Zamieszczam tą fotorelację i od razy proszę moderatora o ewentualną poprawę tytułu i przeniesienie do właściwego działu.
Ja to robiłem w mojej Mazdeczce MX-6 ale chyba we wszystkich GE jest tak samo.
PRZÓD
Na początku zdejmujemy koło, odkręcamy i ściągamy zacisk i tarczę hamulcową. Mniej więcej w tym miejscu w którym na zdjęciu widzicie szpilkę wybijamy po kolei stare szpilki młotkiem


Następnie wkładamy nowe.

W sklepie wcześniej kupujemy podkładki metalowe ze średnicą otworu 13mm, nakładamy je na nową szpilkę tak aby zostało miejsce na załapanie nakrętki (w razie krótkich nakrętek możemy dołożyć więcej podkładek, ważne jest aby wew. nakrętki było sporo wolnego miejsca na wkręcającą się szpilkę)
Na zdjęciu przy pierwszej szpilce najpierw użyłem do zblokowania piasty śrubokręta ale lepiej jest wsadzić od razu wszystkie szpilki luźno i blokować dzięki nim jakimś drewnianym drągiem piastę.



następnie po kolei dociągamy wszystkie szpilki kluczem do kół z rurką używając oczywiście wcześniej wspomnianych podkładek i nakrętki do koła. UWAGA przy odkręcamy nakrętki po dociągnięciu szpilki trzeba przytrzymać drąg aby nie walnął w auto lub po prostu przełożyć go na drugą stronę aby zblokować piastę w pozycji do odkręcania.
Potem zakładamy tarczę, zacisk, koło i gotowe.
TYŁ
Z tylną piastą jest nieco inaczej bo nie ma miejsca aby wymienić szpilki bez zdjęcia piasty.
Jak w przednich, odkręcamy zacisk i zdejmujemy tarczę

zdejmujemy dekielek aby dostać się do nakrętki mocującej piastę

piastę wyciągniecie bez problemu

przy okazji czyścimy wszystko i można wymienić osłonę którą wcześniej warto dać do malowania proszkowego

do piasty przed założeniem wsuwamy szpilki

zakładamy piastę (ja posmarowałem odrobiną smaru trzpień na który wkladamy piastę) i wkręcamy nakrętkę (nie nakładamy na razie dekielka na piastę)

blokujemy jak wcześniej piastę i dociągamy po kolei szpilki przy użyciu oczywiście nakrętek


po zamontowaniu szpilek, zakładamy dekielek na piastę, tarczę, zacisk, koło i gotowe.
Pamiętajcie o nałożeniu na szpilki smaru przed dokręceniem nakrętek.
Zalety tej metody:
– bez problemu można to wykonać samemu
– nie ściągamy piasty ze zwrotnicy przedniej co wiązało by się z użyciem prasy i zniszczeniem łożysk
– oczywista oszczędność kilkuset złotych
– frajda i satysfakcja z samodzielnie wykonanej roboty
mam nadzieję że się przyda