Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
A więc zakupiłem zestaw przewodów zapłonowych oraz świec firmy NGK, Numer katalogowy: 4x NGK 4477 i NGK 6984 . Mam pytanie do zestawu przewodów zapłonowych otrzymałem małą tubkę z silikonem przeźroczysty, Do czego jest on potrzeby ? 
Zakupiłem świece Denso ITV16 do mojej Madzi. Po odkręceniu starych okazało się nowe są minimalnie krótsze, niestety zdjęcie w pełni tego nie odzwierciedla... Po wymianie wszystko pracuję prawidłowo, żadnych nieprzyjemność, czyli nie ma co się martwić tą minimalną różnicą w długości?

Madzia przejechane ma 152tys, z tego 35tyś na gazie. Jak oceniacie stan świec? Zmniejszyłem przerwę na 0.8mm. Moim zdaniem trzy są w porządku, po śladach na tej drugiej z lewej wnioskuję że jest nieszczelność oleju przez to taka zapopielona do tego uszkodzony izolator
Wszystkie świece posiadają brązowy nalot na izolatorze. (świece są ułożone w kolejności, tak jak patrzymy na silnik z przodu auta.)


Madzia przejechane ma 152tys, z tego 35tyś na gazie. Jak oceniacie stan świec? Zmniejszyłem przerwę na 0.8mm. Moim zdaniem trzy są w porządku, po śladach na tej drugiej z lewej wnioskuję że jest nieszczelność oleju przez to taka zapopielona do tego uszkodzony izolator

- Od: 7 sie 2010, 00:25
- Posty: 52
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM
To że zakupiłeś święcę minimalnie krótszą od oryginału, nie powinno w jakikolwiek negatywny sposób wpłynąć na pracę silnika, natomiast jeśli byłyby dłuższe to ....
. Na świecy 2 widać ewidentnie przedostający się olej, nie jest to dobra wiadomość. Dużo bierze ci oleju? Czy przy zapalonym silniku ulatnia się siwy dym z układu wydechowego ?


Solzbi napisał(a):Bierze tak ok. 1l na 3tyś km.
Myślę że możesz powoli zacząć zbierać na remont Madzi

Wracając do mojej sprawy, objawy szarpania, spadku mocy, zniknęły po wymianie kompletu kabli oraz świec firmy NGK. Wróciła z powrotem moc madzi 2,3


Panowie czym się różni świeca Denso IT20 – http://www.e-denso.pl/denso-it20-swieca ... -1994.html od NGK ITR6F13 – http://www.e-ngk.pl/ngk-itr6f13-swieca- ... -1528.html i które z nich lepiej wybrać do Mazdy 6 GG 2.0 141KM (przedlift) 
ps. Czy ktoś zamawiał ze sklepu do którego linki podałem? Można brać bez obawy o podróbki?
ps. Czy ktoś zamawiał ze sklepu do którego linki podałem? Można brać bez obawy o podróbki?
- Od: 1 mar 2016, 12:20
- Posty: 24
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 Benzyna, 141km, 2002
Obie swiece ida do przedlifta, ogolnie i jedne i drugie sa polecane
aktualnie u siebie mam zalozone te Denso i zrobilem na nich ponad 45tys km (na LPG) i jeszcze daja rade ;D
Ja polecam NGK.
Miałem w Z5 i teraz w ZM i bardzo dobrze się sprawują.
Denso też nie są złe.
Miałem w Z5 i teraz w ZM i bardzo dobrze się sprawują.
Denso też nie są złe.
Właśnie dzisiaj wymieniłem świeczki na Denso ITV16TT. Faktycznie ta część, która idzie w stronę cewki była ciut krutsza niż oryginalna świeca, ale jest styk (w gnieździe jest sprężynka) i silnik pracuje bez problemów. Zastanawia mnie jednak opis na opakowaniu. Obok nazwy modelu są symbole IT18. Na zdjęciu u DeviS'a jest IT13. Ktoś to rozszyfrował?
-
Ogr
Cześć,
w tym tyg. miałem 3 razy mocne szarpanie silnikiem (zwłaszcza na zimnym silniku, przy ruszaniu). Nie zdiagnozowałem problemu ale pomyślałem o świecach. DSR nic nie mówi o wymianie 144 tys przejechane, warto byłoby to sprawdzić. Niestety zanim pogrzebałem na forum zamówiłem NGK ITR6F-13. To raczej błąd bo do M6 GY 2007 108kW 2.0 Pb powinienem pewnie mieć te z dłuższym gwintem ILTR5A-13G. Moje pytanie jest takie:
1. Czy da się bez żadnej szkody zamontować NGK ITR6F-13 w moim modelu czy po prostu będzie to fizycznie niemożliwe (nie mogę na razie sprawdzić jakie mam świece bo czekam na klucz).
2. W niemieckiej książce (rok wyd. 2006) jest wpisany model LGF1 18 110lub L3Y2 18110 bez podania producenta. Wie ktoś może jak to interpretować?
Dzięki za pomoc.
w tym tyg. miałem 3 razy mocne szarpanie silnikiem (zwłaszcza na zimnym silniku, przy ruszaniu). Nie zdiagnozowałem problemu ale pomyślałem o świecach. DSR nic nie mówi o wymianie 144 tys przejechane, warto byłoby to sprawdzić. Niestety zanim pogrzebałem na forum zamówiłem NGK ITR6F-13. To raczej błąd bo do M6 GY 2007 108kW 2.0 Pb powinienem pewnie mieć te z dłuższym gwintem ILTR5A-13G. Moje pytanie jest takie:
1. Czy da się bez żadnej szkody zamontować NGK ITR6F-13 w moim modelu czy po prostu będzie to fizycznie niemożliwe (nie mogę na razie sprawdzić jakie mam świece bo czekam na klucz).
2. W niemieckiej książce (rok wyd. 2006) jest wpisany model LGF1 18 110lub L3Y2 18110 bez podania producenta. Wie ktoś może jak to interpretować?
Dzięki za pomoc.
- Od: 20 wrz 2015, 14:04
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb
Na 99,9% masz świece z dł. gwintu 25mm (dłuższe). Jeśli zamontowałeś krótsze to nie powinno się nic stać, jedynie może czasem poszarpywać ( znajomy tak miał ). Gorzej byłoby gdybyś zamontował to odwrotnie, długie w miejsce krótkich...
NGK ILTR5A-13G powinny być dobrym wyborem... u mnie ma oryginalnych pod logiem mazdy było wytłoczone właśnie NGK.... Jeśli masz podtlenek gazu
to nie daj się czasem namówić na świece do LPG, tak jak mówił mój gazownik jest to tylko chwyt marketingowy... kup takie jak powinny być i będzie
Pozdrawiam.
NGK ILTR5A-13G powinny być dobrym wyborem... u mnie ma oryginalnych pod logiem mazdy było wytłoczone właśnie NGK.... Jeśli masz podtlenek gazu

Pozdrawiam.
- Od: 16 maja 2014, 10:12
- Posty: 4
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6, kombi, 2.0 Pb+LPG, automat, 2006r.
Dzięki za odp. Dzisiaj się za to zabrałem – mam NGK z logo mazdy te z 25mm gwintu, niestety nie były wymieniane raczej od nowości a silnik ma 144 tys km. Zamontowałem na razie Motorcraft 25mm (bo takie miałem od ręki z 25mm gwintem). Minus taki, że to świece platynowe AYFS22FM (dedykowane do inst. gazu – fck). Wymienię je w tym miesiącu na NGK irydowe jak się w takie zaopatrzę. Jak zrobię zdjęcie świec to wrzucę. Izolatory mocno podpalone, podobnie jak u Ciebie. Zastanawia mnie jedno – w silniku jest stożek zrobiony (nie ma żadnej uszczelki) a świece były czymś posmarowane. Co to a pasta?
Dopisano 10 paź 2016, 11:42:
Cześć,
to świece NGK, które wymontowałem wczoraj. Na kilku świecach widać coś jakby pastę (tym czymś były posmarowane). Nie jest to olej. Świece są dość czarne od strony elektrody, może tak być bo ostatnio jeżdżę autem na dość krótkich odcinkach. Generalnie się trochę namęczyłem bo trzeba mieć dobrą nasadkę żeby odkręcić śruby mocujące fajki, płaskim kluczem nie byłem wstanie tego zrobić a to co miałem nie dało się zastosować. W sumie świece też ciężko było odkręcić ale jakoś poszło. Czekam na oryginalne świece, jak przyjdą zostaną zamontowane.
Dopisano 10 paź 2016, 11:42:
Cześć,
to świece NGK, które wymontowałem wczoraj. Na kilku świecach widać coś jakby pastę (tym czymś były posmarowane). Nie jest to olej. Świece są dość czarne od strony elektrody, może tak być bo ostatnio jeżdżę autem na dość krótkich odcinkach. Generalnie się trochę namęczyłem bo trzeba mieć dobrą nasadkę żeby odkręcić śruby mocujące fajki, płaskim kluczem nie byłem wstanie tego zrobić a to co miałem nie dało się zastosować. W sumie świece też ciężko było odkręcić ale jakoś poszło. Czekam na oryginalne świece, jak przyjdą zostaną zamontowane.
- Od: 20 wrz 2015, 14:04
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb
Witaj. Tak się składa, że dziś u siebie wymieniłem profilaktycznie świece przy 110 tys km. Też miałem oryginalne takie jak na foto wyżej. Z odkręceniem nie miałem problemów ale dość mocno były dokręcone te pręty od cewek na klucz nr 8. Po wykręceniu świec zauważyłem że gwint jest mokry (zwłaszcza górna jego część) i się trochę zaniepokoiłem bo pomyślałem, że to olej ale po analizie stwierdziłem, że to jest jakiś smar. Prawdopodobnie gwinty były nim zabezpieczone przy montażu aby z biegiem czasu nic się nie zapiekło. Świeczki jakie założyłem to DENSO ITV16TT.
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6