Urwana śruba w bloku silnika

Postprzez aveweed » 9 maja 2016, 17:46

Witam. Posiadam Mazde 6 2.0 136Km 2003r.
Mam problem, ponieważ śruba od kolektora wydechowego przy dokręcaniu urwała się na początku gwintu i nie ma możliwości jej usunięcia. Co mogę zrobić w tej sytuacji?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 17:28
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 2003

Postprzez fux » 9 maja 2016, 18:32

Wklej foto, która.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez aveweed » 9 maja 2016, 21:19

To jest stary kolektor wylotowy który musiałem zmienić i to jest te miejsce zaznaczone na obrazku. Na chwile obecną mogę tylko takie zdjecie wysłać. Jezeli chodzi o wygląd szpilki to bede mogl dopiero jutro podesłać fotkę.
Załączniki
13153346_996292737114600_1007010112_n.jpg
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 17:28
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 2003

Postprzez fux » 10 maja 2016, 09:10

Lekka lipa. Szpilka urwana w głowicy. Jak tam wygląda kwestia dojścia z wiertarką?
Jeżeli mało miejsca to trzeba poszukać kątowej.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez aveweed » 10 maja 2016, 19:12

Myślę ze po wyjęciu filtra paliwa, mała wkrętarka by podeszła. A gdybym chciał to zrobić u kogoś kto sie tym zajmuje to kogo mam szukać.? Myślałem nad ślusarzem ale nie wiem czy on tym sie zajmuje.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 17:28
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 2003

Postprzez fux » 10 maja 2016, 19:47

Odwiercenie tego z wolnej ręki będzie wyzwaniem. Zapewne będzie konieczne zastosowanie szpilki i dwóch średnicach, gdyż wkręcisz w zrobiony otwór oryginalnej.
Kiedyś mnie opowiadano historię z podobnym problemem w jakimś vanie.
Koszt zakupu kątowej wiertarki był mniejszy, niż wyciąganie silnika.
To było ze 20 lat temu.

W Twoim przypadku najwyżej głowica do demontażu i wiertarka stołowa/pionowa.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez aveweed » 11 maja 2016, 14:30

No tak glowica do demontażu ale czy mi sie to opłaca jak uszczelka pod głowicę pewnie kosztuje z 300-400zł
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 17:28
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 2003

Postprzez fux » 11 maja 2016, 15:51

To może wywalenie całej jednostki napędowej będzie mniej kosztowne.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez aveweed » 11 maja 2016, 17:46

To juz by było mniej ryzykowne bo uszczelka pod głowica jest montowana i dokręcana fabrycznie pewnie przez jakies maszyny a jak mi zrobi to jakis miejscowy znachor czy w jakimś poważniejszym warsztacie to nie wiadomo czy jej po prostu nie wydmucha czy cos w tym stylu.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 17:28
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 2003

Postprzez Leoo » 30 maja 2016, 10:01

Spróbuj tak:

Oczywiście nie musi być migomat, wystarczy zwykła elektroda.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez DooOminO » 31 maja 2016, 10:00

Polecam sposób Pana wyżej użyłem tego sposobu gdy urwałem śrubę która mocuje wtryskiwacze w głowicy <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez aveweed » 31 maja 2016, 17:19

Wykrecona szpilka samodzielnie. Wiertełko wykrętak i po sprawie ;) co prawda było troche strachu z uszkodzeniem głowicy ale na szczęscie udało sie bez problemów. Do nawiercenia uzyłem tulejki z wywierconą dziurką na środku dzieki czemu w miare równo udało sie wywiercic otwór.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 17:28
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6