Witam,
Ostatnio zauważyłem dziwną sytuację. Podczas jazdy po mieście i drogach miejskich szybszego ruchu (70km/h) wszystko jest ok, ale gdy wyjadę za miasto to po przejechaniu jakiś 5-10km zaczyna mi migać kontrolka od ciśnienia opon i po jakimś czasie świeci już ciągłym światłem. Ciśnienie sprawdzałem i jest ok i żadnych uszkodzeń na oponie nie widzę. Jakiś czas temu miałem zmieniane 2 oponki na nowe ale nie wiem czy po zmianie jeździłem za miasto ale na pewno nie wyskakiwał żaden błąd.
Czy muszę jakoś zaprogramować na nowo te czujniki dla nowych opon czy coś?
Dodam, że po odstawieniu auta i ponownym odpaleniu po paru godzinach/następnego dnia kontrolka się już nie świeci i zaczyna dopiero jeśli wyjadę gdzieś za miasto.
Czujnik ciśnienia opon zapala się przy większych prędkościach
Strona 1 z 1
Mogą być czujniki uszkodzone...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
No ale gdyby były uszkodzone to nie wskazywały by ciągle niskiego ciśnienia a nie tylko przy większych prędkościach?
I czy w BL są fizycznie czujniki ciśnienia czy jest to realizowane na bazie danych z czujników ABS i ESP?
No i jak sprawdzić o które koło mu chodzi... bo na desce tylko kontrolka a ForScanem pamiętam sczytywałem i też nie było tam wskazania które koło?
I czy w BL są fizycznie czujniki ciśnienia czy jest to realizowane na bazie danych z czujników ABS i ESP?
No i jak sprawdzić o które koło mu chodzi... bo na desce tylko kontrolka a ForScanem pamiętam sczytywałem i też nie było tam wskazania które koło?
tolek102 napisał(a):I czy w BL są fizycznie czujniki ciśnienia
Tak.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
A czy może to też być spowodowane np. złym wyważeniem kół?
przy "miejskich" prędkościach wyważenie chyba nie ma "aż takiego wpływu" jak przy jeździe z większymi prędkościami i może dlatego system wykrywa błąd(zbyt duże drgania czy coś, chociaż prowadząc nic takiego nie odczuwam)?
przy "miejskich" prędkościach wyważenie chyba nie ma "aż takiego wpływu" jak przy jeździe z większymi prędkościami i może dlatego system wykrywa błąd(zbyt duże drgania czy coś, chociaż prowadząc nic takiego nie odczuwam)?
Nie wiem jak fabryczne czujniki są skalibrowane ale moje chinole dokładane zachowują się podobnie, prawdopodobnie po prostu przez wzrost temperatury w kołach przy szybsziej jeździe.
Wyższa prędkość –> więcej oporów/tarcia –> wyższa emperatura –> wyższe ciśnienie. Ja sobie po prostu ustawiłem limit alarmu trochę wyżej i nie ma problemu.
Wyższa prędkość –> więcej oporów/tarcia –> wyższa emperatura –> wyższe ciśnienie. Ja sobie po prostu ustawiłem limit alarmu trochę wyżej i nie ma problemu.
- Od: 4 cze 2006, 20:11
- Posty: 381 (7/20)
- Skąd: Szczecin/Poznań
- Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS
Odkopuję temat.
Wczoraj,podczas jazdy (oczywiście miejskiej) nagle kontrolka zaczęła migać,wiadomo – zjazd na stację sprawdzenie ciśnienia,wszystko w porządku. Na chwilę zgasła,teraz świeci się cały czas.Zdechł jakiś czujnik i tu mam pytanie:jak zdiagnozować ew.sprawdzić który szlag trafił,oczywiście metodą domową?
Wczoraj,podczas jazdy (oczywiście miejskiej) nagle kontrolka zaczęła migać,wiadomo – zjazd na stację sprawdzenie ciśnienia,wszystko w porządku. Na chwilę zgasła,teraz świeci się cały czas.Zdechł jakiś czujnik i tu mam pytanie:jak zdiagnozować ew.sprawdzić który szlag trafił,oczywiście metodą domową?
-
rav 75
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość