Problem z elektryką – Mazda6 2009r. 2.0 benzyna automat

Postprzez Przemek7777 » 2 maja 2016, 11:10

Witam!
Mam problem z moją Mazda 6 . Mam już ją od 3ch lat i nigdy mnie nie zawiodła aż do teraz gdy zacząła mi wariowac elektryka a mianowicie jak deszcz pada lub jest wilgotno ( nadmiernie że mieszkam w UK ) to na desce rozdzielczej zapalają mi się wszystkie kontrolki i po odpaleniu nie gasną a auto nie równo chodzi i nie działa mi obrotomierz pomimo dodawania gazu, po przerzuceniu z trybu P na D ( jest to automat) strasznie szarpie jakbym w coś uderzył dziej się to za każdą zmianą położenia z trybu D na jakikolwiek inny a ostatnio zaczyna odpalać za nastym razem. Po przekręceniu kluczyka słychać tylko pompke paliwa i nic więcej nawet kontrolki nie gasną daje to wrażenie jakby coś z rozrusznikiem było nie tak. Proszę pomóżcie bo już sam nie wiem o co chodzi.... Aha przepraszam jak podpialem ja po kompa to wyskoczyły takie błędy jak
U0001 – opis : Magistrala CAN wysokiej prędkości
– szyna wyłączona
– stałe
U0100. – utrata komunikacji z ECM/PCM"A"
– brak objawu
– stałe
U0101. – utrata komunikacji z TCM
– brak objawu
– stałe
U0121. – utrata komunikacji z modułem sterującym ABS
– brak objawu
– stałe
U0073. – wyłączona Magistrala komunikacji modułu sterującego
– brak objawu
– nie ciągle
U0140. – utrata komunikacji z pokładowym modułem sterowana
– brak objawu
– nie ciągle
U0131. – utrata komunikacji ze sterownikiem wspomagania układu kierowniczego
– brak objawu
– stałe
U0155. – utrata komunikacji z modułem sterowania zestawem wskaźników (IPC) tablicy rozdzielczej

To sa kody i objasnienia co mi się wyświetliło na kompie. Nie mam zielonego pojęcia o co tutaj chodzi PROSZĘ O POMOC!!!!
Przemek7777
 

Postprzez Przemek7777 » 11 maja 2016, 22:17

Ludzie potrzebuje pomocy jestem już 2tydz. bez auta czy nikt naprawdę nie może mi pomóc rozwiązać mojego problemu?????!!!!
Przemek7777
 

Postprzez maestro81 » 17 maja 2016, 00:46

Ta cała litania z odczytu niewiele mi nie mówi, ale wygląda to na kompletny brak komunikacji między stacyjką a resztą auta. Obstawiałbym rozrusznik ( szczotki), ale może być coś jeszcze

PS. Nie odwiedziłeś jeszcze żadanego mechanika, że 2 tygnie beż fury pomykasz <co?> <co?>

PS2. Jak uzupełnisz profil z pewnością znajdziesz szybciej pomoc – może akurat jesteś blisko któregoś z forumowiczów/klubowiczów :>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Przemek7777 » 20 maja 2016, 13:36

Pozyczyelm auto od kumpla na trochę ale muszę ogarnąc Mazde.... jest tak że jak podłodze kompa i wykazuje błędy to czasem działa 1-2 dni i znowu lipa czyscilem wszystkie bezpieczniki i przepatrzylem kostki do ecu nawet dodałem dodatkowe dwie masy bo wszystkie przewody były zielone no i czasem działa a czasem nie .... wcześniej nie działał po opadach deszczu a teraz już wcale wszystkie kontrolki świecą na blacie i nic przekręcamy kluczyk i cisza tylko pompke paliwa słychać jak pracuje....

Dopisano 20 maja 2016, 13:53:

Aha no i jak chce podłączyć kompa to wyskakuje komunikat"brak komunikacji z szyna CAN" i komp nie może połączyć się z autem.... a propo mechaników to na wyspach jest ich więcej naciągaczy niż kogoś kto chce naprawdę pomoc nie jeden już miałem epizod z tym związany także w miarę możliwości sam naprawiam co mogę....
Przemek7777
 

Postprzez maestro81 » 21 maja 2016, 01:17

Napisz pod awatarem skąd jesteś, może znajdzie się jakaś pomoc w okolicy :>
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez Wilson » 1 sie 2016, 14:57

u mnie tez się pojawiły błędy u0101 i u0073, co ciekawe pojawiły się po wyciągnięciu akumulatora (chociaż nie wiem czy to ma jakiś wpływ na to).
Po kolei:
po podłączeniu akumulatora, przeprowadziłem naukę obrotów ( silnik włączony beż żadnych urządzeń, aż do załączenia wentylatorów)
Po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu się wiatraka, zapaliła się kontrolka AT ( auto cały czas w bezruchu-nic dodatkowo nie włączane) silnik natychmiast wyłączony.
Po podłączeniu elma, pokazało błąd U0101, trochę mnie to zmartwiło, jako że mam automat a tam nigdy nie jest tanio :|
sprawdziłem błąd i oznacza on utratę komunikacji z tcm,
sprawdziłem napięcie na aku 12,56 (czyli w normie)
prąd podczas ładowania 13,8V – i tak się zastanawiam czy błąd tcm może być spowodowany zbyt niskim ładowaniem?
błąd nie pojawia się ciągle, po wyskoczeniu błędu, wyłączeniu samochodu, auto można normalnie odpalić i jechać, i błąd nie (kontrolka AT ) pojawia sie po losowych odcinkach drogi, dlatego myślę że sam moduł od tcm jest sprawny, tylko brak mu czasem komunikacji.
Zacznę od sprawdzenia i poprawienia połączeń masowych, bo mam nadzieję że w tym tkwi problem, plus kable do tcm, i alternator. I to tyle jeżeli chodzi o pierwszy błąd.
Drugi natomiast to u0073 (Control Module Communication Bus OFF ) pojawił się gdy zjeżdżałem na stację benzynową ( prędkość może z 5km/h ) poskutkowało to wyłączeniem silnika, zapaleniem kontrolki AT, po wyłączeniu, i włączeniu silnika nic się nie świeciło, myślę że może to być związane z tym że silnik nie przejechał jeszcze iluś tam km, i się jeszcze nie zaadoptował do końca( gaśnięcie) ale czemu było u0073? i gdzie szukać przyczyny? szukałem dziś modułu tcm, który wg. schematu powinien być gdzieś w okolicach skrzynki bezpieczników, ale nie mogę tam nic takiego znaleźć :(
Za wszelkie porady, podpowiedzi będę bardzo wdzięczny, bo po pojawieniu sie u0073 musiałem wracać do domu tylko na 3-im biegu( na szczęście tylko jakieś 600m )
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez Wilson » 15 wrz 2016, 20:09

jak się okazało u mnie winne były punkty masowe- nie wiem które-poprawiałem te które znalazłem, od tamtej pory zrobione prawie 2tyś. km- błędu ani śladu, jednak do dzis nie wiem czy to nie wina elm 327 który był na stałe wpiety, akurat poprawa punktów masy i wypięcie złożyło sie razem w czasie to do końca nie wiem,

ps. naprawione już dawno, ale zapomniałem odpisać <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 14:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6