Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez marlad » 12 gru 2015, 20:42

My tez weszliśmy w nowe i regenerowane filtry czastek stałych z wymianą na poczekaniu.
Co do regeneracji to rownieź od przyszłego tygodnia bedziemy oferować regenerację zgodnie ze standardami ASO.

Na chwilę obecną mam informacje ,że coś takiego jak gwarancja na regenerację chemiczną w praktyce nie istnieje.
Aleam nadzieję ,ze będziemy mądrzejsi za kilku miesiący po regeneracjach chemicznych , oraz tych ,które aktualnie konsultujemy z jedną z uczelni technicznych.

Szczegóły oferty przekażę nibawem jak informatyk wrzuci to na sttonkę :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez sq2jul » 13 gru 2015, 01:21

No nie wierzę... Czyli jednak coś jest na rzeczy? Czy to tylko kwestia odpowiedzi na nowe zapotrzebowanie rynku w myśl zasady "nasz klient, nasz Pan"?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez marlad » 13 gru 2015, 10:16

To w głównej mierze zasługa rozmów z Wami i zwrócenia uwagi zapotrzebowanie rynku.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez marlad » 15 gru 2015, 00:49

mam pięć filtrów FAP do silnika 1.6 hdi . Zmierzyłem i zważyłem wszystkie przed regeneracją i zamierzam je odnowić . Następnie je zważę po regeneracji i wybiorę jeden z nich celem zamontowania na pojeździe i wykonania testów . Chętnego do wzięcia udziału w tescie długodystansowym proszę o PW
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Norreca » 15 gru 2015, 15:48

pytanie, bedzie mozna zobaczyc wyniki testow tutaj na forum ? czy sa one obwarowane jakas tajemnicow wynikajaca z umowy z partnerami ?
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez brii » 15 gru 2015, 15:56

Pewnie zależy od tego jak wypadną :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marlad » 16 gru 2015, 00:08

Te filtry po regeneracji zważymy i jak się okaże ,że udało sie pozbyć nich złogow sadzy i popiołu bedzie można je zainstalować do samochodow i testować.

Wynikami oczywiście się podziele , bez względu na to jak wypadają. .
metodami niekoniecznie :)

Równolegle domawiam temat z uczelnią i wspólnie postaramy się przetestować szereg alternatywnych pomyslow w zakresie regeneracji.

Jak to będzie działało to zamierzam to opatentowac i zająć się tym na poważnie . a jak nie będzie dobrych wyników to jak zwykle usłysze od żony ,że przewalilem kasę na głupoty zamiast ją zabrać na jakas egzotyczną wycieczke ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez marlad » 18 gru 2015, 23:38

Zregenerowałem filtry , jestem gotów by je montować .
W sumie 4 szt do 1.6 hdi ( mazda 3 ) .

Jak ktoś z okolic Krakowa spełnia warunki i chce wziac udzial w tescie to prosze o kontakt na PW

ktoś ,coś ?? bo tak jakoś cicho się tu zrobiło ...



brii napisał(a):Pewnie zależy od tego jak wypadną :P
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez brii » 19 gru 2015, 10:07

Chętnie bym podjechał ale niestety nie mam w tym momencie diesla o takiej pojemności pod ręką :(
No chyba, że potrafisz wsadzić takie dwa filtry na raz żeby obsłużyły 3.0 ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marlad » 25 gru 2015, 17:14

Byłem w zeszły weekend w Beskidzie Zywieckim .
Jeśli któryś z Was chce zobaczyć prawdziwy smog to powinien się tam udać .
Powietrze można ciąć nożem na plasterki...

Krakowski mikroklimat jawi się przy tym jako skrzyżowanie bryzy z Dolce&Gabbana ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez brii » 25 gru 2015, 18:23

Tak było bo pewnie wszyscy właściciele krakowskich diesli bez DPFów pojechali tam wypocząć  :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maniekvip » 25 gru 2015, 20:59

brii napisał(a):Tak było bo pewnie wszyscy właściciele krakowskich diesli bez DPFów pojechali tam wypocząć :P ;)


Po co te złośliwości :P Krakowski smog ma nie wiele wspólnego z brakiem DPF oraz ogólnie z autami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez widmo82 » 25 gru 2015, 22:49

i jeszcze trzeba płacić opłatę klimatyczną.... podobno nurkowie uczęszczajacy na krakowskie skałki wystosowali oświadczenie, ze nie będą płacić bo mają swoje powietrze w butlach :P
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008


Postprzez Autonagar » 28 sty 2016, 13:59

Czy to prawda że mazdy mają problem z filtrem cząstek stałych DPF
Jęsli mieliście z tym problemy proszę o info jak sobie poradziliście.
W SKP słyszałem że wchodzi jakaś nowa dyrektywa UE o badaniu diagnostycznym pojazdów.
Z wyciętym filtrem raczej w UE nie będzie szans , jak złapią zaproponują lawetę.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2015, 15:45
Posty: 3
Auto: 1,6 HDI – 92 KM

Postprzez marlad » 21 cze 2016, 16:21

Obrazek

nie , to nie jest wykres po dobrym chiptuningu.
Kreski poszarpane to moc po usunieciu DPF , kreski proste – z wyzszymi wartosciami to kreski w serii – bez usuniętego dPF .

To tyle zabierają mocy i momentu popularne programy do usuwania DPF w silniku MAzdy 2.2 ... 163
Dziś szukaliśmy rozwiązania i trafilismy , bo nie obcina mocy
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez JohnnyB » 27 cze 2016, 22:17

Propo skomplikowanych procedur regeneracji DPF....
Kolega ostatnio sobie "zregenerował".
Wykonał następujące czynności:
1. Wyciął,
2. Zalał płynem do czyszczenia kominków,
3. Odczekał i wypłukał karcherem,
4, Wrzucił do Ogniska i wypalił,
5. Wspawał,

Auto przez 2 godziny kopciło na siwo/biało – odparowało resztki wody i śmiga bez problemu.

Opel Meriva 1.3 CTDi.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez brii » 28 cze 2016, 07:43

A idź Pan z taką regeneracją – podpinania kompów i grzebania w elektronice nie ma więc za co klienta kasować?
Do tego odpada dreszczyk emocji czy samochód przejdzie przegląd – bez sensu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez marlad » 28 cze 2016, 09:58

u mnie w miescie tak pięknie regenerują filtry w samochodach ,że co tydzień zgłasza się ktoś do wycinki .

A robota ślusarska podczas regeneracji indukcyjnej ?
POEZJA !! z resztą oceńcie sami :)

Obrazek

Obrazek

Dopisano 28 cze 2016, 10:02:

JohnnyB napisał(a):Propo skomplikowanych procedur regeneracji DPF....
Kolega ostatnio sobie "zregenerował".
Wykonał następujące czynności:
1. Wyciął,
2. Zalał płynem do czyszczenia kominków,
3. Odczekał i wypłukał karcherem,
4, Wrzucił do Ogniska i wypalił,
5. Wspawał,

Auto przez 2 godziny kopciło na siwo/biało – odparowało resztki wody i śmiga bez problemu.

Opel Meriva 1.3 CTDi.


Kupić nowoczesnego diesla z ułomną ekologią. Nauczyć sie ślusarki,traktować go chemią do kominków i palić w ognisku. BEZCENNE :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 226 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez brii » 28 cze 2016, 10:33

Ułomnością to jest kupować diesla do jeżdżenia tylko po mieście i nie dbanie o niego. Dziwnym trafem znam kilka osób które mają DPFa i nie mają problemów. Znam też dwie które mają i problem nie wynika z ułomności DPFa tylko ze sposobu użytkowania i "kultury" technicznej. Lepiej wypalić filtr w ognisku niż truć.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto