Nie działa klima, nie załącza się wentylator klimatyzacji
Strona 1 z 1
Witam. Dobijałem 2 tygodnie temu klimatyzację. Przez pierwszy dzień klima działała, sprężarka chodziła ale nie patrzyłem czy wentylator działa. Teraz wiem, że powinien załączać się wentylator klimatyzacji przy wciśnięciu przycisku A/C ale załącza się wtedy wentylator chłodnicy. Co może nie grać? Przekaźniki wentylatora klimatyzacji? Jeśli tak to gdzie one się znajdują? Dziękuję z góry za pomoc.
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
A moze sam wentylator padł. Przekaznik łatwo sprawdzic biora 2 kable wpiąc sie w kosć od wentylatora klimy i podłaczyc sie do wentylatora wody. Choc nie ma działać 1 a 2 na raz. A ,ze klima nie dziala to nie znaczy ,ze to wina wentylatora tylko pewnie czynnika moze nie byc. Zrob zworek kabelkiem w kosci czujnika ciśnienia i sprobuj właczyc klime, czy sie kompresor zapnie i właczy wentylator.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam. Czynnik był nabity. Nie pokazało żadnych nieszczelności. Mógłbyś łopatologicznie napisać lub wrzucić jakieś zdjęcia którą kostkę mam zewrzeć ?
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Kostka wchodzi do czujnika który znajduje się na osuszaczu koło przewodów, które wchodzą do osuszacza. Ten zaś znajduje się za reflektorem przednim lewym.
Aa skad ta pewnosc ,ze nie ma nieszczlnosc? Maszyna pusci czynnik nawet jesli bedzie nieszczlnosc i "nabije" uklad. Magicy od klimy maja to w
jesli jest dziurko ,ze az syczy i to maszyna nie pusci czynnika. A jak sa przewaznie dziurki albo nieszczelnosc na łaczneniach to na prożoni pokazuje nieznaczną nieszczlnosc. Na azocie pokazuje dopiero jak spierdziela ćisnienie.

- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Andrzej414 napisał(a):Kostka wchodzi do czujnika który znajduje się na osuszaczu koło przewodów, które wchodzą do osuszacza. Ten zaś znajduje się za reflektorem przednim lewym.
Mógłbyś zaznaczyć w paincie które to dokładnie miejsce jest? Byłbym bardzo wdzięczny.

- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Drobne pytanie: czy jak się załącza klimatyzację to czy załącza się sprzęgło na sprężarce?
Jeśli sprzęgło się nie załącza to nie szukaj winy w przekaźnikach wentylatora a jedynie w .... tym czy jest czynnik czy też nie.
Chociaż też nie ma na to reguły bo u mnie był kiedyś uszkodzony presostat na osuszaczu i też klima nie załączała się.
Jeśli sprzęgło się nie załącza to nie szukaj winy w przekaźnikach wentylatora a jedynie w .... tym czy jest czynnik czy też nie.
Chociaż też nie ma na to reguły bo u mnie był kiedyś uszkodzony presostat na osuszaczu i też klima nie załączała się.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
rafał88 napisał(a):Prosze.
Aj chyba i tak tego nie bede potrafil zrobic. Pewnie gdzies klima ucieka. Problem z uciekającym płynem chłodniczym też mnie dobija i chyba w tym roku pożegnam swoją Magdalene
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Bez przesady!
Jaki to problem wyjąć wtyczkę zapiętą w presostacie (który wkręcony jest w osuszacz) i kawałkiem drutu czy spinacza biurowego połączyć piny we wtyczce w celu sprawdzenia czy klima się załącza?
Ale z drugiej strony nie oszukujmy się – zdolności manualne obecnej młodzieży bywają na tragicznie niskim poziomie
Jaki to problem wyjąć wtyczkę zapiętą w presostacie (który wkręcony jest w osuszacz) i kawałkiem drutu czy spinacza biurowego połączyć piny we wtyczce w celu sprawdzenia czy klima się załącza?
Ale z drugiej strony nie oszukujmy się – zdolności manualne obecnej młodzieży bywają na tragicznie niskim poziomie
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie przejmuj sie Rafale – jak ktoś nie umie/nie chce to .... pójdzie do kogoś, kto to samo zrobi ale już za kasę.
Na tym polega rynek usług
Na tym polega rynek usług
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam. Zrobiłem zworkę na tym czujniku nad osuszaczem i wentylator ten od strony kierownicy działa. Niestety wentylator od strony pasażera wcale się nie załącza. Na początku przy nabiciu klimy czuć było przy jej włączeniu że spadają obroty. Teraz już nawet nie spadają obroty.
- Od: 16 wrz 2015, 17:00
- Posty: 15
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323f
1,5 Rocznik 1995
Jeśli po założeniu zwory wentylator się uruchamia to po prostu masz za mało czynnika w układzie.
Zapewne jak napełniali to powinni dodać kontrastu UV i powinno być widać, gdzie jest wyciek.
To jest przecież prosta instalacja więc nie powinno być kłopotów z namierzeniem tego wycieku.
Ale fakt jest faktem, że chyba raczej oba wentylatory powinny pracować.
Aż sprawdzę później u siebie.
Zapewne jak napełniali to powinni dodać kontrastu UV i powinno być widać, gdzie jest wyciek.
To jest przecież prosta instalacja więc nie powinno być kłopotów z namierzeniem tego wycieku.
Ale fakt jest faktem, że chyba raczej oba wentylatory powinny pracować.
Aż sprawdzę później u siebie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Napisał że się nie załącza czyli nie działa. Po zwarciu w kostce wszystko się załącza tak jak powinno przy pełnym układzie. Zakładałem niedawno u siebie i wiem, że pracuje i kompresor i oba wentylatory. Sprawdzić zatem należy bezpiecznik klimatyzacji z opisem 'AD fan – w skrzynce bezpieczników w komorze silnika' i przekaźniki a także sam wentylator. A jeśli chodzi o czynnik to niech kolega jedzie na stację i niech chociaż podepną manometr.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości