Klimatyzacja wyłącza się w korkach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mazda3usa » 10 lip 2016, 14:05

Mam w tym roku problem z klimatyzacją. Otóż w upałach to znaczy około 27-30stopni celcjusza klimatyzacja się wyłącza jednakże dzieje się tak, tylko w określonych sytuacjach. Podczas jazdy z prędkościami około 80-100 system pracuje fajnie, można szybko schłodzić wnętrze samochodu. Problemy zaczynają się gdy wjedzie się w miasto – wtedy po około 10 minutach powolnej jazdy kompresor klimatyzacji wyłącza sie, sprzęgiełko staje a z kratek leci powietrze z zewnątrz. Po chwili przestaje też pracować wentylator od chłodnicy (który pracuje gdy sprzęgiełko pompy jest załączone).

Gdzie powinienem szukać przyczyny? Problem dotyczy mazdy 3 z silnikiem 2.3 w wersji na rynek USA, tam pompa umieszczona jest niemalże pod silnikiem, czy ilość czynnika powinna być taka jak w każdej innej maździe 3?

ps. Czy wiedzieliście o tym, że zaraz po odpaleniu i po przełączeniu nawiewu na kratki bądź na kratki i nogi klimatyzacja sie okresowo na 2-3sekundy, chwila przerwy i znowu na 2-3 sekundy? Pewnie dlatego nigdy nie parowały mi szyby :)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez michaskow » 10 lip 2016, 18:46

Masz klimatyzacje automatyczną czy manualna? Bo ja mam manualną i miałem tak, że klima mi się na chwile wyłączała i okazało się, że to była wina pokrętła od prędkości nawiewu bo tylko na 2 pozycji to się działo ;) wystarczyło ruszyć pokrętłem i dalej działało ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 72 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez mazda3usa » 10 lip 2016, 18:51

Klimatyzację manualną, chyba nie myślisz że tego nie sprawdziłem? Pompa jak się zatrzyma to stoi aż do ostygnięcia czyli około 20minut po czym można ją załączyć na 5-10minut. Nie uruchomi jej nic, na żadnym biegu, nie ważne czy przycisk od klimatyzacji jest włączony czy nie.

Ale bardzo dziękuje za chęć pomocy :)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez michaskow » 10 lip 2016, 19:09

Czasami szuka się wielkich problemów, a to błachostka pod nosem i się jej nie zauważy ;) To może cewka kompresora klimatyzacji do wymiany? Takie coś mi kumpel sugerował zanim zorientowałem się to, co napisałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2015, 23:23
Posty: 72 (1/9)
Skąd: Kraków
Auto: 2023-... – Mazda 3 BN 2.0 120KM 2018r.
2015-2023 – Mazda 3 BK 1.6D 90KM 2006r.

Postprzez mazda3usa » 10 lip 2016, 23:19

Brzmi ciekawie aczkolwiek w moim przypadku to zdziwiłbym się gdyby to było rozwiązaniem problemu – w końcu podczas jazdy oraz w chłodniejsze dni działa prawidłowo. Zauważyłem też, że gdy używam klimatyzacji mniej intensywnie to "starcza" na dłużej (później się wyłącza). Myślę, że \czynnika może być ciut zbyt mało – nie chcę też odpowiadać sam sobie na pytanie ale zacznę sprawdzać na własną rękę. Pytanie, ile tego czynnika?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez kropek101 » 11 lip 2016, 08:15

Ile czynnika takie coś to w katalogu/tabliczka znamionowa pod maską powinien być podany typ czynnika oraz jego ilość o ile taka tabliczka u ciebie jest. M3 ma jak się nie mylę 530g.

Jeśli gazu jest zbyt dużo klima też może mieć problemy z poprawnym działaniem.
Ja bym stawiał że jest go zbyt mało i wentylator nie daje rady po mieście schłodzić czynnika układ jest zbyt rozgrzany, klima się wyłączy.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez rafik256 » 12 lip 2016, 19:51

@mazda3usa ta klimatyzacja przed całkowitym wyłączeniem "słabnie" czy do końca działa dobrze i nagle odmawia współpracy??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez mazda3usa » 19 lip 2016, 23:21

Pod maską na nalepce napisano, że czynnika jest 500g ("0,50kg1,1lb R134a SAE J639).

Co masz na myśli słabnie, ciężko wyczuć – moim zdanie wyłącza się natychmiast, po załączeniu natychmiast leci zimne powietrze.
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez uszol90 » 22 lip 2016, 08:07

Czy wentylator chłodnicy działa prawidłowo? Zmierz jakie ciśnienia panują w układzie... mi wygląda to na zbyt słabe chłodzenie wymiennika przy chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Darek200691 » 27 sie 2016, 12:52

Witam,
Proponuje najpierw sprawdzić stan sprzęgła klimatyzacji.
Ja miałem wytarte i robiło tak samo.
Opisałem wszystko w jednym z postów.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 lis 2015, 18:19
Posty: 25
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF (2004) GTA 2003r.

Postprzez mazda3usa » 28 sie 2016, 17:42

uszol90 napisał(a):Czy wentylator chłodnicy działa prawidłowo? Zmierz jakie ciśnienia panują w układzie... mi wygląda to na zbyt słabe chłodzenie wymiennika przy chłodnicy.


Mi też tak to wygląda. Jednak jechać do "nabijaczy klimatyzacji" każdy głupek potrafi i wrócić ponownie z informacją "gdzieś nieszczelność". Oglądam więc cały system i zobaczyłem to:

Ten "skraplacz" jest od dołu ulepiony czymś tłustym, myślę, że może być to olej z czynnika. Duże prawdopodobieństwo? Jakie są tam uszczelnienia?
Załączniki
WP_20160828_17_12_50_Pro.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez bax » 28 sie 2016, 19:20

Rurka posiada uszczelniacz tzw. oring .
Zazwyczaj trzeba wymieniacz cały osuszacz, bo rurka jest uparta :P (utlenia się)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez mazda3usa » 6 wrz 2016, 22:48

Rurka jest w porządku jednak osuszacz jest skorodowany i nie nadaje się do użytku. Ciekawe jakiego zamiennika użyć ;/

Dopisano 7 wrz 2016, 22:44:

E pany jest tu kto?

Osuszacz wymieniony jednak jest malańka nieszczelność :( tam jest blacha którą przykręca się do osuszacza przez którą przechodzą rurki z chłodnicy, właśnie tam pojawia się nieszczelność... wymiana oringów nic nie daje ;( co radzicie
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323