Czyszczenie EGR
dkowal91 napisał(a):Dziś sobota tydzień czasu od czyszczenia zaworu znowu tyrkocze, jakieś pomysły??
Taka jest jego natura – i nie chodzi wcale o jego czyszczenie. Po prostu tyrkocze ale działa i to był najważniejszy wyznacznik jego przestawienia w porównaniu do DiTD (w RF5 jest po skosie, w RF2/3/4 był pionowo).
Wyciera się żeliwny korpus (w wyniku naprężeń termicznych) co skutkuje luzem, który powoduje terkotanie trzpienia, bo ma za dużo wolnego miejsca. Trzeba by wymienić korpus, żeby pozbyć się terkotania albo rozszerzyć oryginalny korpus i wcisnąć tuleję z innego materiału. Możliwości "zabawy" jest mnóstwo.
Generalnie – egr w RF5 działa zazwyczaj bez szczególnych problemów (z terkotaniem ubocznym). Jeśli popatrzysz na wiele innych jednostek diesla innych producentów to EGR jest problemem ogólnoświatowym. Po prostu nie ma na to żadnego idealnego rozwiązania. To "ustrojstwo" było, jest i pewnie jeszcze długo będzie problemem w każdym dieslu.
Wiele dziś mechanizmów recyrkulacji spalin jest oparte na silniku krokowym – jego wymiana kosztuje kilka stów (6-9 zazwyczaj). W wielu przypadkach jego zatarcie powoduje rozładowanie akumulatora do zera i problemy z jakimkolwiek uruchomieniem silnika (laweta, serwis, programowanie komputera nawet). Takie mam doświadczenia z czasów "bycia mechanikiem"
Nasz tylko terkocze. To taki patent mazdy Trzeba polubić i tyle
Dopisano 22 sie 2016 11:23:
dkowal91 napisał(a):Dziś sobota tydzień czasu od czyszczenia zaworu znowu tyrkocze, jakieś pomysły??
Taka jest jego natura – i nie chodzi wcale o jego czyszczenie. Po prostu tyrkocze ale działa i to był najważniejszy wyznacznik jego przestawienia w porównaniu do DiTD (w RF5 jest po skosie, w RF2/3/4 był pionowo).
Wyciera się żeliwny korpus (w wyniku naprężeń termicznych) co skutkuje luzem, który powoduje terkotanie trzpienia, bo ma za dużo wolnego miejsca. Trzeba by wymienić korpus, żeby pozbyć się terkotania albo rozszerzyć oryginalny korpus i wcisnąć tuleję z innego materiału. Możliwości "zabawy" jest mnóstwo.
Generalnie – egr w RF5 działa zazwyczaj bez szczególnych problemów (z terkotaniem ubocznym). Jeśli popatrzysz na wiele innych jednostek diesla innych producentów to EGR jest problemem ogólnoświatowym. Po prostu nie ma na to żadnego idealnego rozwiązania. To "ustrojstwo" było, jest i pewnie jeszcze długo będzie problemem w każdym dieslu.
Wiele dziś mechanizmów recyrkulacji spalin jest oparte na silniku krokowym – jego wymiana kosztuje kilka stów (6-9 zazwyczaj). W wielu przypadkach jego zatarcie powoduje rozładowanie akumulatora do zera i problemy z jakimkolwiek uruchomieniem silnika (laweta, serwis, programowanie komputera nawet). Takie mam doświadczenia z czasów "bycia mechanikiem"
Nasz tylko terkocze. To taki patent mazdy Trzeba polubić i tyle
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość