Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez JohnnyB » 6 sie 2016, 22:23

Skrzynia mnie nie dopadał, dopadłemnie łańcuch rozrządu i nagrzewnica – tych też nie polecam wymieniać w Leaonie/Toledo VRF5 :P
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Dominator » 6 sie 2016, 22:33

Chyba w każdym z samochodów łańcuch i nagrzewnica to słaby temat. Lancuch ślizgi i rolki to dość drogi temat do tego robocizna. Nagrzewnica deska out. Szwagier ma toledo 1.9 tdi. Posiada kilka lat i w sumie pierdoly się psują.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Gib » 6 sie 2016, 22:34

A ja polecam wymieniać co rok alternator w oplu V6. Felgi nie lorinsera tylko carlssona, specjalna wersja 3.0 V6 235 KM od nich wyszła :) Wnętrze obszyte skórą/alcantarą miażdży
https://www.youtube.com/watch?v=6024U3eEa4A
Ostatnio edytowano 6 sie 2016, 22:38 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez rafik89 » 6 sie 2016, 22:38

No już bez przesady z tym, że emeryckie :) O jagu można powiedzieć to samo.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Dominator » 6 sie 2016, 22:46

Mam tego świadomość. Jedzie ładnie ale sprzedać ciężko. Tak jak z Alfa ale koszty dwukrotnie większe. Przynajmniej.
Montuj te koła jak masz zamiar jeździć.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rafik89 » 6 sie 2016, 22:57

Przez chwile myślałem by sprzedać i poszukać czegoś innego, ale w budżecie do 15k nie widzę nic dla siebie. Dlatego zapadła decyzja, że zostaje u mnie tak długo aż nie uzbieram na renault talisman, a to jeszcze trochę może potrwać. I skoro już zostaje to mógłby bardziej cieszyć oko.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez Krzemol » 6 sie 2016, 23:29

rafik89 napisał(a):jak już w temacie motoryzacyjnym jesteśmy, jest sens kupować felgi z oponami za 10% wartości auta?

Ja w styczniu kupiłem felgi z oponami za 50% wartości auta ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Bartek1986 » 6 sie 2016, 23:47

Ja kupiłem Revolutiony używane za 2,5k, opony za 1,5k i uważam, że było warto :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez loockas » 6 sie 2016, 23:52

rafik89 napisał(a):renault talisman


Właśnie mi przypomniałeś, że miałem iść do salonu się umówić na jazdę testową. Podobno wnętrze nie zachwyca jakością materiałów, chciałbym to zmacać mając porównanie do Laguny. Mnie się to auto wizualnie podoba. Tylko te silniki... diesle 1.5 i 1.6... benzyny tylko 1.6 :/
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez rafik89 » 7 sie 2016, 00:05

Co jakiś czas patrze na stronę wrocławskiego dealera, bo też bym się tym przejechał, ale nie ma... Inne modele są, może trzeba iść osobiście się zapisać. Co do wnętrza, to nie razi mnie aż tak, takie czasy, że dzisiaj jest wszechobecny plastik. Ale silniki już mocno rażą, na papierze fajne moce, ale ja jestem zwolennikiem silników, które moc czerpią z pojemności, a nie z pierdyliarda turbosprężarek. Ciekawe jak będzie z trwałością. A to co zrobiło volvo to już w ogóle nie mieści mi się w głowie, w poprzednim XC90 można było mieć 4.4 V8, teraz tylko 2.0. No nie zdzierżę tego.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez loockas » 7 sie 2016, 00:08

Takie czasy. Chyba bliżej mi przekonaniami do elektryków niż do downsize'ingu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 7 sie 2016, 00:24

No jak wnętrze nie powala jakością materiałów to musi zapierd.... jak Impreza GT inaczej jest produktem dla wysoce przerobionych uczestników wyścigu szczurów ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Dominator » 7 sie 2016, 00:57

Talizman, ładne to na drodze. Ale tablet mnie rozwala.
Chciałbym lagunę 3 w At, nawet 2.0 dci;) jakieś opinie?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez loockas » 7 sie 2016, 01:18

Skrzynia nie za szybka, ale ponoć bardzo wytrzymała. Mam L3 już ponad dwa lata i co sobie przypomnę, to pluje w twarz, że nie wybrałem A/T :)

Imho w L3 tylko 2.0 M9R (dCI) lub 2.0 F4RT. Na inne szkoda zwracać uwagę :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 7 sie 2016, 01:31

Dominator napisał(a):Chciałbym lagunę 3 w At, nawet 2.0 dci;) jakieś opinie?


Jak znajdziesz to bierz. Ja swoją miałem 1,5 roku i stuknęło mi na niej jakieś 80 tyś bez awarii.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez sq2jul » 7 sie 2016, 01:34

Mnie zastanawia Laguna 3 2.0 dci z AT. Ktoś miał okazję ujeżdżać? Martwi mnie to, że Renault nie przewiduje wymian oleju w tej skrzyni, gdzie producent skrzyni i inne marki, które to montują do swoich pojazdów już tak. Np. Nissan w X-Trail podobno mówi, że olej trza zmieniać co 60k km. Zastanawiam się czy ta skrzynia nie zabiera zbyt wiele jeżeli chodzi o osiągi...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez loockas » 7 sie 2016, 01:35

Moja ma juz 8 lat... trochę dużo. Tak się przez chwilę zastanawiałem czy by nie sprzedać, dołożyć z 20-25k, kupić coś z ostatnich roczników L3 i cieszyć się 2-3 letnim autem.

Dopisano 07 sie 2016 1:37:

sq2jul napisał(a):Zastanawiam się czy ta skrzynia nie zabiera zbyt wiele jeżeli chodzi o osiągi...


wg wiki dci 150km robi setkę w 9,5 w manualu, a w A/T w 9.8... Niestety nie miałem okazji jeździć.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez sq2jul » 7 sie 2016, 01:53

Siusiak z czasem do 100km/h. W tej kwestii, żaden cywilny diesel nie będzie robił roboty – nie ważne czy MT czy AT. Pytanie jak wyglądają redukcje przy wyprzedzaniu na trasie, ilość przełożeń (szczerze to nie pamiętam ile ich tam jest). Czytając forum Laguny można dojść do wniosku, że skrzynie są raczej bezawaryjne. Tłumaczyłaby też to cena używek na alledrogo. Za 1000-1200zł można wybierać i przebierać.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez JohnnyB » 7 sie 2016, 02:15

Dokładnie. skrzynie kosztują grosze, więc nie powinna być mocno obsługowa. Nie wiem kto to produkuje, ale jeśli producent skrzyni mówi 60 to wymieniasz. Volvo też kiedyś twierdziło że w ich skrzyniach się nie wymienia......teraz chyba nawet sugerują wymianę wcześniej niż producent.

Jedno co doskiwiera dCi – wszystkim to odma, która jest cześcią pkrywy zaworów. Trzeba zerkać do dolotu. Ja wrzuciłem sobie zbiorniczek miedzy odme a dolot, a wcześniej wycześciłem wszytsko łacznie z IC.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez sq2jul » 7 sie 2016, 02:40

Tylko problem zaczyna się w momencie, gdy auta zaczynają się starzeć. Mają na garbie 150-200kkm. Ludzie kupują takie auta i zaczynają się drapać w głowę czy wymienić czy nie wymieniać skoro chodzi. Czytając jakieś tam posty na forum Laguny, zdarzały się przypadki, że ludzie decydowali się na zmianę oleju przy właśnie takich przebiegach (w momencie, gdy od nowości nie był wymieniany) i zdarzało się, że skrzynie zaczynały szarpać, traciły na płynności. Pewnie jakby dostać egzemplarz ze znikomym przebiegiem to nie ma się nad czym zastanawiać...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park