Mazda MX-3 EC KL '93
Ale to by było dziwne. KL to KL i jeżeli było by coś w tym temacie to nie działało by ani na kompie od k8 ani na KL. Zobaczę jak przyjdzie do mnie ten drugi komp. Jutro powinna przyjść do mnie odpowiednia przepustnica kl47 i mam nadzieję że to założę jutro i powinna też jakaś różnica w osiągach być.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Elektrozawory od Vris-ów są idenczyczne w całej K-serii. Podciśnienie tutaj również nie ma żadnego znaczenia.
Problem znany nie od dziś. W przedliftowych KLach działanie vrisow to loteria. Nie bez powodu powstały Vris Boxy i moim zdaniem nie ma się co nad tym rozwodzić.
Z kl-ze problem z eepromem był taki ze oryginalny komp miał ograniczenie do 190km/h a pozatym był trudno dostępny. Dlatego ludzie ładowali wsad z kl-ze do k819 bądź kl05.
Ja juz mówiłem ze nie bawil bym się w to tylko szukał kompa od polfita. Pozbedziesz się problemu z ECTF i vrisy również są poprawione. Jedynie stracisz możliwość odczytu błędów ale i to może uda się jakoś obejść. Ostatecznie jak będziesz widział ze z autem cos nie gra to podmiana na stary komp, chwile sobie na nim pochodzi i wtedy sprawdzisz błędy
Problem znany nie od dziś. W przedliftowych KLach działanie vrisow to loteria. Nie bez powodu powstały Vris Boxy i moim zdaniem nie ma się co nad tym rozwodzić.
Z kl-ze problem z eepromem był taki ze oryginalny komp miał ograniczenie do 190km/h a pozatym był trudno dostępny. Dlatego ludzie ładowali wsad z kl-ze do k819 bądź kl05.
Ja juz mówiłem ze nie bawil bym się w to tylko szukał kompa od polfita. Pozbedziesz się problemu z ECTF i vrisy również są poprawione. Jedynie stracisz możliwość odczytu błędów ale i to może uda się jakoś obejść. Ostatecznie jak będziesz widział ze z autem cos nie gra to podmiana na stary komp, chwile sobie na nim pochodzi i wtedy sprawdzisz błędy
No i dokładnie tak Tomek zrobiłem. Pisałem już ze komp z mx6 z 94 roku o oznaczeniu kl55 będzie u mnie w czwartek więc jak tylko przyjdzie zamontuje go i zdam relacje co i jak.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Vris boxy to byl niezly pomysl na biznes podstawa w klde to dobrze ustawiony tps, tutaj najczęściej byl problem nie dzialajacych vrisow, a vris box to pomija calkowicie, pracują one caly czas i efekt masz tylko w postaci większego spalania przy ecojezdzie
Jak na mase kompow ze starych kli z którymi sie spotkalem w zadnym nie bylo problemow odnosnie z vrisami.
Vris box mial niby naprawiać "blad" w ich dzialaniu odnośnie vrisu nr1 lecz nikt nie potrafil udowodnic ze tak ma właśnie nie byc.
Ogolnie w vrisy w klu dzialaja na troche innej zasadzie niz w pozostałych v6. Tu chodzilo o ekonomie przy wkladaniu tych silnikow do sedanow, zalaczaja sie dopiero po ptaktycznie otwarciu przepustnicy na max. Gdy tps jest chociaz troche zle ustawiony automatycznie vrisy sa martwe. Niestety rowniez ustawianie niektorych przepustnic na szczelinomierz moglo nie przyniesc efektow, poniewaz mechanizmy też sie wyrabiają i dostaja luzow. Ale jest kilka sposob aby sprawdzić czy jest ok Dlatego Panowie porównanie ze na kompie k8 dziala, a na kl to zadne porownanie bo komp z k8 nie uwzglednia wcale tpsa i tam moga dzialac elegancko klapeczki, a na kompie z kla juz dupa
Edit:
tomeczek333 nie straci odczytow bledow jak przerobi wiazke do gniazda diagnostycznego na taka jak jest w po liftach Adis pieknie opisal różnice i jest to kwestia jednego przewodu.
Osobiscie to na miejscu autora.tematu wolalbym dorzucic ten czujnik ectf jesli mu go brakuje, niz ladowac nowszego kompa gdzie juz byly dodatkowe sondy za katami bombkami w kolektroze, gdzie juz byly bardziej restrykcyjne normy spalin itp.
Jak na mase kompow ze starych kli z którymi sie spotkalem w zadnym nie bylo problemow odnosnie z vrisami.
Vris box mial niby naprawiać "blad" w ich dzialaniu odnośnie vrisu nr1 lecz nikt nie potrafil udowodnic ze tak ma właśnie nie byc.
Ogolnie w vrisy w klu dzialaja na troche innej zasadzie niz w pozostałych v6. Tu chodzilo o ekonomie przy wkladaniu tych silnikow do sedanow, zalaczaja sie dopiero po ptaktycznie otwarciu przepustnicy na max. Gdy tps jest chociaz troche zle ustawiony automatycznie vrisy sa martwe. Niestety rowniez ustawianie niektorych przepustnic na szczelinomierz moglo nie przyniesc efektow, poniewaz mechanizmy też sie wyrabiają i dostaja luzow. Ale jest kilka sposob aby sprawdzić czy jest ok Dlatego Panowie porównanie ze na kompie k8 dziala, a na kl to zadne porownanie bo komp z k8 nie uwzglednia wcale tpsa i tam moga dzialac elegancko klapeczki, a na kompie z kla juz dupa
Edit:
tomeczek333 nie straci odczytow bledow jak przerobi wiazke do gniazda diagnostycznego na taka jak jest w po liftach Adis pieknie opisal różnice i jest to kwestia jednego przewodu.
Osobiscie to na miejscu autora.tematu wolalbym dorzucic ten czujnik ectf jesli mu go brakuje, niz ladowac nowszego kompa gdzie juz byly dodatkowe sondy za katami bombkami w kolektroze, gdzie juz byly bardziej restrykcyjne normy spalin itp.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
To podpowiesz Witek jak to sprawdzić? Jak przyjdzie przepustnica to i tak będę mial do ustawienia tps ale masz rację że to może być to bo okazuje się że faktycznie vris 1 po odpaleniu silnika mi się załącza i jest otwarty tego drugiego nie zauważyłem pracy ale przy jakiej obrotowej prędkości się otwiera? Przy 6 tyś i mnie jest całkiem spory kop ale wątpię aby przy takich obrotach działały jeszcze vrisy. No nic zobaczymy na poliftowym kompie jak to będzie wyglądać.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Jak chcesz sprawdzic czy tps jest ok to w trybie serwisowym po musnieciu gazu powinien na chwile odpalić sie wentylator. Jesli chodzi caly czas to zle ustawiony i jesli sie nie zalacza czy zalacza po mocniejszym otwarciu przepustnicy rowniez zle mozna rowniez miernikiem sprawdzać.
A co do sprawnosci vrisow to patrzac sie na nie daj gaz na maxa i wtedy wlasnie powinny pracowac jak silnik bedzie sie wkrecal. W klu nie dzialaja po delikatnym dodaniu gazu mimo tego ze silnik nabiera.odpowiednich obrotow.
A co do sprawnosci vrisow to patrzac sie na nie daj gaz na maxa i wtedy wlasnie powinny pracowac jak silnik bedzie sie wkrecal. W klu nie dzialaja po delikatnym dodaniu gazu mimo tego ze silnik nabiera.odpowiednich obrotow.
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Ale teraz to jest sens to sprawdzać skoro nie mam czujnika ectf i wentylator i tak mi pracuje cały czas? Czy nie ma to znaczenia? Czyli otworzyć maskę pociągnąć linkę przepustnicy na maksa i zobaczyć czy vrisy się załącza? Znaczy ten jeden wiem że działa bo on jest włączony non stop ale ten drugi nie widziałem.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Hmm musialbys wpiac ten czujnik w instalację bo faktycznie bedzie krecil caly czas jak go brakuje.
Oczywiscie na odpalonym silniku ten pierwszy tez.bedzie sie zamykal i otwieral. Ale.to musisz depnac w gaz do końca
Oczywiscie na odpalonym silniku ten pierwszy tez.bedzie sie zamykal i otwieral. Ale.to musisz depnac w gaz do końca
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
No i faktycznie po dodaniu na maksa zobaczyłem że ten drugi się załączył ale wykrylem inny problem:
https://youtu.be/lN2UfKVr9uk
Już drugi raz mi to się dzisiaj przytrafiło samochód po dania gaazu na maksa sam gaśnie potem przez jakiś czas nie mogę bo odpalić kręci ale nie może zapalić po jakiś 2-4 minutach odpala normalnie ale dziwna sprawa
Dopisano 22 cze 2016, 12:16:
Wychodzi na to że nie mogę teraz dodawać gazu na maksa bo sie jakoś dziwnie dusi bo po chwili sam gaśnie. Wina prawdopodobnie przepustnicy z k8 bo kompletnie nie pasuje do tej z xedosa 9 więc teraz muszę ostroznie jeździć
https://youtu.be/lN2UfKVr9uk
Już drugi raz mi to się dzisiaj przytrafiło samochód po dania gaazu na maksa sam gaśnie potem przez jakiś czas nie mogę bo odpalić kręci ale nie może zapalić po jakiś 2-4 minutach odpala normalnie ale dziwna sprawa
Dopisano 22 cze 2016, 12:16:
Wychodzi na to że nie mogę teraz dodawać gazu na maksa bo sie jakoś dziwnie dusi bo po chwili sam gaśnie. Wina prawdopodobnie przepustnicy z k8 bo kompletnie nie pasuje do tej z xedosa 9 więc teraz muszę ostroznie jeździć
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Przepustnica, dolot, odma do zmiany jak lapie gdzies tam lewe powietrze to bedzie beznadziejnie chodzilo, a widze ze przewód od odmy az wystaje
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Dobra a więc problemów ciąg dalszy. Założona przepustnica kl47 w sumie nic nie pomogła tzn samochód nadal ma swoje problemy. Dodam jeszcze że ta przepustnica nie pasuje za bardzo do kolektora w poliftowym xedosie gdyż jest wystające mocowanie silniczka krokowego w przepustnicy kl1c jest ta część już nieco inna. Ale do sedna dolot uszczelniony także niby powinno być ok ale nie jest.
Silnik na zimnym pali na dotyk ładnie chodzi dzisiaj nawet przejechałem z 5km bez problemów aż to zgaśnięcia. Rozgrzany silnik nie chce mi odpalić stwierdziłem sprawdzę świecę czy tam kable po wyciągnięciu fajki włożeniu spinki i Kreceniu rozrusznikiem widziałem ładnie iskre to też ładnie mi odpalił Dojechałem do domu nie oszczędzając go bez żadnych problemów wjezdzam do garażu i na biegu jałowym przygazówka do 5-6tyś silnik wiadomo gaśnie.
Sprawdziłem pompę paliwa poprzez złącze diagnostyczne i chyba jest sprawna:
https://youtu.be/UKKQJVear8s
Moim zdaniem jak sprawdzałem to po prostu padł mi albo cały aparat zapłonowy albo moduł zapłonowy albo cewka zapłonowa nie znam się ale możliwe że coś na rzeczy gdyż miałem wrażenie w garażu już ze nie ma iskry samemu muszę wszystko robić więc nie mogę jednocześnie kręcić rozrusznikiem i patrzeć czy jest iskra:
https://youtu.be/lmaBESjgHGQ
https://youtu.be/gcFpfok7cD8
Jakby ktoś mógł coś pomóc i powiedzieć co może być problemem albo co jeszcze sprawdzić. Choć moim zdaniem to sprawa tej elektryki.
Silnik na zimnym pali na dotyk ładnie chodzi dzisiaj nawet przejechałem z 5km bez problemów aż to zgaśnięcia. Rozgrzany silnik nie chce mi odpalić stwierdziłem sprawdzę świecę czy tam kable po wyciągnięciu fajki włożeniu spinki i Kreceniu rozrusznikiem widziałem ładnie iskre to też ładnie mi odpalił Dojechałem do domu nie oszczędzając go bez żadnych problemów wjezdzam do garażu i na biegu jałowym przygazówka do 5-6tyś silnik wiadomo gaśnie.
Sprawdziłem pompę paliwa poprzez złącze diagnostyczne i chyba jest sprawna:
https://youtu.be/UKKQJVear8s
Moim zdaniem jak sprawdzałem to po prostu padł mi albo cały aparat zapłonowy albo moduł zapłonowy albo cewka zapłonowa nie znam się ale możliwe że coś na rzeczy gdyż miałem wrażenie w garażu już ze nie ma iskry samemu muszę wszystko robić więc nie mogę jednocześnie kręcić rozrusznikiem i patrzeć czy jest iskra:
https://youtu.be/lmaBESjgHGQ
https://youtu.be/gcFpfok7cD8
Jakby ktoś mógł coś pomóc i powiedzieć co może być problemem albo co jeszcze sprawdzić. Choć moim zdaniem to sprawa tej elektryki.
Ostatnio edytowano 26 cze 2016, 02:40 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 2 razy
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Nie nie mierzyłem nie mam do tego narzędzi. A co sugerujesz?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Może i masz rację natomiast zastanawiające jest to że dzisiaj zgasł mi tylko i wyłącznie na biegu jałowym normalnie na biegach przeciągałem mocno i nic ładnie pracował dopiero na jałowym zgasł po przygazówce.
Poza tym na 1.8 też miałem na samym początku problem właśnie w jakiś losowych sytuacjach Ale wtedy po prostu kręcił jakoś dłużej i jak nie odpalał za 1 to za drugim już odpalał. To niej jest tak za iskra była już trochę słaba na 1.8 a teraz z racji że większy motor po prostu już niedomaga? Bo aparat zapłonowy mam kl01 z k8 więc może też jest już zmęczony życiem.
Poza tym na 1.8 też miałem na samym początku problem właśnie w jakiś losowych sytuacjach Ale wtedy po prostu kręcił jakoś dłużej i jak nie odpalał za 1 to za drugim już odpalał. To niej jest tak za iskra była już trochę słaba na 1.8 a teraz z racji że większy motor po prostu już niedomaga? Bo aparat zapłonowy mam kl01 z k8 więc może też jest już zmęczony życiem.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Jeśli zauważyłeś że iskra jest słaba to na pewno będzie mieć wpływ na odpalanie, pracę silnika i powodować losowe gasniecie, warto by było podmienić aparat z jakiejś innej mx3 V6 i zobaczyć jak to gra, no i przy okazji zrobilbym ten pomiar kompresji
Zobacz sobie video do których dałem linka we wcześniejszym poście. Tam na jednym z nich odpalam Silnik z wyciągniętym jednym kablem i nawet silnik mi odpalił i ta iskra była ledwo co widoczna bardzo słaba zatem coś jest na rzeczy z tym że nie wiem czy cały aparat zapłonowy wymieniać czy może sam moduł nasz cewke.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zrób miejsce dla 2 czujnika temperatury, na chama możesz go nawet wpiać w gumowy przewód. Porządne kable WN i aparat zapłony mam na sprzedaż. Pisałem Ci też, że ta przepustnica nie będzie pasować do kolektora z poliftu.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Ale po co mi ten drugi czujnik skoro mam kompa poliftowego i tam normalnie działa Ładnie wentylator Tak jak powinien? Przepustnica w miarę pasuje w serii k8 między kolektor A przepustnice były stosowane metalowe przejściówki aby właśnie ładnie do dolegalo założyłem to do kl47 i jest ok Ładnie pasuje. Co do aparatu to PW.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pięknie iskrę sprawdzasz A mówił Ci ktoś że w taki sposób się te aparaty uwala? W bardzo łatwy sposób dochodzi do przebicia na cewce Mam nadzieje że podczas pracy silnika fajek mu nie wyciągałeś zeby zobaczyć czy jakaś róznica jest.
Na nowym tak nie kombinuj, bo naprawdę wiele nie brakuje żeby sobie uwalić aparat.
I tak poklejony dolot nazywasz szczelnym? Taśma izolacyjna badziewie uszczelnia...
Na nowym tak nie kombinuj, bo naprawdę wiele nie brakuje żeby sobie uwalić aparat.
I tak poklejony dolot nazywasz szczelnym? Taśma izolacyjna badziewie uszczelnia...
-
artysta-kombinator
- Od: 18 paź 2013, 19:38
- Posty: 1119 (7/24)
- Skąd: Włocławek
- Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości