Witam.
Posiadam fabryczny centralny zamek we wszystkich drzwiach + klapa bagażnika i wlewu.Chciałem podłączyć do niego sterownik z pilotami i mam pytania:
– sterowanie zamka jest minusem?
– wie ktoś która to dokładnie kostka?
– gdzie najlepiej wpiąć się do kierunków?
Znalazłem jakąś kostkę,która przy zamykaniu zamka pyka
Próbowałem się wpinać w niektóre przewody,ale tylko lekko stuknie siłownikami i nie zamyka/ nie otwiera.
Coś jest nie tak? Czy może to objaw,że sterownik potrzebuje przekaźnika,aby ruszyć zamkami?
Centralny zamek z pilota
Strona 1 z 1
Doszedłem co i jak, centralny na pilota śmiga! A o to krótka instrukcja dla Demio FL 2000r.:
Fabryczny centralny zamek sterowany jest minusem,także taki sterownik należy kupić.Sterownik zamka i jego kostka znajdują się po lewej stronie-od strony kierowcy za plastikami.
Do zaznaczonej nakrętki możemy przykręcić masę wychodzącą z centralki na pilota.
-Do żółtego przewodu podpiąłem przewód z centralki potrzebujący +12v
-Do niebieskiego przewodu podpinamy dwa przewody wychodzące z centralki : ZAMKNIJ i OTWÓRZ.
Z tym,że w przewód ZAMKNIJ musi być wpięty opornik (ja dałem 1K -kiloom ). Mniej więcej wygląda to tak:
Jeśli chodzi o podłączenie kierunkowskazów,to kostka z przewodami znajduję się poniżej kierownicy,troszkę na prawo. Można zdjąć plastikową osłonę kierownicy (3 śruby),mamy lepsze pole manewru.Każdy z przewodów idący do kierunków musi mieć wpiętą diodę prostownicza.Ja nic nie dawałem, na moich przewodach takie się znajdowały.
U mnie przy takim podłączeniu zamek na pilota w Demio działa bez problemu.Może ten opis coś komuś pomoże.
Fabryczny centralny zamek sterowany jest minusem,także taki sterownik należy kupić.Sterownik zamka i jego kostka znajdują się po lewej stronie-od strony kierowcy za plastikami.
Do zaznaczonej nakrętki możemy przykręcić masę wychodzącą z centralki na pilota.
-Do żółtego przewodu podpiąłem przewód z centralki potrzebujący +12v
-Do niebieskiego przewodu podpinamy dwa przewody wychodzące z centralki : ZAMKNIJ i OTWÓRZ.
Z tym,że w przewód ZAMKNIJ musi być wpięty opornik (ja dałem 1K -kiloom ). Mniej więcej wygląda to tak:
Jeśli chodzi o podłączenie kierunkowskazów,to kostka z przewodami znajduję się poniżej kierownicy,troszkę na prawo. Można zdjąć plastikową osłonę kierownicy (3 śruby),mamy lepsze pole manewru.Każdy z przewodów idący do kierunków musi mieć wpiętą diodę prostownicza.Ja nic nie dawałem, na moich przewodach takie się znajdowały.
U mnie przy takim podłączeniu zamek na pilota w Demio działa bez problemu.Może ten opis coś komuś pomoże.
- Od: 16 paź 2011, 07:55
- Posty: 7
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Demio 1.3 16v 2000r
Witam. Podepne sie do ladnie opisanego manuala,zrobionego przez kolege. Mam pytanie,czy podlaczal ktos w ten sam sposob dodatkowa centralke na pilota do mazdy demio z 99r.? Wszystko jest podobne,tylko ja mam przy kostce od fabrycznego centrala o wiele wiecek przewodow i nie moge tego ogarnac. Porady mile widziane. Pozdrawiam.
-
Omegos
Omegos napisał(a):... Mam pytanie,czy podlaczal ktos w ten sam sposob dodatkowa centralke na pilota do mazdy demio z 99r.?...
Ja próbowałem w ostatnią sobote i podzielę sie z wami moimi wnioskami,spostrzeżeniami i teorią w tej sprawie , a wiec :
Kostka wygląda dokładnie tak
Po odpięciu kostki od sterownika centralnego na przewodzie zielono-czerwonym pojawia się na stałe masa gdy zamek od strony kierowcy otwarty (cypelek góra), gdy zamknąłem (cypelek dół) masa na stałe pojawia się na zielono-żółtym.
Tyle zdążyłem sprawdzić. Jeżeli faktycznie te przewody odpowiedzialne są za sterowanie centralnym to do ich sterowania przez zakupioną przez nas centralkę na pilota potrzebny byłby taki układ z dwoma podwójnymi przekaźnikami NC, NO bistabilnymi
w tym układzie będzie możliwość zamykania i otwierania jak z pilota tak z kluczyka.
Ponieważ zakupiona przeze mnie centralka z pilotem posiada tylko przekaźniki pojedyncze NC, NO wiec muszę dołożyć dodatkowe.
Nie wiem czy mój tok rozumowania jest poprawny (na razie nie mogę tego sprawdzić w praktyce),wiec jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, uwagi to proszę je przedstawić.
Ostatnio edytowano 19 cze 2016, 00:30 przez niedzwiad0, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Układ działa.
Ostatnio edytowano 19 cze 2016, 00:32 przez niedzwiad0, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Potrzebuje naprowadzenia gdzie mogę popełniać błąd. Zakupiłem sterownik zamka w celu podpięcia pod oryginalny centralny w demio z 99r. Pomimo dobrej instrukcji i odnalezieniu odpowiednich przewodów siłowniki nie działają. Centralka otrzymuje sygnał z pilota (słychać cykanie) niestety nie uruchamia siłowników. Podpięcie zgodnie ze zdjęciem powyżej oraz schematem. Z góry dzięki za pomoc. Sterowik RTX firmy Remotronix.
- Od: 23 paź 2007, 23:43
- Posty: 18
- Skąd: Poznań
- Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r
Witam
Nie piszesz jaki konkretnie masz model tego sterownika, a trochę ich mają.
Zakładam że zamykanie kluczem działa.
O ile sobie dobrze przypominam centralka Mazdy musi być na stałe zasterowana masą, raz otwarcie raz zamkniecie.
Nie piszesz jaki konkretnie masz model tego sterownika, a trochę ich mają.
Zakładam że zamykanie kluczem działa.
O ile sobie dobrze przypominam centralka Mazdy musi być na stałe zasterowana masą, raz otwarcie raz zamkniecie.
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Kluczykiem działa bez problemu. Próbowałem kilka wersji i z masą i z 12v niestety nie powoduje to ruchu siłowników w dzwiach. Model sterownika to RTX RANGER SE2C : http://www.remotronix.com/sterownik-zam ... -p-23.html. Niestety jeszcze nie udało mi się znaleźć problemu.
- Od: 23 paź 2007, 23:43
- Posty: 18
- Skąd: Poznań
- Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r
Spróbuj na "krótko" zewrzeć masę z np. zielono-żółtym, albo zielono-czerwonym.
Ewentualnie spróbuj z dłuższym czasem zamykania.
Ja musiałem dołożyć dodatkowe przekaźniki żeby mi działało.
Patrząc na schemat który umieściłeś po przerwaniu przewodów otwierania i zamykania nie miałbyś możliwości zamykać i otwierać z kluczyka.
Ewentualnie spróbuj z dłuższym czasem zamykania.
Ja musiałem dołożyć dodatkowe przekaźniki żeby mi działało.
Patrząc na schemat który umieściłeś po przerwaniu przewodów otwierania i zamykania nie miałbyś możliwości zamykać i otwierać z kluczyka.
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Witam mam problem z podłączeniem sterownika centralnego do mazdy demio 1.3 1999r
kostka pod kierownicą o tę kostkę chyba chodzi?
kostka
posiadam sterownik Notokey model: NR KATALOGOWY – 500C/2P
dostałem taką instrukcję.
Proszę o porady
kostka pod kierownicą o tę kostkę chyba chodzi?
kostka
posiadam sterownik Notokey model: NR KATALOGOWY – 500C/2P
dostałem taką instrukcję.
Proszę o porady
-
dajmos
dajmos napisał(a):kostka pod kierownicą o tę kostkę chyba chodzi?
Wygląda że ta.
Sterujesz masą, ponieważ było to już jakiś czas temu więc pamieć możne mnie zawodzić, ale z tego co pamiętam to zawsze musi być podana na stałe jedna masa, tzn masa na zamykanie na otwieraniu nie ma masy w momencie zmiany z zamykania znika masa pojawia się na otwieraniu.
Dlatego ja dokładałem dodatkowo 2 przekaźniki bistabilne.
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
kolega wcześniej pisał o niebieskim przewodzie i oporniku 1Kiloom wszystko pięknie ale na tej wtyczce nie ma samego niebieskiego przewodu.
A jak to mam podłączyć na bazie mojego sterownika?
Wygląda że ta.
Sterujesz masą, ponieważ było to już jakiś czas temu więc pamieć możne mnie zawodzić, ale z tego co pamiętam to zawsze musi być podana na stałe jedna masa, tzn masa na zamykanie na otwieraniu nie ma masy w momencie zmiany z zamykania znika masa pojawia się na otwieraniu.
Dlatego ja dokładałem dodatkowo 2 przekaźniki bistabilne
A jak to mam podłączyć na bazie mojego sterownika?
-
dajmos
Bo kolega pisał o Demonie po lifcie.
Jedynie co mi przychodzi mi do głowy to spróbuj z impulsem 3,5 s sterowany minusem, ale wydaje mi się że bez dodatkowych przekaźników się nie obejdzie ponieważ podając minusa z 500C/2P nie przerwiesz już podawanego minusa na sterownik centralnego auta.
Jedynie co mi przychodzi mi do głowy to spróbuj z impulsem 3,5 s sterowany minusem, ale wydaje mi się że bez dodatkowych przekaźników się nie obejdzie ponieważ podając minusa z 500C/2P nie przerwiesz już podawanego minusa na sterownik centralnego auta.
- Od: 19 wrz 2012, 20:58
- Posty: 15
- Auto: Mazda Demio 1.3 62,5 KM 2000r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości