Jaki olej wybrać?
do mazdy 3 1.6 przebieg 155tys ta dexelia chyba jest okej ?
http://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-5w ... i_c=159163
Bo naczytałem się tego tematu i nie wiem już w sumie. 14 tyś temu zalałem dexelie i przejechałem bez problemu na lpg.

Bo naczytałem się tego tematu i nie wiem już w sumie. 14 tyś temu zalałem dexelie i przejechałem bez problemu na lpg.
- Od: 25 wrz 2013, 22:16
- Posty: 37
- Skąd: Gdańsk
Mazz napisał(a): 14 tyś temu zalałem dexelie i przejechałem bez problemu na lpg.
Nie możliwe, nie zatartła się?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
a czemuż to miała się zatrzeć ? auto nie bierze oleju praktycznie wcale.
Edit: w Sumie to nie ważne już bo przeczytałem post jakiegoś znawcy co twierdził że oznaczenia ACEA A5/B5 nie nadają się do benzyny i stąd wzięły się moje wątpliwości jednak nie potrzebnie
Edit: w Sumie to nie ważne już bo przeczytałem post jakiegoś znawcy co twierdził że oznaczenia ACEA A5/B5 nie nadają się do benzyny i stąd wzięły się moje wątpliwości jednak nie potrzebnie
- Od: 25 wrz 2013, 22:16
- Posty: 37
- Skąd: Gdańsk
Polecam w 100% olej Valvoline Maxlife Diesel 10W40. Moja madzia(260tyś. km) ciszej pracuje, stała się bardziej zwinna, przy przyspieszaniu "wciska" w fotel 
Witam,
czytając ten wątek da się zauważyć zbiorową nieufność do ASO. Bardzo rozbawił mnie post o zwrocie 5 butelek
. Czy kiedykolwiek spotkaliście się, że ASO was na materiałach oszukało? Dla waszej informacji na warsztatach w 99% przypadków są poinstalowane kamery. Poza tym jaki interes jest dla zwykłego pracownika skroić wam olej I wlać inny z beczki. Czy ktokolwiek normalny ryzykowałby swoją pracę/posadę na tak infantylnych wałkach? Jaki zysk miałby na tym pracownik? Dajcie spokój.
Druga sprawa to gęstość oleju. Przypomina mi to troszkę fora audiofilskie, na których ludzie pisza o wyższości kondensatorów, ba nawet niektórzy potrafią wyczuć że na kondensatorach za 50 PLN (nie za 100) jest mniej mięsisty bas
Zanim zaczniecie rozprzestrzeniać głupoty na forach, poczytajcie proszę specyfikację na olejach. Przy 100 stopniach, różnica w gęstości obu olejów jest niezauważalna. Zanim olej osiągnie temperature roboczą, jego gęstość jest 10 krotnie wyższa. Więc jeśli ktoś dojeżdża do pracy 5 km to waszym zdaniem zaciera silnik, bo olej był zbyt gęsty? Różnica między tymi olejami to tak naprawdę pakiet dodatków, które pomagają czyścić silnik. Jednym z istotnych parametrów oleju to TBN (liczba zasadowa) o której niewielu pisze, lub nawet nie wie. Przestancie proszę szerzyć populizm, bo na forach Hondy jest to samo (słynny wątek olejowy liczący 350 stron). Jeśli ktoś twierdzi, że olej 5W30 jest gorszy, poprzyj to badaniami I wnioskami, tylko nie na zasadzie "wydaje mi się, że silnik głośniej chodzi"
pozdrawiam
czytając ten wątek da się zauważyć zbiorową nieufność do ASO. Bardzo rozbawił mnie post o zwrocie 5 butelek
Druga sprawa to gęstość oleju. Przypomina mi to troszkę fora audiofilskie, na których ludzie pisza o wyższości kondensatorów, ba nawet niektórzy potrafią wyczuć że na kondensatorach za 50 PLN (nie za 100) jest mniej mięsisty bas
pozdrawiam
Ad 1) Mój przyjaciel przez 3 lata z rzędu był krojony na filtrze kabinowym. Płacił, nie sprawdzał bo miał zaufanie do ASO. Filtr nie był wymieniany. Zauważył to dopiero jak przestał serwisować auto w ASO i inny mechanik mu pokazał filtr i jego datę produkcji. ASO Bemo.
