Przyspieszenie w silniku 2.0

Postprzez Marciol » 27 lip 2016, 18:59

Hej.

Obejrzałem jak dotąd dwie mazdy 6 kombi w benzynie (2.0poj), i tak trochę jestem zawiedziony. Dotąd jeździłem xsarą 2.0 HDi 110km (hatchback) i noo różnica jest ogromna jeśli chodzi o przyspieszenie. Nie spodziewałem się że mazda będzie szybsza niż xsara, bo jednak swoje waży ale dwie sztuki które oglądałem zbierały się strasznie wolno. Co też jest trochę dziwne bo jak patrzyłem jakies dane techniczne w necie, to teoretycznie mazda powinna być szybsza. Teraz pytanie do was, jakie są wasze odczucia? Czy też macie wrażenie że te 141KM dla kombi to trochę mało ? Czy po prostu modele które oglądałem (jestem na etapie kupna) miały coś nie tak (tu prosiłbym o radę czym to moglobyć spowodowane).

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 mar 2011, 00:14
Posty: 11

Postprzez TeGiO » 27 lip 2016, 21:11

Kolego to może być twoje uczucie. porównujesz silnik doładowany turbo i wolnossący. Mazda wciska w fotel od 4-4,5k obrotów :)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez Mazdi » 28 lip 2016, 10:43

Odczułeś właśnie brak sprężarki.
Miałem wcześniej Focusa II 2.0 TDCi 136 KM, przesiadłem się do M6 2.0 147 KM benzyna i mam to samo co Ty.
Pierwsze wrażenie to takie, że ten samochód nie jedzie. Przy wyprzedzaniu – dramat. Trzeba więcej kręcić na niższym biegu, powoli się przestawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez thesilent » 28 lip 2016, 19:53

no to właśnie wynika z różnicy przebiegu charakterystyki mocy w funkcji obrotów. W turbodieslu mamy bardzo duży moment obrotowy, jak tylko turbo zaczyna dmuchać, praktycznie od niespełna 2000 obr/min. Co przekłada się właśnie na odczucie niezłego kopa.

W benzynie natomiast (zwłaszcza po przesiadce z diesla!) próżno szukać wrażeń poniżej 4000obr/min. O ile się nie mylę, to w silnikach 2.0 (141 i 147) maksymalna moc jest przy 5500 obr/min!

Jeśli chcemy sprawnie się rozpędzić, należy trzymać silnik powyżej 4500obr/min. Wtedy mamy szanse w pełni wykorzystać te 140 koni.

Fizyki nie przeskoczysz. W skrócie moc to iloczyn obrotów i momentu obrotowego, a ten w TD jest zabójczy od samego dołu.

Warto spróbować zatem benzyny z turbinką :) 2.0T, 200KM, takie coś już ładnie lata. Albo mazda 6 2.3T 260km. Wrażenia na pewno przebiją każdego diesla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Mazdi » 28 lip 2016, 22:04

Dokładnie, moment obrotowy robi różnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez thesilent » 2 sie 2016, 21:02

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6