"klekot" silnika 2.0 benzyna Mazda 3 z 2004 r.

Postprzez Michal663 » 6 maja 2016, 09:04

A czy kolektor ssący z Mazdy 3 II generacji to jest ten sam kolektor co w Mazdzie 3 I generacji po lifcie ?

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-przepustnic-mazda3-2009-2-0-benzyna-i6102972095.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 6 maja 2016, 12:10

ten jest polift najbardziej bliżej naszych taki przerabiałem

http://allegro.pl/mazda3-5-6-2-0-benzyn ... ml#thumb/4
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bax » 6 maja 2016, 14:21

Jak by ktoś szukał to posiadam na sprzedaż kolektor w okazyjnej cenie. ;)
zdjęcie Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez Michal663 » 6 maja 2016, 16:46

Dzwoniłem do tego sprzedawcy, 2007 polift, twierdzi, że jest w bdb stanie.

bax zerknij proszę na PW.

http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda3 ... 42897.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 6 maja 2016, 18:12

Michal663 napisał(a):Dzwoniłem do tego sprzedawcy, 2007 polift, twierdzi, że jest w bdb stanie.

a masz takie wężyki podciśnienia dwa z przodu ? To chyba z 2.3
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Michal663 » 6 maja 2016, 19:26

Rozważam kupno tego kolektora od forumowicza bax, jest to kolektor z Mazdy 5 po lifcie (2008r), jest to chyba ten sam kolektor co w poliftowej Mazdzie 3, więc po drobnym przystosowaniu powinien pasować do mojej 3 – jeczki. Czy się mylę ?

Załączam mój kolektor. Faktycznie nie mam tych dwóch "kabli"
Załączniki
20160429_181621.jpg
kolektor 1
Ostatnio edytowano 6 maja 2016, 19:51 przez Michal663, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 6 maja 2016, 19:49

muszę zobaczyć fotki z obu stron
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Michal663 » 6 maja 2016, 19:56

Nie bardzo mam jak zrobić zdjęcie swojego kolektora z dwóch stron, chyba, że pytasz o kolektor zamieszczony przez bax'a ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 6 maja 2016, 21:15

ten do kupienia :) Ma być jak twój z zaślepionym otworem na krokowiec bez wężyków do podciśnienia
viewtopic.php?f=332&t=104503&start=1140
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Michal663 » 6 maja 2016, 21:18

Ten od bax'a:

http://pokazywarka.pl/fqj3er/

wygląda jak ten z Twojego tematu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 6 maja 2016, 22:09

ten wygląda ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez manniek66 » 5 cze 2016, 22:34

Podłączę się pod temat. Moj nowy nabytek ma problem ze słynnym kolektorem. Mam w związku z tym kikka pytan:

1.Czy ma ktos takowy do sprzedania?
2.Czy polift jest pozbawiony tej wady?
3.Jakich przeróbek wymaga wersja poliftoww w stosunku do zwykłej?
4.Czy dam radę wymienić go samodzielnie?

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi ;)
Pozdr
Bartek
Początkujący
 
Od: 22 maja 2016, 21:20
Posty: 11
Auto: Poszukiwana mazda 3

Postprzez Michal663 » 15 cze 2016, 15:15

2. Gdzieś czytałem że zostało to poprawione, ale gwarancji nie dam – sam założyłem polift od Mazdy 5, zdjęcia kilka komentarzy wyżej jeżdżę miesiąc na razie bez zarzutu :)

3. Zajrzyj do tematu, który dołączał kilka komentarzy wyżej marcin255, a w nim:

marcin255 napisał(a):Stary kolektor zawisł ma amen , czas na " nowy " , dawca Mazda 3 2007 , przełożyć ze starego tulejki , nabić dodatkowe do przepustnicy , wyciąć otwory pod krokowcem .


4. To wiesz już tylko Ty, ja wolałem zostawić to mechanikowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 13:39
Posty: 45 (4/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport GTA 2005

Postprzez marcin255 » 15 cze 2016, 16:04

ja wymieniłem w grudniu 2013 przy 135 tys.km teraz 163 i działa , czuć mooooc od 4 tys. rpm
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 30 mar 2017, 08:24

Ratunku. HEJ! <czarodziej>

Cześć Wam.
Długo się nic nie działo, uzbierałem kasę na wymianę pierścieni i odstawiłem Madzię do mechanika.
Przy okazji zrobiła się regulacja zaworów i kilka innych dupereli.

I wszystko byłoby super, gdyby nie fakt, że po złożeniu silnika wyskoczyło inne dziadostwo, którego na chwilę obecną nie idzie zdiagnozować. Mazda klekocze.
Od momentu uruchomienia. Na zimnym ciut głośniej, po rozgrzaniu już delikatnie ciszej, ale przeraża mnie fakt, iż dźwięk ten słychać już z odległości kilkunastu metrów. Jedyne pocieszenie, to że bardzo równiutko <glupek2>
Dźwięk jest wyraźnie głośniejszy po stronie łańcucha.
Filmik (troche do du*y, bo zbliżyłem sie do rolki i dźwięk słabo nagrany, ale uwierzcie, klekocze głośno)

https://www.youtube.com/embed/vPWZB82Tk5I

Padło podejrzenie na:
1) Łańcuch- na 99% nie to, gdyż nawet po rozgrzaniu silnika i zdjęciu pokrywy, łańcuch jest bardzo fajnie napięty.
2) Wariator zmiennych faz rozrządu. Niemniej wydaje mi się, ze tak mocno by się to nie tłukło. Ale to tylko mi się wydaje. Był rozebrany już i wyczyszczony.
3) VRIS. Wprawdzie jest to model poliftowy, ale ...
4) Zawory- były regulowane. Podobno luz jest ok. Sprawdzany wielokrotnie.

Auto jeździ. Moc jest. Tylko terkocze jak niepoważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 30 mar 2017, 12:44

chodzi jak ropniak , klapki to nie są coś przy składaniu spieprzone
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 30 mar 2017, 22:37

Marcin ma rację. To nie klapki.
Raczej też nie wariator, bo dźwięk bardziej z tyłu, a wariator jest na przedniej części silnika.
Jeździłem nią dzisiaj i wszystko w jeździe jest ok. Zrywna jak dawniej. Im wyższe obroty tym szybciej terkocze.
Podobno po pierwszym uruchomieniu po remoncie chodził "normalnie". Po dokręceniu go na miejsce zaczął świrować.

Czy zawory mogą się tak tłuc?

Dopisano 31 mar 2017, 21:51:

Samochód zrobił dzisiaj 40km i wybombił błąd pt. "zbyt wczesny zapłon".

Czy to może być powód tego stuku puku?
Jak to poprawić?

Mechanizator upiera się, że to wariator powoduje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 31 mar 2017, 22:44

Czujnik spalania stukowego ? Ale to by tak nie klekotało , chyba że tak jest rozrząd rozregulowany ,ze co fanie zapłonu nie pomaga .
A nr. błędu ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 31 mar 2017, 22:48

On jeszcze z tym nic nie robił po tym jak błąd wyskoczył.
Tylko się upiera, że wariator to powoduje. Ma zdejmować znowu łańcuch i mieszać w tym wariatorze.

Numeru błędu nie mam. Jutro zadzwonię i wydębię to od niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 1 kwi 2017, 07:34

Nie wiem czy wariator ma coś wspólnego z zapłonem ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323