Ad 2) Skład mazdowskiego 0w20 masz rozłożony na czynniki pierwsze na mazda-6-forum. Nie ma co powielać. Tak szczerze, to jak dla mnie, możesz zalewać sobie nawet 5w30 Jasolu. Nikt raczej nie ma ambicji nikogo do niczego przekonywać. Ot luźne rozmowy;) Napisz jedynie, dlaczego wg Ciebie na niektóre rynki jedynym dozwolonym olejem jest 0w20?
Ad 2) Skład mazdowskiego 0w20 masz rozłożony na czynniki pierwsze na mazda-6-forum. Nie ma co powielać. Tak szczerze, to jak dla mnie, możesz zalewać sobie nawet 5w30 Jasolu. Nikt raczej nie ma ambicji nikogo do niczego przekonywać. Ot luźne rozmowy;) Napisz jedynie, dlaczego wg Ciebie na niektóre rynki jedynym dozwolonym olejem jest 0w20?
creet napisał(a):Napisz jedynie, dlaczego wg Ciebie na niektóre rynki jedynym dozwolonym olejem jest 0w20?
W jaki sposób mam Ci na nie odpowiedzieć? Dlatego, że producent tak wymyślił? Tak samo jak wymyślił dla Europy 5W30. Czy inne rynki są jakieś wzorcowe w porównaniu do Europy? Na stronie 6-23 w instrukcji obsługi zalecane oleje to 0W20 i 5W30. Nie mam mowy o tym, że 5W30 jest "dopuszczony" czy "alternatywny". Jak niektórzy sugerują pierwszy w kolejności jest 0W20. A jak ma być inaczej skoro 0 jest przed 5? Skoro 5W30 jest przez producenta dozwolone, znaczy że auto będzie równie dobrze pracować na tym oleju.
Gdyby tak nie było, w instrukcji byłaby stosowna adnotacja. Honda też fabrycznie jest zalewana 0W20, mimo to na przeglądach leją 5W30, a nawet 5W40. Czy stosując 0W20 myślicie, że silnik przejedzie bezproblemowo 200tys km? Oleje te są robione po to, aby spełnić określoną normę emisję spalin oraz zredukować jak najbardziej w silniku opory co przenosi się na niższe spalanie. Niestety film olejowy jaki tworzy jest stosunkowo łatwy do zerwania, gdzie w efekcie metal zaczyna trzeć o metal. Nawet ostatnio w Auto Świat o tym pisali, że 0W20 nie zapewnia silnikowi należytej ochrony. Z chęcią poznałbym opinię osoby, która ma przelatane na tym oleju 150-200 tys km. Po takich przebiegach dopiero widać jaki wpływ miał olej na kondycję silnika.
PS. Adnotacja Honda Polska na zapytanie o 0W20:
"Nowe silniki są przystosowane do oleju 0w20 aczkolwiek nie zalecamy stosowania takiego oleju z uwagi na jego obniżona wartość lepkości"
ojciecmajster napisał(a):Czy inne rynki są jakieś wzorcowe w porównaniu do Europy?
Są mniej konkurencyjne pod kątem wymogów regulatora rynku i wymagań klientów co do kosztów serwisowania auta, które to koszty 0w20 zwiększa. Stąd wg mnie w Europie 5w30. Chodzi mi o to, że koncerny nieeuropejskie jeśli chcą konkurować w Europie, muszą się dostosować do standardów wyznaczanych przez tradycyjnie europejskie koncerny.
ojciecmajster napisał(a):Oleje te są robione po to, aby spełnić określoną normę emisję spalin oraz zredukować jak najbardziej w silniku opory co przenosi się na niższe spalanie.
Tutaj zgoda.
ojciecmajster napisał(a):film olejowy jaki tworzy jest stosunkowo łatwy do zerwania
Tu pełny brak zgody. Dodatkowo, zapytam, używając Twojego argumentu;)
ojciecmajster napisał(a):Skoro 0W20 jest przez producenta dozwolone, znaczy że auto będzie równie dobrze pracować na tym oleju.
Ja się wyłączam. Głównie ze względu na to by uniknąć nagenerowania 20 nowych stron w tym wątku:) Niech każdy leje co chce:)
Na forum na pewno jest osoba, która ma za sobą powyżej 100 tys km. Może ona zabrała by głos w temacie.
Co do ostatniego cytatu zmieniłeś moją treść. Pisałem o 5W30
Co do ostatniego cytatu zmieniłeś moją treść. Pisałem o 5W30
Tak, zrobiłem to świadomie, uprzedzając o tym przed cytatem – liczyłem że się zrozumiemy. Użyłem Twojego argumentu (cytując go) przemawiającego za 5w30, w kontekście oleju 0w20, któremu zarzucasz to że jest gorszy jeśli chodzi o film olejowy.
Zmień mechanika bo bzdury oplata, powiedział Ci czemu lubią 10w40 czy tak po prostu z założenia bo twój silnik ma już powiedzmy 200tyś przejechane. Cieknie ci skąd olej ubywa go dużo, jeśli tak to ile.
Ja mam od 200tyś lany olej syntetyczny 5w40 Amsoila ma nalatane 225tyś i wszystko jest ok. oczywiście przed zlaniem stare oleju płukanka silnika by jak najwięcej syfu wypłukał jeśli taki jest. Benzyniak czy ropniak masz? ja mam ropniaka tak dla ścisłości.
Ja mam od 200tyś lany olej syntetyczny 5w40 Amsoila ma nalatane 225tyś i wszystko jest ok. oczywiście przed zlaniem stare oleju płukanka silnika by jak najwięcej syfu wypłukał jeśli taki jest. Benzyniak czy ropniak masz? ja mam ropniaka tak dla ścisłości.
Mógłby ktoś na szybko doradzić jaki olej do moje Madzi (w sumie już nie mojej bo narzeczona przejęła
auto na stałe
) Madzia 2.0 benzyna 158`000 przejechane.
Do tej pory cały czas używałem MOTUL`a 5W30- nie pamiętam nazwy, ale taki dedykowany do Porsche i tego typu aut, trochę droższy ale za to nawet kropli nie musiałem dolewać, teraz nie mogę go już znaleźć i nie wiem co wybrać? 8100 x-clean? eco-clean? clean – energy? czy to się czymś różni?
Dodam tylko, że narzeczona jeździ na krótkich odcinkach i robi max 8`000 rocznie.

Do tej pory cały czas używałem MOTUL`a 5W30- nie pamiętam nazwy, ale taki dedykowany do Porsche i tego typu aut, trochę droższy ale za to nawet kropli nie musiałem dolewać, teraz nie mogę go już znaleźć i nie wiem co wybrać? 8100 x-clean? eco-clean? clean – energy? czy to się czymś różni?
Dodam tylko, że narzeczona jeździ na krótkich odcinkach i robi max 8`000 rocznie.
- Od: 28 lut 2011, 21:05
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport – 2005 :)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
milosz71 napisał(a):Mógłby ktoś na szybko doradzić jaki olej do moje Madzi (w sumie już nie mojej bo narzeczona przejęłaauto na stałe
) Madzia 2.0 benzyna 158`000 przejechane.
Do tej pory cały czas używałem MOTUL`a 5W30- nie pamiętam nazwy, ale taki dedykowany do Porsche i tego typu aut, trochę droższy ale za to nawet kropli nie musiałem dolewać, teraz nie mogę go już znaleźć i nie wiem co wybrać? 8100 x-clean? eco-clean? clean – energy? czy to się czymś różni?
Dodam tylko, że narzeczona jeździ na krótkich odcinkach i robi max 8`000 rocznie.
Ja mam już w tym samym modelu lekko ponad 200 000 i zalewam to co niemieckie ASO od przebiegu 145 000
http://www.motochemia.pl/motul-10w40-5l ... -3026.html
czytałem sporo o nim i myślę że nie na darmo kosztuje więcej niż np lotos
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki