Dzień dobry.
Problem dotyczy rozmiaru nakrętki mocującej piastę tylną w 626 GW diesel 110PS '02.
Zakupiłem tylną piastę. Nie spodziewałem się nakrętki w komplecie więc zamówiłem ją osobno. O dziwo nakrętkę dostałem również razem z piastą więc mam dwie. Problem w tym, że żadna z nich nie pasuje.
Mianowicie są to nakrętki na klucz 32 (średnica otworu 20mm ale biorąc pod uwagę gwint będzie to chyba 22mm). Takie też nakrętki sprzedawane są w sklepach czy też na aukcjach. Problem w tym, że nakrętka, którą ściągnąłem ze starą piastą jest na klucz 34 czy nawet 35 (odkręcałem niestety metodami rzemieślniczymi że się tak wyrażę więc rozmiar znam nie z klucza bo nawet powyżej 32 nie posiadam ale ze zdjęcia wymiaru miarką). Szerokość otworu nakrętki to też koło 22-23mm więc doliczając gwint będzie pewnie koło 25mm. Oczywiście na gołe oko widać różnicę w rozmiarze otworu obu nakrętek.
Jak to jest w takim razie z tymi wymiarami? Nowa piasta z nakrętką w komplecie która nie pasuje?
Najgorzej, że w necie nigdzie nie widzę takiej dużej nakrętki. Jaki w takim razie powinien być wymiar prawidłowej nakrętki i skąd ją wziąć? Pewnie ostatecznie w ASO za przysłowiową stówkę się znajdzie ale to raczej ostateczność.
Nakrętka mocowania tylnej piasty w 626 GW.
Strona 1 z 1
piasta do GW w dieslu jest większa, piasta do GW w benzynie jest taka sama jak w GF,
widać źle zamówiłeś, albo źle wysłali,
poszukaj może nakrętki do Mazdy 6 GG 1.8, 626 GW DITD wiem że mają te same tarcze, może piasty też
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
widać źle zamówiłeś, albo źle wysłali,
poszukaj może nakrętki do Mazdy 6 GG 1.8, 626 GW DITD wiem że mają te same tarcze, może piasty też
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Niestety na aukcjach które przeglądnąłem i na tej na której kupiłem podane były wszystkie modele Mazdy począwszy od 626 przez 6, Premacy, MPV po 323 itd.
Najgorzej, że zazwyczaj nakrętki wcale nie ma w komplecie.
Piasta jest identyczna z ze starą więc pasuje ale najwidoczniej mocowanie jest inne.
Widać dla handlarzy wszystko jedno i to samo. Dzwoniłem do sprzedawcy jednak powiedział, że był to komplet który tak dostali z hurtowni więc tutaj i tak po temacie.
Najgorzej, że zazwyczaj nakrętki wcale nie ma w komplecie.
Piasta jest identyczna z ze starą więc pasuje ale najwidoczniej mocowanie jest inne.
Widać dla handlarzy wszystko jedno i to samo. Dzwoniłem do sprzedawcy jednak powiedział, że był to komplet który tak dostali z hurtowni więc tutaj i tak po temacie.
- Od: 17 wrz 2008, 00:39
- Posty: 16
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: 626 GW DiTD '02 110PS
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
jest taka ruska stronka
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Dziękuję za pomoc.
Stronka super bo numerami części powinno być dużo prościej.
Zamówiłem oryginalną nakrętkę Mazdy. Z informacji sprzedawcy wynika, że jest to jedyna opcja bo innych nakrętek nie ma dlatego się zdecydowałem. Ciekawe tylko skąd w takim razie tyle tych mniejszych na rynku.
Temat uważam za zamknięty.
Stronka super bo numerami części powinno być dużo prościej.
Zamówiłem oryginalną nakrętkę Mazdy. Z informacji sprzedawcy wynika, że jest to jedyna opcja bo innych nakrętek nie ma dlatego się zdecydowałem. Ciekawe tylko skąd w takim razie tyle tych mniejszych na rynku.
Temat uważam za zamknięty.
- Od: 17 wrz 2008, 00:39
- Posty: 16
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: 626 GW DiTD '02 110PS
jak już pisałem, GF wszystkie silniki i GW benzyna, mają dużo wspólnego,
GW w dieslu to już ma trochę więcej z Mazdy 6,
koniecznie pamiętaj o tym jak będziesz zamawiał tarcze czy klocki
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
GW w dieslu to już ma trochę więcej z Mazdy 6,
koniecznie pamiętaj o tym jak będziesz zamawiał tarcze czy klocki
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Niestety odgrzewam kotleta.
Symbol nakrętki niewiele pomaga. Co dziwne w sklepach na podstawie symbolu oferują tylko wersję M22x1,5 na klucz 32 a ja potrzebuję M24x1,5 na klucz 35. Utrzymują że to jedyny model do mazd.
Praktycznie nikt nie oferuje takiej nakrętki. Może w końcówce produkcji tego modelu mazdy poskładali ją z elementów nie wiadomo skąd i od czego. Aktualnie próbuję poszukać czegoś na szrotach. Znalazłem odpowiednie nakrętki ale oferowane do piast BMW E30 316 318 320 323 325 oraz osi firm SPP, KNOTT, AL-KO, BPW. Gwint ok tyle że klucz na 36mm. Teraz pytanie czy w tym rozmiarze wejdzie w gniazdo. Gdybym spodziewał się takich problemów poczekałbym na zamówiony po fakcie klucz 35mm a nie szlifował oryginalną nakrętkę aby odkręcić ja kluczem 32mm. Jak to się mówi Polak mądry po szkodzie.
Symbol nakrętki niewiele pomaga. Co dziwne w sklepach na podstawie symbolu oferują tylko wersję M22x1,5 na klucz 32 a ja potrzebuję M24x1,5 na klucz 35. Utrzymują że to jedyny model do mazd.
Praktycznie nikt nie oferuje takiej nakrętki. Może w końcówce produkcji tego modelu mazdy poskładali ją z elementów nie wiadomo skąd i od czego. Aktualnie próbuję poszukać czegoś na szrotach. Znalazłem odpowiednie nakrętki ale oferowane do piast BMW E30 316 318 320 323 325 oraz osi firm SPP, KNOTT, AL-KO, BPW. Gwint ok tyle że klucz na 36mm. Teraz pytanie czy w tym rozmiarze wejdzie w gniazdo. Gdybym spodziewał się takich problemów poczekałbym na zamówiony po fakcie klucz 35mm a nie szlifował oryginalną nakrętkę aby odkręcić ja kluczem 32mm. Jak to się mówi Polak mądry po szkodzie.
- Od: 17 wrz 2008, 00:39
- Posty: 16
- Skąd: Skwierzyna
- Auto: 626 GW DiTD '02 110PS
ja odkręcałem nakrętekę nasadką 36, bo nigdzie nie mogłem dostać 35, tylko musiałem obszlifować ją z zewnątrz bo nie chciała zmieścić się w otwór
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6