Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez marcin255 » 11 cze 2016, 15:57

bartosz22 napisał(a):że bierze olej ok 0,5l na 1000km

Krzysiek1980 napisał(a):czyli trochę ponad setka oleju na 1 tys km bym się nie bawił w żadne remonty.


Może warto sprawdzić valvoline maxlife 5w40 ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bartosz22 » 11 cze 2016, 16:08

Obecnie silnik zalany jest 5w40 Motul, mechanik też twierdzi że jest szansa ze to tylko uszczelniacze ale pewność będzie jak zobaczy co jest w silniku. A że lepiej to zrobić żeby nie zajechać innych części w silniku. Więc się waham co robić dodatkowo martwi mnie ten dziwny dźwięk z silnika.

Uszczelka pod głowicę
Uszczelka kolektora wydechowego
Uszczelka kolektora ssącego
Uszczelka pokrywy zaworów
Olej
Filt oleju
Pierścienie tłokowe
Uszczelniacze zaworowe
Planowanie głowicy

Czy zakładając że do wymiany będą tylko pierścienie i uszczelniacze czy potrzebne będą jeszcze jakieś inne części ? I jakiej firmy te części polecacie wtedy będę wiedział jaki to w przybliżeniu koszt
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2016, 15:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 1.8 GY

Postprzez Krzysiek1980 » 11 cze 2016, 17:10

Sorki Panowie, pisząc setka na 1 tys mialem na mysli kolegę wujek6@op.pl. . U bartosz22 jest 0,5 L/1000 km, więc już jest czym się przejmować bo to też niemało. Zajechać raczej niczego nie zajedziesz utrzymując odpowiedni poziom oleju, jedynie w pupę może dostać katalizator czy EGR. Nie wiem o co z tym "buczeniem" chodzi, ale to chyba normalne że jak zredukujemy z wyższego biegu na niższy to silnik wyje? Co do remontu, to czytając mnóstwo tematów były jednostkowe przypadki w których to była wina tylko uszczelniaczy, bo w 99 % zawsze winę ponosiły pierścienie ( zużyte lub zapieczone). Sama wymiana uszczelniaczy to pryszcz i finansowo też nie ma powodu do płaczu, ale niech to określi mechanik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez bartosz22 » 11 cze 2016, 17:17

Też jestem tego zdania aby ocenił to mechanik, co do tego wycia to właśnie o to chodzi ze nie jest to taki normalny dźwięk, trudno go opisać ale na pewno wcześniej przed zamontowaniem lpg go nie było, proszę tylko o pomoc w wyborze części abym mógł oszacować całkowity koszt
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2016, 15:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 1.8 GY

Postprzez Krzysiek1980 » 11 cze 2016, 17:27

Napisz do kolegi Tadziol, bo jest mechanikiem więc bardziej powinien być pomocny ile co może kosztować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Lucjan » 13 lip 2016, 23:27

U mnie od remontu na razie 16tys przejechane (8 miesięcy).
Po 9 tys był prawie na MIN to dolałem 0.5l
Przy 12 tys wymiana.

Wbrew zaleceniom większości tu wypowiadających się zalewam niedrogim olejem Orlen 10W40 Gaz.
Planuję zmieniać co 12tys km. czyli co 5-6miesiecy.
Postaram się aktualizować co jakiś czas sytuację i zobaczymy jak to będzię.

Remont był przy 142tys km
Obecnie 158tys. km

Póki co polecam każdemu kto robi sensowne przebiegi roczne >10-15tys.
Również dlatego że na samym braniu oleju się może nie skończyć.

U mnie całość (ok 0.7l/1000km) spalana była w 3cim cylindrze (tylko ta świeca zbierała nagar – łatwo to sprawdzić) i jakoś dziwnym trafem na nim się wypaliły zawory wylotowe (1 dziura, 2gi nadpalony).

O komforcie psychicznym nie wspomnę.

W Corolli E10 96' też niestety trafiłem na silnik z braniem oleju (przegrzany).
Po remoncie silnika wykonanym na niedrogich zamiennikach przejechałem na LPG jeszcze 90 tys km i z przebiegiem 370tys km i czystym sumieniem sprzedałem kolejnemu użytkownikowi.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 15:47
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY
2.0 147KM Benzyna + LPG
Rok prod. 2005

Postprzez Krzysiek1980 » 14 lip 2016, 06:32

A przypomnij ile Cię wyszedł remont M6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Lucjan » 14 lip 2016, 12:22

Skończyło się tzw. małym remontem silnika:
– szlif głowicy (gniazda, zawory...) ~500pln
– wymiana panewek
– wymiana 2 zaworów
– wymiana pierścieni (winowajca brania oleju)
– wymiana kompletu uszczelek silnika (ok 600zł)
– do tego wiadomo nowy olej + filtr
Całość z robocizną w Poznaniu 3,100PLN

Później jeszcze regulacja gazu po naprawie.

Dotąd przejechane 16 tys km od remontu i wszystko w porządku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 15:47
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY
2.0 147KM Benzyna + LPG
Rok prod. 2005

Postprzez Adisbdg » 14 lip 2016, 13:31

Niby nie za duże zużycie tego oleju, ale i tak prawie cały bagnet między interwałami.
Być może styl jazdy i teren.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez mudol » 15 lip 2016, 11:34

Lucjan gdzie robiłeś ten remont? Oni diagnozowali co trzeba zrobić, znaleźli przyczynę? Może być na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez Krzysiek1980 » 15 lip 2016, 19:30

Diagnozę to Ci przeprowadzi pierwszy lepszy warsztat, bo są symptomy które swiadczą o pierscieniach i takie które swiadczą o uszczelniaczach. W warsztatach pomierzą ciśnienie na cylindrach, przeprowadza próbę olejową, czy nawet wykręcą świece i zobacza w jakim są stanie. Czytając przerózne tematy i wpisy 95% brania oleju przez te jednostki to sa pierscienie ( zużyte lub zapieczone). Jezeli auto rano nie dymi nadmiernie a więcej poleju jest przepalane podczas dłuższej jazdy z wyższymi obrotami, to pierscienie po prostu nie zbierają i przepuszczają olej. Ja tutaj nie spotkałem się bynajmniej z przypadkiem żeby ktoś wymienił same uszczelniacze za pare stówek i nagle mu przestało przepalac oliwę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez devil-80 » 18 lip 2016, 21:08

Panowie a co jest nie tak jak bierze olej,nie kopci, swieca czarna na 1 cylindrze a kompresja 18 reszta w normie?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Lucjan » 18 lip 2016, 23:11

Masz to co ja.
Całość spalana na 1 garze...

Ile z ciekawości Ci spala na 1000km ?

Też myślałem, że jak nie kopci na zimnym to można kupować to auto :–)
Jak byłem w komisie u gościa w Łodzi to tak na zimnym nie chciałem przypału robić żeby obrotomierz na czerwone pole dać :)
A tak do 4-4,5tys obrotów faktycznie: silnik wyje ale ani dymka.
Ale daj na zimnym z rana ~6tys obr – niech ktoś depnie nawet przez krótki moment – a Ty obserwuj – cudów nie ma a i po zapachu poznasz że to nie samo Pb się spala.

Świeca prawdę powie zawsze.
A jak całość na 1 cylindrze idzie to nagar zbiera się grubą warstwą już po kilkuset km od oczyszczenia świecy.

Ja bym od razu radził robić jedno i drugie. Wiele osób tutaj na forum po naprawie samej
"góry" (uszczelniacze) zaobserwowało nawet zwiększenie spalania...
Szkoda 2 x kasa na robociznę i 2 x nerwy chociaż ponoć zdarzało się, że komuś sama wymiana uszczelniaczy pomogła.

aha i kompresja może być ok nawet jak pierścień zgarniający olej jest zapieczony
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 15:47
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY
2.0 147KM Benzyna + LPG
Rok prod. 2005

Postprzez devil-80 » 19 lip 2016, 01:33

Spala okolo 0.8l na1000km wiec sporo przy mojej ostrej jezdzie. Jak dobrze psmietam tj tez 3 lub 4 cylinder co ma za wysoka kompresje , reszta okolo 14. Olej to total 5w30. Nie oplaca mi sie remont w Irlandii tj spory koszt w porównaniu do wartości auta. Oplaca sie zmienic te swiece jak jedna ma czarny nalot? Odpala na dotyk. Rok pojeżdżę i sprzedam . Przebieg tylko 98k km. Auto ma juz tez na dachu pajączka z rdza wiec kiepska ta blacha. Generalnie to nie wiem czy kolejny raz na mazde się skuszę . Auto wygodne ale wady zbyt poważne i kosztowne w naprawie one sa. A silnik 1.8 jakoś ani dynamiczny ani ekonomiczny. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Krzysiek1980 » 19 lip 2016, 06:22

Mnie właśnie dobija pobór oleju przez te jednostki. Bo wszyscy piszą – " zakatowany egzemplarz", tylko co wpis to ktoś ma z tym problem a objawy podobne, czyli oprócz większego poboru oleju brak innych symptomów. Trochę dziwne że co któryś wpis, to podobna sprawa? Podejrzewam że kłaniają się oszczędności w postaci coraz cieńszych pierścieni i zbyt długie okresy między wymianami oliwy. Miałem rózne auta i przeważnie 8-9 letnie i nigdy mi oleju silnik nie przepalał, a tutaj zonk. Remont w moim przypadku jest też nieopłacalny, bo zbyt małe roczne przebiegi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez devil-80 » 19 lip 2016, 21:36

Na ciepłym silniku jak przegazuje do 6k leci czarny dym.
Wg mnie silniki te tj niedoróbka i tyle na ten temat nie wina użytkownika-może czasami , ale w dużej mierze wina samego silnika (słaby jest ot co).
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Lucjan » 19 lip 2016, 22:28

Też tak uważam. Zapieczony pierścień na 3 garze u wielu osób – przypadek ?
Nie da się zwalić na użytkowanie – przegrzany silnik ma wszystkie cylindry tak samo – czyli rozhartowanie pierścienie od temperatury.
Niewłaściwy olej – nie sądzę, że ktoś zmieniał dobrowolnie nominalny 5W/30 na inny dopóki nie zaczął silnik siorbać.
Pozostaje kwestia zbyt rzadkiej wymiany ale na prawdę niemiaszki na tym by oszczędzali??

Z forum wynika iż jest to loteria albo kwestia wadliwej serii bo jednak większość posiadaczy benzyniaków do silnika nigdy nie zaglądała.

Co przeraża, że niestety wiele osób przekonało się o problemie niebawem po zakupie auta (podobnie jak ja
).
A nie jest wcale łatwo się wystrzec wtopy jak auto nie dymi na zimnym...

Oplaca sie zmienic te swiece jak jedna ma czarny nalot?

Świecy nie warto zmieniać tylko dlatego, że zbiera nagar – po wymianie nic się nie zmieni nowa też błyskawicznie się pokryje nalotem.
Co tysiąc km oczyść nagar i obserwuj kształt elektrody – czy nie uszkodzona/nadpalona oraz odstęp pomiędzy elektrodą środkową a boczną (masy).

Oczywiście jak przyjdzie czas regularnej wymiany – komplet należy wymienić tak czy inaczej.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 15:47
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY
2.0 147KM Benzyna + LPG
Rok prod. 2005

Postprzez Adam12345 » 29 lip 2016, 22:10

Panowie jak bierze więcej niż 200ml oleju na 1000km to efekt zapieczonych pierścieni i niech nikt nie wierzy w cudowne uzdrowienie silnika rożnymi olejami i specyfikami. Mój brał na trasie na 1000km około 300ml oleju ale po mieście na 200km około 0,5l . Problem polega tylko na tym czy silnik nadaje się do wymiany samych pierścieni bo to jest koszt około 2400zł bo jeżeli nie nada się to koszt około 6-7 tyś(remont kapitalny). Polecam przed zabawą w wymianę pierścieni sprawdzenie endoskopem gładzi cylindra koszt około 70zł . Mój silnik nie kopcił , na analizie spalin był ok a tankowałem do niego pb i olej. Po wymianie pierścieni na 10-tyś bierze jakieś 200ml oleju . Zabieg wymiany pierścieni robiłem przy przebiegu 190-tyś.
Taki czasy samochody mają się sypać a my mamy je naprawiać albo kupować nowe , mam 20-letnie bmw które kupiłem z przebiegiem 160tyś (ile miał tego nie wie nikt) ja nim zrobiłem już ponad 200tyś i na 15tyś km bierze około 400ml oleju z czego na lpg ma przejechane 130tyś .
Początkujący
 
Od: 7 sie 2015, 22:37
Posty: 15
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2006r

Postprzez devil-80 » 30 lip 2016, 16:37

Panowie a co mozna powiedzieć o tych świecach? wg mnie były od nowości. Czemu są całe w oleju?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez dj79 » 5 sie 2016, 22:46

Witam.To mój pierwszy wpis na tym forum, niestety nie jest on optymistyczny.Kupiłem Mazdę 6 z 2005r po lifcie 147 KM no i się wkopałem.Auto żre olej na potęgę bo około 3 l na 1000 km .Rozmawiałem z dwoma mechanikami , że wystarczy zrobić kompletną głowicę tj. zawory,gniazda,planowanie,uszczelniacze
oraz wymienić pierścienie.Ich wycena to około 2000 zł z robocizną.Rozmawiałem też telefonicznie z Tadziolem i on podał mi cenę od 3000 zł w górę.Skąd ta rozbieżność , czy w ogóle warto robić ten silnik?
dj79
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6