Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcis » 13 maja 2016, 12:55

Ale ja szukam przyczyne stuków przy niskiej prędkości, gdy koło idzie w dół, np przy falowanych nierownosciach, czy wjeździe w dziurę. Wymieniłem już wszystko w przednim zawieszeniu. Amory, łożyska amora i poduchy, tuleje przednie i tylne, sworznie łączniki i kiedyś te tuleje na stabilizatorze. Stuka mi z lewej strony, ostatnio zmieniłem amory i stare stukaly, ale z lewej coś jest dalej nie tak. Stuki są przy małych prędkościach, jeśli jade powyżej 100 stuki zanikają. Czyli jak auto jest niżej problem ginie i dlatego myślę o tych gumach że może są wyrobione, ale nic nie widać na nich i luzu łapką nie czuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez dzux » 13 maja 2016, 15:02

Sprawdź klocki hamulcowe ja tak miałem w poprzednim aucie wymieniłem prawie wszystko i dopiero kumaty gość mi powiedział o co chodzi i faktycznie wystarczyło włożyć coś po miedzy klocek a jarzmo i cisza nastała
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez cisman » 13 maja 2016, 17:55

a ja polecam sprawdzić osłonę silnika bo u mnie sadziłem że sprężarka do klimy padłą i na nierównościach bardzo hałasowała a okazało się że to była wina właśnie osłony bocznej :) dopiero 5 mechanik to zauważyl.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez Marcis » 13 maja 2016, 20:59

Niestety to nie te rzeczy. To jest bardzo głośne jakby metaliczne stukanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez expell » 14 maja 2016, 08:46

Gumy na stabilizatorze dają raczej takie głuche uderzanie o podłogę, a może łożysko koła? Podnieś auto i poruszaj kołem na boki do przodu/tyłu i góra dół, może tu jest problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 14 maja 2016, 11:21

Niestety nie to. Mnóstwo opcji było sprawdzane, rozbieraliśmy każdą część by upewnić się czy nie ma luzu. Jest luz delikatny na maglownicy, na włączonym silniku się nie pojawia, ale i tak przy wolnym dniu spróbuje opuścić sanki i dostać się do regulacji. Obstawiam że to jest winny amortyzator i to przeze mnie.
Wymieniając je, osadziłem w imadło aby zdjąć sprężyny itd. Starałem się nie ściskać za mocno ale być może trafiłem na takie miejsce że go uszkodziłem i dlatego na normalnej wysokości pojazdu on stuka. Już wszystko jest sprawdzone wszystko niby dobrze a mocno tłucze dlatego myślę że to może nawet być. Fajnie by było aby ktoś w okolicy miał używkę na podmianę by stwierdzić czy to właśnie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez iwon44 » 14 maja 2016, 20:18

Marcis, ja jeżdżę z takimi stuknięciami od 2 lat. U mnie są stuknięcia metaliczne, jak np, wyjeżdzam z miejsca parkingowego, skręcam kierownicą w lewo, wyjeżdżam, i w momencie prostowania kierownicy, jest STUK i cisza, w czasie przejeżdżania przez próg zwalniający jest STUK-STUK, góra-dół, gdy zjeżdzam z ronda na 2 biegu i jest uskok miedzy warstwami asfaltu wysokości 1cm, koło spada i jest metalowe stukniecie. To stukanie jest nie powtarzalne, bo czasem w tych miejscach i momentach nic nie stuka. Generalnie paznkocie na tym zdarłem i temat olałem, bo nic nie znalazłem, a nie będę wymieniał całego przodu, mimo iż to stukanie jest bardzo irytujące. Mi stuka w lewym przodzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Marcis » 14 maja 2016, 20:33

Powiem Ci ze coraz więcej myślę że to są amory. Wymieniłeś może?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez dzux » 15 maja 2016, 11:29

iwon44 napisał(a):Marcis, ja jeżdżę z takimi stuknięciami od 2 lat. U mnie są stuknięcia metaliczne, jak np, wyjeżdzam z miejsca parkingowego, skręcam kierownicą w lewo, wyjeżdżam, i w momencie prostowania kierownicy, jest STUK i cisza, w czasie przejeżdżania przez próg zwalniający jest STUK-STUK, góra-dół, gdy zjeżdzam z ronda na 2 biegu i jest uskok miedzy warstwami asfaltu wysokości 1cm, koło spada i jest metalowe stukniecie. To stukanie jest nie powtarzalne, bo czasem w tych miejscach i momentach nic nie stuka. Generalnie paznkocie na tym zdarłem i temat olałem, bo nic nie znalazłem, a nie będę wymieniał całego przodu, mimo iż to stukanie jest bardzo irytujące. Mi stuka w lewym przodzie.


to efekt niesprawnych amorów nieraz na przeglądzie wychodzi że maja dużo % a okazuje się że są nie sprawne.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez marcin255 » 15 maja 2016, 11:58

moje miały po 70 tys.km po Wrocku ponad 80 % po wyjęciu lewy kleknął i nie wstał , to on tak wkurzająco popukiwał ,po wymianie spokój , szukałem przyczyn tego popukiwania pól roku :(
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 15 maja 2016, 20:16

Ale najgorsze jest to że miesiąc może 2 temu kupiłem oba fomoco. i mogłem je uszkodzić przez ściskanie mimo że robiłem to lekko....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez iwon44 » 15 maja 2016, 20:32

Nie wymieniłem, chociaż też stawiam na uszkodzony amortyzator. Zawsze były jakieś inne wydatki, a wymieniając amorki, pasuje dać nowe łożysa i poduchy, wiec koszt z amorkami SACHS-a plus duperele, to z 700zł.
Po wakacjach wymienię i dam znać, bo wku!wia mnie strasznie to stukanie.
Teraz wywaliłem 600zł na chłodnicę klimy, bo stara już nie domagała, i spadała wydajność chłodzenia. Osuszacz się rozszczelnił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Marcis » 16 maja 2016, 09:11

Ja kupiłem oryginał forda za 420 z przesyłką 2 amory. Odboi i osłon nie kupowałem bo były dobre a para poduch łożysk to 150zł. Dziwne te stuki słyszę je u góry a dzisiaj wracając z Olsztyna i jadąc do pracy wjechałem na próg zwalniający była cisza. A przecież wtedy wszystko pracuje i dużo. Tylko że to łagodne wzniesienia.

Dopisano 16 maja 2016, 09:11:

Ja kupiłem oryginał forda za 420 z przesyłką 2 amory. Odboi i osłon nie kupowałem bo były dobre a para poduch łożysk to 150zł. Dziwne te stuki słyszę je u góry a dzisiaj wracając z Olsztyna i jadąc do pracy wjechałem na próg zwalniający była cisza. A przecież wtedy wszystko pracuje i dużo. Tylko że to łagodne wzniesienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez eddred » 20 maja 2016, 13:14

Bardzo podobny objaw: przy większym obciążeniu, zwłaszcza gdy w bagażniku jest jeszcze pies, rozlega się na wybojach pojedyncze walnięcie, głuche, jakby karoseria o jakieś odbojniki, a nie wiem nawet, czy jakieś z tyłu są. W ogóle – wydaje mi się, że po zimie wóz zrobił się jakby głośniejszy, piski z tyłu, koła na bruku jakoś hałasują... ALe najgorsze te mocne walnięcia/dupnięcia.
Ma ktoś pomysł?
Mocno wdzięczny za rady.
Aha, dwa przeglądy zaliczone, jeszcze jadę na "szarpaki", ale coś mi mówi, że nic to nie da...
Help...
Początkujący
 
Od: 5 paź 2014, 11:54
Posty: 4
Auto: Mazda 3, 1.6 2008 BK

Postprzez Marcis » 20 maja 2016, 23:01

Sprawdź łączniki z przodu i sworznie. U mnie najprawdopodobniej amor stuka i objawia się tym, że jak otworze maskę, ktoś ugina auto z przodu i czuję ręką u góry na kielichu trzymając amortyzator luz, sprawdź to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez Pan_Pawel » 28 maja 2016, 12:05

Hej,

Wymieniałem ostatnio klocki hamulcowe i poduszki pod amo. Gdy wsiadłem do auta po serwisie, podczas jazdy słyszę takie dźwięki (link poniżej). Czy to docierające się klocki?

Byłem też wczoraj na przeglądzie i gość powiedział, że będę musiał wymienić sworznie wahaczy... i teraz nie wiem czy to stuka sworzeń, czy te klocki.

Sprawa jest o tyle pilna, że w poniedziałek muszę zrobić trasę Kraków – Krynica – Kraków (300km w 2 str), a wymiana sworzeni dopiero we wtorek.

https://soundcloud.com/pawe-wilk-3/glos-001

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez Gamboa » 28 maja 2016, 13:35

coś tam bije :) ale co, może tarcza taka krzywa :D nie bije ci kierownica jak jedziesz szybko i hamujesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Pan_Pawel » 28 maja 2016, 16:49

Wczoraj jak jechałem to czasem mi trzęsła kierownica, ale po chwili wracało do normy. Dziś sobie przygazowałem żeby gwałtownie zahamować i przy hamowaniu auto jedzie prosto, nie znosi go na żadną ze stron.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Postprzez Gamboa » 29 maja 2016, 10:59

chodzi o jazde +140 km/h i delikatne hamowanie.
jeśli masz zmienione na nowe tarcze i ci bije to znaczy że prawdopodobnie masz krzywą piastę i reklamuj tego, co ci to wymieniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Pan_Pawel » 29 maja 2016, 12:32

Dzięki za radę, tak jutro zrobię.

Przejechałem się z kimś kto bardziej zna się na samochodach niż ja i przy hamowaniu faktycznie usłyszał dosyć duży stukot. <a nie piszczenie>

Zobaczymy co z tym zrobią.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2015, 15:47
Posty: 14
Auto: Mazda 3 BK, rok prod. 2006, 1,6 diesel, 105KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323