CX-9 z 2010 roku 3,7 + LPG, kupiona w marcu i początkowo nie było żadnych problemów. Po mocniejszym mrozie zaczęła nierówno palić – wyskakiwała na moment ikona silnika ale po chwili wszystko wracało do normy – ikonka znikała. Sprawdziłem jednak – wyskoczył błąd P0351 czyli cewka A. U Michalczyka nic nie znaleźli w lokalnym warsztacie też nie – kazali jeździć.
I tak było codziennie – odpalenie rano, 10 sekund nierównej pracy i potem powrót do normy.
Aż tydzień temu nie wróciło do normy i silnik cały czas pali nierówno, jedynie na wysokich obrotach wydaje się łapać właściwy rytm co czuć w mocy (na Manualu skrzynia). Wymienione wszystkie świece i cewka A, zresetowana w kompie informacja o nowej cewce. Jeden dzień pojeździło to normalnie ale dziś znów – P0351 i brak powrotu do normy.
Macie jakieś pomysły lub dobre punkty w Wawie gdzie ktoś się na 9-kach zna? W necie czytałem o problemach z kompem pokładowym w mazdach z 2008 który to powodował, ale podobno w 2010 tego już nie ma.
Błąd P0351 Cewka A
Strona 1 z 1
co prawda w innym samochodzie, ale objawy podobne ... wymieniłem wszystko co było możliwe, a okazało się, że problemem była masa cewki, tzn. cewka była przykręcana do metalu, który zaśniedział (styk) i nie było dobrego przewodnictwa
wystarczyło papierkiem ściernym przeczyścić i wszystko zaczęło hulać
wystarczyło papierkiem ściernym przeczyścić i wszystko zaczęło hulać
Wygląda na to że naprawa się udała. Czas czekania na części wyniósł dwa tygodnie, koszt naprawy 1500zł. Kulka wniosków i spostrzeżeń.
1. Oryginalny sterownik (pcm) kosztuje 1500$ i trzeba na niego czekać około 6 tyg (ASO)
2. Z używanymi jest jeszcze gorzej bo musza sie zgadzać nie tylko numery modelu ale i oprogramowania a nawet i wtedy trzeba zadbać aby przed demontażem rozbroić immmobilizer czego nikt z demontujących zazwyczaj nie robi.
3. Na forach amerykańskich znalazłem jeszcze więcej wpisów świadczących o tym ze awaria cewki na pierwszym cylindrze powoduje uszkodzenie sterownika i zaburzenie pracy pozostałych cewek po tej samej stronie "wideł"
4. I najlepsze: lpg zwiększa ryzyko ze względu na nieco wyższe temperatury spalania gazu oraz na większe ryzyko chwilowego zubożenia mieszanki w cylindrze przez co podobno na cewkę może pójść większe niż trzeba. Mogłem cos pokręcić ale tak to wytłumaczył mi wielce szanowny człowiek ktory mi to naprawił.
Jak wroce z urlopu z paroma tys km przejechanymi to dam znać.
1. Oryginalny sterownik (pcm) kosztuje 1500$ i trzeba na niego czekać około 6 tyg (ASO)
2. Z używanymi jest jeszcze gorzej bo musza sie zgadzać nie tylko numery modelu ale i oprogramowania a nawet i wtedy trzeba zadbać aby przed demontażem rozbroić immmobilizer czego nikt z demontujących zazwyczaj nie robi.
3. Na forach amerykańskich znalazłem jeszcze więcej wpisów świadczących o tym ze awaria cewki na pierwszym cylindrze powoduje uszkodzenie sterownika i zaburzenie pracy pozostałych cewek po tej samej stronie "wideł"
4. I najlepsze: lpg zwiększa ryzyko ze względu na nieco wyższe temperatury spalania gazu oraz na większe ryzyko chwilowego zubożenia mieszanki w cylindrze przez co podobno na cewkę może pójść większe niż trzeba. Mogłem cos pokręcić ale tak to wytłumaczył mi wielce szanowny człowiek ktory mi to naprawił.
Jak wroce z urlopu z paroma tys km przejechanymi to dam znać.
- Od: 5 mar 2006, 22:44
- Posty: 40
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-9 Grand Touring (2010)
wcześniej: 626 GF
Ja wymieniłem jedną wadliwą i nie było problemu. Kupiłem firmy NTY i też chodzi. Sprawdź tylko czy jeśli masz LPG wtryskiwacz na tym cylindrze jest sprawny bo u mnie walnięty był też wtryskiwacz gazu. Najlepiej zamień miejscami z inną cewką i będziesz wiedział.
koszalin11, miałeś wypadanie zapłonów, że wymieniałeś cewkę zapłonową.
U mnie teraz się zaczął problem z nierówną pracą, błąd P0302 (Cylinder 2 – misfire detected), jest też z tym związany P0202 (Injector 2 – circuit malfunction).
Wymieniłem świece na nowe, bo już i tak się do nich szykowałem ale sama wymiana świec nie pomogła.
Zacząłem później zamieniać cewkę, ale ktoś z forum mnie wprowadził w błąd, że w tej v6 jest kolejność cylindrów liczona patrząc od przodu auta
1 3 5
2 4 6
co nie jest prawdą, bo w tym silniku jest kolejność następująca:
1 2 3
4 5 6
Przez, to zamieniłem cewkę patrząc od przodu pomiędzy 5 i 4 cylindrem, a myślałem że zamieniam pomiędzy 4 i 2.
Dzisiaj muszę dostać się do tyłu silnika za kolektor i zamienić z cylindra 2 na 1 i zobaczę, czy błąd się przeniesie.
Czy inna znana przyczyna jeszcze może powodować wypadanie zapłonów, zakładając oczywiście że wtryski są ok i całą instalacja?
Dopisano 21 lip 2025 16:21:
koszalin11, miałeś wypadanie zapłonów, że wymieniałeś cewkę zapłonową.
U mnie teraz się zaczął problem z nierówną pracą, błąd P0302 (Cylinder 2 – misfire detected), jest też z tym związany P0202 (Injector 2 – circuit malfunction).
Wymieniłem świece na nowe, bo już i tak się do nich szykowałem ale sama wymiana świec nie pomogła.
Zacząłem później zamieniać cewkę, ale ktoś z forum mnie wprowadził w błąd, że w tej v6 jest kolejność cylindrów liczona patrząc od przodu auta
1 3 5
2 4 6
co nie jest prawdą, bo w tym silniku jest kolejność następująca:
1 2 3
4 5 6
Przez, to zamieniłem cewkę patrząc od przodu pomiędzy 5 i 4 cylindrem, a myślałem że zamieniam pomiędzy 4 i 2.
Dzisiaj muszę dostać się do tyłu silnika za kolektor i zamienić z cylindra 2 na 1 i zobaczę, czy błąd się przeniesie.
Czy inna znana przyczyna jeszcze może powodować wypadanie zapłonów, zakładając oczywiście że wtryski są ok i całą instalacja?
U mnie teraz się zaczął problem z nierówną pracą, błąd P0302 (Cylinder 2 – misfire detected), jest też z tym związany P0202 (Injector 2 – circuit malfunction).
Wymieniłem świece na nowe, bo już i tak się do nich szykowałem ale sama wymiana świec nie pomogła.
Zacząłem później zamieniać cewkę, ale ktoś z forum mnie wprowadził w błąd, że w tej v6 jest kolejność cylindrów liczona patrząc od przodu auta
1 3 5
2 4 6
co nie jest prawdą, bo w tym silniku jest kolejność następująca:
1 2 3
4 5 6
Przez, to zamieniłem cewkę patrząc od przodu pomiędzy 5 i 4 cylindrem, a myślałem że zamieniam pomiędzy 4 i 2.
Dzisiaj muszę dostać się do tyłu silnika za kolektor i zamienić z cylindra 2 na 1 i zobaczę, czy błąd się przeniesie.
Czy inna znana przyczyna jeszcze może powodować wypadanie zapłonów, zakładając oczywiście że wtryski są ok i całą instalacja?
Dopisano 21 lip 2025 16:21:
koszalin11, miałeś wypadanie zapłonów, że wymieniałeś cewkę zapłonową.
U mnie teraz się zaczął problem z nierówną pracą, błąd P0302 (Cylinder 2 – misfire detected), jest też z tym związany P0202 (Injector 2 – circuit malfunction).
Wymieniłem świece na nowe, bo już i tak się do nich szykowałem ale sama wymiana świec nie pomogła.
Zacząłem później zamieniać cewkę, ale ktoś z forum mnie wprowadził w błąd, że w tej v6 jest kolejność cylindrów liczona patrząc od przodu auta
1 3 5
2 4 6
co nie jest prawdą, bo w tym silniku jest kolejność następująca:
1 2 3
4 5 6
Przez, to zamieniłem cewkę patrząc od przodu pomiędzy 5 i 4 cylindrem, a myślałem że zamieniam pomiędzy 4 i 2.
Dzisiaj muszę dostać się do tyłu silnika za kolektor i zamienić z cylindra 2 na 1 i zobaczę, czy błąd się przeniesie.
Czy inna znana przyczyna jeszcze może powodować wypadanie zapłonów, zakładając oczywiście że wtryski są ok i całą instalacja?
Prośba o przeanalizowanie i podpowiedzi jeśli macie pomysły co może być jeszcze powodem wypadania zapłonu na cylindrze nr 2.
Błędy są dwa P0202 Injector 2 – circuit malfunction
P0302 – Cylinder 2 – misfire detected
Wymieniłem wszystkie świece, bo na ostatnich Motorcraftach przejechałem na LPG 81 tys. km.
Obecnie mam 337 tys. km. Na gazie zrobione równe 110 tys. km.
Świece i tak miałem już wymieniać ale, pojawiły się powyższe błędy wypadania zapłonów.
Po wymianie dale to samo. Podczas wymiany wykonałem od razu pomiary ciśnienia we wszystkich cylindrach, poniżej wyniki:
1 – 195 psi (ok. 13,5 bar)
2 – 205 psi (ok. 14 bar)
3 – 195 psi (ok. 13,5 bar)
4 – 185 psi (ok. 12,7 bar)
5 – 175 psi (ok. 12,0 bar)
6 – 180 psi (ok. 12,4 bar)
Dodatkowo wymieniłem cewkę na cylindrze nr 2 – też bez poprawy.
Dziwne jest to, że jak się rozgrzeje silnik, to praca się stabilizuje nic nie szarpie i są równe obroty.
Podczas gdy jest jeszcze chłodny, to szarpanie jest i na zasilaniu LPG i na Pb, więc wnioskuje że problemem nie są wtryskiwacze.
Jak przejadę kilka kilometrów i nie mruga już kontrolka silnika tylko przejdzie w świecenie stałe i auto już jedzie normalnie przy każdych obrotach, to próbowałem przechodzić z powrotem w zasilanie z Pb na LPG i na odwrót i nie ma to znaczenia jest OK.
Po dojeździe do domu, gaszę silnik sprawdzam i kasuje błędy, włączam silnik (rozgrzany) pracuje stabilnie i równo, skanuje błędy i nie wyświetla nic nowego poza tymi dwoma archiwalnymi.
Po ostudzeniu silnika, kolejnego ranka odpalam i jest znowu problem i nierówne pracuje, błędy wracają oprócz tych dwóch jeszcze się pojawił ostatnio P0316(00) Misfire detected during start-up – first 1000 revolutions.
Cewka wymieniona z drugiego cylindra, ta podejrzana że nie dobra, miała wynik pomiaru rezystancji ok. 14 MOhm, a nowa ok 17 MOhm. Ciekawe, że niektóre stare cewki np. z cylindra 1, 4, 6 miały taką wartość, że nie wskazywały na moim multimetrze (raczej poza zakresem pomiarowym).
Co jeszcze sprawdzić, pomierzyć, zweryfikować?
Błędy są dwa P0202 Injector 2 – circuit malfunction
P0302 – Cylinder 2 – misfire detected
Wymieniłem wszystkie świece, bo na ostatnich Motorcraftach przejechałem na LPG 81 tys. km.
Obecnie mam 337 tys. km. Na gazie zrobione równe 110 tys. km.
Świece i tak miałem już wymieniać ale, pojawiły się powyższe błędy wypadania zapłonów.
Po wymianie dale to samo. Podczas wymiany wykonałem od razu pomiary ciśnienia we wszystkich cylindrach, poniżej wyniki:
1 – 195 psi (ok. 13,5 bar)
2 – 205 psi (ok. 14 bar)
3 – 195 psi (ok. 13,5 bar)
4 – 185 psi (ok. 12,7 bar)
5 – 175 psi (ok. 12,0 bar)
6 – 180 psi (ok. 12,4 bar)
Dodatkowo wymieniłem cewkę na cylindrze nr 2 – też bez poprawy.
Dziwne jest to, że jak się rozgrzeje silnik, to praca się stabilizuje nic nie szarpie i są równe obroty.
Podczas gdy jest jeszcze chłodny, to szarpanie jest i na zasilaniu LPG i na Pb, więc wnioskuje że problemem nie są wtryskiwacze.
Jak przejadę kilka kilometrów i nie mruga już kontrolka silnika tylko przejdzie w świecenie stałe i auto już jedzie normalnie przy każdych obrotach, to próbowałem przechodzić z powrotem w zasilanie z Pb na LPG i na odwrót i nie ma to znaczenia jest OK.
Po dojeździe do domu, gaszę silnik sprawdzam i kasuje błędy, włączam silnik (rozgrzany) pracuje stabilnie i równo, skanuje błędy i nie wyświetla nic nowego poza tymi dwoma archiwalnymi.
Po ostudzeniu silnika, kolejnego ranka odpalam i jest znowu problem i nierówne pracuje, błędy wracają oprócz tych dwóch jeszcze się pojawił ostatnio P0316(00) Misfire detected during start-up – first 1000 revolutions.
Cewka wymieniona z drugiego cylindra, ta podejrzana że nie dobra, miała wynik pomiaru rezystancji ok. 14 MOhm, a nowa ok 17 MOhm. Ciekawe, że niektóre stare cewki np. z cylindra 1, 4, 6 miały taką wartość, że nie wskazywały na moim multimetrze (raczej poza zakresem pomiarowym).
Co jeszcze sprawdzić, pomierzyć, zweryfikować?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Kolbi i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9