Mazda3 BM 15' SkyPassion HB 165KM Snowflake + Sebring by Zagłoba
No jestem ciekaw jak to turbo siądzie.
Pewnie soft'a dmuchnąć będzie można, ale czy ktoś widział ten silnik od środka dokładnie i jakie są jego możliwości? Piernik wie. Przebijaj szlaki w takim razie i czekamy. 
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Łoo na grubo lecisz tak trzymaj 

- Od: 25 lip 2015, 11:38
- Posty: 142 (0/4)
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda3 BL LF 2009/10 2.0 DISI 151km Blue
viewtopic.php?f=332&t=184357
Turbo jak budiet to takie montowane z tyłu – pozostaje kwestia zabezpieczenia tego jakąś blachą żeby chroniło turbinke gdy sie zawadzi podwoziem. Dla ciekawych tematu polecam "rear mount turbo". Nie mam dokładnych danych ale wnioskując po pierwszych przeróbkach Matta z wersji 165 powinno siąść między 250 a 350km co przy masie auta niecale 1.3 tony zrobi z niego strasznego zapierdalacza...
Dopisano 31 sie 2016, 15:17:
Jeb jeb dwie jeszcze ciepłe aktualizacje w temacie gratów od OVT:
1. Torowy kolektor 4-2-1 do Mazda 3 Skyactiv 2,0 Benz. – spodziewana cena ok 700$ + wysyłka
2. Zestaw montowanego z tyłu turbo do Mazda 3 Skyactiv 2,0/2,5 Benz. – spodziewana cena ok. 1850-2000$ + wysyłka
Dopisano 31 sie 2016, 15:17:
Jeb jeb dwie jeszcze ciepłe aktualizacje w temacie gratów od OVT:
1. Torowy kolektor 4-2-1 do Mazda 3 Skyactiv 2,0 Benz. – spodziewana cena ok 700$ + wysyłka
2. Zestaw montowanego z tyłu turbo do Mazda 3 Skyactiv 2,0/2,5 Benz. – spodziewana cena ok. 1850-2000$ + wysyłka
No to będziemy obserwować.
Pamiętaj tylko, że zrobić 300KM, to jedno, a przenieść to efektywnie w FWD, to drugie
Powodzenia i dobrych efektów!
Pamiętaj tylko, że zrobić 300KM, to jedno, a przenieść to efektywnie w FWD, to drugie
Powodzenia i dobrych efektów!
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3198 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Nie rozkminiam turbiny z tyłu 

Wygląda jakby była montowana na wydechu i "wyciągała" spaliny. Bo jak niby powietrze z pod maski miało być przez nią "przyspieszone" i podane do silnika? Co nią steruje? Toż to lag byłby masakryczny. A gdzie chociażby intercooler? Wygląda na druciarstwo pełną gębą. Aczkolwiek nie znam się, może to i jakoś działa. Powodzenia życzę...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3112 (47/158)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Normalnie działa. Trochę większy lag, niższe maksymalne ciśnienie ze względu na długość przewodów, wlot powietrza do silnika w miejscu bardziej narażonym na zanieczyszczenia, ale działa toto i druciarstwem bym nie nazwał. W USA nawet popularne rozwiązanie ale chyba do większych silników gdzie nie potrzeba mocnego doładowania.
Oj Panowie wszystko popątaliście – spaliny do turbo idą bezpośrednio z wydechu, natomiast powietrze dodatkową rurą poprowadzoną pod podwoziem( zaczyna sie przy fabrycznym airboxie ) lag jest podobno niezmieniony ( i tu odsyłam do odpowiednich filmow na yt ) a temp. powietrza w dolocie turbosprężarki duzo nizsza niz przy klasycznym turbo bo nie grzeje go sąsiedztwo rozgrzanego silnika.
A co do sterowania turbiną to steruje nią zmodyfikowany soft silnika.
Pzdr
A co do sterowania turbiną to steruje nią zmodyfikowany soft silnika.
Pzdr
Nie mogę się doczekać efektu tego rozwiązania... Ciekawe też czy nie odbije się to negatywnie na żywotności silnika – czy wytrzyma zwiększoną moc...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Podoba mi się pomysł. Nie neguję, że ma to sens, ale pytanie jak się sprawdzi w codziennej eksploatacji.
Dosyć nisko umiejscowione, stąd ewentualnie narażone na różne zewnętrzne czynniki typu woda czy kontakt o różnego rodzaju drogowe nierówności.
Dosyć nisko umiejscowione, stąd ewentualnie narażone na różne zewnętrzne czynniki typu woda czy kontakt o różnego rodzaju drogowe nierówności.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Jako, że primo – lubię pokonywać zakręty w widowiskowym stylu z piskiem opon i chodziło mi o zredukowanie podsterowności, dwa primo – trzeba zacząć przygotowywać się na zwiększenie mocy usztywniając przód – więc zamówiłem dzisiaj oto taką pikną rozpóreczkę na przód; powinna dojechać do mnie w przeciągu 10 dni, dam Wam znać jakie odczucia.
Teraz rozpóreczka, później wskoczy sportowy zawias od Koni ( wersja sport ) i finalnie kapciochy 235mm
Teraz rozpóreczka, później wskoczy sportowy zawias od Koni ( wersja sport ) i finalnie kapciochy 235mm
Taka ciekawostka – dzisiaj przed chwilą moja Mazda 3 OVT dwukrotnie rozgromiła ( dosłownie ) z kreski Opla Astrę GTC 2,0 diesel 165hp / 350nm
Przy 160 miałem nad gościem 50m przewagi
Brawo Madzia

Przy 160 miałem nad gościem 50m przewagi

Brawo Madzia


Ostatnio edytowano 7 wrz 2016, 20:22 przez Zagłoba, łącznie edytowano 1 raz
Zagłoba napisał(a):Oj Panowie wszystko popątaliście – spaliny do turbo idą bezpośrednio z wydechu, natomiast powietrze dodatkową rurą poprowadzoną pod podwoziem( zaczyna sie przy fabrycznym airboxie ) lag jest podobno niezmieniony ( i tu odsyłam do odpowiednich filmow na yt ) a temp. powietrza w dolocie turbosprężarki duzo nizsza niz przy klasycznym turbo bo nie grzeje go sąsiedztwo rozgrzanego silnika.
Spaliny do turbo idą z końca wydechu, czyli mają niższą energię niż gdy turbina jest w komorze silnika. Tak samo powietrze z turbiny musi wrócić kilkumetrową rurą do silnika, znowu straty. Można kompensować większą turbiną ale to też ma wady.
Co do tego czy lag jest większy czy nie, zwolennicy kłócą się z przeciwnikami takiego rozwiązania cały czas.
No i lepiej uważać na głębokie kałuże mając tak nisko dolot
zelka – auto jest dłubnięte przez OVT
Pzdr.
Dopisano 8 wrz 2016, 10:32:
some1 – dla mnie główną zaletą opisywanego rozwiązania jest cena. Normalny zestaw turbo do Mazdy 3 Sky kosztuje u Matta ok. 4700-4900$ , co w przeliczeniu na Polskie i dodanie VATu od importowanego towaru daje zawrotną kwotę 27000-30000 z montażem – jak widzisz taki wydatek mija się z celem
Myślę, że zestaw montowanego z tyłu turbo będzie na tyle wydajny, że różnicy pomiędzy nim a klasycznym turbo nie zauważę, a różnica cenowa jest astronomiczna

Pzdr.
Dopisano 8 wrz 2016, 10:32:
some1 – dla mnie główną zaletą opisywanego rozwiązania jest cena. Normalny zestaw turbo do Mazdy 3 Sky kosztuje u Matta ok. 4700-4900$ , co w przeliczeniu na Polskie i dodanie VATu od importowanego towaru daje zawrotną kwotę 27000-30000 z montażem – jak widzisz taki wydatek mija się z celem
Myślę, że zestaw montowanego z tyłu turbo będzie na tyle wydajny, że różnicy pomiędzy nim a klasycznym turbo nie zauważę, a różnica cenowa jest astronomiczna
Zagłoba napisał(a):Myślę, że zestaw montowanego z tyłu turbo będzie na tyle wydajny, że różnicy pomiędzy nim a klasycznym turbo nie zauważę, a różnica cenowa jest astronomiczna
Podejrzewam, że gdyby przejechać się samochodem z jednym i drugim rozwiązaniem to różnica byłaby zauważalna, ale przy takiej różnicy w cenie jaką opisujesz nie ma co dywagować.
@gracjan87
Myślę, że w Twoim przypadku najtaniej będzie sprzedać Mazdę i kupić mocniejszą wersję. Dokładając turbo zrobisz w najlepszym przypadku coś o mocy pomiędzy LF i MPS (raczej bliżej LF), z gorszymi hamulcami (do wymiany), wspomaganiem elektrycznym (tego nie zmienisz) i wyposażeniem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości