Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne
Witam,
Mam podobny problem z biciem na kierownicy pod czas hamowania z większych prędkości. Podejrzewam zwichrowane przednie tarcze hamulcowe.
Szukałem w sieci akcesoryjnych hamulców do CX9 i trafiłem na sportowe tarcze firmy DOKUJI.
Czy ktoś z was może montował już tarcze i klocki tej firmy?
Chcę zmienić hamulce na bardziej wydajne i lepiej odprowadzające ciepło. Oryginale niestety nie dają rady i nie chce mi się bawić w kolejne przetoczenie tarcz.
Proponowano mi także tarcze firmy Black Diamond wersja Combi – nawiercane i ryflowane wraz z zestawem klocków Hawk Performance jednakże cena tego zestawu jest konkretna i muszę się grubo zastanowić czy warto wydawać tyle pieniędzy na coś czego zupełnie nie znam.
Proszę o info jeżeli ktoś z tego forum montował hamulce podobnych firm.
Pozdrawiam
Mam podobny problem z biciem na kierownicy pod czas hamowania z większych prędkości. Podejrzewam zwichrowane przednie tarcze hamulcowe.
Szukałem w sieci akcesoryjnych hamulców do CX9 i trafiłem na sportowe tarcze firmy DOKUJI.
Czy ktoś z was może montował już tarcze i klocki tej firmy?
Chcę zmienić hamulce na bardziej wydajne i lepiej odprowadzające ciepło. Oryginale niestety nie dają rady i nie chce mi się bawić w kolejne przetoczenie tarcz.
Proponowano mi także tarcze firmy Black Diamond wersja Combi – nawiercane i ryflowane wraz z zestawem klocków Hawk Performance jednakże cena tego zestawu jest konkretna i muszę się grubo zastanowić czy warto wydawać tyle pieniędzy na coś czego zupełnie nie znam.
Proszę o info jeżeli ktoś z tego forum montował hamulce podobnych firm.
Pozdrawiam
- Od: 1 maja 2016, 14:49
- Posty: 9
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda CX-9, 2010 EU
Sorry, nie doszedłem do końca wątku. Dzięki za uzmysłowienie tematu. Wychodzi na to że zestaw Dokuji daje radę.
Zamontuję w takim razie te tarcze.
Pytanko – montować klocki tej samej marki czy też iść w stronę HAWK Performance?
Zamontuję w takim razie te tarcze.
Pytanko – montować klocki tej samej marki czy też iść w stronę HAWK Performance?
- Od: 1 maja 2016, 14:49
- Posty: 9
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda CX-9, 2010 EU
Ok:) Dzięki za info, zamontuje w takim razie kompletny zestaw Dokuji. Mam nadzieję że temat krzywych tarcz się skończy.
Do Ronin 4x4, SERWISUJESZ AUTO W SERWISIE NA MADALIŃSKIEGO W SZCZECINIE CZY TEŻ W JAKIMŚ INNYM WARSZTACIE?
Do Ronin 4x4, SERWISUJESZ AUTO W SERWISIE NA MADALIŃSKIEGO W SZCZECINIE CZY TEŻ W JAKIMŚ INNYM WARSZTACIE?
- Od: 1 maja 2016, 14:49
- Posty: 9
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda CX-9, 2010 EU
Hej.
A co sądzicie o tarczach firmy:
TEXTAR
Taniocha tarcze w komplecie z klockami:
http://allegro.pl/textar-tarcze-klocki- ... 61988.html
Na stronach DE znalazłem dokładnie ten sam zestaw za .... 1148,90 € :–)
http://www.bandel-online.de/bremsanlage ... 8649_0.htm
10 krotna różnica w cenie.
U mnie też bije kierownica przy hamowaniu, dlatego drążę temat.
Jeździ ktoś na Textarach ? Pewnie coś podobnego do ATE.
Grunt aby się nie wyginały po przejechaniu 50 kkm ;–)
pozdro
Dranet
A co sądzicie o tarczach firmy:
TEXTAR
Taniocha tarcze w komplecie z klockami:

Na stronach DE znalazłem dokładnie ten sam zestaw za .... 1148,90 € :–)
http://www.bandel-online.de/bremsanlage ... 8649_0.htm
10 krotna różnica w cenie.
U mnie też bije kierownica przy hamowaniu, dlatego drążę temat.
Jeździ ktoś na Textarach ? Pewnie coś podobnego do ATE.
Grunt aby się nie wyginały po przejechaniu 50 kkm ;–)
pozdro
Dranet
witam,
Po czterech latach wymieniam przednie tarcze i tylko dlatego ze jeden zacisk sie zapiekl i uszkodzil L tarcze.
W przeciwnym wypadku dalej SP Performance by byly zalozone bo zero bicia czy krzywienia sie przez caly okres uzytkowania.
Obecnie Black Diamond combi leca na przednia os z klockami Galfer FDT.
pozdro
Po czterech latach wymieniam przednie tarcze i tylko dlatego ze jeden zacisk sie zapiekl i uszkodzil L tarcze.
W przeciwnym wypadku dalej SP Performance by byly zalozone bo zero bicia czy krzywienia sie przez caly okres uzytkowania.
Obecnie Black Diamond combi leca na przednia os z klockami Galfer FDT.
pozdro
- Od: 15 cze 2010, 13:52
- Posty: 87
- Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, 2.0, 2014
Witam
Mam pytanie do osob, ktore po okresie gwarancji dokonaly wymiany tarcz i klockow na inne, czy faktycznie znacznie poprawila sie reakcja po nacisnieciu na pedal hamulca? Chodzi mi o to czy przy rozgrzanych hamulcach nie trzeba cisnac na maksa pedalu, tylko reakcja jest natychmiastowa i auto zatrzymuje sie szybciej niz dotychczas? Pytam poniewaz w USA problem zostal naswietlony i chodzi o cisnienie w ukladzie hamulcowym, dlatego sa takie reakcje samochodu przy hamowaniu. Wydaje mi sie ze problem to wadliwy caly uklad a wymiana tarcz to tylko taki gest ze strony producenta aby ulaskawic klienta bo zbyt wiele sie nie da zrobic. Prosze o informacje na ten temat. Tylko dodam z mojej strony ze w aucie wymieniono mi dwa razy tarcze na gwarancji-mazdowskie wentylowane, pozniej -wciaz auto na gwarancji-musialem ZAKUPIC Zimmermany, dlatego chce sie odwolac i prosic o zwrot pieniedzy, bo problem lezy gdzie indziej. Mam male dzieci i przy predkosciach autostradowych, czesto w Niemczech robi sie goraco kiedy trzeba auto zatrzymac ze 180 km/h. Dziekuje
Mam pytanie do osob, ktore po okresie gwarancji dokonaly wymiany tarcz i klockow na inne, czy faktycznie znacznie poprawila sie reakcja po nacisnieciu na pedal hamulca? Chodzi mi o to czy przy rozgrzanych hamulcach nie trzeba cisnac na maksa pedalu, tylko reakcja jest natychmiastowa i auto zatrzymuje sie szybciej niz dotychczas? Pytam poniewaz w USA problem zostal naswietlony i chodzi o cisnienie w ukladzie hamulcowym, dlatego sa takie reakcje samochodu przy hamowaniu. Wydaje mi sie ze problem to wadliwy caly uklad a wymiana tarcz to tylko taki gest ze strony producenta aby ulaskawic klienta bo zbyt wiele sie nie da zrobic. Prosze o informacje na ten temat. Tylko dodam z mojej strony ze w aucie wymieniono mi dwa razy tarcze na gwarancji-mazdowskie wentylowane, pozniej -wciaz auto na gwarancji-musialem ZAKUPIC Zimmermany, dlatego chce sie odwolac i prosic o zwrot pieniedzy, bo problem lezy gdzie indziej. Mam male dzieci i przy predkosciach autostradowych, czesto w Niemczech robi sie goraco kiedy trzeba auto zatrzymac ze 180 km/h. Dziekuje
- Od: 22 wrz 2009, 21:15
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda CX-9, 3.7 2015
Mam wrażenie, że wrodzona ułomność systemu hamulcowego w CX-9 jest tylko w 50% przyczyną problemów z przednimi hamulcami (tarczami). Drugie 50% to zaniedbania nasze (jeśli sami dbamy o hamulce) lub mechaników. W moim przypadku ewidentnie serwis dał ciała (auto na gwarancji) bo zacisk był źle zmontowany bo jedna z prowadnic miała ściągniętą manszetę i cały smar ze środka był na zacisku. Sprawdziłem – nie da się ściągnąć tej manszety jeśli trzpień jest w środku a więc superfachowcy z serwisu po prostu źle go założyli. Oczywiście inspekcja hamulców jest wpisana do pamięci historii serwisowej ale robota nie była wykonana. Ale do brzegu: zacisk brał pod kątem więc tarcza zaczęła się bardzo szybko zużywać a jak jest cienka to łatwiej ją przegrzać i skrzywić. Dodatkowo powierzchnia przylegania tarczy i piasty to był istny syf i jak wymieniali na gwarancji felgę to musieli cały ten syf zruszyć bo koło zaczęło bić nawet bez hamowania – w ocenie "fachowców" z serwisu trzeba zrobić ponowne wyważenie koła i będzie dobrze. Otóż nie będzie dobrze. Sam wymieniłem tarcze (Rotinger wiercony i frezowany) i klocki (TRW) oraz wszystko porządnie rozłożyłem, wyczyściłem i złożyłem. Jest super! Cisza i spokój, koło samo się wyważyło a zacisk nie ocieka smarem. No i nie używałem smaru miedziowego na powierzchnię przylegania felgi do tarczy bo to skutkuje korozją na styku aluminium i stali ale o tym "fachowcy" nie wiedzieli i dostali premie za ilość zużytego smaru.
PODSUMOWANIE: nie tylko konstrukcja układu hamulcowego jest przyczyną problemów. Dbajmy o nasze hamulce a wymiana tarcz nie będzie naszą zmorą.
PODSUMOWANIE: nie tylko konstrukcja układu hamulcowego jest przyczyną problemów. Dbajmy o nasze hamulce a wymiana tarcz nie będzie naszą zmorą.
- Od: 18 lut 2018, 15:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda CX-9, 3700ccm, 2015
Jestem na etapie wymiany przednich tarcz.
Obecne są już zużyte, a na dodatek zaczęły już bić.
Klocki zamówiłem ceramiczne: Power Stop Z16 Evolution.
Tarcze chciałem zamówić albo ZIMMERMANN SPORT COAT Z 370.3088.52 (nawiercane)
albo Dokuji RS (nawiercane i ryflowane). Cenowo podobnie ok. 600 zł za komplet na przód.
Które byście wybrali?
Obecne są już zużyte, a na dodatek zaczęły już bić.
Klocki zamówiłem ceramiczne: Power Stop Z16 Evolution.
Tarcze chciałem zamówić albo ZIMMERMANN SPORT COAT Z 370.3088.52 (nawiercane)
albo Dokuji RS (nawiercane i ryflowane). Cenowo podobnie ok. 600 zł za komplet na przód.
Które byście wybrali?
Jak już kolega kupił klocki to teraz powinien zdobyć informację, z którymi tarczami te klocki będą lepiej współpracowały. Nawet najlepsze klocki nie muszą dobrze hamować jeśli sparuje się je z nieodpowiednią (chociaż bardzo dobrą) tarczą. To co mnie urzekło w firmie ROTINGER to fakt, że sklep zadzwonił do mnie i dopytał jakie klocki zamierzam założyć – mają być miękkie aby cały układ dobrze hamował. Kupiłem TRW i efekt jest taki, że moja CX-9 hamuje aż miło: lekkie naciśnięcie hamulca i czuję, że hamuję. Zrobiłem już 4 tysiące kilometrów z czego około 1 tysiąc po drogach górskich – miodzio. Oczywiście pozostaje kwestia brudnych felg (moje TRW mocno pylą)– mi to nie przeszkadza bo wolę z brudnymi felgami zahamować przed przeszkodą niż rozbić auto z czystymi felgami.
- Od: 18 lut 2018, 15:44
- Posty: 14
- Auto: Mazda CX-9, 3700ccm, 2015
Ale się wq…...
Auto na gwarancji z 2015, salon pl, 26tys. przebieg. Gdy się tarcze nagrzeją, biją jak jasna cholera. Całe auto się trzęsie. Ostatnio byłem na przeglądzie i zgłosiłem fakt. Dzisiaj otrzymałem info, że to wina użytkownika i odrzucają wniosek gwarancyjny.
Samochodem jeździ żona, wozi dzieci do szkoły.
Wasze rady – co dalej?
Auto na gwarancji z 2015, salon pl, 26tys. przebieg. Gdy się tarcze nagrzeją, biją jak jasna cholera. Całe auto się trzęsie. Ostatnio byłem na przeglądzie i zgłosiłem fakt. Dzisiaj otrzymałem info, że to wina użytkownika i odrzucają wniosek gwarancyjny.
Samochodem jeździ żona, wozi dzieci do szkoły.
Wasze rady – co dalej?
W tym wątku już było, że niektórym wymieniali na gwarancji w ASO tarcze na bardziej wytrzymałe.
Więc się odwołuj, od ich decyzji. Może podpowiedzą Ci osoby, którym się udało na gwarancji wymienić krzywe tarcze. Przecież nie udowodnią Ci, że samochód był użytkowany w celach sportowych.
Po prostu te tarcze nie dają rady przy nawet normalnej jeździe przy tej masie auta i kilku hamowaniach na światłach przekraczają temperaturę max i tarcze do wymiany.
Nie poddawaj się i walcz z nimi.
Więc się odwołuj, od ich decyzji. Może podpowiedzą Ci osoby, którym się udało na gwarancji wymienić krzywe tarcze. Przecież nie udowodnią Ci, że samochód był użytkowany w celach sportowych.
Po prostu te tarcze nie dają rady przy nawet normalnej jeździe przy tej masie auta i kilku hamowaniach na światłach przekraczają temperaturę max i tarcze do wymiany.
Nie poddawaj się i walcz z nimi.
Cześć forumowicze. Zanabyłem drogą kupna CX9 z 2015, polski dealer nalatane 76kkm. Niestety niemal idealny obraz fury psują bijące hamulce podczas hamowania. Przebrnąłem przez wątek ale ten urwał się jakoś na pocz zeszłego roku więc teraz ja pytam Was czy coś się w temacie rozwinęło w anno domini 2019? Co polecacie? I gdzie ew zanabyć dobry kpl w równie dobrej cenie?
- Od: 14 kwi 2019, 22:37
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX9 3.7 prod 2015
Ja do zakupionych klocków ceramicznych: Power Stop Z16 Evolution, dobrałem tarcze też amerykańskie firmy Power Friction DS ze sklepu: https://brakestock.pl/tarcze-hamulcowe/.
Powiem tak, że po prawie roku jestem z nich zadowolony. Różnica w hamowaniu i czuciu hamulca była znaczna. Wciśniesz lekko, to łapie lekko, wciśniesz mocniej to łapie odpowiednio mocniej.
Wersja DS, czyli ryflowana i nawiercana, dobrze oczyszcza klocki i odprowadza gazy, nie ma też przesadnie dużo otworów, przez co nie powinna pękać bo nie jest nadmiernie osłabiona.
Marki te u nas mało znane ale muszę przyznać, że dają radę.
Myślę, że był to dobry zakup, a na hamulcach nie ma co przesadnie oszczędzać.
Rozważałem tarcze Dokuji, Zimmermann Sport ale w końcu postawiłem na technologie zza wielkiej wody.
Powiem tak, że po prawie roku jestem z nich zadowolony. Różnica w hamowaniu i czuciu hamulca była znaczna. Wciśniesz lekko, to łapie lekko, wciśniesz mocniej to łapie odpowiednio mocniej.
Wersja DS, czyli ryflowana i nawiercana, dobrze oczyszcza klocki i odprowadza gazy, nie ma też przesadnie dużo otworów, przez co nie powinna pękać bo nie jest nadmiernie osłabiona.
Marki te u nas mało znane ale muszę przyznać, że dają radę.
Myślę, że był to dobry zakup, a na hamulcach nie ma co przesadnie oszczędzać.
Rozważałem tarcze Dokuji, Zimmermann Sport ale w końcu postawiłem na technologie zza wielkiej wody.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9