Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
Nówek jest po czubek głowy. Takie sondy montuje się nie tylko w Mazdach przecież.
Kup nawet sondę uniwersalną 4-przewodową (polecam jednak Denso lub NTK/NGK).
To tylko kwestia połączenia kabli z nowej sondy do oryginalnego kabla ze starej.
Używka nie musi być w lepszym stanie od tej co miałeś.
To tylko kwestia połączenia kabli z nowej sondy do oryginalnego kabla ze starej.
Używka nie musi być w lepszym stanie od tej co miałeś.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
coś takiego ?
http://allegro.pl/sonda-lambda-ntk-nowa ... 03922.html

- Od: 24 gru 2015, 16:22
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BA 1997 1.5 90KM
Witajcie, u mnie jest taki problem z Madzia, mianowicie obroty faluja tak dosyc bardzo. Na zimnym jak odpale to od dwoch tysiecy schodza w dol do +/– 800 .
Po okolo 20 sekundach obroty spadaja do 200/300 i spowrotem na 800. Podczas jazdy do 3000 tysiecy podszarpuje i troche go muli, powyzej 3 jest w miare okej.
Zapodalem mu nowe przewody i wyczyscilem kopulke bo byly styki troche zasniezale. Nic to nie pomoglo, zauwazylem tez ze jakby wiecej palila i w spalinach wiecej zapachu i dymu wypalanej benzyny.
Co moze byc tego powodem?
Po okolo 20 sekundach obroty spadaja do 200/300 i spowrotem na 800. Podczas jazdy do 3000 tysiecy podszarpuje i troche go muli, powyzej 3 jest w miare okej.
Zapodalem mu nowe przewody i wyczyscilem kopulke bo byly styki troche zasniezale. Nic to nie pomoglo, zauwazylem tez ze jakby wiecej palila i w spalinach wiecej zapachu i dymu wypalanej benzyny.
Co moze byc tego powodem?
-
Ivaan
Byla wymieniana na koniec zeszlego roku.
Przebicia na kablach nie ma, przynajmniej iskra nie leci.
W okolicy kopulki slychac takie cykanie cos na styl zwarcia, nie wiem czy to moze byc to.
Jeszcze sprawdze rure z dolotu do filtra bo na tasmie jest poklejona.
Przebicia na kablach nie ma, przynajmniej iskra nie leci.
W okolicy kopulki slychac takie cykanie cos na styl zwarcia, nie wiem czy to moze byc to.
Jeszcze sprawdze rure z dolotu do filtra bo na tasmie jest poklejona.
-
Ivaan
Szarpie, muli – objawy jakby jeden gar nie palił. A skoro jest cykanie to znaczy, że iskra gdzieś przeskakuje. Szukaj problemu tam gdzie cyka, może kabel Ci się poluźnił? Sprawdź jak wygląda palec rozdzielacza jaki sama kopułka, jeśli tam wszystko dobrze sprawdź kable i świece.
- Od: 21 lis 2014, 00:27
- Posty: 202 (8/5)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95
Tak tylko kazdy patrzy tam gdzie widac... A fajki
Tego nikt nie sprawdza a tam najczesciej sie pojawia przebicie i wcale nie widac bo schowane w głowicy.
To , ze sonde wymieniłes to tez nie znaczy ,ze po roku nadal poprawnie dziala a jak kupione jakies dziadostwo najtansze, zamiennik to tym bardziej. ALe skoro nie chce Ci sie błedow wymrugac i podjechac na oscyloskop to sie raczej nie dowiesz co naprawde jest nie tak i bedziesz tu zawalał pytaniami temat , gdzie wszystko jest napisane co trzeba sprawdzic.
To , ze sonde wymieniłes to tez nie znaczy ,ze po roku nadal poprawnie dziala a jak kupione jakies dziadostwo najtansze, zamiennik to tym bardziej. ALe skoro nie chce Ci sie błedow wymrugac i podjechac na oscyloskop to sie raczej nie dowiesz co naprawde jest nie tak i bedziesz tu zawalał pytaniami temat , gdzie wszystko jest napisane co trzeba sprawdzic.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Panowie,
potrzebuję Waszej pomocy. Załatwiłem sobie mazdę na cacy. Moja mazda to 323f 1,5 97r. Śmigała całkiem spoko do czasu chęci sprawdzenia moich przewodów i świec. Pewnego dnia chciałem sprawdzić świece po wymianie przewodów na SENTECH (nie polecam ich nikomu chociaż opinie mają dobre). Na świecy została metalowa część z fajki. Po sprawdzeniu świecy, która wyglądała dobrze włożyłem metal do fajki i ruszyłem, gdyż silnik pracował równo. Nadmieniam, że mam gaz (blos) i po przejechaniu n-kilometrów mazda strzeliła z gazu. Oczywiście najprawdopodobniej winny był przewód. Rozerwało rezonator, który na szybko na drodze zastąpiłem końcówką butelki z korkiem w celu zaślepienia kolektora ssącego. Zaślepiłem też powrót paliwa z wtrysków. Auto odpaliło i jakoś dojechałem do domu. Nieszczęsny przewód zamieniłem tymczasowo starym przewodem. Auto pracowało równo i bez zastrzeżeń mimo drobnego tunningu, ale Pan Wiesio. Jeździłem tak dłuższy czas, aż pojechałem umyć auto karcherem. Tu przyszła mi do głowy genialna myśl przemycia silnika. Potraktowałem go wodą. Po myciu auto chodziło nierówno i straciło moc, ale część osób już o tym pisała. Większość pisała, że jak auto wyschnie to wszystko wróci do normy. Niczym się nie przejmując ruszyłem w trasę. Podczas jazdy nastąpił kolejny strzał z gazu... Zatkałem znowu korkiem dolot i jechałem dalej licząc, że jak wszystko wyschnie to będzie ok. Po dwóch tygodniach i mega słoneczniej pogodzie auto dalej nie ma mocy, ale pracuje równo. Kupiłem nowy przepływomierz z auta na benzynę sprawdziłem go miernikiem i V ładnie falują przy dodawaniu gazu. Przyśpieszyłem lekko aparat zapłonowy, ale auto dalej w zakresie 2-3,5k obr pracuje i idzie ładnie, dalej następuje brak mocy. Nie ma tego przyśpieszenia, które lubiłem jak pokręci się go do 6k. Wiem jestem bezlitosny. Obecnie nie mogę auta rozpędzić powyżej 120km/h i nie mam pomysłów jak to naprawić. Odrzucam przewody i świece, bo przed były ok. Przepływomierz zmieniony chyba niepotrzebnie, ale będę miał na zapas. Dolot powietrza jest szczelny. Aparat wygląda na dobry. Nie mam zielonego pojęcia co z nią zrobić. Nie chcę też pchać się w mega koszty, bo auto ma swoje lata. Czy ktoś z Łodzi lub okolic byłby mi w stanie pomóc, być może macie jakieś sugestie co jeszcze powinienem sprawdzić?
potrzebuję Waszej pomocy. Załatwiłem sobie mazdę na cacy. Moja mazda to 323f 1,5 97r. Śmigała całkiem spoko do czasu chęci sprawdzenia moich przewodów i świec. Pewnego dnia chciałem sprawdzić świece po wymianie przewodów na SENTECH (nie polecam ich nikomu chociaż opinie mają dobre). Na świecy została metalowa część z fajki. Po sprawdzeniu świecy, która wyglądała dobrze włożyłem metal do fajki i ruszyłem, gdyż silnik pracował równo. Nadmieniam, że mam gaz (blos) i po przejechaniu n-kilometrów mazda strzeliła z gazu. Oczywiście najprawdopodobniej winny był przewód. Rozerwało rezonator, który na szybko na drodze zastąpiłem końcówką butelki z korkiem w celu zaślepienia kolektora ssącego. Zaślepiłem też powrót paliwa z wtrysków. Auto odpaliło i jakoś dojechałem do domu. Nieszczęsny przewód zamieniłem tymczasowo starym przewodem. Auto pracowało równo i bez zastrzeżeń mimo drobnego tunningu, ale Pan Wiesio. Jeździłem tak dłuższy czas, aż pojechałem umyć auto karcherem. Tu przyszła mi do głowy genialna myśl przemycia silnika. Potraktowałem go wodą. Po myciu auto chodziło nierówno i straciło moc, ale część osób już o tym pisała. Większość pisała, że jak auto wyschnie to wszystko wróci do normy. Niczym się nie przejmując ruszyłem w trasę. Podczas jazdy nastąpił kolejny strzał z gazu... Zatkałem znowu korkiem dolot i jechałem dalej licząc, że jak wszystko wyschnie to będzie ok. Po dwóch tygodniach i mega słoneczniej pogodzie auto dalej nie ma mocy, ale pracuje równo. Kupiłem nowy przepływomierz z auta na benzynę sprawdziłem go miernikiem i V ładnie falują przy dodawaniu gazu. Przyśpieszyłem lekko aparat zapłonowy, ale auto dalej w zakresie 2-3,5k obr pracuje i idzie ładnie, dalej następuje brak mocy. Nie ma tego przyśpieszenia, które lubiłem jak pokręci się go do 6k. Wiem jestem bezlitosny. Obecnie nie mogę auta rozpędzić powyżej 120km/h i nie mam pomysłów jak to naprawić. Odrzucam przewody i świece, bo przed były ok. Przepływomierz zmieniony chyba niepotrzebnie, ale będę miał na zapas. Dolot powietrza jest szczelny. Aparat wygląda na dobry. Nie mam zielonego pojęcia co z nią zrobić. Nie chcę też pchać się w mega koszty, bo auto ma swoje lata. Czy ktoś z Łodzi lub okolic byłby mi w stanie pomóc, być może macie jakieś sugestie co jeszcze powinienem sprawdzić?
A nie można zacząć zabawy od sprawdzenia błędów zamiast ot tak na pałę wymieniać poszczególne elementy?
Spróbuj od kogoś wypożyczyć aparat zapłonowy i sprawdź czy tutaj nie leży problem.
Nie wpisałeś rocznika auta więc wiedz, ze były stosowane dwa typy aparatów, które nie są prosto zamienne miedzy sobą.
Wpisz też lokalizację bo to też bywa przydatne.
Spróbuj od kogoś wypożyczyć aparat zapłonowy i sprawdź czy tutaj nie leży problem.
Nie wpisałeś rocznika auta więc wiedz, ze były stosowane dwa typy aparatów, które nie są prosto zamienne miedzy sobą.
Wpisz też lokalizację bo to też bywa przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Patrzyłem bardziej na opis w profilu.
Masz tam aparat M3 i myslę, ze w swojej okolicy spokojnie znajdziesz pomocną duszę z takim aparatem.
Swoją drogą to w tym modelu auta możesz diagnostykę zrobić już za pomocą komputera a nie tylko diody LED jak to było w modelu przed liftem – poczytaj o tym bo warto.
Masz tam aparat M3 i myslę, ze w swojej okolicy spokojnie znajdziesz pomocną duszę z takim aparatem.
Swoją drogą to w tym modelu auta możesz diagnostykę zrobić już za pomocą komputera a nie tylko diody LED jak to było w modelu przed liftem – poczytaj o tym bo warto.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Sprawdz sobie błedy. Moze cos komp "powie". Wiem kto z Łodzi ogarnia i BA zna na wylot chcesz to napisz do memberlist.php?mode=viewprofile&u=68387
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości