Jaka instalacja gazowa do Mazda5 2.0 145KM?
Opierając się o Wasze uwagi i nazwijmy to "wiedzę praktyczną ogólną" pozyskaną z tego i innych forów zaklepałem termin i zdecydowałem się na opcję 4 czyli:
CITO z Grabiszyńskiej:
Instalacja Zenit PRO OBD
Wtryskiwacze: Herkules (Barakuda 150zł więcej, ale obecnie niedostępne)
Wielozawór: Tomasetto,
reduktor: ponoć też Tomasetto
poj. zbiornika 47 litrów
fotele muszę podnieść sobie sam, w cenie pokrowiec na koło i wlew pod klapką
tu ciekawa opcja: 5 lat gwarancji!
cena: ok 250zł więcej niż 1.
data realizacji: pierwszy tydzień lipca
czas realizacji 7h
Mam nadzieję, że opinie o w/w zakładzie się potwierdzą i oddaje auto w dobre ręce.
Jeśli pozwolicie to zapytam tu jeszcze o przygotowanie auta do instalacji:
a). świece zapłonowe – wymieniać? jakie?
b). filtr powietrza – wymieniać?
c). mam problemy z odpalaniem – wg info z forum czeka mnie czyszczenie przepustnicy – rozumiem, że warto to zrobić jeszcze przed konfiguracją LPG?
d). czy coś jeszcze wymieniać?
W kwestii a). – Panowie z CITO montują tylko (przez telefon zabrzmiało to trochę tak jakbym nie miał co przyjeżdżać z czymś innym..) świece Denso IRIDIUM TOUGH : VT16 za bagatela 87zł/szt u nich z montażem...mnie udało się znaleźć najtaniej po 61zł sztuka + ok 10-12zł wysyłka (więc ok 100zł w kieszeni jak sam sobie wymienię). Na naszym forum piszecie o irydowych odpowiednikach: NGK ITR5F13, które byłbym w stanie kupić jeszcze o ok 40zł taniej niż w/w. lub najzwyklejszych NGK BPR 6 EF do zakupienia za niecałe 50zł komplet..
Jak się człowiek uprze to wydam jeszcze te 250zł więcej, ale chciałbym mieć pewność, że to jest sensowna inwestycja...
Jak się na to zapatrujecie?
CITO z Grabiszyńskiej:
Instalacja Zenit PRO OBD
Wtryskiwacze: Herkules (Barakuda 150zł więcej, ale obecnie niedostępne)
Wielozawór: Tomasetto,
reduktor: ponoć też Tomasetto
poj. zbiornika 47 litrów
fotele muszę podnieść sobie sam, w cenie pokrowiec na koło i wlew pod klapką
tu ciekawa opcja: 5 lat gwarancji!
cena: ok 250zł więcej niż 1.
data realizacji: pierwszy tydzień lipca
czas realizacji 7h
Mam nadzieję, że opinie o w/w zakładzie się potwierdzą i oddaje auto w dobre ręce.
Jeśli pozwolicie to zapytam tu jeszcze o przygotowanie auta do instalacji:
a). świece zapłonowe – wymieniać? jakie?
b). filtr powietrza – wymieniać?
c). mam problemy z odpalaniem – wg info z forum czeka mnie czyszczenie przepustnicy – rozumiem, że warto to zrobić jeszcze przed konfiguracją LPG?
d). czy coś jeszcze wymieniać?
W kwestii a). – Panowie z CITO montują tylko (przez telefon zabrzmiało to trochę tak jakbym nie miał co przyjeżdżać z czymś innym..) świece Denso IRIDIUM TOUGH : VT16 za bagatela 87zł/szt u nich z montażem...mnie udało się znaleźć najtaniej po 61zł sztuka + ok 10-12zł wysyłka (więc ok 100zł w kieszeni jak sam sobie wymienię). Na naszym forum piszecie o irydowych odpowiednikach: NGK ITR5F13, które byłbym w stanie kupić jeszcze o ok 40zł taniej niż w/w. lub najzwyklejszych NGK BPR 6 EF do zakupienia za niecałe 50zł komplet..
Jak się człowiek uprze to wydam jeszcze te 250zł więcej, ale chciałbym mieć pewność, że to jest sensowna inwestycja...
Jak się na to zapatrujecie?
czas montażu 7h? to raczej nie wróży poprawnego strojenia, tylko autokalibracje na ciepłym silniku i do klienta
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Osamboch napisał(a):reduktor: ponoć też Tomasetto
żeby tylko czasem alaski nie założył. artic to takie minimum w przypadku tomasetto do tej mocy. przypilnuj tego bo od 4tys. obrotów na benzynę będzie przełączał
auto ma być sprawne w stu procentach, inaczej nie da rady poprawnie wystroić, ale jak już wcześniej napisałem nie sądzę że takie będzie miało miejsce,
świece daj takie jakie przewuduje producent, ja preferuję Denso, wszystko ponad to, to naciąganie i wyrzucona kasa
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
świece daj takie jakie przewuduje producent, ja preferuję Denso, wszystko ponad to, to naciąganie i wyrzucona kasa
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
a jak np widzisz sprawdzenie przez nich instalacji jak się zachowuje na zimnym silniku, jak muszą wcześniej zagrzać silnik żeby odpowietrzyć układ chłodzenia?
przed oddaniem auta spisz sobie przebieg, po odbiorze będziesz wiedział czy starali się przy strojeniu,
w moim przypadku auto robiło dwóch przód i w środku, dwóch tył i dół, piąty robił strojenie, auto miałem po dwóch dniach i miało 150 km zrobione
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
przed oddaniem auta spisz sobie przebieg, po odbiorze będziesz wiedział czy starali się przy strojeniu,
w moim przypadku auto robiło dwóch przód i w środku, dwóch tył i dół, piąty robił strojenie, auto miałem po dwóch dniach i miało 150 km zrobione
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Pamiętaj, że po 1000 km który minie pewnie jak z bicza wracasz na pierwszy przegląd. gdyby coś było nie tak, to właśnie wtedy wszystko jest regulowane. To oczywiste. Dzień montażu to nie dzień sądu ostatecznego. W różnych warunkach instalacja ma popracować przez te 100 km. Ty obserwujesz zachowanie. Na przeglądzie pierwszym bezpłatnym mówisz co i jak.
Taco, chyba sobie żartujesz, nie każdy klient zna się na instalacjach, skąd ma wiedzieć że instalacja jest dobrze wystrojona? ma mieć swój skaner obd i sondę afr?
w dniu odbioru auta po montażu ma być wszystko zrobione jak należy, a nie że "poprawi się (albo i nie) jak klientowi będzie coś nie pasować",
a potem płacz bo głowica wypalona i jakie to te LPG jest złe
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
w dniu odbioru auta po montażu ma być wszystko zrobione jak należy, a nie że "poprawi się (albo i nie) jak klientowi będzie coś nie pasować",
a potem płacz bo głowica wypalona i jakie to te LPG jest złe
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Nieee nie o to mi się rozchodzi. Po tym 1000 klient jak odczuwa np. Szarpanie to zgłasza.po to jest ten krótki okres. Powiem więcej. Uważam ze to monter powinien byc lekarzem. A nie kierowca pacjent zmienia sie w lekarza. Dlatego montażysta jest taki ważny.
Dobra chłopaki, dziękuje za wszelkie rady. Postaram się do nich dostosować. Zapewne o zainstalowanych dokładnie podzespołach dowiem się w dniu instalacji (poza Sterownikiem i wtryskami, które ustalałem podczas rezerwacji terminu).
Świece znalazłem ostatecznie takie jakie mi polecał monter i jakie są dedykowane do naszych Madzi czyli Denso IRIDIUM TOUGH : VT16 po 50zł za sztukę i postanowiłem je kupić. Chociażby po to by potem w przypadku jakiś kwestii regulacyjnych nie próbowali zwalić na świece.
Przed instalką zrobię jeszcze czyszczenie przepustnicy, wymienię filtr powietrza i podniosę fotele.
Niestety nie znam dokładnie sztuki montażu instalacji i nie wiem czy regulacja poprzez jeżdżenie bagatela kilkadziesiąt km autem klienta to obowiązek wynikający z instrukcji montażu czy przejaw profesjonalizmu (przecież takie jeżdżenie to jednak ryzyko uszkodzenia auta klientowi) czy niepotrzebna nadgorliwość (być może te nowsze sterowniki już w fazie automatycznego strojenia w 90% przypadków wyregulowują się prawidłowo, a te pozostałe 10% weryfikuje się właśnie po tych pierwszych 1000km zrobionych przez klienta)?
Bez takiej potwierdzonej wiedzy obawiam się, że skakanie do monterów, że "Czemu nie jeździł Pan w ogóle autem? Na pewno Pan nie wyregulował dobrze instalacji,...bo na forach mówią, żę.... itp,itd) przysporzy mi jedynie niepotrzebnych złośliwości (a za dwa dni robie u nich drugie auto – Punto II).
Jasne, że chciałbym wyjechać z instalacją dostosowaną w 100%, ale jak te 100% uzyskam dopiero po pierwszym serwisie to jakoś to przełknę (przecież jak auto będzie wyraźnie nieprawidłowo działać to nie muszę chyba czekać do tego 1000km)...
Świece znalazłem ostatecznie takie jakie mi polecał monter i jakie są dedykowane do naszych Madzi czyli Denso IRIDIUM TOUGH : VT16 po 50zł za sztukę i postanowiłem je kupić. Chociażby po to by potem w przypadku jakiś kwestii regulacyjnych nie próbowali zwalić na świece.
Przed instalką zrobię jeszcze czyszczenie przepustnicy, wymienię filtr powietrza i podniosę fotele.
Niestety nie znam dokładnie sztuki montażu instalacji i nie wiem czy regulacja poprzez jeżdżenie bagatela kilkadziesiąt km autem klienta to obowiązek wynikający z instrukcji montażu czy przejaw profesjonalizmu (przecież takie jeżdżenie to jednak ryzyko uszkodzenia auta klientowi) czy niepotrzebna nadgorliwość (być może te nowsze sterowniki już w fazie automatycznego strojenia w 90% przypadków wyregulowują się prawidłowo, a te pozostałe 10% weryfikuje się właśnie po tych pierwszych 1000km zrobionych przez klienta)?
Bez takiej potwierdzonej wiedzy obawiam się, że skakanie do monterów, że "Czemu nie jeździł Pan w ogóle autem? Na pewno Pan nie wyregulował dobrze instalacji,...bo na forach mówią, żę.... itp,itd) przysporzy mi jedynie niepotrzebnych złośliwości (a za dwa dni robie u nich drugie auto – Punto II).
Jasne, że chciałbym wyjechać z instalacją dostosowaną w 100%, ale jak te 100% uzyskam dopiero po pierwszym serwisie to jakoś to przełknę (przecież jak auto będzie wyraźnie nieprawidłowo działać to nie muszę chyba czekać do tego 1000km)...
autokalibracja to dopiero wstęp do strojenia, a pojeździć trochę trzeba bo powinno auto być wystrojone w pełnym zakresie obrotów i obciążeń, to oznacza po prostu danie mu w palnik, to jest konieczne aby prawidłowo wszystko ustawić, na hamowni nie wszystko się da,
jeśli chodzi o "uszkodzenie auta klientowi" to dobry warsztaty ma od tego ubezpieczenie
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
jeśli chodzi o "uszkodzenie auta klientowi" to dobry warsztaty ma od tego ubezpieczenie
Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
zgadza się, autokalibracja nie załatwia tematu, ale nie trzeba jeździć 3 godzin, żeby zebrać mapy i wyregulować. Pewnie, że nie musisz czekać do 1000. wtedy jedziesz i mówisz, co jest problemem. dajesz im na przejechanie.
Witam wszystkich po przerwie. Dawno mnie tu nie było ale co tu pisać jak moja 626 ma już 535 000km (w tym 350 000 na gazie) i jeździ bez problemów ... no może z jednym – jest coraz cięższa od rdzy .
Ale kupiłem właśnie M 5 CR 2.0 benzyna z 2008 roku i dałem jej LPG. Korzystałem z rad kolegi dzux i jego fotorelacji z podnoszenia fotela oraz całej dyskusji nad instalacją kolegi Osamboch. I tu chciałem wszystkim podziękować .
Mnie gazownik zaproponował bardzo podobne podzespoły tylko jakiś ponoć lepszy parownik. Montaż bardzo staranny i szybki. Sam byłem zaskoczony, bo to obserwowałem. Jeden cały dzień na montaż i kilka godzin w drugim dniu na ustawienia. Cena ok. jak na te podzespoły na wszystko mam rachunek i homologację. A... świec nie wymieniałem zobaczę jak to będzie jeździć.
Mam pytanie do kolegi dzux: po co te 3-4 cm wolnego miejsca nad butlą? Przecież rama, na której jest siedzenie jest na tyle mocna, że się nie wygina więc można to ustawić np. 0,5 cm nad butlą. Czy jest coś o czym nie pomyślałem?
Ale kupiłem właśnie M 5 CR 2.0 benzyna z 2008 roku i dałem jej LPG. Korzystałem z rad kolegi dzux i jego fotorelacji z podnoszenia fotela oraz całej dyskusji nad instalacją kolegi Osamboch. I tu chciałem wszystkim podziękować .
Mnie gazownik zaproponował bardzo podobne podzespoły tylko jakiś ponoć lepszy parownik. Montaż bardzo staranny i szybki. Sam byłem zaskoczony, bo to obserwowałem. Jeden cały dzień na montaż i kilka godzin w drugim dniu na ustawienia. Cena ok. jak na te podzespoły na wszystko mam rachunek i homologację. A... świec nie wymieniałem zobaczę jak to będzie jeździć.
Mam pytanie do kolegi dzux: po co te 3-4 cm wolnego miejsca nad butlą? Przecież rama, na której jest siedzenie jest na tyle mocna, że się nie wygina więc można to ustawić np. 0,5 cm nad butlą. Czy jest coś o czym nie pomyślałem?
[quote="stefan"]Mam pytanie do kolegi dzux: po co te 3-4 cm wolnego miejsca nad butlą? Przecież rama, na której jest siedzenie jest na tyle mocna, że się nie wygina więc można to ustawić np. 0,5 cm nad butlą. Czy jest coś o czym nie pomyślałem?
Zgadza się może to być 0,5 cm dałem taki bezpiecznik bo wożę na złożonych fotelach czasem ciężkie rzeczy i balem się żeby mi tam gdzieś rama butli nie rysowała, choć teraz wydaje mi się za duży. Jak wiesz mogę wyciągnąć fotel przyciąć tuleje o jakiś 1cm i też będzie ok. Napisz jeszcze jaką wrzuciłeś butle?
Cóż życzyć tylko szerokiej drogi i tylu samo km na gazie co na 626
Zgadza się może to być 0,5 cm dałem taki bezpiecznik bo wożę na złożonych fotelach czasem ciężkie rzeczy i balem się żeby mi tam gdzieś rama butli nie rysowała, choć teraz wydaje mi się za duży. Jak wiesz mogę wyciągnąć fotel przyciąć tuleje o jakiś 1cm i też będzie ok. Napisz jeszcze jaką wrzuciłeś butle?
Cóż życzyć tylko szerokiej drogi i tylu samo km na gazie co na 626
rozeznałem się trochę w rynku lokalnym, forach i mój wybór padnie na:
sterownik: Zenit pro obd
wtryski: Herkules
reduktor: KME Silver TUR lub AT09 ARTIC
co myślicie o takim zestawie? będzie to fajnie hulać?
sterownik: Zenit pro obd
wtryski: Herkules
reduktor: KME Silver TUR lub AT09 ARTIC
co myślicie o takim zestawie? będzie to fajnie hulać?
Ostatnio edytowano 6 lut 2018, 22:49 przez reicz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 sty 2018, 21:57
- Posty: 4
- Auto: Mazda 5 2.0 B+LPG
Bardzo dobry zestaw w Bydgoszczy jeżdżą dwie M5 na takim setupie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości