Przewód sprzęgła Mazda 3 1.6 benz
1, 2
W jaki sposób wyciągnąć tą rurke z wysprzęglika? Wyciągnąłem to zabezpieczenie ale ni jak nie chce wyjść... Mam w swojej maździe wysprzęglik do wymiany (leci olej) i chciałem to zdemontować – niestety bez efektu. Jest na to jakiś patent? Rurka jest tylko wtykana?
- Od: 20 sie 2016, 21:07
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK
W zeszłym roku wymieniałem wyprzęgnik, na przewodzie pożydziłem z wiadomych względów. Od roku trochę szukałem jak to zrobić mając w łapkach stary wyprzęglik. W Pyskowicach obiecali dorobić, ale od kilku miesięcy nie mogą ściągnąć takich końcówek jakie są potrzebne. To są końcówki typu szteko samochodowe rozmiar 8. Jak już są to zaprawienie dowolnie wybranego przewodu (oplot stalowy, karbonowy, slim itp.) to elementarna sprawa. No ale końcówek nie ma a przewód już cieknie. Przy wielkim bólu zamówiłem za 300 w Rzeszowie nowy.
- Od: 11 lut 2017, 16:56
- Posty: 7
- Auto: Mazda3 BK rok 2006 silnik 1,6 benzyna, kolor nieciekawy
Hej
mam dobre wiadomości dla osób szukających alternatywy dla owej rurki
Tą cześć można zastąpić przewodem siłownika sprzęgła: od forda Mondeo bk4.
Umnie rurka odpadła przy samym wysprzegliku, wiec nic z niej
Nie mogłam uratować)
Tą cześć można zastąpić przewodem siłownika sprzęgła: od forda Mondeo bk4.
Umnie rurka odpadła przy samym wysprzegliku, wiec nic z niej
Nie mogłam uratować)
- Od: 7 lut 2016, 21:24
- Posty: 13
- Auto: Mazda bk 3,
benzyna 1300, HATCHBACK , 2005 r
Temat stary ale mój post może da coś dla potomnych. Problem ze sprzęgłem zawitał na nasz warsztat. Pacjent Mazda 3 BK 2005 1.6b. Objawy: sprzęgło działa z opóźnieniem, twardy pedał, działa z oporem. Tarcza skleja po pewnym czasie. Z zewnątrz widoczny zardzewiały przewód stalowy przykręcony do siłowniczka. Rozebrany siłownik pokazał w środku przytkaną dyszę rdzą z wewnętrznej korozji stalowej rurki. Diagnoza: do wymiany przewód hydrauliczny siłownika, cena w ASO ok 400PLN, alledrogo do 300PLN. Skorodowany odcinek został wycięty i połączony wężykiem elastycznym od układu hamulcowego. Największy problem to patent na wciskane połączenie do siłownika. Dało się obejść. Wystarczy przegwintować gniazdo w wysprzęgliku i zastosować typiczne zakończenie rurki miedzianej z połączeniem gwintowym. Po przegwintowaniu na M12 (skok wg uznania) ścianka w siłowniku ma ściankę ok 2.5 mm. Po testach "stresowych" okazało się wystarczające. Barak wycieków, mimo wszystko polecam loctite do uszczelnia. Mam zdjęcia lecz nie wiem jak umieścić. Po wskazówkach post będę edytował. Pozdrawiam.
- Od: 9 lut 2017, 16:25
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3
Wymienialem u siebie zyje w Niemczech mechanior mi sciagal oryginal Mazdy za 100 eur bo nigdzie nie moglem nic znalezc. Typowy problem w BK
Rdzy radze nie lekcewazyc, w mojej Mazdzie z przebiegiem 130k rura byla tak zjedzona, ze zlamalem ja w rekach bez zadnego wysilku.
Sama wymiana mega prosta musialem wyciagnac jedynie akumulator, plastikowa obudowe od niego i oslone silnika od spodu, z dostepem z gory i z dolu mozna to samemu wymienic w godzine. Co prawda zaskoczeniem bylo to ze w laczeniu istnieja jakies pierscienie zabezpieczajace (u mnie zostala po nich tylko rdza) ale udalo mi sie je jakos dorobic z drutu.
Rdzy radze nie lekcewazyc, w mojej Mazdzie z przebiegiem 130k rura byla tak zjedzona, ze zlamalem ja w rekach bez zadnego wysilku.
Sama wymiana mega prosta musialem wyciagnac jedynie akumulator, plastikowa obudowe od niego i oslone silnika od spodu, z dostepem z gory i z dolu mozna to samemu wymienic w godzine. Co prawda zaskoczeniem bylo to ze w laczeniu istnieja jakies pierscienie zabezpieczajace (u mnie zostala po nich tylko rdza) ale udalo mi sie je jakos dorobic z drutu.
Odkopuję, bo konkretne informacje nie wyniknęły z poprzednich postów, a mam tego awarię w swojej M3.
Czy są przewody sprzęgła od innych aut, które można stosować wymiennie do numeru części BP4K41380F w Mazda 3 BK Z6 1,6? OEM z ceny nie schodzi, więc warto by znać jakiś tańszy zamiennik.
Padały propozycje, że może od Focus Diesel 1.6 MK2, Mazda 3 Diesel 1,6 CITD BK, Mondeo MK4, ale brak potwierdzonych informacji. Długość, kształt (można pokombinować by dopasować), ale co najważniejsze chyba – końcówka / zaczep, który wchodzi do wysprzęglika – jest coś sprawdzonego i tańszego, co pasuje?
Czy są przewody sprzęgła od innych aut, które można stosować wymiennie do numeru części BP4K41380F w Mazda 3 BK Z6 1,6? OEM z ceny nie schodzi, więc warto by znać jakiś tańszy zamiennik.
Padały propozycje, że może od Focus Diesel 1.6 MK2, Mazda 3 Diesel 1,6 CITD BK, Mondeo MK4, ale brak potwierdzonych informacji. Długość, kształt (można pokombinować by dopasować), ale co najważniejsze chyba – końcówka / zaczep, który wchodzi do wysprzęglika – jest coś sprawdzonego i tańszego, co pasuje?
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Witam. W mojej maździe padł wysprzęglik i kupiłem zamiennik za 110zł i wszystko było by pięknie ale nie da się wyciągnąć metalowej rurki z wysprzęglika całkowita korozja. Resztki zawleczki jakoś wygrzebałem, ale nie da się wydostać tego metalowego korka od rurki która i tak ledwo dyszy bo więcej tam rudej niż metalu. Więc muszę kupić nowy przewód. W sklepie krzyknęli mi 424zł!!! dzwoniłem do serwisu nie mają ale mogą zdobyć za kilka dni za 380. Szukałem z forda ale nie mogłem znaleźć a ceny też ponad 200zł. I w końcu dla wszystkich którzy szukają znalazłem sklep na allegro z oryginalną częścią za 264zł z przesyłką:
https://allegro.pl/oferta/przewod-wyspr ... 1bd1d899d5
CARSPEED AUTOMOTIVE POLAND SP. z o.o.
ul. Sobieskiego 8
20-812 Lublin
REGON: 365297490
NIP: 712-331-82-00
Wydaje mi się, że to obecnie jedyna alternatywa jeśli trzeba wymienić przewód ja zamówiłem i czekam na dostawę.
P.S. dla kogoś kto ma tylko skorodowany to oczyścić i przemalować nie wymieniać chyba że trzeba albo próchno. Mam nadzieję, że to komuś pomoże bo ja się naszukałem a jakieś przeróbki to za czas kombinowanie i brak pewności chyba nie opłacalne!!! No chyba że ktoś bardzo lubi się bawić!
Pozdrawiam serdeczni i Boże daj mi siły bo rdza w tym aucie mnie wykończy!!!
Dopisano 20 sie 2020, 16:28:
Prostuję bo za szybko pisałem: oczywiście korek jest plastikowy i w sumie to jest jakieś plastikowe połączenie a nie korek a to rurka jest metalowa a przynajmniej kiedyś była
Dopisano 20 sie 2020, 16:35:
Ja pier**** do Jaguara XF taki przewód kosztuje 155zł nówka!!! Nie wiedziałem, że Mazda jest tak luksusowym autem że ma tak drogie przewody nie mam już więcej pytań!!! Serwis Mazdy oszalał!!!

CARSPEED AUTOMOTIVE POLAND SP. z o.o.
ul. Sobieskiego 8
20-812 Lublin
REGON: 365297490
NIP: 712-331-82-00
Wydaje mi się, że to obecnie jedyna alternatywa jeśli trzeba wymienić przewód ja zamówiłem i czekam na dostawę.
P.S. dla kogoś kto ma tylko skorodowany to oczyścić i przemalować nie wymieniać chyba że trzeba albo próchno. Mam nadzieję, że to komuś pomoże bo ja się naszukałem a jakieś przeróbki to za czas kombinowanie i brak pewności chyba nie opłacalne!!! No chyba że ktoś bardzo lubi się bawić!
Pozdrawiam serdeczni i Boże daj mi siły bo rdza w tym aucie mnie wykończy!!!
Dopisano 20 sie 2020, 16:28:
Prostuję bo za szybko pisałem: oczywiście korek jest plastikowy i w sumie to jest jakieś plastikowe połączenie a nie korek a to rurka jest metalowa a przynajmniej kiedyś była

Dopisano 20 sie 2020, 16:35:
Ja pier**** do Jaguara XF taki przewód kosztuje 155zł nówka!!! Nie wiedziałem, że Mazda jest tak luksusowym autem że ma tak drogie przewody nie mam już więcej pytań!!! Serwis Mazdy oszalał!!!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości