może to jakaś wskazówka najpierw myślałem że check sie zapala z powodu albo za wysokiej temperatury albo za niskiej na zewnątrz gdy podczas jazdy check sie zapala w tym momencie jest delikatne szarpniecie pomyśleć można że przez kulawe dawkowanie paliwa albo po prostu złe paliwo ..czy możliwe że przez przepływomierz szwankuje czujnik stukowy a może na odwrót albo błąd czujnika jest spowodowany przez sonde lambda jak bee miał czas to podjade na kanał po sprawdzam wiązki i styki ..pare dni temu autko przeszło na chwile w tryb awaryjny totalny spadek mocy ale na szczescie stało się to tylko raz ... co prawda do pracy robie po 3 km w mieście rano puste drogi i spalanie w granicy 15 l /100 km jak na 1.6 to chyba za dużo
- Od: 13 lip 2016, 22:17
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 2003 1.6 MZR
Najlepiej zacznij od (o ile masz taką możliwość) podmiany przepływomierza i sprawdzenia wtedy błędów i zachowania samochodu. Sama wymiana świec do przepływomierza nic nie ma, jednakże ich wymiana, szczególnie gdy były już dawno zmieniane, mogła by faktycznie zmniejszyć nieco spalanie.
przepływomierz wymieniony i dalej check.. wychodzi na to ze czujnik powoduje dziwna prace przepływomierza ..czujnik zakupiony na allegro za 149 mam nadzieje że nie bedzie z nim problemu świece również zakupione jedno mnie zastanawia czujnik stukowy i przepływomierz maja tak jakby wspolne gniazdo czy wtyczke zaraz kolo przepustnicy moze tam jest gdzies zonk
- Od: 13 lip 2016, 22:17
- Posty: 6
- Auto: mazda 3 2003 1.6 MZR
bobtong a czy poradziłeś sobie ze swoim problemem?
Mam aktualnie podobne objawy w swoim aucie. Mianowicie po podłączeniu do kompa wywaliło błąd czujnika spalania stukowego. Generalnie świeci się cały czas check engine, jednak gdy silnik jest w pełni rozgrzany to przy ponownym 3-4 uruchomieniu-gaśnie. Zapali się ponownie po tym gdy silnik odrobinę ostygnie. Tu się rodzi pytanie: czy gdyby walnięty był czujnik to chyba check engine by się świeciło cały czas, prawda? Dodam tylko, że pierwszy raz błąd się pokazał podczas tych mrozów styczniowych gdzie było nawet -20oC. Auto mam wrażenie straciło od tamtego czasu jakby troszkę mocy i wzrosło spalanie. Autka nie katuję, umiarkowany styl jazdy, po wymianie świec i przeglądzie LPG.
Jeden mechanik mówi, że można z tym jeździć bo silnik pracuje poprawnie, inny z kolei zaleca wymianę czujnika. Bardzo bym prosił o wypowiedź kogoś bardziej obeznanego czy konieczna jest wymiana czujnika w takim wypadku czy może to być problem czegoś innego co ma wpływ na działanie tego czujnika? Mechanik powiedział że koszt takiego czujnika to 500 zł + ok 200 zł wymiana i nie wiem czy się tego podejmować
Mam aktualnie podobne objawy w swoim aucie. Mianowicie po podłączeniu do kompa wywaliło błąd czujnika spalania stukowego. Generalnie świeci się cały czas check engine, jednak gdy silnik jest w pełni rozgrzany to przy ponownym 3-4 uruchomieniu-gaśnie. Zapali się ponownie po tym gdy silnik odrobinę ostygnie. Tu się rodzi pytanie: czy gdyby walnięty był czujnik to chyba check engine by się świeciło cały czas, prawda? Dodam tylko, że pierwszy raz błąd się pokazał podczas tych mrozów styczniowych gdzie było nawet -20oC. Auto mam wrażenie straciło od tamtego czasu jakby troszkę mocy i wzrosło spalanie. Autka nie katuję, umiarkowany styl jazdy, po wymianie świec i przeglądzie LPG.
Jeden mechanik mówi, że można z tym jeździć bo silnik pracuje poprawnie, inny z kolei zaleca wymianę czujnika. Bardzo bym prosił o wypowiedź kogoś bardziej obeznanego czy konieczna jest wymiana czujnika w takim wypadku czy może to być problem czegoś innego co ma wpływ na działanie tego czujnika? Mechanik powiedział że koszt takiego czujnika to 500 zł + ok 200 zł wymiana i nie wiem czy się tego podejmować

Witajcie. A propo kontrolki check, pali mi się od jakiegoś czasu, spalanie ok 9l i spadek mocy. Po podłączeniu pod komputer wyskoczył błąd z katalizatorem,czujnikiem spalania stukowego. Po kilku dniach i podłączeniu raz jeszcze Mazdy do komputera został błąd tylko katalizatora. Tak jak kolega pisał wyżej o wymianie świec- u mnie nie pomogło. Znalazłem "rozwiązanie" aby wkręcić emulator sondy, teraz pytanie do Was – na którą sonde wkręcić ten emulator ? Z tego co wiem mam dwie sondy. Aha i jeszcze jedno, orientuje się ktoś jaka powinna być normalna temp katalizatora ? Jak zczytywałem błędy w aucie, to temperatura katalizatora na biegu jałowym wynosiła ponad 470 stopni!!! Myślę, że to znacznie za dużo niż powinno być. Może ktoś był w podobnej sytuacji ?
- Od: 26 kwi 2017, 18:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 B6ZE 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości