Świecąca nonstop kontrolka płynu spryskiwacza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 10 cze 2006, 17:59

Wiem, że temat już był ale nie znalazlem nigdzie odpowiedzi jak wygląda pływak w 323f '93 BG.
Wysiorbałem płyn i zobaczyłem to:

Obrazek

oba gumowe elementy są na samym dnie i nie udało mi się ich poruszyć – czy wogóle któryś z nich to ten pływak, który zwiera kontaktron na dnie i przez to mi się świeci kontrolka?
Gość
 

Postprzez yasiu » 11 cze 2006, 10:53

Pływaka nie ma w środku, czujniki reagują na ciecz która przewodzi prąd między nimi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez rafakulus » 11 cze 2006, 15:14

mialem tak samo u mnie i musialem wymienic czujnik-dokladnie to wymienilem caly zbiorniczek i tyle,jakby cos to mam jeszcze chyba gdzies sprawny do efki
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2005, 21:27
Posty: 32
Skąd: szczecin
Auto: mazda 6 rf5c

Postprzez TALREP » 11 cze 2006, 19:26

hehe, ja mam to samo, generalnie jak mi sie zapali kontrolka to juz nie gasnie. dotychczas dwa razy mialem taka sytuacje, wystarczylo wymontowac zbiornik, wylac plyn i zalac go spowrotem – nie pytajcie jak to dziala, oczywiscie taka operacja mija sie z celem (nastepnym razem odlacze zasilanie na kontrolke przy czujniku i tyle, a teraz pilnuje poziomu plynu zeby sie nie zapalala :) moze macie jakis pomysl na naprawienie tego? generalnie jak sie poruszy zbiornikiem i naleje plynu jak zbiornik jest ustawiony pod odpowiednim kontem to kontrolka gasnie :| <killer> <killer>
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez tadziol » 11 cze 2006, 19:29

a próbowałeś zamiast płynu nalać wody?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hazu » 11 cze 2006, 20:28

Nie wiem jak to jest w BG ale w Xedosie wystarczy odkrecić jedną osłonę od dołu (owiewkę)
I tam od dołu zbiornika jest wciśniety taki cylinder w uszczelkę gumową – to jest ten czujnik

U mnie w środku było coś białego taka kasza która unieruchomiła pływak – rozebrałem umyłem i złożyłem wszystko z powrotem.

Teraz wiem że mam kontrolke płynu od spryskiwaczy – bo świeci jak jest prawie pusto <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Gość » 12 cze 2006, 20:09

wlanie wody pomoglo, troche to niedopracowane, ze plyn do spryskiwaczy musi przewodzic prad zeby kontrolka nie swiecila :)

pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Crimer » 12 cze 2006, 20:20

ja też miałem to samo, aż wkońcu sie wkurzyłem i jak zmieniałem podświetlenie zegarów to wywaliłem żaróweczke podświetlającą ikonke ze sryskiwaczami <lol>
Obrazek
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 19:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez TALREP » 12 cze 2006, 20:45

w moim przypadku i wlewanie wody i plukanie zbiornika nie pomoglo :|
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez tadziol » 12 cze 2006, 21:03

TALREP napisał(a):w moim przypadku i wlewanie wody i plukanie zbiornika nie pomoglo


nie o to chodzi <lol> woda ma inną gęstość niż płyn spryskiwacza,i potrafi wyprzec pływak czujnika,natomiast niektóre płyny nie
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez TALREP » 12 cze 2006, 21:57

no to przeciez mowie ze probowalem i z woda i z plynem i plukac i ... nic
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez ivo » 13 cze 2006, 08:30

yasiu napisał(a):Pływaka nie ma w środku, czujniki reagują na ciecz która przewodzi prąd między nimi ;)

to nie tak !!
Przewodnictwo nie ma tu nic do rzeczy. Tu działa siła wyporu na pływak, w którym znajduje się magnes. Przy niskim poziomie płynu opada on na dół i zwiera styki kontaktronu, powodując zapalenie się kontrolki.
Problem w tym, że się zacina, jak opadnie na dół albo (co sam przerabiałem) pływak po kilku latach jakimś cudem nasącza się płynem przez co zwiększa się jego masa i nie unosi się do góry.
Jest jednak na to sposób. Należy go wymontować, wyjąć pływak, oczyścić i metodą prób sprawdzić kiedy się zwierają styki (zanurzając w szklance wody cały czujnik z podłączonym omomierzem). Mój miał opory z wynurzaniem, więc podłożyłem pod pływak krążek z korka od butelki i teraz mam spokój, już nic mi po oczach nie świeci. <killer>
pzdr
pomysłowy Dodromir <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez mod » 17 cze 2006, 20:38

no to chyba ta lampka tu czesty element podswietlenia :D mi zapalilo sie jak zmienilme wode na plyn zimowy i juz nie gasnie, rozebralem wytrzeslem zbiornik wyplukalme woda i mam dalej lampeczke hahaha niedlugo akcja II moze tez patent z korkiem przetestuje. Czy jest tez czujnik w tylnym zbiorniczku ? jeszcze wyjdzie ze nie ten atakowalem :D ( w tylnym jest cos+ plyn bo pompka nie dziala :D standard )
Naczynia na kuchnie indukcyjne http://www.averkom.pl ;
SPAWANIE PLASTIKU – PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez basstek1 » 29 gru 2007, 17:06

witam,
jestem ciekaw czy tez ma ktos juz jakąś metode na te kotrolkę...u mnie wlasnie sie zaswieciła.... :| ostatecznie w ktorym miejscu jest ten czujnik? czy potrzebne jest wykrecenie zbiornika?teraz zima i troche wygląda nieciekawie wygłada rozbiórka na swieżym powietrzu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez mod » 30 gru 2007, 00:16

tak niestety trzeba wylać płyn – jak odczepisz pompkę z dnia zbiornika to sam poleci warto mieć jakiś pojemnik. U mnie o dziwo pływak pływa nawet jakiś czas po spotkaniu z duuża dziura lampka zgasła na miesiąc ale potem znów zapaliła sie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2006, 21:49
Posty: 208
Skąd: Poznań / Owińska
Auto: była 323F 1.6 GB, 626GF 1.8 1997, została 626GF 2.0 1999, Citroen Xsara II 2002 16v

Postprzez chudya » 30 gru 2007, 14:06

basstek1 napisał(a):jestem ciekaw czy tez ma ktos juz jakąś metode na te kotrolkę...u mnie wlasnie sie zaswieciła.... :| ostatecznie w ktorym miejscu jest ten czujnik? czy potrzebne jest wykrecenie zbiornika?teraz zima i troche wygląda nieciekawie wygłada rozbiórka na swieżym powietrzu :(


Bez zabawy na świeżym powietrzu chyba jednak się nie obejdzie :) U mnie pomógł styropian. Poczytałem wypowiedzi na grupie i zrobiłem tak:
– wyjąłem zbiornik spryskiwacza odłączając przewody od kostek,
– wyjąłem ze zbiornika czujnik poziomu (jest wciśnięty poprzez uszczelkę),
– rozebrałem czujnik na siłę, a miałem ułatwione zadanie bo widać było, że rozbierany już był,
– do górnego końca pływaka przykleiłem superklejem odpowiednio wycięty styropianowy krążek grubości chyba 4 czy 5 mm. Bez niego pływak wrzucony do wody tonął,
– poskładałem wszystko do kupy,
– sprawdziłem – działa :)

Pozdrawiam
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez basstek1 » 30 gru 2007, 14:26

wilkie dzieki za ospowiedzi.... jak tylko nadejdzie odwilż zabiore sie za zbiornik :)
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez basstek1 » 12 sty 2008, 17:54

chyba udalo sie naprawic.musialem dokleic kawałek korka do pływaka.... :D
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez Dry » 12 sty 2008, 19:14

basstek1 napisał(a):musialem dokleic kawałek korka do pływaka....

Nie wydaje Ci sie, ze korek dosc szybko nasiaknie i bedzie to samo :P Trzeba bylo styropian albo jakis kawalek plastiku ;)

ogólnie to ja w ogóle odłączyłem ten pływak, nie uważam go za super przydatny a i kontrolka nie świeci :P
Ostatnio edytowano 12 kwi 2009, 15:09 przez Dry, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez basstek1 » 12 sty 2008, 23:20

przykleic styropian jest dosc trudno.na kropelce sie nie da, klej go niszczy.poza tym kiepsko sie wycina...a plastik jest raczej za cięzki....
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323