Witam wszystkich ponownie... mam kolejny problem z madzia otoz wywalilo mi blad zbyt bogata mieszanka P0172... samochod zaczal "falowac" na zimnym silniku...czy przyczyna lub zbiegiem okolicznosci moglby byc fakt ze zaczelo sie to dziac po tym jak musialem wyjac akumulator i jego mocowanie aby wymienic pekniety wezyk sprzegla (akumulatora nie bylo w aucie ponad dwa dni)...czy cos moglo 'poprzestawiac' sie w komputerze? czy jest moze sposob na to aby zresetowac komputer aby mazda "nauczyla sie obrotow" tak jak robilo sie to w hondach? z gory dziekuje za odp....z kazdym zwrotnym postem czlowiek moze zrobi sie madrzejszy P.S auto jest zagazowane...ale problem jest na zimnym silniku wiec mysle ze gaz nie ma tu wiele wspolnego?
odłącz aku na noc, nie jeździj na gazie przez kilka dni i zobacz czy się poprawi, jeśli tak to gaz do regulacji, jeśli nie to trzeba szukać dalej, może kończy się sonda, generalnie odłączenie aku nie ma wpływu na pojawienie się żadnej usterki, ale mogło "pomóc" w jej ujawnieniu, możliwe też że przy pracach przy aucie poluzowały się jakieś stylu, np z sondy, i przez to pojawił się błąd
usterka chyba zlokalizowana...winna sonda lambda...tak stwierdzil mechanik...tlumaczyl to tak ze przed dluzszym odlaczeniem aku sonda mogla powoli "padac" i komputer na biezaco "uczyl sie' obrotow i ustawien...przy dluzszym braku zasilania powrocily ustawienia fabryczne kompa i dlatego zaczal wariowac na zimnym silniku...co myslicie o takim wytlumaczeniu? czy warto wymienic na uzywke na ktora daja gwarancje ?
Zgadzam się z przedmówcą. Używana to używana, nie wiesz czy zaraz Ci znów nie padnie. Koszt nowej jest jakiś bardzo wysoki http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00048.html więc osobiście wolałbym w nową zainwestować i mieć spokój.