5 krotny sygnał dźwiękowy po odpaleniu – Immobiliser OMEGA
Jako, że jest już wątek o identycznym problemie, cała dyskusja zostanie z nim połączona
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Ja już wsadziłem 3 baterię. Od lutego. Nie wiem jak to robi, ale zżera je jak głupi, baterie na pewno nie są stare, bo mam kilka urządzeń które je wykorzystują (2 piloty, mini czołówka, oświetlenie w rowerze, czujnik karencji).
Nawet dezaktywacja Omega Can i wyłączenie pilota nie pomaga – raz miałem problem aby przez te zabezpieczenie odpalić auto, 200 km od domu.
Nawet dezaktywacja Omega Can i wyłączenie pilota nie pomaga – raz miałem problem aby przez te zabezpieczenie odpalić auto, 200 km od domu.
- Od: 10 lut 2016, 21:14
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km
Potwierdzam, że problem dotyczy baterii w kostce.
Napiszę jeszcze coś – dla potomnych.
Zacząłem wozić zapasową baterię w samochodzie i poczekać aż ta która jest rozładuje się do końca (co 2-3 włączanie miałem pikanie), wczoraj "pilocik" mi się wyłączył, wyszedł z trybu czuwania i za każdym razem jak się chciało włączyć auto trzeba było wcisnąć guziczek na pilocie. Nie jest to typowe wyjście ze stanu czuwania, bo nie dało się tego przywrócić. Dodatkowo kolor diody w pestce był czerwony. Teraz już wiadomo, że dioda ma co najmniej 3 odcienie kolorów :–)
Na razie będzie spokój z baterią, ale od razu wrzuciłem kolejną nową do schowka – niech jeździ, bo jak padnie w momencie najmniej odpowiednim, to będzie klops :–)
Napiszę jeszcze coś – dla potomnych.
Zacząłem wozić zapasową baterię w samochodzie i poczekać aż ta która jest rozładuje się do końca (co 2-3 włączanie miałem pikanie), wczoraj "pilocik" mi się wyłączył, wyszedł z trybu czuwania i za każdym razem jak się chciało włączyć auto trzeba było wcisnąć guziczek na pilocie. Nie jest to typowe wyjście ze stanu czuwania, bo nie dało się tego przywrócić. Dodatkowo kolor diody w pestce był czerwony. Teraz już wiadomo, że dioda ma co najmniej 3 odcienie kolorów :–)
Na razie będzie spokój z baterią, ale od razu wrzuciłem kolejną nową do schowka – niech jeździ, bo jak padnie w momencie najmniej odpowiednim, to będzie klops :–)
- Od: 9 lis 2015, 21:29
- Posty: 36
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red
Fisher napisał(a):Bateria wymieniona i dalej piszczy
Też tak miałem.
Nowa bateria, 2 dni, piszczy.
Kolejna z innego opakowania, kilka dni i też piszczy.
Baterie przełożone do światełka rowerowego – działają już kilka miesięcy i świecą.
Wyłączyłem to ustrojstwo w cholerę jak nie mogłem odpalić samochodu wieczorem, 200km od domu.
- Od: 10 lut 2016, 21:14
- Posty: 35
- Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km
OK, wiemy już jak sygnalizuje auto wyładowanie baterii w immobilaizerze (pikanie po włączeniu zapłonu, 5 krotny sygnał dźwiękowy).
A moje pytanie – wiadomo jak auto sygnalizuje wyładowywanie się baterii kluczyka?
Dziś w drodze, podczas jazdy zdarzyło mi się, że auto piknęło 2 razy, po 3 sygnały w odstępie parunastu minut.
Możliwe, że to to?
Oczywiście, podczas sygnałów, szukałam zapalonych kontrolek, ale nic z tych rzeczy
Wy jak mieliście?
Szukałam podobnego tematu, ale nie znalazłam
A moje pytanie – wiadomo jak auto sygnalizuje wyładowywanie się baterii kluczyka?
Dziś w drodze, podczas jazdy zdarzyło mi się, że auto piknęło 2 razy, po 3 sygnały w odstępie parunastu minut.
Możliwe, że to to?
Oczywiście, podczas sygnałów, szukałam zapalonych kontrolek, ale nic z tych rzeczy
Szukałam podobnego tematu, ale nie znalazłam

- Od: 21 wrz 2018, 20:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 '18, HB, 2.0 ,120 KM, AT, SkyPassion
Auto nie sygnalizuje słabej baterii w kluczyku. Pilot będzie działał coraz gorzej, auto będzie go "gubić" aż pewnego razu nie otworzysz samochodu.
Natomiast niski poziom baterii jest zapisany w DTC pojazdu, szkoda że użytkownik nie ma do tego wglądu bez interfejsu diagnostycznego.
Opisane przez ciebie dźwięki są dla mnie nieznane.
Natomiast niski poziom baterii jest zapisany w DTC pojazdu, szkoda że użytkownik nie ma do tego wglądu bez interfejsu diagnostycznego.
Opisane przez ciebie dźwięki są dla mnie nieznane.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):Auto nie sygnalizuje słabej baterii w kluczyku. Pilot będzie działał coraz gorzej, auto będzie go "gubić" aż pewnego razu nie otworzysz samochodu.
Natomiast niski poziom baterii jest zapisany w DTC pojazdu, szkoda że użytkownik nie ma do tego wglądu bez interfejsu diagnostycznego.
Opisane przez ciebie dźwięki są dla mnie nieznane.
Dzięki za odpowiedź
Sprawdziłam w razie co obie baterie, obie praktycznie pełne.
Pozostaje mi obserwować i nasłuchiwać, co to może sygnalizować.
Chociaż po cichu liczę, że więcej się to nie powtórzy.
Edit:
A to dokładnie pikanie, o które mi chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=e-5Vhj8Bh9M&feature=youtu.be
Brzmi, jak od alarmu...
- Od: 21 wrz 2018, 20:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 '18, HB, 2.0 ,120 KM, AT, SkyPassion
Te dźwięki nie są "oryginalne", muszą być od czegoś co nie jest w standardzie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Witam,
Ja mam to samo w cx 5 z 2016r., bateria pestki bardzo szybko siada. Związane jest to ponoć z przebywaniem w obecności innych urządzeń np.telefon, w-fi, wszystko co sieje i wzbudza pestkę. Z baterią w kluczyku nie miałem problemów, powoli spadał zasięg otwarcia drzwi, wymiana i ok.
Dziś rano mi zapikało znów 5 razy, przejechałem 25km i już nie odpaliłem. Wróciłem drugim autem, wziąłem drugi komplet kluczyków z nowymi bateriami, aktywowałem pestkę (jest w instrukcji opisana kolejność kolorów diody i czynności). i tak wróciłem. Niestety po 4 godzinach znów to samo 5 piknięć!
Dlaczego?? nowe baterie, czy może coś zakłóca jego pracę? Czy może centralka OMEGI ma swoją baterię i ta wysiada? Kilka dni temu te 5 dźwięków było bardzo cichych i chrapliwych, jakby zasilanie padało. To skłania mnie do myślenia o odrębnej baterii. czy ktoś coś o tym wie?
Ja mam to samo w cx 5 z 2016r., bateria pestki bardzo szybko siada. Związane jest to ponoć z przebywaniem w obecności innych urządzeń np.telefon, w-fi, wszystko co sieje i wzbudza pestkę. Z baterią w kluczyku nie miałem problemów, powoli spadał zasięg otwarcia drzwi, wymiana i ok.
Dziś rano mi zapikało znów 5 razy, przejechałem 25km i już nie odpaliłem. Wróciłem drugim autem, wziąłem drugi komplet kluczyków z nowymi bateriami, aktywowałem pestkę (jest w instrukcji opisana kolejność kolorów diody i czynności). i tak wróciłem. Niestety po 4 godzinach znów to samo 5 piknięć!
Dlaczego?? nowe baterie, czy może coś zakłóca jego pracę? Czy może centralka OMEGI ma swoją baterię i ta wysiada? Kilka dni temu te 5 dźwięków było bardzo cichych i chrapliwych, jakby zasilanie padało. To skłania mnie do myślenia o odrębnej baterii. czy ktoś coś o tym wie?
- Od: 10 kwi 2017, 23:33
- Posty: 6
- Auto: cx5 AWD 2.0 benz 2016r. manual
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość