Jaki olej do skrzyni biegów? Sposoby wymiany oleju.
Na innym forum wyczytałem pochlebne opinie na temat pracy skrzyni biegów po przesiadce na olej 75w80 zamiast 75w90. Jak wszyscy wiemy kultura pracy skrzyń w GH pozostawia wiele do życzenia (1->2, 2->3), szczególnie zanim olej nie rozgrzeje się. Zatem chyba zasadna jest zmiana lepkości na niższą w momencie startu a co za tym idzie lepszy poranny shifting? Ponoć serwisówka japońska mówi o takich właśnie parametrach oleju na rynek japoński a na rynek europejski 75w90. Jako, że mieszkam w kraju, w którym temperatury podczas lata nie przekraczają 25 st. C sam skłaniam się do zmiany w najbliższym czasie.
Wojtek napisał(a):6. W otwór wlewu wsunąć wężyk z lejkiem i poprowadzić go do góry
lub
włożyć w otwór wężyk od dużej strzykawki
tylko tak... inaczej trzeba odwiedzić mechanika...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
no i po zawodach... ukręcona przy próbie odkręcenia pierwszej śrubki od osłony skrzyni muszę jednak podjechać do mechanika ruda nie próżnuje
już po... stwierdzam po 3 milach jazdy jest wyraźna poprawa ale nie jest tak jakbym chciał
już po... stwierdzam po 3 milach jazdy jest wyraźna poprawa ale nie jest tak jakbym chciał
- Od: 25 lip 2014, 21:39
- Posty: 16
- Skąd: Scotland
- Auto: mazda 6 2008 2.0 benzyna 147km
skiba1985 napisał(a):po 3 milach jazdy jest wyraźna poprawa ale nie jest tak jakbym chciał
niech się przerobi olej troszkę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jako, ze nie bylo odpowiedzi na forum uderzylem do dzialu pomocy w jednym z angielskich czasopism motoryzacyjnych, wyszlo na to ze CZERWONY to korek do wlewu a ZOLTY to korek spustowy.
Zielonego lepiej nie ruszac chyba ze rozbiera sie skrzynie!!!
Rozmiar klucza to 24mm a moment dokrecenia to 40Nm, tyle tylko ze do sruby spustowej nie da rady dostac sie kluczem dynanometrycznym, wiec uzylem klucza plaskiego i metody na wyczucie.
Wymienilem tez podkladki, gosciu z mojej lokalnej Mazdy nawet mnie za nie nie skasowal
Olej po 90000mil mial kolor jak nowy.
Zlalem 2,5 litra i wlalem 2,5 litra czyli tak jak mowi moja ksiazka serwisowa.
Do wlewu nowego oleju uzylem lejka i weza ogrodowego ktory pasowal w sam raz do otworu wlewowego jak widac na zdjeciach. W zasadzie lejek nie byl potrzebny bo koncowka butelki od oleju MOTUL pasowala w sam raz do weza.
Mi cala procedura zajela godzine ale tylko dlatego ze robilem to pierwszy raz i nie chcialem niczego spierniczyc.
Po wymianie oleju biegi faktycznie wchodza lepiej ale 2ka dalej troche haczy.
Mam nadzieje ze komus sie to kiedys przyda.
Pozdro
Bartek
Zielonego lepiej nie ruszac chyba ze rozbiera sie skrzynie!!!
Rozmiar klucza to 24mm a moment dokrecenia to 40Nm, tyle tylko ze do sruby spustowej nie da rady dostac sie kluczem dynanometrycznym, wiec uzylem klucza plaskiego i metody na wyczucie.
Wymienilem tez podkladki, gosciu z mojej lokalnej Mazdy nawet mnie za nie nie skasowal
Olej po 90000mil mial kolor jak nowy.
Zlalem 2,5 litra i wlalem 2,5 litra czyli tak jak mowi moja ksiazka serwisowa.
Do wlewu nowego oleju uzylem lejka i weza ogrodowego ktory pasowal w sam raz do otworu wlewowego jak widac na zdjeciach. W zasadzie lejek nie byl potrzebny bo koncowka butelki od oleju MOTUL pasowala w sam raz do weza.
Mi cala procedura zajela godzine ale tylko dlatego ze robilem to pierwszy raz i nie chcialem niczego spierniczyc.
Po wymianie oleju biegi faktycznie wchodza lepiej ale 2ka dalej troche haczy.
Mam nadzieje ze komus sie to kiedys przyda.
Pozdro
Bartek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6