Witam serdecznie,
mam pewien dylemat w zakupie kół. Do wyboru są:
1. 205/55/16
2. 215/45/17
Pomijam fakt ceny, bo opony na 17`` kosztują o 1000 PLN więcej. Chciałbym poruszyć temat głównie w aspekcie komfortu. Czy na takich oponkach nr2 będzie znaczna różnica w pogorszeniu komfortu jazdy niż na oponach nr1? Czy taka różnica nie będzie w ogóle odczuwalna. Jeśli chodzi o hałas to węższa opona generuje 1dB mniej na etykiecie.
Koła 16 czy 17 cali? – dyskusja o różnicach w komforcie prowadzenia.
Strona 1 z 1
1 opony generują hałas 68dB
2 opony tej samej marki 69 dB
1dB różnicy to zwiększenie hałasu o 1/3, w stosunku do pierwszych opon. To tak informacyjnie.
Bardziej zależy mi na opinii czy profil opon nr 2 wpłynie odczuwalnie na komfort. Najlepiej Jeżeli ktoś użytkuje bądź użytkował opony o tych rozmiarach wyraził swoją opinię.
2 opony tej samej marki 69 dB
1dB różnicy to zwiększenie hałasu o 1/3, w stosunku do pierwszych opon. To tak informacyjnie.
Bardziej zależy mi na opinii czy profil opon nr 2 wpłynie odczuwalnie na komfort. Najlepiej Jeżeli ktoś użytkuje bądź użytkował opony o tych rozmiarach wyraził swoją opinię.
- Od: 24 lip 2016, 17:52
- Posty: 5
Tutaj jest fajne narzędzie:
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon
Jako zamiennik są jeszcze 205/50/17, gdzie profil opony wynosi 10,3cm, także też oferują ciekawy współczynnik (chociaż jak zauważono, nic nie pobije ceny opon w rozmiarze 205/55/16).
W przypadku 205/55 jest to 11,3cm.
215/45/17 (profil o wysokości 9,7cm) mają mniejszą średnicą koła niż 205/55/16 (nie wiemy o jaki model samochodu konkretnie chodzi) ... ale jeśli buda jest spora, to koła mogą wyglądać trochę ... na małe (jeśli chodzi o efektu wizualny).
Można by się jeszcze zastanowić nad, nie do końca "zamiennikiem", ale 215/50/17 z profilem o wysokości 10,8cm, mają średnicę koła większą od 205/55/16 o 1,5cm, także myślę, że tragedii nie będzie jeśli chodzi o miejsce, a nie są takie "niskoprofilowe".
Tydzień temu zamawialiśmy dla znajomego, który latał na 225/40/18 (profil 9cm), 16" 205/55 ... bo nie dawał rady na tamtym profilu.
A w dBA na etykiecie to też nie ma co za bardzo wierzyć – ale to bardziej porównując oferty różnych producentów – bo badanie głośności nie jest przeprowadzane przez jedną instytucję.
Odnośnie Twojego pytania ... między 215/45/17 a 205/55/16 masz różnicę 1,6cm na profilu opony ("wysokość gumy"), także to będzie trochę zauważalne.
Ale to możesz przemyśleć jeszcze 205/50/17, które to mają bardzo dobre parametry, imo (nie taki niski profil, średnica o 5mm większa od 205/55/16). Z drugiej strony – jeśli to nie ma dla Ciebie większego znaczenia, to są ciekawe opony – Nexen N'Blue HD Plus (dobre opinie, koreańskie, nie chińskie) ... 205/55/16 ... w cenie 200zł/szt.
Ja latam na 205/55/16 ... gdybym był "wyglądomaniakiem samochodu" i dbał też o komfort to bym zmienił na 205/50/17, ewentualnie 215/50/17 w przypadku sporej budy ... a tak to jestem z nich zadowolony – komfort dobry, zachowanie na drodze też ok, wygląd też ok (profil daje radę).
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon
Jako zamiennik są jeszcze 205/50/17, gdzie profil opony wynosi 10,3cm, także też oferują ciekawy współczynnik (chociaż jak zauważono, nic nie pobije ceny opon w rozmiarze 205/55/16).
W przypadku 205/55 jest to 11,3cm.
215/45/17 (profil o wysokości 9,7cm) mają mniejszą średnicą koła niż 205/55/16 (nie wiemy o jaki model samochodu konkretnie chodzi) ... ale jeśli buda jest spora, to koła mogą wyglądać trochę ... na małe (jeśli chodzi o efektu wizualny).
Można by się jeszcze zastanowić nad, nie do końca "zamiennikiem", ale 215/50/17 z profilem o wysokości 10,8cm, mają średnicę koła większą od 205/55/16 o 1,5cm, także myślę, że tragedii nie będzie jeśli chodzi o miejsce, a nie są takie "niskoprofilowe".
Tydzień temu zamawialiśmy dla znajomego, który latał na 225/40/18 (profil 9cm), 16" 205/55 ... bo nie dawał rady na tamtym profilu.
A w dBA na etykiecie to też nie ma co za bardzo wierzyć – ale to bardziej porównując oferty różnych producentów – bo badanie głośności nie jest przeprowadzane przez jedną instytucję.
Odnośnie Twojego pytania ... między 215/45/17 a 205/55/16 masz różnicę 1,6cm na profilu opony ("wysokość gumy"), także to będzie trochę zauważalne.
Ale to możesz przemyśleć jeszcze 205/50/17, które to mają bardzo dobre parametry, imo (nie taki niski profil, średnica o 5mm większa od 205/55/16). Z drugiej strony – jeśli to nie ma dla Ciebie większego znaczenia, to są ciekawe opony – Nexen N'Blue HD Plus (dobre opinie, koreańskie, nie chińskie) ... 205/55/16 ... w cenie 200zł/szt.
Ja latam na 205/55/16 ... gdybym był "wyglądomaniakiem samochodu" i dbał też o komfort to bym zmienił na 205/50/17, ewentualnie 215/50/17 w przypadku sporej budy ... a tak to jestem z nich zadowolony – komfort dobry, zachowanie na drodze też ok, wygląd też ok (profil daje radę).
Ostatnio edytowano 7 sie 2016, 21:29 przez e-tomek, łącznie edytowano 1 raz
Nie mogę porównać tych kompletów idealnie bo auto na niższych oponach ma też niższe zawieszenie.
Wydaje mi się, że komfort będzie nieco gorszy. Jadąc na wysokich gumach na jakiś łatkach czy małych dziurkach słychać takie gumowe odgłosy tak jak by opona brał całą nierówność na siebie. Natomiast na tych samych nierównościach niska opona zmusza zawieszenie do większej pracy i takie nierówności są bardziej odczuwalne.
Na niskich oponach mamy lepszą trakcję, nie ma pływania w zakrętach. Jeśli preferujesz spokojną jazdę kupuj 16". Jeśli masz w sobie nutkę sportu i lubisz ostro pokonywać zakręty kupuj 17".
Wydaje mi się, że komfort będzie nieco gorszy. Jadąc na wysokich gumach na jakiś łatkach czy małych dziurkach słychać takie gumowe odgłosy tak jak by opona brał całą nierówność na siebie. Natomiast na tych samych nierównościach niska opona zmusza zawieszenie do większej pracy i takie nierówności są bardziej odczuwalne.
Na niskich oponach mamy lepszą trakcję, nie ma pływania w zakrętach. Jeśli preferujesz spokojną jazdę kupuj 16". Jeśli masz w sobie nutkę sportu i lubisz ostro pokonywać zakręty kupuj 17".
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Maniek – bez przesady ... na 16" 205/55 nie będzie miał żadnych problemów z ostrym pokonywaniem zakrętów, bo to nie są opony jak w traktorze 
Ja latałem ostro w zakręty poprzednim samochodem, który miał 205/65/15 (profil opony 13,3cm).
Ja latałem ostro w zakręty poprzednim samochodem, który miał 205/65/15 (profil opony 13,3cm).
A jeździłeś na 215/45/17"
Jeśli nie to Twoja wypowiedź nie ma sensu. Zakręty zakrętami ale efekt pływania mnie rozwala na 205/55/16"
Powiedzmy że dany zakręt na szerszej i niższej gumie pokonamy z prędkością +20km/h ale nie każdemu na tym zależy.
Owszem porównując 205/55/16" do zimówek 195/65/15" to letnie mają zaiste sportowe osiągi.
Powiedzmy że dany zakręt na szerszej i niższej gumie pokonamy z prędkością +20km/h ale nie każdemu na tym zależy.
Owszem porównując 205/55/16" do zimówek 195/65/15" to letnie mają zaiste sportowe osiągi.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
1. Tak – jechałem na takich oponach, jak i na innych różnych. I teraz moja wypowiedź ma sens, bo na takich oponach jechałem?
Poza tym myślę, że w tym kontekście zapominasz o jednym ważnym czynniku – mianowicie – zawieszenie.
2. A skąd te zimówki 195/65/15 się tam wzięły? – ja pisałem o 205/65/15 w innym samochodzie.
3. "Jeśli preferujesz spokojną jazdę kupuj 16". Jeśli masz w sobie nutkę sportu i lubisz ostro pokonywać zakręty kupuj 17"."
– przecież to jak z reklamy katalogu felg 17", jakie w tym przeniesienie do realności? Nutka sportu?
A jak ktoś zapoda 225/40/18 to już jest wyścigowiec?
4. "Powiedzmy że dany zakręt na szerszej i niższej gumie pokonamy z prędkością +20km/h ale nie każdemu na tym zależy."
– skąd wiesz, że "na tamtych" nie pokonasz? Rozumiem, że "tak sobie" walnąłeś jakąś teorię, która kompletnie nie jest miarodajna, jeśli chodzi o normalne warunki jezdne, ani też nigdy nie miałeś możliwości by to dokładnie – analitycznie – przetestować, to skąd +20km/h? – i te 20km/h mają jakiś związek z tymi oponami, o które pytał piotrlct?
Sorry stary, nie obraź się, ale ja bardzo preferuję twarde dane, analityczną i logiczną rozmowę, pozdro.
Poza tym myślę, że w tym kontekście zapominasz o jednym ważnym czynniku – mianowicie – zawieszenie.
2. A skąd te zimówki 195/65/15 się tam wzięły? – ja pisałem o 205/65/15 w innym samochodzie.
3. "Jeśli preferujesz spokojną jazdę kupuj 16". Jeśli masz w sobie nutkę sportu i lubisz ostro pokonywać zakręty kupuj 17"."
– przecież to jak z reklamy katalogu felg 17", jakie w tym przeniesienie do realności? Nutka sportu?
A jak ktoś zapoda 225/40/18 to już jest wyścigowiec?
4. "Powiedzmy że dany zakręt na szerszej i niższej gumie pokonamy z prędkością +20km/h ale nie każdemu na tym zależy."
– skąd wiesz, że "na tamtych" nie pokonasz? Rozumiem, że "tak sobie" walnąłeś jakąś teorię, która kompletnie nie jest miarodajna, jeśli chodzi o normalne warunki jezdne, ani też nigdy nie miałeś możliwości by to dokładnie – analitycznie – przetestować, to skąd +20km/h? – i te 20km/h mają jakiś związek z tymi oponami, o które pytał piotrlct?
Sorry stary, nie obraź się, ale ja bardzo preferuję twarde dane, analityczną i logiczną rozmowę, pozdro.
e-tomek napisał(a):1. Tak – jechałem na takich oponach, jak i na innych różnych. I teraz moja wypowiedź ma sens, bo na takich oponach jechałem?
Poza tym myślę, że w tym kontekście zapominasz o jednym ważnym czynniku – mianowicie – zawieszenie.
2. A skąd te zimówki 195/65/15 się tam wzięły? – ja pisałem o 205/65/15 w innym samochodzie.
3. "Jeśli preferujesz spokojną jazdę kupuj 16". Jeśli masz w sobie nutkę sportu i lubisz ostro pokonywać zakręty kupuj 17"."
– przecież to jak z reklamy katalogu felg 17", jakie w tym przeniesienie do realności? Nutka sportu?
A jak ktoś zapoda 225/40/18 to już jest wyścigowiec?
4. "Powiedzmy że dany zakręt na szerszej i niższej gumie pokonamy z prędkością +20km/h ale nie każdemu na tym zależy."
– skąd wiesz, że "na tamtych" nie pokonasz? Rozumiem, że "tak sobie" walnąłeś jakąś teorię, która kompletnie nie jest miarodajna, jeśli chodzi o normalne warunki jezdne, ani też nigdy nie miałeś możliwości by to dokładnie – analitycznie – przetestować, to skąd +20km/h? – i te 20km/h mają jakiś związek z tymi oponami, o które pytał piotrlct?
Sorry stary, nie obraź się, ale ja bardzo preferuję twarde dane, analityczną i logiczną rozmowę, pozdro.
Czy porównywanie opon z którymi nie miało się kontaktu ma sens?
Posiadam Mazdę, nigdy nie jechałem nowym BMW a powiem, że ma gorszą reakcje na gaz hmm czy moja wypowiedź ma sens?
Oczywiście samo zawieszenie daje sporo.
Zimówki to taki kolejny przykład, że zwiększając szerokość i obniżając profil poprawiamy właściwości jezdne.
Co do +20 w zakręcie to na jednym w mojej okolicy to sprawdzałem. Nie ma sensu rozpisywać szczegółów. Nie posiadam danych analitycznych, ani setek czujników, które mogły by odczytać telemetrię, ale znowu mi wyszło mi że im węższa i wyższa opona to gorsza (wolniejsza) jazda w zakrętach.
Nie rozumiesz co to nutka sportu? Dla mnie oczywistą rzeczą jest że każda szersza i niższa opona będzie pozwalała nam na większe szaleństwa. 205\55 R16 to pływające balony pod tym względem nie dorównują 17" czy 18"
Jeśli preferujesz twarde dane analityczne to co robisz na forum? Tutaj nikt takich badań nie przeprowadzi. Ludzie piszą tutaj o swoich doświadczeniach i odczuciach.
Ostatnio edytowano 8 sie 2016, 09:47 przez Maniekvip, łącznie edytowano 1 raz
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Maniekvip napisał(a):A jeździłeś na 215/45/17"Jeśli nie to Twoja wypowiedź nie ma sensu. Zakręty zakrętami ale efekt pływania mnie rozwala na 205/55/16"
Powiedzmy że dany zakręt na szerszej i niższej gumie pokonamy z prędkością +20km/h ale nie każdemu na tym zależy.
Na co dzień jeżdżę na 215/40/R17, 225/55/R16, 225/45/R17, 245/45/R18 i zdarza mi się jeszcze na innych.
Rozmiar felgi nie ma nic do pływania, to zależy od konstrukcji opony i ciśnienia. Szersza guma nie zawsze dla lepszą trakcję, bo ma mniejszy nacisk na jednostkę powierzchni. Ale rozpatrywać takie aspekty przy podanych w wątku oponach jest bez sensu – różnica między nimi będzie kompletnie pomijalna, tutaj w rachubę wchodzą tylko wrażenia estetyczne.
Różnica w prędkości pokonywania zakrętów rzędu 20km/h to absurd – między tym samym samochodem na kołach 15 i 17 cali z zawieszeniem zwykłym i sportowym nie będzie takiej różnicy.
Dopisano 08 sie 2016 9:48:
Maniekvip napisał(a):Co do +20 w zakręcie to na jednym w mojej okolicy to sprawdzałem na jednym z zakrętów.
Nie ma opcji by na publicznej drodze sprawdzić jakie są różnice między gumami – dawno byś już skończył w krzakach a co do milimetra na drodze publicznej nie pojedziesz (a bez tego mierzenie nie ma sensu). Zmieniając tor przejazdu o 20cm, kąt o 3 stopnie i prędkość najazdu o 3km/h wpłyniesz na wynik pomiaru o kilkanaście/kilkadziesiąt %...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Różnica w prędkości pokonywania zakrętów rzędu 20km/h to absurd – między tym samym samochodem na kołach 15 i 17 cali z zawieszeniem zwykłym i sportowym nie będzie takiej różnicy.
Znowu porównanie trochę z pupy bo moje 15" to opona zimowa, ale uwierz mi na słowo że w tym konkretnym zakręcie 15" zostaje daleko w tyle i różnica prędkości jest nawet większa. Zapewne na letnich była by sporo mniejsza.
Oczywiście na co dzień tak się nie jeździ dlatego nie mam zamiaru wymieniać swoich 16" pomimo swoich wad mają też i zalety.
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Maniekvip napisał(a):Znowu porównanie trochę z pupy bo moje 15" to opona zimowa

brii napisał(a):to zależy od konstrukcji opony
a nie tylko od rozmiaru. Zimówka ma trochę inną konstrukcję. Inna sprawa, że jak porównujesz zimówkę z letnią to pewnie robisz to też przy różnych temperaturach i wilgotności – to duuuużo zmienia. Wyciąganie wniosków na podstawie porównania opony letniej do zimowej i rozciąganie tego na porównanie opon letnich to trochę za daleko
1dB przy 68->69dB to będzie dużo większa różnica niż 1dB przy 70->71dB.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości