Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)
a ja mam pytanie. pacjent to mazda 6 1.8 2003r i posiada pierwsza sondę 4-przewodową. czy pasują proste zamienniki lub sondy uniwersalne? wyskakuje check p0420 i nic poza tym, a sonda ma bardzo dziwna prace (bardzo długo pozostaje w stanie min i max).
Witam ponownie. Prosiłbym o szybką pomoc. Jestem zmuszony kupić oryginał albo bardzo dobry zamiennik na już. Cena z ASO czyli 2133zł mnie trochę przeraża. Chciałem kupić Meat&Doria z Inter Carsu (podobno ori) ale jest niedostępny więc kolejnym celem jest NGK/NTK (http://m.ebay.ie/itm/NGK-NTK-Lambda-Oxy ... nav=SEARCH). Czy ktoś miał już z nimi styczność? Nie chciałbym wyłożyć prawie 1000zł na coś co niezgra się z ECU lub nie będzie działać poprawnie.
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Witam,
Jest taka sytuacja: brak checka, mazda jeździ dość płynnie, bez poszarpywań (na razie), ale odczyt z ELM327 pokazuje niekompletne odczyty: oxygen sensor (incomplete), catalyst (incomplete) oraz zgłasza pracę w trybie "open loop".
Na wykresie jedna sonda reguluje napięcie w zakresie 0-0,8V, druga sonda pokazuje cały czas 0V.
Na co według Was to wskazuje?
Dodam jeszcze, że auto stało jakiś czas w warsztacie na odłączonym akumulatorze, więc ECU pewnie się zresetowało.
Dzięki z góry za podpowiedź!
Pozdrawiam
Jest taka sytuacja: brak checka, mazda jeździ dość płynnie, bez poszarpywań (na razie), ale odczyt z ELM327 pokazuje niekompletne odczyty: oxygen sensor (incomplete), catalyst (incomplete) oraz zgłasza pracę w trybie "open loop".
Na wykresie jedna sonda reguluje napięcie w zakresie 0-0,8V, druga sonda pokazuje cały czas 0V.
Na co według Was to wskazuje?
Dodam jeszcze, że auto stało jakiś czas w warsztacie na odłączonym akumulatorze, więc ECU pewnie się zresetowało.
Dzięki z góry za podpowiedź!
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2014, 22:50
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda 6 (GY) 2.0 147km 2005 + LPGtech
Panowie z tego co wyczytałem sonda przed katalizatorem powinna pracować sinusoidalnie w zakresie 0-1V. Próbowałem zdiagnozować sondy u siebie za pomocą ELM327 – niestety skaner "widzi" tylko jedną sondę – nie pracuje liniowa więc zakłądam, że to ta przed katem. Na rozgrzanym silniku (bieg jałowy) trzyma niemal wykres liniowy na poziomie ~0,07 V – w przypadku przygazowania "skacze" do 0,8-1V po czym natychmiast spada do wartości 0,07, zdarzy jej się czasami "zafalować", ale sinusoidy to nie przypomina... Drugiej sondy ELM nie widzi – czy to możliwe, żeby nie działała wcale, a auto nie wyrzucało check engine ? Czy to raczej wina badziewnego skanera ? Obwiniam sonde za zbyt duże spalanie ~17-18 LPG/100 km w mieście, trasa koło 13 LPG.
Czy sonda przed katem posiada 2 wtyczki ?
Czy sonda przed katem posiada 2 wtyczki ?
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
TeGiO napisał(a):a ja mam pytanie. pacjent to mazda 6 1.8 2003r i posiada pierwsza sondę 4-przewodową. czy pasują proste zamienniki lub sondy uniwersalne? wyskakuje check p0420 i nic poza tym, a sonda ma bardzo dziwna prace (bardzo długo pozostaje w stanie min i max).
Nie wiem czy już coś znalazłeś, ale ja dzisiaj wymieniłem ją na uniwersalną Denso DOX-0121.
Kilkadziesiąt kilometrów przejechanych i na razie brak check-a.
- Od: 18 maja 2009, 21:34
- Posty: 14
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)
swirek2001 napisał(a):Nie wiem czy już coś znalazłeś, ale ja dzisiaj wymieniłem ją na uniwersalną Denso DOX-0121.
Kilkadziesiąt kilometrów przejechanych i na razie brak check-a.
poka aukcję, jakiś link.
Zamawiałem z InterCars:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ambda.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ambda.html
- Od: 18 maja 2009, 21:34
- Posty: 14
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)
http://www.swiece-zaplonowe.pl/sondy/14 ... -0121.html
zrobiłem jakieś 3 tys. i wymieniłem katalizator, bo okazało się, że cały popękał.
zrobiłem jakieś 3 tys. i wymieniłem katalizator, bo okazało się, że cały popękał.
Danmazda napisał(a):Też miałem problemy z sondą, NTN czytałem że nie zdają egzaminu. Miałem brać tą chin, ale za długo by czekać. Kupiłem używaną od GH, która miała nalatane coś koło 50 tyś. km. Już pond rok i przejechaniu koło 30 tyś. km. wszystko działa jak należy
Witam. A czy możesz podać oznaczenia tej sondy?
Znalazłem taką do Mazdy 5 silnik 2.0

oznaczenie: LZA07-MD5 i 188G1 – u ciebie widziałem 188G1D, czy ma znaczenie?
tu jest jedna wtyczka, ale za to 5 przewodów, czy wystarczy obciąć, przerobić na 2 wtyczki i ma pracować jak trzeba?
Ja też mam 5-przewodową i problemy.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
Nie wiem czy inne oznaczenia tej sondy będzie dobrze pracować. Ja szukałem identycznej, żeby miała takie same oznaczenia.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Zamówiłem tę sondę Denso DOX-0121 na ebay.de, dzisiaj przyszła i zamontowałem ją.
Po montażu zrobiłem reset ECU i adaptację czyli odpaliłem i poczekałem, aż się zagrzeje silnik na benzynie.
Wrażenia? Wolne obroty przestały falować, silnik pracuje stabilniej, szybciej się wkręca na obroty, lepiej ciągnie. Przy 90km/h komp spalania pokazał 6,5 l/100km. Ale to wszystko na ciepłym silniku. Wrzucenie na luz przy obojętnie jakiej prędkości nie powoduje już gaśnięcia auta. Wolne obroty są stabilne. Na drugim biegu bez gazu (na wolnych obrotach) mazda jedzie spokojnie nawet pod górkę – wcześniej szarpała i gasła. Brak check engine. To wrażenia po 25km testów. Jutro zobaczę, jak się zachowuje po nocy na zimnym silniku.
Po montażu zrobiłem reset ECU i adaptację czyli odpaliłem i poczekałem, aż się zagrzeje silnik na benzynie.
Wrażenia? Wolne obroty przestały falować, silnik pracuje stabilniej, szybciej się wkręca na obroty, lepiej ciągnie. Przy 90km/h komp spalania pokazał 6,5 l/100km. Ale to wszystko na ciepłym silniku. Wrzucenie na luz przy obojętnie jakiej prędkości nie powoduje już gaśnięcia auta. Wolne obroty są stabilne. Na drugim biegu bez gazu (na wolnych obrotach) mazda jedzie spokojnie nawet pod górkę – wcześniej szarpała i gasła. Brak check engine. To wrażenia po 25km testów. Jutro zobaczę, jak się zachowuje po nocy na zimnym silniku.
Panowie,
Mam w dalszym ciągu problem ze zbyt wysokim spalaniem i moje podejrzenia padają na sondę lambda. Czy po przebadaniu spalin można określić jasno czy sonda jest sprawna ? Spaliny wychodzą w normie, a spalanie wciąż oscyluje przy wokół 15 L LPG/100 KM. Jazda w trasie bez szaleństw ~11 L, autostrada – jazda ok 140 km/h, 4 osoby, spalanie ok. 12,5 l. Wydaje mi się to rozsądne. Ale jazda po mieście to jakieś 15 litrów na 100 km – chyba trochę za dużo. Co myślicie ? Proszę o pomoc. Chyba, że macie kogoś sprawdzonego w Krakowie
Mam w dalszym ciągu problem ze zbyt wysokim spalaniem i moje podejrzenia padają na sondę lambda. Czy po przebadaniu spalin można określić jasno czy sonda jest sprawna ? Spaliny wychodzą w normie, a spalanie wciąż oscyluje przy wokół 15 L LPG/100 KM. Jazda w trasie bez szaleństw ~11 L, autostrada – jazda ok 140 km/h, 4 osoby, spalanie ok. 12,5 l. Wydaje mi się to rozsądne. Ale jazda po mieście to jakieś 15 litrów na 100 km – chyba trochę za dużo. Co myślicie ? Proszę o pomoc. Chyba, że macie kogoś sprawdzonego w Krakowie
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
bartusstw napisał(a):Panowie,
Mam w dalszym ciągu problem ze zbyt wysokim spalaniem i moje podejrzenia padają na sondę lambda. Czy po przebadaniu spalin można określić jasno czy sonda jest sprawna ? Spaliny wychodzą w normie, a spalanie wciąż oscyluje przy wokół 15 L LPG/100 KM. Jazda w trasie bez szaleństw ~11 L, autostrada – jazda ok 140 km/h, 4 osoby, spalanie ok. 12,5 l. Wydaje mi się to rozsądne. Ale jazda po mieście to jakieś 15 litrów na 100 km – chyba trochę za dużo. Co myślicie ? Proszę o pomoc. Chyba, że macie kogoś sprawdzonego w Krakowie
Mam kolejne pytanie:
Widziałem, że niektórzy kupowali zamienniki sondy 5-przewodowej, jedni byli niezadowoleni, inni nie wyrazili swojej opinii i już sam nie wiem co kupić...
Wszyscy sprzedawcy zapierają się, że ich sonda będzie pasować:
np.

chociaż znalazłem zupełnie podobna:
https://www.aliexpress.com/item/LFH1188 ... 22407.html
No i jeszcze inna:

Wiem, że kombinuję, ale szkoda wkładać trochę 10% wartości auta w sondę lamba....
Ostatnio edytowano 8 paź 2016, 17:24 przez bartusstw, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
DeviS napisał(a):Poprostu kup oryginalna uzywke i zapomnij o sprawie
Po prostu kup (jak ja) sondę denso nowiutką z gwarancją i zapomnij o sprawie
Ja dałem 40 euro na ebay.de. Zrobiłem z 3 tys. km i działa elegancko.
A sondy nie są pięciopasmowe, tylko szerokopasmowe pięcioprzewodowe
DeviS – już kupiłem oryginalną używkę i spalanie spadło mi do 14,5 L – wciąż dużo. W teorii coś pomogło, ale za mało. I dalej nie mam pewności czy ta używka była sprawna w 100% czy problem siedzi gdzie indziej....
Thesilent, a w przedliftach jest 4 czy 5 przewodowa ?
Thesilent, a w przedliftach jest 4 czy 5 przewodowa ?
- Od: 25 paź 2015, 22:46
- Posty: 28
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6