Mnie też czeka konieczność dobrania się do termostatu. Żal tym bardziej, że niedawno jak robiłem remont silnika to mając wszystko na wierzchu można było go wymienić ale kto wiedział, że tak będzie.
Teraz o ile podczas normalnej jazdy poza miastem wszystko jest raczej OK to jednak w korkach miejskich temp. ma ochotę sobie pójść za połowę skali.
Dziwne to trochę bo wentylatory chodzą a skuteczność oddawania ciepła przez chłodnicę jest taka sobie.
Problemy z chłodzeniem
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tomas2000 napisał(a):Jeśli to problem samego wskazania to podepnij kompa, daj go w tryb LIVE i zobacz jakie są parametry z czujnika temperatury
Jakim programem i jaki kabelek coby się podpiąć i to sprawdzić


Coraz bardziej podejrzewam czujnik, który przesyła sygnał na zegary. Temperatura pływa podczas jazdy/na postoju w dość szybkim tempie. Jak się temperatura na blacie podniesie to wentylatory się nie załączają – ale wczoraj wypiąłem czujnik temp (ten z dwoma przewodami) i wentylatory poszły na full – więc cycuś. Dodatkowo jak się zatrzymam i "zresetuję" (wyłączenie zapłonu i załączenie po około 5s) wskazówka jest w normalnej pozycji. Aaa, i podczas wzrostu temp gdy włączę grzanie na full i nawiewy to temp nie spada – więc biorąc wszystkie dowody – bardziej mi pasuje ten czujnik co daje temp na zegary.
Jeszcze dwa pytania:
1. Gdzie znajduje się czujnik temp na zegary w poliftowym Xedzie ? Widzę jakiś czujnik z jednym przewodem mniej więcej na środku silnika dość głęboko – czy dobrze myślę, że to ten ?
2. Są jakieś/gdzieś schematy, worshop manual, serwisówki do Xeda poliftowego ? z chęcią bym tam zajrzał

To co pokazałeś to czujnik spalania stukowego.
Czujnik temperatury masz blisko wlewu płynu do silnika.
Czujnik temperatury masz blisko wlewu płynu do silnika.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Sprawdzałem, ale tam gdzie jest wlew do silnika i korek przy silniku jest tylko czujnik, który wymieniłem kilka dni temu. Ale jak dobrze pamiętam to sygnał z niego nie idzie na deskę. A drugiej czujki tam nie widzę 
Ten właśnie czujnik jest odpowiedzialny zarówno za wskazania temperatury jak i też np. załączanie wentylatorów chłodnicy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za wskazówki i naprowadzanie
Problem zażegnany, dla potomności zostawię info:
Otóż, faktycznie jest jeden czujnik temp i idzie on na deskę i na wiatraki (przynajmniej w polifcie). Odpięcie wtyczki powoduje, że wiatraki idą pełną parą, a wskazówka opada. W moim przypadku tak jak pisałem wyżej – dość dziwne objawy – okazał się zły styk. Po poprzednim wypinaniu i wpinaniu wtyczki połączenie chwyciło tak jak należy i teraz temperatura trzyma się jak widły w gnoju, prezes stołka lub rdza nadkoli
Moja sprawa zakończona 
Otóż, faktycznie jest jeden czujnik temp i idzie on na deskę i na wiatraki (przynajmniej w polifcie). Odpięcie wtyczki powoduje, że wiatraki idą pełną parą, a wskazówka opada. W moim przypadku tak jak pisałem wyżej – dość dziwne objawy – okazał się zły styk. Po poprzednim wypinaniu i wpinaniu wtyczki połączenie chwyciło tak jak należy i teraz temperatura trzyma się jak widły w gnoju, prezes stołka lub rdza nadkoli


TAMA
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości