FOTORELACJA – samodzielna wymiana sworznia wahacza i końcówki drążka.
sruba trzymająca sam sworzeń przed wysunieciem klucz rozm 14- gdzie ja można dokupić?
- Od: 22 lut 2010, 21:41
- Posty: 20
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323P 1.5 16V BA 1998r
W byle sklepie ze srubami byle byla klasy lepszej niz 5.6, najlepiej 10,9, a od biedy 8,8. Moze byc inny rozmiar klucza, moze byc dluzsza, nie musi byc gladka jak oryginal ale da sie dobrac i takie prawie identyczne.
-
Przemek323c
Dziś wymieniłem w swojej Madzi sworzeń
Bite 2h siedziałem, żeby za pomocą pokrętła łamanego i przedłużki odkręcić te śruby na sworzniu, uprzednio pryskając na nie penetratorem do rdzy. A było mi trzeba spróbować z WD-40 dzień przed. Miejsca mało i namęczyłem się, ale w końcu odkręciłem. Śruba na zwrotnicy poszła gładko a całość odskoczyła po lekkim stuknięciu młotkiem. Montaż szybki i bez problemów na szczęście
Tylko dwie śruby z nakrętkami się trafiły pod klucz 19, a stare były pod 17.
Stary sworzeń vs nowy:
Stary sworzeń vs nowy:
- Od: 11 sty 2016, 23:51
- Posty: 5
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 16V'97
Odkopię temat. Mnie też czeka wymiana sworznia i mam pytanie: jak z jakością tych sworzni od 555? Kilka osób z tego wątku zakładało je 5-6 lat temu. Mój mechanik polecił mi sworznie Lemforder i sądząc po cenie powinny być ok, ale 555 jest o 40% tańszy a również czytałem o nim dobre opinie. Pytałem też mechanika czy mam do niego podjechać dzień wcześniej żeby sobie te śruby spryskał penetratorem ale stwierdził, że nie ma sensu bo najwyżej je się obetnie bo śruby są w komplecie – ma rację, czy lepiej jednak zastosować np WD40?
Czy przy okazji warto wymieniać też jakieś tuleje wahacza czy inne części mogące się posypać krótko po wymianie sworznia?
Czy przy okazji warto wymieniać też jakieś tuleje wahacza czy inne części mogące się posypać krótko po wymianie sworznia?
przemol80 napisał(a):Pytałem też mechanika czy mam do niego podjechać dzień wcześniej żeby sobie te śruby spryskał penetratorem ale stwierdził, że nie ma sensu bo najwyżej je się obetnie bo śruby są w komplecie – ma rację, czy lepiej jednak zastosować np WD40?
Ma rację

przemol80 napisał(a):Czy przy okazji warto wymieniać też jakieś tuleje wahacza czy inne części mogące się posypać krótko po wymianie sworznia?
Nie warto
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości