Witam,
Ostatnio często jeżdżę w trasie i zauważyłem w swojej mazdzie problem z dynamiką jazdy. Samochód praktycznie nie ma przyspieszenia. Nawet na rozgrzanym silniku jak przybieram się do wyprzedzania, po wciśnięciu pedału gazu, auto nabiera prędkości ale powoli. Nie ma dynamiki. Dodatkowo przy stabilnej jeździe na 3 biegu np. przy ok 60 km/h auto (bez ruszania pedału gazu) mazda lekko szarpie. Na luzie zauważyłem że leciutko falują obroty.
Do głowy przychodzą mi 3 warianty:
1. Świece do wymiany (głównie w kwestii szarpania, może nie przepala któraś)
2. Problem z brudną przepustnicą. Gdzieś na forum przeczytałem że najczęściej objawia się to zacinaniem pedału gazu, u mnie jest ok
3. Pęknięty przewód dolotu powietrza (już go oglądałem i nie zauważyłem pęknięć)
Może toś miał podobny przypadek, jakieś pomysły na rozwiązanie.
Ostatnio w Madzi wymieniłem olej i filtry (poza paliwowym)
Brak mocy i szarpanie przy jednostajnej jeździe
Strona 1 z 1
Każdy z podanych przez Ciebie wariantów usterki może być przyczyna takiego zachowania. Warto zatem wymienić świece zapłonowe, wyczyścić i zaadaptować przepustnicę oraz sprawdzić węże dolotu powietrza. Nie wymieniony filtr paliwa również może dawać podobne objawy gdy jest już bardzo brudny/zatkany. Warto także podpiąć samochód pod komputer i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów na silniku.
Temat dosyć stary, ale jednak warto zaglądnąć do jakiegoś przyzwoitego mechanika, i na dzień dobry sprawdzić kompresję na cylindrach, bo mogą też być luzy zaworowe. U mnie było bardzo podobnie, auto lekko przymulone, potem zaczęło wariować, i okazało się że luzy zaworowe, z tym że samochód na LPG i głowica pojechała do regeneracji. Warto kontrolować luzy zaworowe, ja tego nie robiłem przez 5 lat i się doigrałem ;–).
No troszkę się naszukałem samemu, czyściłem przepustnicę, sprawdzałem cewki a tutaj na dzień dobry mechanik sprawdził kompresję i od razu diagnoza – głowica albo pierścienie, a że pierścienie idzie sprawdzić testem olejowym, no to głowica winna.
Daj znać jaka diagnoza była ;–)
No troszkę się naszukałem samemu, czyściłem przepustnicę, sprawdzałem cewki a tutaj na dzień dobry mechanik sprawdził kompresję i od razu diagnoza – głowica albo pierścienie, a że pierścienie idzie sprawdzić testem olejowym, no to głowica winna.
Daj znać jaka diagnoza była ;–)
- Od: 16 gru 2011, 20:07
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 (BK) 2004
1.6 l 105 KM Z6-VE
Jestem po wymianie świec. Nie zauważyłem większej różnicy.
Zauważyłem pewną przypadłość, że jak jest gorąco i włączam klimę to objawy są bardzo odczuwalne. Samochód muli i czuć szarpanie. Jak jeżdżę bez klimy to jest lepiej. Przed nasileniem się objawów robiłem przegląd klimatyzacji (napełnianie i czyszczenie). Znalazłem na forum temat, w którym objawy były podobne a winna była klimatyzacja.... a dokładnie za duża ilość czynnika chłodzącego. Trochę mnie to uspokoiło.... miałem podjechać do serwisu i to sprawdzić.
Niestety nie zdążyłem... z rana jak ruszałem do pracy zaświeciła się kontrolka silnika. Pojechałem na komputer i wskazało błąd P0328 Czujnik spalania stukowego, Sygnał za duży. Błąd skasowany, niestety na drugi dzień wrócił. Paliwo leję na BP
I teraz się zastanawiam czy to może być przyczyną mulenie, brak mocy i szarpanie?
Zauważyłem też że w trakcie jazdy wyraźnie słychać klekotanie spod maski, nawet na rozgrzanym silniku. Nie wiem czy to ma na coś wpływ i czy jest czegoś objawem. Czytałem trochę na temat spalania stukowego, ale nie wiem jak zdiagnozować czy u mnie występuje.
Zauważyłem pewną przypadłość, że jak jest gorąco i włączam klimę to objawy są bardzo odczuwalne. Samochód muli i czuć szarpanie. Jak jeżdżę bez klimy to jest lepiej. Przed nasileniem się objawów robiłem przegląd klimatyzacji (napełnianie i czyszczenie). Znalazłem na forum temat, w którym objawy były podobne a winna była klimatyzacja.... a dokładnie za duża ilość czynnika chłodzącego. Trochę mnie to uspokoiło.... miałem podjechać do serwisu i to sprawdzić.
Niestety nie zdążyłem... z rana jak ruszałem do pracy zaświeciła się kontrolka silnika. Pojechałem na komputer i wskazało błąd P0328 Czujnik spalania stukowego, Sygnał za duży. Błąd skasowany, niestety na drugi dzień wrócił. Paliwo leję na BP
I teraz się zastanawiam czy to może być przyczyną mulenie, brak mocy i szarpanie?
Zauważyłem też że w trakcie jazdy wyraźnie słychać klekotanie spod maski, nawet na rozgrzanym silniku. Nie wiem czy to ma na coś wpływ i czy jest czegoś objawem. Czytałem trochę na temat spalania stukowego, ale nie wiem jak zdiagnozować czy u mnie występuje.
- Od: 1 lip 2015, 20:54
- Posty: 12
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3, 2006, 1.6 cm benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości