Odcina turbo – brak błędów

Postprzez kubul_123 » 20 lip 2016, 23:48

Witam!
Panowie potrzebuje porady, bo ręce mi już opadają.
Moja Mazdzioszka, która jest ze mną już 3 lata zaczęła niedomagać. Najpierw FAP ale został wycięty – autko odżyło. Później – awaria EGR – zaślepiony i wyłączony w ECU – auto wróciło na dobre tory :) I teraz problem, którego nikt nie potrafi rozwiązać... Od 2 tygodni autko traci moc – dochodzi do odcięcia turbo. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, wszystkie węże od podciśnienia są ok, nic nie gwiżdże ani nie świszczy z turbo, ten "dzyncel" przy gruszce turbiny na wolnych obrotach pracuję góra – dół, a podczas jazdy, w którymś momencie odcina turbo i prędkość maksymalna to 140 km/h i przyspieszenie, jakby Mazda miała na haku z 3 przyczepy kempingowe.... Po chwili spuszczam pedał gazu, daję w palnik, znowu turbo zaczyna hulać po chwili znowu odcinka. Dzisiaj jeździłem z moich mechanikiem i podpiętym kompem – sprawdzaliśmy ciśnienie doładowania i ładnie pompuje, a za chwilę odcinka. Chwilowe odpuszczenie z gazu, obroty spadają, znowu w palnik – ciśnienie ładnie wzrasta do 250 i znowu odcinka.... Podpięcie do komputera nie wykazuję żadnych błędów. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa ale to nic nie dało. Nie mam już pojęcia, gdzie szukać przyczyny. Co radzicie jeszcze sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez danrok » 21 lip 2016, 07:38

A nie myslales zeby wymienic elektozawor od podcisnienia sterujacego gruszka? U mnie podobne objawy byly. Koszt okolo 100zl na allegro znalazlem nowy od Mazdy. Zobacz moj watek pare tematow nizej.

EDIT: link do mojego wątka –> viewtopic.php?f=469&t=192885 myślę, że za 100zł warto to sprawdzić. Ten zawór jak się zacina to nigdy nie wiadomo kiedy i na ile. Jak puszczasz gaz, to on wtedy powinien teoretycznie dzyndzel wciągnąć na maksa w dół i może się zablokowuje wtedy chwilowo. CIężko powiedzieć :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kubul_123 » 21 lip 2016, 11:27

Dzięki za radę! Właśnie znalazłem w okolicy ten zawór – używkę za 40 zł. Jadę odebrać, przepnę i zobaczymy czy to będzie to :)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez danrok » 22 lip 2016, 21:12

I jak, cos juz sprawdziles?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kubul_123 » 23 lip 2016, 18:30

danrok to było to! W czwartek zawór podmieniony ale nie chciałem chwalić dnia przed zachodem słońca dlatego wolałem trochę pojeździć, żeby się upewnić ;) Ale tak, to był ten brązowy elektrozawór, który steruje gruchą turbosprężarki! Teraz autko się ładnie zbiera i mam wrażenie zrobiło się bardziej dynamiczne. Pewnie tez zawór już od jakiegoś czasu niedomagał, bo kilka razy autko potrafiło zamulić ale potem przechodziło więc nie drążyłem tematu ;) Dzięki za pomoc! :)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez baszawez » 24 lip 2016, 11:36

Swietnie że pomogło. Czasami na forum naprawdę można uzyskać lepszą diagnozę niż u mechanika. Masz może jakiś filmik albo zdjęcia jak ten zawór wymienić?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez danrok » 24 lip 2016, 13:53

kubul_123 napisał(a):danrok to było to! W czwartek zawór podmieniony ale nie chciałem chwalić dnia przed zachodem słońca dlatego wolałem trochę pojeździć, żeby się upewnić ;) Ale tak, to był ten brązowy elektrozawór, który steruje gruchą turbosprężarki! Teraz autko się ładnie zbiera i mam wrażenie zrobiło się bardziej dynamiczne. Pewnie tez zawór już od jakiegoś czasu niedomagał, bo kilka razy autko potrafiło zamulić ale potem przechodziło więc nie drążyłem tematu ;) Dzięki za pomoc! :)


Spoko, nie ma problemu :) miałem akurat ten sam problem niedawno i u mnie też pomogło, a mechanik nie potrafił zdiagnozować usterki, tylko wymyślał jakieś głupoty :)

baszawez napisał(a):Swietnie że pomogło. Czasami na forum naprawdę można uzyskać lepszą diagnozę niż u mechanika. Masz może jakiś filmik albo zdjęcia jak ten zawór wymienić?


Jedyne co to w wątku który wyżej podlinkowałem wrzuciłem zdjęcie zaworka. Ogólnie to wchodzisz pod auto, ściągasz osłonę silnika i widać go :) Dwie śruby, 3 wężyki i jedna wtyczka i wymienione. Naprawdę nic trudnego, skoro nawet ja sobie z tym dałem radę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kropek101 » 24 lip 2016, 22:20

Bez kanału też się da wymienić tylko musisz wiedzieć gdzie szukać śrub.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 25 lip 2016, 10:05

Tak poza tematem, ciekawe czemu błędu przeładowania nie zapisało? może <czarodziej> usunął tablice błędów ? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez danrok » 25 lip 2016, 11:02

Bo błędów niedoładowania komputer mazdy nie loguje. Tu nie przeładowuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez uszol90 » 25 lip 2016, 12:41

P0299 Turbocharger underboost condition
Jak nie loguje jak loguje :) ?
Może niebyły spełnione wszystkie "warunki tego błędu"...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez danrok » 25 lip 2016, 14:16

Wydawalo mi sie, ze gdzies czytalem ze 3BK nie loguje tego bledu :) widocznie zle cos doczytalem :) u mnie jednak nie logowal go takze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kubul_123 » 9 sie 2016, 13:12

No właśnie ten czujnik jeśli jakoś dycha to nie daje żadnych błędów, ale nawet nie próbowałem go wypiąć z wtyczki i odpalić auta – może wtedy by coś złapał. Zresztą on elektronicznie działał, tylko jak się dmuchnęło w tą rurkę od regulacji ciśnienia to powietrze gdzieś uciekało czyli po prostu już przepuszczał. To tak jak miałem problem z EGR-erm, żadnego błędu nie miałem, a auto nie chciało jeździć. Finał był taki, że EGR był sprawny elektronicznie ale mechanicznie się ta cała łapa urwała. Tyle elektroniki w tych naszych autach, a jak się coś sypię to nie wiadomo gdzie szukać przyczyny ;)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 18:48
Posty: 11 (0/1)
Auto: Mazda 3 1.6 D 109 KM (2007) oraz MX-5 NBFL 1.6 (2002)

Postprzez danrok » 9 sie 2016, 15:40

No to jest najgorsze. Mazda chyba i tak nie ma tak źle, ale przecież te nowe diesle ... oglądałem filmik o Adblue i czujnikach związanych z DPF w nowoczesnych Dieslach. Ciekawe kto/jak i za ile będzie to diagnozował. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323