Jaki rozrzad ?
1, 2
Wiem że temat rozrządu w diesel-u był już pobieżnie omawiany.
Wszyscy zgodnie piszą że tylko orginalny , to już wiem.
Jednak zestawu SKF (http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-6-Hatch ... 166wt_1185 ), nikt nie omawiał.
Ostatnia aktualizacja, którą znalazłem jest z przed dwóch lat.
Jestem zatem ciekaw czy ktoś z klubowiczów miał lub coś wie więcej na jego temat, czy jednak wszyscy zgodnie używają tylko orginalnych części.
Wszyscy zgodnie piszą że tylko orginalny , to już wiem.
Jednak zestawu SKF (http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-6-Hatch ... 166wt_1185 ), nikt nie omawiał.
Ostatnia aktualizacja, którą znalazłem jest z przed dwóch lat.
Jestem zatem ciekaw czy ktoś z klubowiczów miał lub coś wie więcej na jego temat, czy jednak wszyscy zgodnie używają tylko orginalnych części.
-
premier
ja zalecam tylko oryginaly...
ps. przenosze do dzialu diesel MZR-CD
Edit bieski:
A ja do działu Opinii
ps. przenosze do dzialu diesel MZR-CD
Edit bieski:
A ja do działu Opinii
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mialbym prosbe czy ktos moze mi powiedziec czy te rozrzady to jakies sensowne i ceny ok czy nie bardzo bo to moj pierwszy japonczyk i nie wiem co jest ori i jakie sa ceny dla tego prosze o porade.
pasek – dayco
napinacz i rolka – jpn
300zl klp
albo:
pasek i rolka – jpn
napinacz – nsk
330zl kpl
pasek – dayco
napinacz i rolka – jpn
300zl klp
albo:
pasek i rolka – jpn
napinacz – nsk
330zl kpl
- Od: 23 wrz 2012, 20:01
- Posty: 24
- Auto: 626 1.8 2001r
podepnę się do tematu. Zacząłem zastanawiać się nad rozrządem w Mojej Vce i mam kilka pytań.
Czy obowiązkowe jest wymienianie napinacza bo jak wiadomo mało nie kosztuje ?
Jakie jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu (robocizna) ?
Co warto przy okazji rozrządu wymienić ?
Jakie podzespoły polecacie ?
Miałem jeździć aż się rozleci bo przecież bezkolizyjny silnik, ale popatrzyłem na pasek i widać na nim że swoje przelatał nie wygląda tragicznie ale dobrze też nie. Według info od poprzedniego właściciela teraz mam nalatane 60k. na rozrządzie.
Czy obowiązkowe jest wymienianie napinacza bo jak wiadomo mało nie kosztuje ?
Jakie jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu (robocizna) ?
Co warto przy okazji rozrządu wymienić ?
Jakie podzespoły polecacie ?
Miałem jeździć aż się rozleci bo przecież bezkolizyjny silnik, ale popatrzyłem na pasek i widać na nim że swoje przelatał nie wygląda tragicznie ale dobrze też nie. Według info od poprzedniego właściciela teraz mam nalatane 60k. na rozrządzie.
lukasssss1 napisał(a):podepnę się do tematu. Zacząłem zastanawiać się nad rozrządem w Mojej Vce i mam kilka pytań.
Czy obowiązkowe jest wymienianie napinacza bo jak wiadomo mało nie kosztuje ?
Jakie jest orientacyjny koszt wymiany rozrządu (robocizna) ?
Co warto przy okazji rozrządu wymienić ?
Jakie podzespoły polecacie ?
Jeśli zmieniać rozrząd to tylko cały w komplecie, szczególnie napinacz jest ważny!
Koszt zależy kto i gdzie to robi.Myślę, że między 200-350zł tak orientacyjnie powinno to kosztować.
Przy okazji w Vałce warto wymienić:uszczelniacz wałka rozrządu, simering wału korbowego,oczywiście pompę wody(w kompl. z rozrządem),zaworek pompy olejowej, jak trzeba uszczelkę pod przednią klawiaturą.
Podzespoły patrz post wyżej
lukasssss1 napisał(a):Jakie podzespoły polecacie ?
pasek CONTI/SUN – te są na 100.000km/5lat
Rolki prowadząca pierwsza – NSK
druga – NSK
trzecia – GMB
Napinacz hydrauliczny – NTN
jeśli z pompą wodną (jest na pasku klinowym) to polecam GMB.
lukasssss1 napisał(a):Co warto przy okazji rozrządu wymienić ?
uszczelniacze:
-wału korbowego OE MAZDA
-wałka rozrządu (2x) OE MAZDA
ewentualnie (w zalezności od ich stanu) paski klinowe, polecam BANDO.
Zydarpl napisał(a):Ktore rolki w rozrządzie sie wymienia w mazdzie 323C 1.3 73km (BA)????
Trochę nie w tym dziale piszesz, ale w twojej 323C jest jedna rolka prowadząca plus napinacz paska rozrządu
Sorry nie wiedziałem gdzie założyć temat a jeszcze mam takie pytanie czy pompe wody tez mozna wymienic , i rolke oraz pasek od alternatora bo ja ciągle słyszę ze mi świszczy cos w czasie jazdy i pochodzi to z rozrzadu :/
-
Zydarpl
Zydarpl napisał(a):Sorry nie wiedziałem gdzie założyć temat a jeszcze mam takie pytanie czy pompe wody tez mozna wymienic , i rolke oraz pasek od alternatora bo ja ciągle słyszę ze mi świszczy cos w czasie jazdy i pochodzi to z rozrzadu :/
Jak chcesz wymienić kpl.rozrząd i zrobić wszystko na tip-top, to musisz wymienić:
-napinacz
-rolkę prowadzącą
-pasek
-pompę wody
-uszczelniacz wału
-uszczelniacz wałka rozrządu...(w silniku 1,3 16V jest jeden)
Paski(klinowy i wielorowkowy) można też przy okazji wymienić, jeśli są zużyte
Witam
czy ktoś z bardziej obeznanych mógłby rzucić okiem czy to dobry zestaw rozrządu?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-gmb-maz ... 99424.html
gneralnie zgadza się z tym co jest polecane na forum, sam sprzedawca tez ma same pozytywy, tylko zastanawiam się czy możliwe są takie różnice w cenie, bo to prawie 300zł niż średnia cenna w sklepach, swoją drogą czy jest coś oprócz opakowania po czym można poznać oryginalne części ?
czy ktoś z bardziej obeznanych mógłby rzucić okiem czy to dobry zestaw rozrządu?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-gmb-maz ... 99424.html
gneralnie zgadza się z tym co jest polecane na forum, sam sprzedawca tez ma same pozytywy, tylko zastanawiam się czy możliwe są takie różnice w cenie, bo to prawie 300zł niż średnia cenna w sklepach, swoją drogą czy jest coś oprócz opakowania po czym można poznać oryginalne części ?
- Od: 16 lip 2013, 10:45
- Posty: 20
- Auto: 323 bj 2.0 ditd
Pompa jest nieoryginalna (GMB), stąd różnica w cenie.
Pytanie, czy opłaca się oszczędzić? Jeśli nie boisz się, że będziesz jednym pechowym przypadkiem na kilkaset osób, które zamontowały taki zestaw (podejrzewam, że takie jest prawdopodobieństwo awarii), to pewnie warto. Biorąc jednak pod uwagę, że z taką pompą lepiej ograniczyć przebieg do ~60 kkm, to raczej przestaje mieć sens.
Pytanie, czy opłaca się oszczędzić? Jeśli nie boisz się, że będziesz jednym pechowym przypadkiem na kilkaset osób, które zamontowały taki zestaw (podejrzewam, że takie jest prawdopodobieństwo awarii), to pewnie warto. Biorąc jednak pod uwagę, że z taką pompą lepiej ograniczyć przebieg do ~60 kkm, to raczej przestaje mieć sens.
the right man in the wrong place...
myślałem właśnie ze GMB to dobra firma, kierowałem się tym co jest napisane tu na forum, w dziale (Kompendium silników Diesla)
"Najbardziej "zawodnym" elementem w rozrządzie jest ludzka głupota lub chytrość.
Dwa niezwykle ważne elementy – pasek oraz hydronapinacz są najbardziej odpowiedzialnymi elementami. Oryginalny pasek mazdy to UNITTA zaś hydronapinacz – NTN, pompa wody montowana na rozrządzie może być oryginalna albo firmy np. GMB (w DiTD wymiana co 180kkm)."
"Najbardziej "zawodnym" elementem w rozrządzie jest ludzka głupota lub chytrość.
Dwa niezwykle ważne elementy – pasek oraz hydronapinacz są najbardziej odpowiedzialnymi elementami. Oryginalny pasek mazdy to UNITTA zaś hydronapinacz – NTN, pompa wody montowana na rozrządzie może być oryginalna albo firmy np. GMB (w DiTD wymiana co 180kkm)."
- Od: 16 lip 2013, 10:45
- Posty: 20
- Auto: 323 bj 2.0 ditd
IMHO porada aktualna w przypadku gdyby całego oryginalnego rozrządu nie dało się kupić za 1000 zł, a byłby on w nominalnej cenie ~2000 zł. Jeśli natomiast chcesz zaoszczędzić każdą złotówkę, to moim zdaniem możesz pomyśleć o całym rozrządzie na zamiennikach – są dostępne napinacze, wzmocnione paski, etc... Jestem pewien, że statystycznie rzecz biorąc, taki wybór jest opłacalny. Matematyka jednak nie uwzględnia kosztów nerwów straconych na rozważaniach – "strzeli, nie strzeli".
the right man in the wrong place...
w takim razie czy ten zestaw bedzie dobrym wyborem?:
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-pompa-maz ... 92615.html
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-pompa-maz ... 92615.html
- Od: 16 lip 2013, 10:45
- Posty: 20
- Auto: 323 bj 2.0 ditd
Ponad 3-letnie odgrzebanie tematu no ale jak trzeba to trzeba . Sprawa jest taka iz rozrzad do diesla 1.6 ktory siedzi w Mazdzie 3 I generacji pasuje od Forda Focusa Mk2. Wiadomo te same silniki ale... no wlasnie pytanie czy gdyby odpukac cos sie dzialo to nie ma zadnej gwarancji gdyz czesci nie sa przeznaczone do Mazdy i Ford nam powie . Taka informacje posiadam ale czy ma do tego prawo jak myslicie? Najlepsze jest to ze w ASO oryginalne czesci sa w pudelkach Forda ale drozsze i to znaczaco .
Co ciekawe (przejrzyj forum forda), w pudełkach z oryginalnym rozrządem fordowskim zapakowana jest INA,którą bez większego problemu kupisz za 400 złotych w jakimkolwiek sklepie (nieistotne czy to allegro czy np. inter cars). Domyślam się że planujesz wymianę,jedyne co mogę podpowiedzieć- nie pakuj się w SKF-a. O ile rolki,pasek dadzą radę,pompa wody potrafi ciec już po 20 000 km. Najlepszym wyborem będzie zestaw INA z pompą wody INA lub jeszcze lepiej Hepu.
-
rav 75
Dzieki za rade. Zgadza sie planuje wymiane rozrzadu nie tyle ze wzgledu na przebieg co na lata samochodu. Po przemysleniu sprawy rezygnuje z czesci od Forda Focusa. Ustalilem dzisiaj pare rzeczy w sprawie czesci i co ciekawe wszystko wskazuje ze najkorzystniej cenowo kupic u siebie na miejscu. Pasek Dayco rolki napinajaca i prowadzaca INA pompa wody tutaj mialem dylemat czy wymieniac czy nie gdyz jeden ze sklepow wspolpracujacych z forum stwierdzil ze pompe wody mozna zostawic. Mimo wszystko postawie jednak na firme Hepu ktora kiedys rowniez polecal mi mechanik. Dwie ciekawostki. Co do Hepu wtedy mechanik twierdzil ze pompa tej firmy nie ma elementow plastikowych czyli przypuszczam ze chodzilo o wirnik natomiast sprzedawca ze sklepu motoryzacyjnego twierdzi wlasnie ze wirnik jest plastikowy i on kupilby duzo taniej pompe Dolza. Druga rzecz to Dayco. Paski tej firmy na 15 warsztatow ktore zaopatruje ten sklep motoryzacyjny wybiera tylko 1 warsztat .
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki