Włączenie automatycznego ryglowania drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez SCADA » 3 maja 2014, 12:31

Zgadza się <spoko> Ryglowanie zamków następuje po osiągnięciu określonej prędkości. :)
Ustawienie czasu prawdopodobnie dotyczy ponownego zamknięcia po nieumyślnym otwarciu. :)
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez flazx » 3 maja 2014, 12:34

maryousz napisał(a):Moze sie myle ale automatyczne ryglowanie drzwi w samochodach jest realizowane po osiagnieciu ustalonej predkosci np. w seacie leonie bylo to 20 km/h zatem czas moze nie miec z tym nic wspolnego.


W 12 letnim clio również opcja ta była aktywowana domyślnie. Niestety w trójce tak nie jest, stąd ten wątek. Nie bardzo rozumiem, takiego podejście mazdy do tak banalnej funkcjonalności, ale wiadomo jeśli nie wiadomo dlaczego to chodzi o ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez Wojtek » 3 maja 2014, 12:50

Może poczekajmy, aż ktoś tą funkcję zaadoptuje... i wtedy dokładnie opisze co i kiedy się dzieje... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maryousz » 3 maja 2014, 12:56

Ktos pisal ze potrzebny jest dodatkowy modul i to samo powiedzial mi typ w serwisie
maryousz
 

Postprzez smile » 3 maja 2014, 13:28

flazx napisał(a):ale wiadomo jeśli nie wiadomo dlaczego to chodzi o ....

O bezpieczeństwo?! :)
Zamki nie powinny zostać zaryglowane np. w przypadku wypadku gdzie osoba w środku traci przytomność i nie można się do niej dostać z zewnątrz...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez SCADA » 3 maja 2014, 13:37

Żadne bezpieczeństwo. W "cywilizowanych" samochodach w razie kolizji/wypadku następuje rozryglowanie zamków, włączenie świateł awaryjnych, odcięcie dopływu paliwa, itp.
To, co jest w Maździe to zwykłe oszczędności. <nie>
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2014, 20:20
Posty: 102 (0/11)
Auto: Audi S5 3.0 TFSI 354KM quattro
BMW340i xDrive
Cupra Formentor VZ

Postprzez Wojtek » 3 maja 2014, 14:03

chyba musze odwiedzić pobliskie ASO i organoleptycznie sprawdzić co z czym się je :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ZOOMik » 5 maja 2014, 19:59

Ile razy jeszcze mam to powtórzyć? ;) Automatyczne ryglowanie drzwi, czyli blokowanie zamków po przekroczeniu 20km/h było dostępne już we wcześniejszych modelach, ale nie na naszym rynku i niestety kontynuują tę tradycję najnowsze Mazdy.
P.S.
Screen zamieszczony przez autora wątku pochodzi z amerykańskiego service manual.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez 5qra » 5 maja 2014, 23:13

Pytałem o autoryglowanie drzwi po przekroczeniu pewnej prędkości – nie chcieliśmy tego.
Dowiedziałem się że nie ma i że teraz odchodzi się od tego rozwiązania ze "względów bezpieczeństwa" zamknięte auto po wypadku utrudnia ratowanie bla bla bla.

Za literufki odpowiada Tapatalk.
„jak kaczka traci orientację, to nurkuje doopą” M.Piwowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 16:27
Posty: 226 (1/3)
Skąd: ST
Auto: Corolla 07
M3 SkyP 14

Postprzez Wojtek » 5 maja 2014, 23:33

ale dorabiają sobie ideologię... <oczy>
Właśnie względy bezpieczeństwa zmusiły firmy do wprowadzenia tego rozwiązania...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 6 maja 2014, 00:10

Rozwiń myśl Wojtku :) Jestem ciekaw :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 6 maja 2014, 00:20

Nazwa tego cudnego wynalazku mówi sama za siebie...
"Automatyczne ryglowanie drzwi" :P

tak samo jak zabezpieczenie bagażnika przed niechcianym otwarciem... np. podczas oczekiwania na wolną drogę na skrzyżowaniu


5qra napisał(a):Dowiedziałem się że nie ma i że teraz odchodzi się od tego rozwiązania ze "względów bezpieczeństwa" zamknięte auto po wypadku utrudnia ratowanie bla bla bla.

poproś ich o to jako oficjalne stanowisko (na papierze)...

ps. ciekawe by się zrobiło, gdyby rynek polski był prekursorem mody :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez flazx » 7 maja 2014, 10:52

Dowiedziałem się w jednym z ASO w Warszawie, że można obejść takie mazdowskie podejście do bezpieczeństwa poprzez zamontowanie dodatkowego modułu do alarmu w cenie około 200-300zł. Podobno ASO montuję alarm od 2 producentów: Meta i Dog, moduł ten ma współpracować z tym drugim. Zabezpiecza on wszystkie drzwi i klapę bagażnika po przekroczeniu 20km/h i zapięcia pasów bezpieczeństwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez ZOOMik » 9 maja 2014, 23:26

5qra napisał(a):Pytałem o autoryglowanie drzwi po przekroczeniu pewnej prędkości – nie chcieliśmy tego.
Dowiedziałem się że nie ma i że teraz odchodzi się od tego rozwiązania ze "względów bezpieczeństwa" zamknięte auto po wypadku utrudnia ratowanie bla bla bla.

To jest przykład „wciskania kitu” klientowi przez sprzedawcę, gdy "jego produkt" nie posiada funkcji, którą mają konkurenci. Automatyczne blokowanie drzwi jest dziś stosowane przez większość producentów aut, właśnie po to, aby bezpieczeństwo podróżowania podnieść – chodzi tu o wyeliminowanie ryzyka nieszczęśliwego wypadku (wypadnięcia pasażera w czasie jazdy) oraz zabezpieczenie przed wtargnięciem intruza w czasie krótkiego postoju, np. na światłach. Jeśli chodzi o wymieniony argument, jakoby funkcja powodująca automatyczne blokowanie drzwi w razie wypadku utrudniała ratowanie życia to jest on również nieprawdziwy, ponieważ istnieje zabezpieczenie na taka okoliczność (system detekcji kolizji) i w momencie takiego zdarzenia zamki drzwi automatycznie odblokowują się po kilku sekundach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez innovate » 13 cze 2016, 19:53

Czekając na załatwienie formalności przed odbiorem przeglądam instrukcję:
http://idn.tweddle.com/media/mazda/8449 ... -PL_OM.pdf

Na stronie oznaczonej 3-18 (polska wersja językowa) jest informacja o automatycznym blokowaniu drzwi. Być może to kalka z instrukcji anglojęzycznej (jest informacja że dotyczy wybranych samochodów), ale czy ktoś kto odebrał niedawno auto, mógłby potwierdzić czy udało się aktywować tę funkcję lub czy ma chociaż przycisk blokady drzwi.

Pozdrawiam,
M.

PS: Wiem, że temat był wałkowany, ale może coś w międzyczasie się zmieniło.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2016, 19:57
Posty: 8 (3/0)
Auto: BM 120KM Enso

Postprzez ereste83 » 13 cze 2016, 20:26

innovate napisał(a):czy ma chociaż przycisk blokady drzwi

Przy klamce można wcisnąć "przycisk" i rygluje.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez innovate » 13 cze 2016, 20:50

ereste83 napisał(a):
innovate napisał(a):czy ma chociaż przycisk blokady drzwi

Przy klamce można wcisnąć "przycisk" i rygluje.


Taki?
Screen Shot 2016-06-13 at 20.48.04.png
Ostatnio edytowano 13 cze 2016, 22:16 przez innovate, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 10 cze 2016, 19:57
Posty: 8 (3/0)
Auto: BM 120KM Enso

Postprzez ereste83 » 13 cze 2016, 21:12

To jest do blokowania szyb (chyba?). To co mam na myśli w czerwonym kółku:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez Wojtek » 13 cze 2016, 21:16

Dokładnie... nad klamką...

ps. wrzucajcie obrazki na nasz serwer... <głaszcze>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez enzo_pl » 15 cze 2016, 16:51

Inne auta "posiadały" taką funkcję. Celowo piszę, że miały poniważ inny producenci również z tego rezygnują. Ostatnio wymieniłem Corollę z 2012 roku na model z 2016 roku i auto już samo nie rygluje drzwi powyżej 20 km/h. Tłumaczenie się bezpieczeństwem ma dla mnie sens. Jeżeli chcę to sam rygluję zamki, w razie wypadku auta nie odryglowują drzwi. Włączają jedynie światła awaryjne i wycieraczki. Odcięcie paliwa następuję natomiast w przypadku uderzenia na tyle silnego aby czujnik bezwładności został aktywowany.

Miałem 2 wypadki, obydwa przy 50-60 km/h (po hamowaniu) i nie musiałem resetować tego czujnika.
Więc Wasze "teorie" pozostaną tam gdzie Wasza wiedza praktyczna... Czyli nigdzie.

Porównywanie aut europejskich do amerykańskich to również żart. Tam nie spełnia się prawie żadnych norm spalin (chyba, że w Kaliforni). Reflektory świecą symetrycznie – to chyba największy żart. Więc nie dziwi mnie to, że ich systemy są daleko za europejskim "zdrowym" podejściem do bezpieczeństwa.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2014, 11:54
Posty: 56 (0/5)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, SkyPassion 2.0 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 290 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323