Mazda6 GH LF-DE '09 Dynamic FS5A-EL
zelka napisał(a):Piszczek zajmuje się korektą lakieru, jest z Piły, uśmiechnij się do niego jak coś.
Nie "z Piły" tylko "spod Piły", ale w sumie to niedaleko... rzut beretem



- Od: 25 lip 2013, 21:08
- Posty: 1303 (26/14)
- Skąd: United Kingdom / Piła
- Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03
Korekta chyba poczeka do wiosny.
Kolejny update, coś ostatnio dużo, ale to się pewnie niedługo skończy.
Po pierwsze, pomalowałem zaciski hamulców, oczywiście na srebrno, wersja budżetowa, czyli Hammerite. Dodatkowo pordzewiałe obszary na tarczach również pomalowałem Hammeritem, ale czarnym matem, podobnie jak osłony za tarczami hamulcowymi.
Wszystko wygląda ładnie i schludnie, widać pewnie na fotkach poniżej.
Po drugie, zakupiłem felgi na zimę. Trafił mi się komplet w bardzo dobrym stanie za przyzwoite pieniądze.

Po trzecie, miała być fajna sesja czyściutkiego auta, zamiast tego jest spontan sesja auta po 100 km w deszczu, ale też fajna.







Kolejny update, coś ostatnio dużo, ale to się pewnie niedługo skończy.
Po pierwsze, pomalowałem zaciski hamulców, oczywiście na srebrno, wersja budżetowa, czyli Hammerite. Dodatkowo pordzewiałe obszary na tarczach również pomalowałem Hammeritem, ale czarnym matem, podobnie jak osłony za tarczami hamulcowymi.
Wszystko wygląda ładnie i schludnie, widać pewnie na fotkach poniżej.
Po drugie, zakupiłem felgi na zimę. Trafił mi się komplet w bardzo dobrym stanie za przyzwoite pieniądze.

Po trzecie, miała być fajna sesja czyściutkiego auta, zamiast tego jest spontan sesja auta po 100 km w deszczu, ale też fajna.







- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Kolejny update.
W zeszłym tygodniu byłem na zerowym przeglądzie instalacji gazowej. O ile nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika na LPG, o tyle są pewne problemy z wielozaworem i emulatorem.
Wielozawór nie odbijał, po wizycie w warsztacie już odbija, ale na pusto tankuję zaledwie 54 litry
Emulator natomiast nie działa, mianowicie wskazówka benzyny opada i zatrzymuje się na 1/4, podczas gdy w zbiorniku realnie jest ok 2/3. Najprawdopodobniej zostanie zainstalowany zewnętrzny emulator.
Poza tym ogarnąłem kilka drobnych rzeczy, no ale diabeł tkwi przecież w szczegółach
Pierwsza rzecz, to regeneracja dźwigni zmiany przełożeń, która była jedynym elementem we wnętrzu, który nosił rzucające się w oczy ślady użytkowania. Gałka została obszyta nową skórą a jej srebrny element dekoracyjny został polakierowany.


Przyszły też przesyłki z Chin, w pierwszej były osłonki na mocowania ograniczników drzwi.



Druga zawierała pokrywy na rygle.



Tutaj podziękowania dla @Weelkoo, który podpowiedział mi w sprawie tych drobiazgów cieszących oko. Trzecia przesyłka zawierała LEDowe zamienniki żarówek do wnętrza, tak aby podświetlenie było w jednym kolorze.


Początkowo miałem wrażenie, że świecą słabo, ale otwierając auto dzisiaj o 4:00 stwierdziłem, że świecą świetnie, zwłaszcza jak weźmie się pod uwagę ich koszt.
Na ten rok w planach (poza eksploatacją) mam jeszcze 2 małe mody, zobaczymy jak pójdzie ich realizacja. I przy okazji pytanie – czy klapkę/pokrywę popielniczki w konsoli środkowej daje się wyciągnąć bez demontażu całej popielniczki?
W zeszłym tygodniu byłem na zerowym przeglądzie instalacji gazowej. O ile nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika na LPG, o tyle są pewne problemy z wielozaworem i emulatorem.
Wielozawór nie odbijał, po wizycie w warsztacie już odbija, ale na pusto tankuję zaledwie 54 litry
Emulator natomiast nie działa, mianowicie wskazówka benzyny opada i zatrzymuje się na 1/4, podczas gdy w zbiorniku realnie jest ok 2/3. Najprawdopodobniej zostanie zainstalowany zewnętrzny emulator.
Poza tym ogarnąłem kilka drobnych rzeczy, no ale diabeł tkwi przecież w szczegółach
Pierwsza rzecz, to regeneracja dźwigni zmiany przełożeń, która była jedynym elementem we wnętrzu, który nosił rzucające się w oczy ślady użytkowania. Gałka została obszyta nową skórą a jej srebrny element dekoracyjny został polakierowany.


Przyszły też przesyłki z Chin, w pierwszej były osłonki na mocowania ograniczników drzwi.



Druga zawierała pokrywy na rygle.



Tutaj podziękowania dla @Weelkoo, który podpowiedział mi w sprawie tych drobiazgów cieszących oko. Trzecia przesyłka zawierała LEDowe zamienniki żarówek do wnętrza, tak aby podświetlenie było w jednym kolorze.


Początkowo miałem wrażenie, że świecą słabo, ale otwierając auto dzisiaj o 4:00 stwierdziłem, że świecą świetnie, zwłaszcza jak weźmie się pod uwagę ich koszt.
Na ten rok w planach (poza eksploatacją) mam jeszcze 2 małe mody, zobaczymy jak pójdzie ich realizacja. I przy okazji pytanie – czy klapkę/pokrywę popielniczki w konsoli środkowej daje się wyciągnąć bez demontażu całej popielniczki?
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
wumpscut napisał(a):czy klapkę/pokrywę popielniczki w konsoli środkowej daje się wyciągnąć bez demontażu całej popielniczki?
Trzeba wyciągnąć popielniczkę. Na lewym zawiasie klapki jest sprężynka, którą trzeba zdjąć przed demontażem klapki.
Podlinkujesz aukcję do ledów ?
Jednak udało mi się wyciągnąć pokrywkę bez demontażu całej zapalniczki, ale sprężynka oczywiście mi spadła
LEDy:
https://www.aliexpress.com/snapshot/792 ... 1337559300
https://www.aliexpress.com/snapshot/792 ... 1337569300
https://www.aliexpress.com/snapshot/792 ... 1337579300

LEDy:
https://www.aliexpress.com/snapshot/792 ... 1337559300
https://www.aliexpress.com/snapshot/792 ... 1337569300
https://www.aliexpress.com/snapshot/792 ... 1337579300
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Mandey napisał(a):To przecież 2 minuty... Tyle trwa demontaż
Pytanie – jak? Jakieś wskazówki, instruktaż? Ze zdjęć wynika, że popielniczka ma elementy mocujące które są nieco schowane i nie wiem jak się do nich dobrać.
Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie
Czasami zdarza mi się jeździć prywatnym autem w delegacje i właśnie wczoraj wróciłem z pierwszej w którą pojechałem Mazdą. W końcu przejechałem się nieco dłuższy odcinek autostradą. Bajka.
Wciąż zachwycam się nadwoziem kombi. Walizka, rzutnik, laptop, dokumentacje, rower i jeszcze mnóstwo miejsca

Wracając ustrzeliłem takie oto wskazanie licznika:

Jutro jedziemy do mechanika na wymianę oleju, filtrów i kilku płynów ustrojowych.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Ja mówię o demontażu tej części gdzie umieszczona popielniczka. Wszystko jest na zaczepach. Wyciągasz część w okolicy hamulca ręcznego, obie listwy ozdobne (te srebrne, z których prawa idzie wzdłuż schowka pasażera), odkręcasz gałkę zmiany biegów, zdejmujesz plastik dookoła niej i wyciągasz cały plastik z popielniczką.
Nie zwróciłem uwagi, że mówimy o GH. W GY trwa to 2 minuty, w GH ok. 6
Nie zwróciłem uwagi, że mówimy o GH. W GY trwa to 2 minuty, w GH ok. 6
26.08.2016, przebieg 150195 km: pierwsza wymiana oleju i filtrów.

Olej i jego filtr ori Mazda, filtr powietrza Knecht, filtr przeciwpyłkowy JAPAN.
Dodatkowo wymieniony został płyn chłodniczy – K2 Kuler.
Mechanik obejrzał auto i stwierdził, że mechnicznie jest... cytować nie powinienem :skromny: Zawieszenie jest w doskonałym stanie, brak jakichkolwiek luzów, hamulce jeszcze na trochę wystarczą.

Olej i jego filtr ori Mazda, filtr powietrza Knecht, filtr przeciwpyłkowy JAPAN.
Dodatkowo wymieniony został płyn chłodniczy – K2 Kuler.
Mechanik obejrzał auto i stwierdził, że mechnicznie jest... cytować nie powinienem :skromny: Zawieszenie jest w doskonałym stanie, brak jakichkolwiek luzów, hamulce jeszcze na trochę wystarczą.
- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Quattro napisał(a):ładniutka... trochę zbyt seryjna jak na mój gust ale tu mało kto kończy na serii
jestem ciekaw jak brzmi Concrete Rage albo Wreath of Barbs w GH bo na Bose w GG to daje czadu
Dzięki
Daje czadu, daje, Dried Blood of Gomorrah, Bunkertor 7 albo Soylent Grün
Co do "seryjności", to taka raczej pozostanie

- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Quattro napisał(a):Ja nawet 18' na początku nie chciałem
Ale teraz uważam że 18' i gleba to podstawa w mojej mimo że przeciętnie tłukę ponad 30 000km rocznie
Rozumiem. Ja na obniżenie zawieszenie się nie zdecyduję. 30 tyś. km to już trochę jest

- Od: 7 lip 2016, 16:37
- Posty: 629 (6/21)
- Skąd: Wieleń nad Notecią
- Auto: Mazda 6 GH LF-DE 2.0 Dynamic FS5A-EL '09
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości