Mazda3 MPS oraz Mazda3 (facelifting) w roku 2017 – dyskusja.
Z tym silnikiem to się zafixowałem, bo w polskich cennikach nigdy nie ma 2.2.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
alibomaye napisał(a):Ale kształt tunelu środkowego oraz podłokietnika (a raczej jego braku) całkowicie dyskwalifikuje skrzynie manualną – zwłaszcza jak ktoś ma przyzwyczajenie opartej ręki i możliwości operowania lewarkiem (jak np. ja). Przy AT nie ma problemu, bo można sobie łapę położyć gdzie się chce – wszędzie jest miękko.
Mam AT i nie wyobrażam sobie braku podłokietnika. Przedramię na podłokietniku, dłoń na kierownicy i pełen luz. Ja wręcz miałem nadzieję, że go trochę poszerzą albo nawet przesuną do przodu. Szczególnie jak zrobili miejsce usuwając ręczny. Dziwne rzeczy.
Cały tunel jet podłokietnikiem. Ale nie każdemu to przypasuje. Ja przy manualu bym tego nie mógł zaakceptować.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
"Mazda 3 przeszła face lifting. Popularny japoński kompakt przebojem wszedł na rynek w 2013 roku. Po trzech latach najwyższy więc czas na odświeżenie. A ponieważ sprzedaż "trójki" ma się bardzo dobrze, gruntowne zmiany nie są wcale konieczne."
źródło – http://moto.onet.pl/
dalej – http://moto.onet.pl/premiery/mazda-3-20 ... zie/77smzl
źródło – http://moto.onet.pl/
dalej – http://moto.onet.pl/premiery/mazda-3-20 ... zie/77smzl
Wprowadzenie na rynek odświeżonej Mazdy3 jest okazją do debiutu systemu G-Vectoring Control (GVC). Jest to pierwszy system wchodzący w skład nowego zestawu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, zapewniających kontrolę nad pracą silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia. Według producenta, ma to zwiększyć poczucie Jinba-Ittai, czyli "jedności jeźdźcy (kierowcy) z koniem (samochodem).
Czyli co? Jinba-Ittai to rewolucyjna technologia sprawiająca, że wreszcie skrzynia... tzn koń... przestanie zgrzytać?
Popsuli ręczny,zmienili kierownicę,założyli roletę na schowki koło podłokietnika,zamiast plastiku na drzwiach i desce piano zrobiło się srebrniej
Ja tam nie narzekam na elektryczny hamulec mam w aucie innej marki i sobie chwalę. Jak nie będzie w ogóle dostępnego auto-hold to niech się zdrowo w czoło pukną
bo w innych markach jest to dostępne w standardzie przy automacie lub lekką dopłatą (w VW przez pewien czas 400 zł dopłaty).

-
slavcos
Na pewno ulepszony SCBS jest sensowny, możliwościami dogonił inne konkurencyjne marki (chodzi mi o zakres prędkości), a nawet trochę przegonił rozpoznając też pieszych (póki co w tej klasie mało jakie auto to ma). Ciekawe tylko czy będzie w standardzie czy trzeba będzie za "ulepszoną" wersję dopłacić...
Co do wyglądu zewnętrznego to obwódka grila wchodzi w lampy tak jak w innych modelach 2,CX3,CX5,6...tak dla ujednolicenia. Dla mnie wygląd sprzed liftu bardziej na plus bo nie był "na jedno kopyto" z innymi modelami, natomiast po lifcie fajnie że logo nie zachodzi na maskę.
W środku tunel z roletą jak w szóstce, fajnie to wygląda (nowocześniej jak przed liftem) niestety kosztem ręcznego.
Ciekawe od kiedy auta będą u nas dostępne i jak to cenowo będzie się kształtowało...
Co do wyglądu zewnętrznego to obwódka grila wchodzi w lampy tak jak w innych modelach 2,CX3,CX5,6...tak dla ujednolicenia. Dla mnie wygląd sprzed liftu bardziej na plus bo nie był "na jedno kopyto" z innymi modelami, natomiast po lifcie fajnie że logo nie zachodzi na maskę.
W środku tunel z roletą jak w szóstce, fajnie to wygląda (nowocześniej jak przed liftem) niestety kosztem ręcznego.
Ciekawe od kiedy auta będą u nas dostępne i jak to cenowo będzie się kształtowało...
Plusy
– środek bardziej elegancki
– SCBS do wyższych prędkości (jakich?)
– halogeny i kierunki z przodu
– kieriukowskazy w lusterkach również widoczne od przodu
Neutrale
– nowy, magiczny system
Minusy
– elektryczny/elektroniczny ręczny (mniejsze zaufanie, problemy jak padnie aku, 0 fanu w zimie)
– roleta (ładna, ale śmietniczek z alli odpada
więc pewnie byłaby cały czas odsunięta)
– prostsza fela
Generalnie lift dla liftu i dla mnie jako posiadacza przedlifta to akurat dobra informacja, bo nie powinno być w przyszłości przeskoku cenowego przy odsprzedaży.
PS: Spoiler w sedanie w standardzie? Jego akurat prędzej czy później upoluję
– środek bardziej elegancki
– SCBS do wyższych prędkości (jakich?)
– halogeny i kierunki z przodu
– kieriukowskazy w lusterkach również widoczne od przodu
Neutrale
– nowy, magiczny system
Minusy
– elektryczny/elektroniczny ręczny (mniejsze zaufanie, problemy jak padnie aku, 0 fanu w zimie)
– roleta (ładna, ale śmietniczek z alli odpada
– prostsza fela
Generalnie lift dla liftu i dla mnie jako posiadacza przedlifta to akurat dobra informacja, bo nie powinno być w przyszłości przeskoku cenowego przy odsprzedaży.
PS: Spoiler w sedanie w standardzie? Jego akurat prędzej czy później upoluję
+ ładniejsze reflektory przednie, to jest fajne.
– rejestracja z przodu pośrodku grila, więc nadal wygląda to kiepsko, mimo że coś tam pogrubili i przesunęli.
– chyba nie zmienili za bardzo zegarów. Ciekawe jak wyglądają w tańszych wersjach.
– nic nie piszą o poprawionym wyciszeniu wnętrza w benzyniakach więc chyba nie poprawili.
– halogeny jak pypcie. Te nasze może gorzej świecą ale są ładniejsze..
W sumie spodziewałem się czegoś więcej, ale to i dobrze że tak mało zmienili..
– rejestracja z przodu pośrodku grila, więc nadal wygląda to kiepsko, mimo że coś tam pogrubili i przesunęli.
– chyba nie zmienili za bardzo zegarów. Ciekawe jak wyglądają w tańszych wersjach.
– nic nie piszą o poprawionym wyciszeniu wnętrza w benzyniakach więc chyba nie poprawili.
– halogeny jak pypcie. Te nasze może gorzej świecą ale są ładniejsze..
W sumie spodziewałem się czegoś więcej, ale to i dobrze że tak mało zmienili..
Z tego co wyczytałem w zagranicznej prasie to nowy scbs ma działać do 80km/h czyli praktycznie to co oferuje dzisiaj konkurencja vw toyota czy honda.
Witam.
W zakresie Mazdy 3 po liftingu bardziej interesowałyby mnie informacje co poprawiono w zakresie wyeliminowania notorycznych haczeń skrzyń biegów (szczególnie z silnikami 165 KM), zabezpieczeń antykorozyjnych, poprawy wyciszenia mających decydujący wpływ na warunki i komfort eksploatacji.
Nowe propozycje w liftingu Mazdy są kosmetyką dla klientów podniecających się świecidełkami i bajerami.
W zakresie Mazdy 3 po liftingu bardziej interesowałyby mnie informacje co poprawiono w zakresie wyeliminowania notorycznych haczeń skrzyń biegów (szczególnie z silnikami 165 KM), zabezpieczeń antykorozyjnych, poprawy wyciszenia mających decydujący wpływ na warunki i komfort eksploatacji.
Nowe propozycje w liftingu Mazdy są kosmetyką dla klientów podniecających się świecidełkami i bajerami.
Maniuś pisał ze jest ciekawy czy po lifcie wyeliminowali problemy z cieżko działającymi biegami wiec napisałem swoje spostrzeżenia mając do porównania dwa egzemplarze tego samego samochodu.
krabdul napisał(a):Co Twój post ma wspólnego z wątkiem? A o Twojej klime jest już w co najmniej 3 tematach.
Moze rosnie konkurencja dla ellipsisa?

Wracajac do tematu, to na zdjeciach faktycznie nie ma juz spryskiwaczy do lamp. A same lampy na 1szy rzut oka niewiele sie zmienily wzgledem xenonow. I chyba niestety nie beda takie ladne (przynajmniej dla mnie) DRM jakie maja poliftowe 6, CX5 czy 2 na LED.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Tak na poważnie to nie do końca wiadomo jaką wersje i z jakiego rynku są zdjęcia tej 3 po lifcie.
Jak patrzę na przyciski na drzwiach to wydaje mi się ze jest tam przycisk do zamykania wszystkich drzwi( występuje to chyba w obecnej wersji na stany) oraz nareszcie podswietlane przyciski otwierania szyb
Jak patrzę na przyciski na drzwiach to wydaje mi się ze jest tam przycisk do zamykania wszystkich drzwi( występuje to chyba w obecnej wersji na stany) oraz nareszcie podswietlane przyciski otwierania szyb
Auta na poszczególne rynki różnią się tylko detalami wyposażenia, wątpię żeby dodali coś czego nie było i nadal nie ma w innych modelach na rynek EU, np. automatycznego ryglowania drzwi jak w USA.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3101 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Też zwróciłem uwagę na te przyciski i są 2 koło siebie a w przedlifcie był zamiennie jeden – albo szyby albo rygiel, więc kto wie...
Co do spryskiwaczy to nie oceniałem na podstawie zdjęć tylko praktyki m.in. Mazdy. Niby coś nowego, lepszego tylko wymóg spryskiwaczy jest nie tyle dla xenonów co dla źródeł światła emitujacych ponad 2000lm a normalny xenon daje 3200. Wynika z tego, że te LEDy to taki Basic Xenon jak w grupie VAG, który ma obniżoną moc i mieści się w 2000lm. A tu przecież chodzi o widoczność a nie o barwę czy posiadanie czegoś cool.
W 6 nie ma praktycznych spryskiwaczy przy LEDach, więc nie sądzę by w 3ce były. IMHO zły kierunek producentów.
Co do spryskiwaczy to nie oceniałem na podstawie zdjęć tylko praktyki m.in. Mazdy. Niby coś nowego, lepszego tylko wymóg spryskiwaczy jest nie tyle dla xenonów co dla źródeł światła emitujacych ponad 2000lm a normalny xenon daje 3200. Wynika z tego, że te LEDy to taki Basic Xenon jak w grupie VAG, który ma obniżoną moc i mieści się w 2000lm. A tu przecież chodzi o widoczność a nie o barwę czy posiadanie czegoś cool.
W 6 nie ma praktycznych spryskiwaczy przy LEDach, więc nie sądzę by w 3ce były. IMHO zły kierunek producentów.
Ale LEDy w 6 naprawdę dają radę. A wg opinii posiadaczy 6 przed-FL nie ustępują xenonom.
Nie liczy się tylko jasność, ale również odpowiednie kierowanie wiązki.
Nie liczy się tylko jasność, ale również odpowiednie kierowanie wiązki.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości