Wycieki w silniku 1,6

Postprzez Wsolek » 10 maja 2016, 21:47

Witam wszystkich.
Mam dość poważne wycieki z silnika, najprawdopodobniej spod klawiatury i z jeszcze jednego miejsca widocznego na początku filmiku. Nie wiem co to jest? Przepustnica? Przejrzałem chyba wszystkie fotorelacje na tym forum, i w przypadku innych użytkowników wygląd tego elementu nieco różni się od mojej wersji.

https://youtu.be/LBhFGKWlrC8

Rok temu miałem kapitalny remont silnika, więc może warsztat coś spieprzył, a ja zawaliłem sprawę, ponieważ miałem roczną gwarancję, ale uznałem że te wycieki to z urwanego zaczepu od odmy...

Na jakie wydatki powinienem się przygotować w związku z tym wyciekiem spod klawiatury (o ile to to)?Warsztat w moim mieście wycenił samą robociznę na ok 300zł :| dlatego sam nie wiem czy komuś to zlecać czy próbować samemu zabrać się za wymianę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2016, 13:29
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6 Diesel 121KM

Postprzez danrok » 10 maja 2016, 22:52

Spod klawiatury na pewno masz wyciek. Ja na śląsku jak wymieniałem tą uszczelkę to robocizna z czyszczeniem układu dolotowego (+ wymiana uszczelek do kolektora) wyszła 250zł. Trochę mocno masz to wszystko zapaćkane. Na pewno trzeba umyć silnik i zlokalizować faktyczny wyciek, bo gniazda w okół wtrysków też masz ostro zalane i to wysoko, może podkładki do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez francesco_franco » 12 maja 2016, 10:31

Wymień uszczelkę pod deklem, wyczyść dolot i sprawdź dokładnie, czy i gdzie dalej cieknie. Oczywiście po wymianie silnik do mycia. Wydaje mi się, że dość mocno puszcza Ci turbina. Jak robiłeś silnik, to rozumiem, że głowica miała zrobiony konkretny remont? U mnie ciekło na łączeniu "półgłowic"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Wsolek » 12 maja 2016, 17:31

W przyszłym tygodniu załatwię sprawę z tymi oringami pod kolektorem i uszczelką pod odmą. Samochód pochodzi z rodziny i na chwilę obecną ciężko mi powiedzieć co tam było robione, na pewno silnik był rozbierany i części wysyłane gdzieś do dotaczania czy coś takiego. Muszę się doinformować i znaleźć faktury.
Co masz na myśli pisząc "puszcza Ci turbina"? Chodzi o ten wyciek pokazany w pierwszych sekundach filmu? Co to za element? Czy to objaw jakieś awarii turbiny? Aż mi się słabo robi na samą myśl, że jakieś kolejne cuda się podzieją.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2016, 13:29
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6 Diesel 121KM

Postprzez danrok » 12 maja 2016, 18:58

Wlasnie tez nie wiem dlaczego turbina? Ja tam nic nie widze niepokojacego w okolicach filtra powietrza ... bardziej szedlbym w wymiane uszczelki pod glowica + uszczelek pod kolektorem dolotowym. Umyl silnik i zobaczyl wtedy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez MaTuS » 19 wrz 2016, 18:22

Cześć, mam podobny wyciek, co u Ciebie okazało się źródłem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 21:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez Wsolek » 19 wrz 2016, 18:47

Tak jak pisałem wcześniej warsztat w którym wcześniej remontowałem silnik nie przyłożył się zbytnio do poskładania wszystkiego tak jak powinien, tak więc wymienione zostały:
– Uszczelka pokrywy zaworów
– Uszczelka kolektora ssącego
– Podkładki wtryskiwaczy
– Uszczelniacz wałka rozrządu
– Podkładki wtryskiwaczy
– Uszczelka przepustnicy

Całość kosztowała mnie dość dużo... <płacze> ale zrobiłem od tamtej pory ponad 10k km i pod pokrywą jest suchutko. Coś mi się jeszcze poci w jednym miejscu, ale tym zajmę się kiedy indziej :) Mało kto dba tak o Madzie jak ja, a ona niestety nie pozwala mi się nudzić.

Przechwytywanie.PNG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2016, 13:29
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BK 2007
1.6 Diesel 121KM

Postprzez danrok » 19 wrz 2016, 19:09

Ten typ juz tak ma :P przynajmniej nie jest nudno ;) a kilometry łyka ładnie, jak to diesel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez macvas » 23 wrz 2016, 09:05

Tak jak wspomina danrok, ta konstrukcja po ~160tkm lubi sobie popuścić spod czapki <lol>
Jeżeli wymiana była zrobiona zgodnie ze sztuką to teraz w tym temacie, przy rozsądnej eksploatacji zapewne będziesz miał spokój na lata.

Wsolek napisał(a):Całość kosztowała mnie dość dużo...

900zł przy założeniu, że planujesz autem jeszcze jakiś czas pojeździć to nie jest jakaś masakra jak na współczesne bolączki diesli. Ja zaraz po zakupie też to ogarniałem i teraz jest tam sucho i szczelnie po wsze czas :]
Ten silnik od czasu do czasu generuje jakieś tam koszty serwisowe, ale na tle pozostałych tdi'ków etc to naprawdę nie ma powodów do trwogi. Grunt to lać dobry olej i jak masz fap'a na pokładzie (a większość ma) to od czasu do czasu przypałować, by nie zamulić.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez willy82 » 27 lis 2016, 21:56

Witam
Mam podobny problem. Mam już za sobą wymianę uszczelek kolektora dolotowego, pokrywy zaworów. Jest lepiej ale dalej gromadzi się smoła. Po tym co piszecie najwyższa pora na uszczelnienie wtryskiwaczy. Orientujecie się w jaki sposób powinny być dokręcane wtryski ? ( z wyczuciem na "bolka oko" czy z odpowiednim momentem obrotowym. Jeśli z odpowiednim momentem to ile Nm ?). Po zabiegu dam znać jak to wygląda.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2016, 21:23
Posty: 5
Auto: Mazda 3 CiTD BK 2004

Postprzez kropek101 » 29 lis 2016, 17:18

Jak wszystko musi mieć swój moment dokręcania Nm ile ci nie powiem bo nie pamiętam ale ktoś w jakimś wątku podawał wartość dokręcenia. Osobiście robiłem to na wyczucie pod warunkiem jeśli nie robisz tego pierwszy raz i wiesz co robisz choć nie polecam tego. (czasem można zerwać śruby nawet kręcąc dynamometrykiem więc i tu bym uważał z nimi)
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez willy82 » 28 gru 2016, 18:53

Podkladki i uszczelniacze wymienione zakupione w http://www.ford-esklep.pl. dużo tańsze niż oryginalne mazdowskie części. W prawdzie przejachane dopiero ok. 50 km ale wszystko ok, równa praca silnika, suchutko i najważniejsze że smrodek z kabiny zniknąl. Na 2 gnieździe znalazlem malutki punkcik jakby naklócie iglą chyba zaczęlo wypalać gniazdo także myślę, że w porę trafilem z wymianą. Wszystkie uszczelniacze byly poszarpane, wszystkie identycznie jak jeden mąż podkladki miedziane natomiast pokryte spiekiem wypalanego oleju. Podejrzewam, że ktoś kto robil to przede mną najpierw osadzil uszczelniacz w gnieździe a następnie wkladal na sile wtrysk. Jest ryzyko, że można uszkodzić wówczas uszczelniacz. W moim przypadku wtrysk byl wkladany razem z uszczelniaczem. Nie doszukalem się książkowych momentów ale empirycznie badając sprawę w MOIM PRZYPADKU przy 25Nm nakrętki już byly dosyć mocno dokręcone. Jest to moment gdzie pokonana byla strefa gdzie wyczuwalne bylo odksztalcenie się miedzianej podkladki i wyczuwalny opor jaki ta podkladka zaczyna stawiać powierzchni dociskowej wtryskiwacza. Klucz jest wzorcowany także pomiary uważam za wiarygodne. Wtryski nie byly zapieczone wyszly leciutko. Dodam na zakończenie, że po tej calej imprezie mialem problemy z odpaleniem auta – zapowietrzony uklad paliwowy. Do reanimacji konieczna gumowa pompeczka. Jeden przewód pompki na wyjście od filtra paliwa drugi do przewodu który byl tam wpięty (wyj. flitra) i pompujemy. W tym samym czasie druga osoba kręci rozrusznikiem.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2016, 21:23
Posty: 5
Auto: Mazda 3 CiTD BK 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323