Zanik wspomagania kierownicy przy manewrowaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mikiofpersia » 26 sie 2016, 19:04

Witam,

Jestem użytkownikiem Mazdy 3 i od jakiegoś czasu mam dość nietuzinkowy problem – czasami podczas manewrowania autem (a szczególnie przy wrzuconym wstecznym biegu) przestaje działać wspomaganie kierownicy i nie powraca samo. Pomaga wtedy wyłączenie, a następnie uruchomienie silnika, co po wystąpieniu owej usterki trwa nieco dłużej niż zwykle. Jestem świadom faktu, że modele z tą jednostką mają wspomaganie elektrohydrauliczne, niemniej jednak nie wydaje mi się, by to było normą. Dwa miesiące temu byłem z tym fantem w autoryzowanym serwisie Mazdy, lecz niestety serwisanci nie znaleźli żadnych nieprawidłowości. Czy komuś z Was przytrafiło się coś podobnego? Jeśli tak, to czy wiecie, jak temu zaradzić oraz czy warto, abym ponownie udał się do serwisu? Nie ukrywam, że bywa to cholernie irytujące, zwłaszcza gdy stanie się tak na środku drogi podczas zawracania, gdy inne auta czekają aż ruszę (a właśnie dzisiaj taka sytuacja miała miejsce).

Proszę o porady i pozdrawiam. ;–)
mikiofpersia
 

Postprzez Tomasz1997 » 3 wrz 2016, 16:08

Mi się pojawił podobny problem po wymianie maglownicy, przy checi bardzo szybkiego obracania kierownica pojawia sie duży opor i przy kreceniu szybko prawo lewo wspomaganie zachowuje sie tak jakby nie nadazalo, podejzewam uszkodzony czujnik w glowicy maglownicy lub zmniejszona wydajność pompy wspomagania
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2016, 13:45
Posty: 53
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004

Postprzez amil112 » 4 wrz 2016, 16:57

Tomasz1997 napisał(a):podejzewam uszkodzony czujnik w glowicy maglownicy lub zmniejszona wydajność pompy wspomagania


Idąc tym tropem – problem może być nie tylko w pompie, ale nawet w zmęczonym życiem pasku osprzętu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 14:40
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Łańcut/Rzeszów
Auto: Było:
Uno 900 39 KM xD
Laguna ph.I 1.8 90KM
Civic VI 1.5 D15Z8 115KM <3
Xedos 6, 2.0 V6 140 KM, '98 <3
Ibiza II, 1.4 MPI 60 KM
Laguna ph. I 2.0 114 KM

Jest:
Astra G 1.7 TD
A6 C5 1.8T 180 KM

Postprzez krawy1 » 5 wrz 2016, 21:25

amil112 napisał(a)
Idąc tym tropem – problem może być nie tylko w pompie, ale nawet w zmęczonym życiem pasku osprzętu...


Pasek osprzętu nie ma tym nic wspólnego , w tej wersji mazdy pompa napędzana jest silnikiem elektr.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2015, 12:30
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Benzyna 2003 Top Sport

Postprzez Tomasz1997 » 5 wrz 2016, 23:53

Dokladnie, wspomaganie jest elektrohydrauliczne dlatego też jedyne mądre rozwiązanie to 1- uszkodzona pompa 2- nieszczelnosc w ukladzie i zasynia powietrza przy wiekszym cisnieniu (tj. szybkie manewrowanie) 3- uszkodzony czujnik obrotu walka kierownicy. Tudziez najwiekszym problemem jest to, ze pompa kosztuje przynajmniej 600 zl, a czujnika nowego nigdzie nie mozna dostac, a w serwisie kosztuje 1240 zl NETTO jedynie z uzywana maglownica go kupic i uwaga!!! nie probowac przekladac samego czujnika bo sie go uszkodzi jezeli wyjdzie z obudowy co jest bardzo latwo zrobic

Dopisano 5 wrz 2016, 23:55:

u mnie problem pojawil sie bezposrednio po wymianie maglownicy, i nie wiem za bardzo jak sprawdzic sprawnosc pompy
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2016, 13:45
Posty: 53
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323