Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez corpha76lon » 20 lip 2016, 13:47

Marek 161BD081 napisał(a):Zmierz czy ma jakąś oporność aby wykluczyć przerwę w uzwojeniu.


Mierzyłem, i wygląda na sprawny " czujnik jest sprawny, sprawdzałem miernikiem. Kręciłem rozrusznikiem a odczyt się regularnie zmieniał. Zresztą tam wszystko jest nowe także ni chu chu żeby był zepsuty:P"

Odpiąłem wtyczki i na zresetowanym kompie puściłem gościa no i wyrzuciło ten sam błąd czyli cztery szybkie mrugnięcia, tak wiec nic to nie zmieniło. Podmieniłem aparaty, nic to nie zmieniło, przy okazji popieprzyłem sobie zapłon bo teraz nie wiem czy dobrze założyłem aparat, kąt raczej tak samo bo zaznaczyłem markerem na śrubach ale nie wiem czy palec przypadkiem nie jest o pół obrotu przestawiony bo można go w dwóch pozycjach założyć;/ No ale to nie koniec sagi, patrze do serwisówki na kody błędów i? Kodu 04 ni ma...


Ale znalazłem teraz jeszcze cos takiego
https://mazda626.net/topic/39240-djdevo ... -i4-or-v6/
i tam już jest zapisany jako "04 = Yes = 'NE1' camshaft/crankshaft position sensor"

Wydaje mi się, że ten błąd 04 to będzie połączenie obu czujników ale właśnie pod katem ustawienia (synchronizacji?) a nie sprawności czujników samych w sobie. Także jak jutro mnie nie załatwia w robocie żebym został dłużej to wezmę się za sprawdzenie rozrządu i tyle...
Załączniki
1.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lip 2016, 07:31

Palca od aparatu nie da się ustawić inaczej niż ma być :)
Pomimo, że niezbyt dokładnie ustawiłeś aparat to iskra powinna być, która umożliwiłaby zapłon silnika.
Sprawdź sygnały idące z aparatu zapłonowego do kompa.

P.S. A komp nie miał przypadkiem immo??
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 21 lip 2016, 12:02

Proboszcz mnie zapewniał, że KL07 nie ma,... Ale panowie ten błąd musi się tyczyć synchronizacji obu czujników i to by miało sens że komp odcina zapłon i wtrysk aby zapobiec uszkodzeniu wału korbowego czy tam bloku czy czegokolwiek, bo co mogło by sie stać jakby tak doszło do wybuchu w dwóch przeciwnych komorach?!
"Palec" da się obrócić o 180 stopni, a w zasadzie to cały aparat , bo wchodzi na klinku dwustronnym...
Który pin według Ciebie to ten z sygnałem do kompa? Bo mi się wydaje że z Pinu 4N powinno być sterowanie. Napięcie na bazie tego tranzystora spowoduje zatkanie tranzystora i popłynie przez niego prąd na cewkę zapłonową i bydzie iskra... Wydaje mi się, że aparat to nie ma nic do rzeczy w tym przypadku, choćby dla tego, że podmieniłem go wczoraj i nic...
To wszystko moje domysły, mechanikiem nie jestem ale tak na logikę...
Idę sprawdzić rozrząd, do zobaczenia wieczorem:D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 21 lip 2016, 12:04

Aparatu nie założysz odwrotnie tak samo i palec Tak Ci się tylko wydaje ale tam jest takie wciecie że pasuje tylko w jedną stronę
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 21 lip 2016, 12:14

Na pewno? kiedyś to sprawdzę:P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 21 lip 2016, 12:14

Na 100 procent
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 21 lip 2016, 12:40

Eeeeeej czy ktoś do cholery wie co to TDC i dlaczego nikt mi o tym nie powiedział.
Przecież to podstawa aby ustawić rozrząd! ;/ A ja się całą noc zastanawiałem jak można ustawić rozrząd na znaki jak przecież koło pasowe wału korbowego jest dwa razy mniejsze od klawiatury i ni chu by się to co obrót zgrywało... Na znaki można w kilku pozycjach wału ustawić "dobrze rozrząd" ehh
Dobra teraz już jestem pewien, że to rozrząd.
ehh było serwisówkę czytać od razu to mniej roboty bym teraz miał... :P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lip 2016, 13:20

Coś przekombinowałeś chyba.
Znak na wale korbowym masz tylko jeden przy kole paska rozrządu (wycięcie) względem bloku.
Do tego po jednym znaczniku na kołach wałków rozrządu i to cała filozofia ustawienia rozrządu.
Nawet nie ma ręcznego naciągania paska bo to napinacz robi :)
Poza tym to całkiem normalne, ze koło zębate wału korbowego ma dwa razy mniej zębów niż koła rozrządu – przecież napęd rozrządu kręci sie 2x wolniej! ;)

Wycięcie na wałku rozrządu od strony aparatu zapłonowego tylko tak wygląda, że da się przestawić a w rzeczywistości nie jest symetryczne. Częściowo aparat włożysz ale nie wciśniesz go już we właściwe miejsce.

P.S. zobacz czy masz impulsy na pinie 4G bo to jest (chyba) sygnał jednak do kompa silnika o punkcie zapłonu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 21 lip 2016, 20:25

DZIAŁAAAAAAAAAAAAA! wiem, pisałem bzdury bo już nie miałem pojęcia jak do tego podejść! Ustawiłem na nowo rozrząd odpalam i lipa, przekręciłem aparat z KF'a i zaskoczyło! Ależ jestem podniecony!! Nie wiem jak ja to robiłem wcześniej ale rozrząd miałem całkiem rozregulowany:| Dokształciłem się trochę w tym zakresie złożyłem jak na serwisówkę przystało i działa;] Ale co z tym aparatem KL01 nie tak?! Niebawem na spokojnie powrzucam jeszcze zdjęcia i refleksje swe;] Dziękuje wam za szybką pomoc, naprawdę, to podniosło mnie na duchu, to że nie macie mnie w dupce:P
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 21 lip 2016, 20:27

No brawo Mówiłem podmien aparat Kiedy pierwsza jazda?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 21 lip 2016, 21:33

Ku**a;/ Odpaliłem go dwa razy, przykręciłem wydech co by się nie udusić w garażu, odpalam trzeci raz i dupa, znowu to samo ku.. jego mać;/ o co chodzi do cholery?!
Może wina leży w komputerze, macie jakieś pomysły, propozycje jaki komputer podpiąć?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Piotr_ » 21 lip 2016, 22:05

Padł aparat :| To się zdarza dość często :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez corpha76lon » 21 lip 2016, 22:33

No bez jaj... ale co to tak pada? ten tranzystor od iskry? czy czujniki hala? można to jakoś sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 21 lip 2016, 23:04

Nie sprawdzales czasem iskry na podłączonym aparacie? Czasem w ten sposób padają
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Piotr_ » 22 lip 2016, 06:20

Cewka w aparacie. Są firmy, które przerabiają aparat i wtedy masz cewkę zewnętrzną, jak padnie to wtedy tylko ją wymienisz i śmigasz dalej.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lip 2016, 07:14

Nie mam przekonania, że to może być cewka.
Jeśli tak to ... dlaczego paliwo też nie jest podawane?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 22 lip 2016, 11:57

No teraz już podaje jak zrobiłem rozrząd. Idę to jeszcze sprawdzić, przy okazji sprawdzę tranzystora...

Tego też spróbuje:

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42


Tyle, że nie mogłem dostać BU941ZP i mam BU 931, który lepiej wypada w danych katalogowych. Oba są Darlingtony .

.......................BU941ZP.....................BU931
Vceo..................350V.........................400V
Vebo...................5V..............................5V
Ic.......................15A............................15A
Ib........................1A..............................1A
Ptot.................155W.........................175W


Ale wpierw spróbuje po prostu wstawić nowy tranzystor w miejsce starego, akurat mam taki:
2SC5200
Vceo.......230V
Vebo.........5V
Ic.............15A
Ib............1,5A
Ptot........150W

P.S.
BU941ZP ciężko dostać, przynajmniej u mnie, na 2SC5200 działa bez problemu
Załączniki
Aparat zapłonowy.jpg
Ostatnio edytowano 25 lip 2016, 19:57 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Piotr_ » 22 lip 2016, 13:05

Marek 161BD081 napisał(a):Nie mam przekonania, że to może być cewka.


Kilka aparatów już wymieniłem i w każdym padła cewka, niestety jest to częsta przypadłość :|
Nie powinno się za bardzo sprawdzać iskry ze świecą na silniku i kompresji z podłączonymi wtyczkami.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lip 2016, 13:50

Masz całkowita rację Piotrze, że łatwo można "ubić" aparat zapłonowy przez to jak się pokręci silnikiem przy zdjętych nasadkach świec. Ale wówczas to zwykle pada tranzystor kluczujący cewkę zapłonową.
Tutaj wcześniej corpha76lon miał kłopot, ze nawet wtryskiwacze nie otwierały się więc .... jak na mój gust to impulsy z aparatu nie szły do sterownika silnika.
Nawet przy uszkodzonym tranzystorze końcowym (czy nawet samej cewce) impulsy MUSZĄ być!

corpha76lon – każdy z tych tranzystorów powinien zadziałać w tym układzie a parametry nie są aż tak krytyczne.
Kiedyś naprawiałem moduł ze starej Hondy i zamontowałem na próbę jakiegoś MOS'a notabene wyjętego z płyty komputerowej (bo akurat taki miałem pod ręką) i .... też układ ożył :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 22 lip 2016, 13:51

A co to za różnica czy sprawdzę iskrę na silniku czy ona będzie wkręcona? Masa to masa, przerwa miedzy elektrodami taka sama ... Serio jesteś mi to w stanie jakoś wyjaśnić?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323